Gå til innhold

KG nekter å ta imot tilbakemeldinger og svare på spørsmål


Nickbert

Anbefalte innlegg

Forumansvarlig skrev (5 minutter siden):

Vi har enighet på hva som oppfattes som nedlatende. Er man usikker diskuteres saken blant teamet.

 

Kan vi brukere få en liste på hva som oppfattes som nedlatende?

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villfisker skrev (28 minutter siden):


Den tråden har jeg ikke fått lest. Hvis dette stemmer, kaller jeg det feighet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At MedRxiv ikke kan brukes fordi den ikke er kvalitetssikret er mildt sagt oppsiktsvekkende. Det å kreve kvalitetsikring til velrenommerte kilder og forskning som fhi finner egnet er skadelig , men det å ikke stille krav til konspiratorisk nettsteder og blogger uten noen form for kvalitetsikring overhode er helt problemfritt.  Der i blant Steigan. Hvilken nettsteder er mest skadelige for påvirkelige engstelige personer som oppsøker  koronaforumet tror dere?

 

 

Endret av Bendie
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

*blueberry* skrev (På 6.4.2022 den 21.51):

Kan vi brukere få en liste på hva som oppfattes som nedlatende?

Vi har ingen satt liste over dette, det er diskutert muntlig. Og blir diskutert fortløpende om man er usikker.

Det her er dessverre ikke første gangen en lik sak blir ett tema her inne, men det hjelper lite når de aller fleste brukere ikke ser hva om er regelbrudd da det har blitt ryddet innen de har fått lest der hvor regelbruddet er begått. Vi samler regelbrudd som er begått og begås det regelbrudd over en viss periode vurderes man til advarsel. Vi sender ikke noen ut uten at de har begått regelbrudd. Og før vi går til det skrittet av i stenger noen ute så har de fått flere sjanser tidligere til å rette seg etter reglene.

 

Endret av Lomvi
fjernet sitering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Forumansvarlig skrev (4 minutter siden):

Vi har ingen satt liste over dette, det er diskutert muntlig. Og blir diskutert fortløpende om man er usikker.

Men, vi brukerne vet jo ikke hva dere regner som nedlatende! RK mente antakelig ikke å være nedlatende i svarene sine, selv om oppgittheten skinte gjennom en del ganger. 

Dere kan ikke ha en regel brukerne ikke kan vite om de følger eller ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Optimo skrev (14 minutter siden):

Men, vi brukerne vet jo ikke hva dere regner som nedlatende! RK mente antakelig ikke å være nedlatende i svarene sine, selv om oppgittheten skinte gjennom en del ganger. 

Dere kan ikke ha en regel brukerne ikke kan vite om de følger eller ikke! 

Det er akkurat det jeg mener! Det hjelper ikke at moderatorene er enige hvis vi brukere ikke vet hva som er nedlatende. Hvis vi skal følge regelverket må det være mulig å forstå det. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også regelbrudd har jeg fått oppgitt av @Anglofil Lista for brukerdebatt er altså veldig lav. Det vil ta enhver moderator to minutter å samle nok innlegg fra en bruker som bryter denne regelen: 

«Når det gjelder dette med brukerdebatt: når du henvender deg direkte til en bruker og bruker "du" eller "deg" regnes dette som brukerdebatt»

 

 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Dette er også regelbrudd har jeg fått oppgitt av @Anglofil Lista for brukerdebatt er altså veldig lav. Det vil ta enhver moderator to minutter å samle nok innlegg fra en bruker som bryter denne regelen: 

«Når det gjelder dette med brukerdebatt: når du henvender deg direkte til en bruker og bruker "du" eller "deg" regnes dette som brukerdebatt»

 

 

I et diskusjonforum må det da være lov å henvende seg direkte til den man debatterer med? Dette høres helt sykt ut. 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 minutter siden):

I et diskusjonforum må det da være lov å henvende seg direkte til den man debatterer med? Dette høres helt sykt ut. 

Det kan du si. Vet ikke om det modereres etter det, men om det gjøres; nå brøt jeg regelen. 

  • Liker 19
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kollontaj said:

Dette er også regelbrudd har jeg fått oppgitt av @Anglofil Lista for brukerdebatt er altså veldig lav. Det vil ta enhver moderator to minutter å samle nok innlegg fra en bruker som bryter denne regelen: 

«Når det gjelder dette med brukerdebatt: når du henvender deg direkte til en bruker og bruker "du" eller "deg" regnes dette som brukerdebatt»

Haha, helt latterlig. Men den skal jeg notere og bruke som referanse neste gang en bruker mener noe annet enn meg og skriver "du" eller "deg" i svaret. Da blir det rapportert som brukerdebatt 🤡

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre vi kommer inn i debatten jo mer forvirret blir jeg ang regelverket. Innbiller meg at jeg ikke er den eneste. Skal det virkelig være slik?

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fryktelig uryddig, @Forumansvarlig. Men det går bra altså, jeg kan fint prokrastinere videre med litt koselig copy/paste.

Vil fortsatt argumentere for at dette er åpenbart nedlatende og maktmisbruk - altså hevde at siste ord er sagt, gi tilbakemeldinger som man ikke kan svare på samt den generelle tonen. Meeeen så er jo ikke min tone nevneverdig bedre, så skjønner deg godt.

Om jeg gjør en effort i å konkretisere mine spørsmål, kan du gjøre en tilsvarende effort i faktisk besvare dem?

 

Quote

Her er jeg usikker på hvilken regel du mente, men mener du kilder vi ikke ønsker å assosieres med som er hovedtemaet i de siste sidene diskusjoner så er heller ikke dette noe vi anser som ett regelbrudd.

Nei, nei, spørsmålet var relatert til denne regelen om respekt for moderatorene, teamet osv. Akkurat dette med hvilke kilder som er lov å poste eller ikke vil jeg ikke engasjere meg i - der er det mer givende å stange hodet i veggen og forvente at veggen gir etter.

Så greit, regelen er at dere krever respekt for moderatorene - selv om vi er enige om at respekt ikke kan kreves. Hvordan håndheves dette?
Det er en veldig diffus regel, og basert på reaksjonene til Anglofil er dette en regel som håndheves på en måte som ikke reflekterer ordlyden slik hvermannsen vil forstå den.

Ser du ingen utfordringer med dette?

 
Quote

Regelbrudd er regelbrudd og alle samles likt når disse brytes. Så velger man å stadig gå i motdiskusjon så vil det jo såklart gi følger.

Hvorfor velger dere å straffe de som påpeker regelbrudd hardere enn de som begår dem?

 

Quote

Jeg har full forståelse om hvordan vi fremstår ja.

Det virker ikke slik. Eller, det virker ikke som du har et problem med måten dere framstår og/eller ønsker å gjøre noe med det.

Du glemte å svare på følgende:
Er det ikke rart at du forventer at brukerne har bedre kontroll over reglene og deres internsystem enn dere som selv jobber med dette (moderatorene)?

 

Quote

Hvis det er slik at brukeren selv ikke er fornøyd med svaret de får så har de hittil måttet kontakte videre. Derfor åpnet vi det anonyme underforumet slik at det blir lettere å gå videre. Det er nemlig slik at vi ikke har mulighet til å lese andres PM'er med mindre de er rapportert. Så hvis en i teamet ikke går videre av en eller annen grunn så må man selv gi informasjonen man har fått videre.

Jeg er litt nysgjerrig på deres definisjon på løgn, siden du ikke svarte på det her heller: For både du og Anglofil kommer jo med gjentatte bevisste usannheter. Fortalt med den iboende kunnskapen om at dette er usannheter. Hvordan vil du karakterisere det?

Er også nysgjerrig på deres interne rutiner i forbindelse med slike plagsomme henvendelser. Altså, jeg regner med at et såpass stort forum produserer relativt mange plagsomme henvendelser, hvor mesteparten kan avfeies, men(!); dere opplyser jo så pent og pyntelig at man kan få svar på ens spørsmål relatert til evt reaksjoner.

Hvorfor insinuerer du at det var brukerens ansvar å videreformidle spørsmålene, og at det dermed var regelbrudd å ta det i åpent forum?
Og hvorfor har dere ikke interne rutiner på at moderatorene gjør dette selv?

Endret av Katten.2.0
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som og er fascinerende er at min tråd på Ris&Ros ble stengt med henvisning til at man kun trenger en tråd om samme tema - og så ble den andre tråden og stengt.

 @Forumansvarlig Hva var egentlig grunnen til at min tråd ble stengt?

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 timer siden):

Hvis vi går i ring er det vel fordi vi ikke blir hørt, da hjelper det ikke å stenge tråden.

Jeg tror vi er mange som ønsker tydeligere regler og jeg håper teamet kan gjennomgå regelverket og presisere det slik at modereringen kan bli mer stabil uavhengig av hvilken moderator som rydder. Vi som brukere bør finne regelverket enkelt å følge, og per i dag er det uoversiktlig og altfor skjønnsbasert. 

jeg vet ikke om det egentlig er regelverket som er problemet her. Problemet er at de som anvender det, ikke har den nødvendige modenhet og  kompetanse.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du kommentere dette @Forumansvarlig? Vi er flere som har opplevd å få en advarsel for deretter utestengelse flere måneder etterpå - sammen med ny advarsel.

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ble det litt tull pga sitater innad i innlegget.

Katten.2.0 skrev (På 6.4.2022 den 22.53):

Nei, nei, spørsmålet var relatert til denne regelen om respekt for moderatorene, teamet osv. Akkurat dette med hvilke kilder som er lov å poste eller ikke vil jeg ikke engasjere meg i - der er det mer givende å stange hodet i veggen og forvente at veggen gir etter.

Så greit, regelen er at dere krever respekt for moderatorene - selv om vi er enige om at respekt ikke kan kreves. Hvordan håndheves dette?
Det er en veldig diffus regel, og basert på reaksjonene til Anglofil er dette en regel som håndheves på en måte som ikke reflekterer ordlyden slik hvermannsen vil forstå den.

Ser du ingen utfordringer med dette?

Når det gjelder dette så anser jeg respekt som normal folkeskikk uten å hetse, komme med ukvemsord eller på andre nedsettende kallenavn.

 

Sitat

Hvorfor velger dere å straffe de som påpeker regelbrudd hardere enn de som begår dem?

Alle regelbrudd blir savnet litt, men om man har tidligere fått advarsler skal det mindre til da vi også påminner om å lese reglene og man dermed er mer trolig til å huske hvilke regler man godtok når man lagde seg en bruker her.

 

 

Sitat

Det virker ikke slik. Eller, det virker ikke som du har et problem med måten dere framstår og/eller ønsker å gjøre noe med det.

Du glemte å svare på følgende:
Er det ikke rart at du forventer at brukerne har bedre kontroll over reglene og deres internsystem enn dere som selv jobber med dette (moderatorene)?

Vi har ingen forventning til dette. Derfor skriver vi hvorfor tråden er ryddet samt at vi oppgir hvile regler som er brutt ved pm/advarsel.

 

Sitat

Er også nysgjerrig på deres interne rutiner i forbindelse med slike plagsomme henvendelser. Altså, jeg regner med at et såpass stort forum produserer relativt mange plagsomme henvendelser, hvor mesteparten kan avfeies, men(!); dere opplyser jo så pent og pyntelig at man kan få svar på ens spørsmål relatert til evt reaksjoner.

Hvorfor insinuerer du at det var brukerens ansvar å videreformidle spørsmålene, og at det dermed var regelbrudd å ta det i åpent forum?
Og hvorfor har dere ikke interne rutiner på at moderatorene gjør dette selv?

Når det gjelde henvendelser er vi i underkant av en i mnd, som oftest 2-3 i halvåret. For min del har jeg ikke mottatt noen enda.

Hvor har jeg insinuert dette? Vi har åpnet vårt nye anonyme underforum slik at om noen poster her om sine regelbrudd vil de bli flyttet over dit slik at vi kan gi de ett svar der istedenfor på PM.

Og interne rutiner på å kontakte brukere når de utfører regelbrudd? Det har vi ikke kapasitet til, og det er sjeldent det blir etterspurt som nevnt over.

 

nomore82 skrev (På 6.4.2022 den 23.01):

Det som og er fascinerende er at min tråd på Ris&Ros ble stengt med henvisning til at man kun trenger en tråd om samme tema - og så ble den andre tråden og stengt.

 @Forumansvarlig Hva var egentlig grunnen til at min tråd ble stengt?

Din tråd ble stengt nå nettopp da en bruker tok opp debatten i den tråden.

 

 

Kollontaj skrev (På 6.4.2022 den 23.09):

Kan du kommentere dette @Forumansvarlig? Vi er flere som har opplevd å få en advarsel for deretter utestengelse flere måneder etterpå - sammen med ny advarsel.

Dette svarte jeg på tidligere, nemlig at man får en påminnelse om PM, deretter en advarsel, før man så får en advarsel som fører til utestengelse, det er selve advarselen som gir uteatengelse, det er i det samme systemet.

Endret av Lomvi
fjernet sitering
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (2 minutter siden):

Din tråd ble stengt nå nettopp da en bruker tok opp debatten i den tråden.

Så hvorfor ikke bare slette det innlegget og la tråden være åpen?

Nå som modereringen deres blir stilt spørsmål rundt og dere får veldig mange henvendelser rundt regelverk, åpenhet og moderering så finner jeg det svært korttenkt av dere å stenge en tråd med kritikk mot dere. Dere kunne like enkelt bare slettet innlegget og alt hadde vært ok.

I stede kaster dere bensin på bålet og stenger tråden. Jeg mistenker dere bruker det innlegget som en ren unnskyldning for å kunne stenge. Ikke noe annet. Godt jobba.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (1 time siden):

Dersom noen poster noe helt vilt og usant, skal man da bare lene seg tilbake og vente på at en moderator kanskje moderer i løpet av de neste 24 timene i stedet for å imøtegå de uriktige påstandene med fakta? For det å tilbakevise usanne påstander vil være et regelbrudd?

men hvis det kommer mange slike innlegg, og man rapporterer dem, blir man utestengt for rapporteringsspam ifølge den andre tråden. Hvordan skal man egentlig navigere i et slikt farvann?

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at det er ikke noen vits i å forsøke å forstå modereringen på KG. Enten må man leve med at mange innlegg forsvinner vilkårlig mens gale påstander og propaganda får stå, eller så må man droppe forumet. Jeg er drittlei, så takk for meg. Alle løgnerene og propagandasprederene på koronaforumet og Ukrainaforumet skal få slippe å bli plaget av fakta mer.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...