Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Glad påsk, folkens! 🐣

Trist start på påsken her da tanta mi ble funnet død i sin egen leilighet idag 😢 Hjemmehjelpen hadde ringt politiet siden hun ikke lukket opp da de ringte på og ikke svarte på telefonen. De låste seg inn og der fant de henne :gråter:

 Fryktelig trist og stakkars pappa som har mistet søsteren sin 💔 Hun var ikke særlig gammel heller, bare 70 år. Var ikke syk heller, så vidt jeg vet, annet enn at hun var beinskjør og hadde mye smerter i kroppen. Håper for hennes skyld det har skjedd fort og brått og at hun ikke har lidd. Kan jo ha vært hjertet som brått har stoppet eller noe.

Sitter her i sorg, sjokk og vantro. Har ikke sett henne på mange år (hun bodde ca 150 mil unna), men hadde tenkt å besøke henne til sommeren. Ufattelig trist at jeg aldri skal få se henne igjen :trist:Hvil i fred, beste tante :rose: 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, jukkapalme said:

Glad påsk, folkens! 🐣

Trist start på påsken her da tanta mi ble funnet død i sin egen leilighet idag 😢 Hjemmehjelpen hadde ringt politiet siden hun ikke lukket opp da de ringte på og ikke svarte på telefonen. De låste seg inn og der fant de henne :gråter:

 Fryktelig trist og stakkars pappa som har mistet søsteren sin 💔 Hun var ikke særlig gammel heller, bare 70 år. Var ikke syk heller, så vidt jeg vet, annet enn at hun var beinskjør og hadde mye smerter i kroppen. Håper for hennes skyld det har skjedd fort og brått og at hun ikke har lidd. Kan jo ha vært hjertet som brått har stoppet eller noe.

Sitter her i sorg, sjokk og vantro. Har ikke sett henne på mange år (hun bodde ca 150 mil unna), men hadde tenkt å besøke henne til sommeren. Ufattelig trist at jeg aldri skal få se henne igjen :trist:Hvil i fred, beste tante :rose: 

Kondolerer. :hjerte:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Kondolerer. :hjerte:

Takk ♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Glad påsk, folkens! 🐣

Trist start på påsken her da tanta mi ble funnet død i sin egen leilighet idag 😢 Hjemmehjelpen hadde ringt politiet siden hun ikke lukket opp da de ringte på og ikke svarte på telefonen. De låste seg inn og der fant de henne :gråter:

 Fryktelig trist og stakkars pappa som har mistet søsteren sin 💔 Hun var ikke særlig gammel heller, bare 70 år. Var ikke syk heller, så vidt jeg vet, annet enn at hun var beinskjør og hadde mye smerter i kroppen. Håper for hennes skyld det har skjedd fort og brått og at hun ikke har lidd. Kan jo ha vært hjertet som brått har stoppet eller noe.

Sitter her i sorg, sjokk og vantro. Har ikke sett henne på mange år (hun bodde ca 150 mil unna), men hadde tenkt å besøke henne til sommeren. Ufattelig trist at jeg aldri skal få se henne igjen :trist:Hvil i fred, beste tante :rose: 

Leit å lese. 

Døden er minst velkommen for de som blir etterlatt. Din tante har det godt nå. 

Jeg ønsker deg en god påske på tross av denne nedslående nyheten. 

Gi Pappsen din en god klem ❤️

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (16 minutter siden):

Leit å lese. 

Døden er minst velkommen for de som blir etterlatt. Din tante har det godt nå. 

Jeg ønsker deg en god påske på tross av denne nedslående nyheten. 

Gi Pappsen din en god klem ❤️

 

Takk for fine ord og det er så sant det du skriver. Døden er verst for oss som sitter igjen. Men jeg syns det er så trist at hun var alene da hun døde :( Hun hadde ingen mann, fant seg aldri noen ny etter at hun og faren til barna hennes ble skilt. Har bare hatt et par korte forhold. Er så redd hun har vært ensom selv om hun alltid sa at hun trivdes i eget selskap.

Ja, skal besøke foreldrene mine denne uken og da skal Pappa få en god, varm klem ♥️ Syns så synd på kusina og fetteren min og. Tenk å sitte 150 mil unna og få beskjed om at moren deres er funnet død. Helt for jævlig. De sa ofte til henne at hun burde flytte sørover for å komme nærmere både bror, søster, barn og barnebarn, men hun ville ikke flytte nordfra. 

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (28 minutter siden):

Takk for fine ord og det er så sant det du skriver. Døden er verst for oss som sitter igjen. Men jeg syns det er så trist at hun var alene da hun døde :( Hun hadde ingen mann, fant seg aldri noen ny etter at hun og faren til barna hennes ble skilt. Har bare hatt et par korte forhold. Er så redd hun har vært ensom selv om hun alltid sa at hun trivdes i eget selskap.

Ja, skal besøke foreldrene mine denne uken og da skal Pappa få en god, varm klem ♥️ Syns så synd på kusina og fetteren min og. Tenk å sitte 150 mil unna og få beskjed om at moren deres er funnet død. Helt for jævlig. De sa ofte til henne at hun burde flytte sørover for å komme nærmere både bror, søster, barn og barnebarn, men hun ville ikke flytte nordfra. 

Det er gjerne sånn med de vi mister. Vi reviderer deres liv i detaljer og henger oss opp i alt som kunne vært bedre.. 

Jeg tror hun taklet "ensomheten" godt, siden hun valgte å leve som hun gjorde. 

Ikke alle lengter etter en partner når man allerede har skapt en familie.  

Jeg tror tanten din var fornøyd med det hun hadde, og at hun sovnet inn med en følelse av varm omfavnelse og stolthet over menneskene hun  bragte inn i dette livet. ❤️

 

Endret av KnekkeBørre
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titania skrev (1 time siden):

Tror folk ikke bryr seg om språket «raseres», og man ser jo i medier og slik som også har kuttet korrekturen. 
 

Eller om man forsøker på en ordentlig måte å korrigere store feil, blir man beskyldt for og drive med hersketeknikker. 

Skjønner om det gjøres i en tråd da det avsporer diskusjonen 😛 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (43 minutter siden):

Glad påsk, folkens! 🐣

Trist start på påsken her da tanta mi ble funnet død i sin egen leilighet idag 😢 Hjemmehjelpen hadde ringt politiet siden hun ikke lukket opp da de ringte på og ikke svarte på telefonen. De låste seg inn og der fant de henne :gråter:

 Fryktelig trist og stakkars pappa som har mistet søsteren sin 💔 Hun var ikke særlig gammel heller, bare 70 år. Var ikke syk heller, så vidt jeg vet, annet enn at hun var beinskjør og hadde mye smerter i kroppen. Håper for hennes skyld det har skjedd fort og brått og at hun ikke har lidd. Kan jo ha vært hjertet som brått har stoppet eller noe.

Sitter her i sorg, sjokk og vantro. Har ikke sett henne på mange år (hun bodde ca 150 mil unna), men hadde tenkt å besøke henne til sommeren. Ufattelig trist at jeg aldri skal få se henne igjen :trist:Hvil i fred, beste tante :rose: 

Kondolerer :rose:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (47 minutter siden):

Glad påsk, folkens! 🐣

Trist start på påsken her da tanta mi ble funnet død i sin egen leilighet idag 😢 Hjemmehjelpen hadde ringt politiet siden hun ikke lukket opp da de ringte på og ikke svarte på telefonen. De låste seg inn og der fant de henne :gråter:

 Fryktelig trist og stakkars pappa som har mistet søsteren sin 💔 Hun var ikke særlig gammel heller, bare 70 år. Var ikke syk heller, så vidt jeg vet, annet enn at hun var beinskjør og hadde mye smerter i kroppen. Håper for hennes skyld det har skjedd fort og brått og at hun ikke har lidd. Kan jo ha vært hjertet som brått har stoppet eller noe.

Sitter her i sorg, sjokk og vantro. Har ikke sett henne på mange år (hun bodde ca 150 mil unna), men hadde tenkt å besøke henne til sommeren. Ufattelig trist at jeg aldri skal få se henne igjen :trist:Hvil i fred, beste tante :rose: 

Kondolerer, Cassidy Tvillingene tenker på deg.💔💔🌹🌹

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (2 timer siden):

06981BA0-4639-4874-8C38-F371E415DE7B.gif.75196c1d2d1f6769f88d4d1e863929a0.gif Ja, altfor mye av det.

 

Alt med måte. Om det er store feil som man egentlig bør vite om, er det greit med en påminnelse om at det ikke er riktig. Kan også nevne om det er setninger man ikke skjønner et kvekk av. 

For min egen del husker jeg ennå, fra en tidligere bruker jeg hadde, at jeg fikk en kraftig korreksjon på at noe jeg skrev var fullstendig ubegripelig. En anonymbruker kjølhalte meg så til de grader. Det stoppet ikke med en setning, men vedkommende hadde visst innestengt hat og skrev et langt innlegg som gikk på skrivemåten min, meg som bruker og alt gørr og dritt vedkommende klarte å lire av seg. 

Jeg selvfølgelig syntes det jeg skrev var helt greit nok, og synes det vedkommende skrev var i overkant unødvendig. 
 

(For syns skyld, er det over forståelig?) 

Absolutt forståelig 😊 

Jeg har ikke hørt ordet kjølhalte før, men forstår hva du mener 😊

Cid skrev (31 minutter siden):

Skjønner om det gjøres i en tråd da det avsporer diskusjonen 😛 

Her inne skjer jo det i så mange tråder allikevel, så én kommentar tror jeg uansett ikke hadde gjort så mye fra eller til. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (Akkurat nå):

Absolutt forståelig 😊 

Jeg har ikke hørt ordet kjølhalte før, men forstår hva du mener 😊

Her inne skjer jo det i så mange tråder allikevel, så én kommentar tror jeg uansett ikke hadde gjort så mye fra eller til. 

Burde ikke skje i hvert fall, tenker man kan ta det på pm da eller poste på språk forumet 😛  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KnekkeBørre skrev (24 minutter siden):

Det er gjerne sånn med de vi mister. Vi reviderer deres liv i detaljer og henger oss opp i alt som kunne vært bedre.. 

Jeg tror hun taklet "ensomheten" godt, siden hun valgte å leve som hun gjorde. 

Ikke alle lengter etter en partner når man allerede har skapt en familie.  

Jeg tror tanten din var fornøyd med det hun hadde, og at hun sovnet inn med en følelse av varm omfavnelse og stolthet over menneskene hun  bragte inn i dette livet. ❤️

 

Ja, det blir sånn. Får dårlig samvittighet for å ikke ha fått besøkt henne selv om både pandemi, egen sykdom og hinsides bensinpriser har stått i veien de siste årene. Altså, ikke noe jeg kunne gjort noe med, men likevel.

Jeg tror også hun taklet det å være alene godt, men blir likevel redd det var var noe hun sa for å ikke bekymre folk. Hun var litt som meg, en ensom ulv, men likevel mer sosial enn meg. Men jeg har jo samboer da selv om jeg er mye alene. Hun var sammen med en mann en stund, men de passet best som venner.

Takk igjen for fine ord ♥️ Du er en klok mann ♥️

Cid skrev (23 minutter siden):

Kondolerer :rose:

Tusen takk ♥️

Peanut skrev (21 minutter siden):

Kondolerer @jukkapalme ❤️

Tusen takk ♥️

Ciaran og Ciara skrev (18 minutter siden):

Kondolerer, Cassidy Tvillingene tenker på deg.💔💔🌹🌹

Tusen takk ♥️


Er så vanskelig å fatte at hun er borte 🖤 Hadde vært noe annet om hun var veldig gammel eller veldig syk, men samtidig håper jeg det gikk fort og at hun slapp å lide.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Ja, det blir sånn. Får dårlig samvittighet for å ikke ha fått besøkt henne selv om både pandemi, egen sykdom og hinsides bensinpriser har stått i veien de siste årene. Altså, ikke noe jeg kunne gjort noe med, men likevel.

Jeg tror også hun taklet det å være alene godt, men blir likevel redd det var var noe hun sa for å ikke bekymre folk. Hun var litt som meg, en ensom ulv, men likevel mer sosial enn meg. Men jeg har jo samboer da selv om jeg er mye alene. Hun var sammen med en mann en stund, men de passet best som venner.

Takk igjen for fine ord ♥️ Du er en klok mann ♥️

Tusen takk ♥️

Tusen takk ♥️

Tusen takk ♥️


Er så vanskelig å fatte at hun er borte 🖤 Hadde vært noe annet om hun var veldig gammel eller veldig syk, men samtidig håper jeg det gikk fort og at hun slapp å lide.

:klem3::klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (6 minutter siden):

Burde ikke skje i hvert fall, tenker man kan ta det på pm da eller poste på språk forumet 😛  

Det tenker jeg om mye som skjer her inne, eller ting som egentlig "tilhører" en tråd som jevnlig dukker opp i andre, gjerne intern humor mellom folk som ikke nødvendigvis har noe med temaet i andre tråder å gjøre. 

Enklere å overse og scrolle videre, og det burde jo være fullt mulig i andre sammenhenger også 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Det tenker jeg om mye som skjer her inne, eller ting som egentlig "tilhører" en tråd som jevnlig dukker opp i andre, gjerne intern humor mellom folk som ikke nødvendigvis har noe med temaet i andre tråder å gjøre. 

Enklere å overse og scrolle videre, og det burde jo være fullt mulig i andre sammenhenger også 😊

Å tulle på sosial prat og rette på skrivefeil i en debatt tråd er ikke det samme 😜  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (7 minutter siden):

Å tulle på sosial prat og rette på skrivefeil i en debatt tråd er ikke det samme 😜  

Jeg mente «her» som hele forumet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Titania

Jeg trenger en oppdatering på denne langhårede sukkerbiten fra Hadeland.  Ble det noe der?? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...