Gjest Gjest med sko Skrevet 9. juli 2006 #221 Del Skrevet 9. juli 2006 Oj, ikke visste jeg at det var så nært forestående! Lykke til med fødsel, Imax! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. juli 2006 #222 Del Skrevet 9. juli 2006 Lykke til med forestående fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 9. juli 2006 #223 Del Skrevet 9. juli 2006 Ingen Imax her i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. juli 2006 #224 Del Skrevet 9. juli 2006 Kanskje noe er på gang? Det hadde jo vært fint, for det er kjeeedelig å vente. Maseriene er ikke helt forgjeves, de modner mormunnen. Så kan du tenke på det når det står i. Lykke til med fødsel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 9. juli 2006 #225 Del Skrevet 9. juli 2006 Iiiiimax! Du har vel ikke stukket av og latt meg være igjen alene...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 9. juli 2006 #226 Del Skrevet 9. juli 2006 Her har man meldeplikt, ja... Kanskje det skjer noe NUH? Ellers er vel tirsdag en fin dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #227 Del Skrevet 10. juli 2006 JEG ER HER JENTER! Kan dere se meg hoppe? Takk for hilsner, Rognebær, Peony, Groo, Siam, Monja, Gjest med sko og Ephemera Det var plutselig mye rart som skjedde i går, så da ble det ikke mer posting (innser at jeg har blitt LITT KG-avhengig disse tre ukene med permisjon, og tiden på nettet går veeeeldig fort, så jeg prøver å avgrense litt, men bare litt ). I natt hadde jeg noen sinnsyke maserier, de holdt meg våken til rundt klokka tre Jeg trodde IGJEN (når skal jeg lære?) at NÅ var tiden virkelig inne. Men neida, det var den ikke. Riene var vonde, og verre enn tidligere. Men de ga seg jo etter hvert da. Litt rart og ligge og kjenne etter om de øker i intensitet, blir de regelmessige osv. Man blir sprø av mindre. Men uansett, jeg er her i dag, og ingen tydelige tegn på at jeg skal føde enda. Men takk for infoen, Siam, at det modner mormunnen. Så har det vel noe for seg, selv oppi all vondten og unytten En litt morsom ting: Jeg har lagt inn agent på finn.no på søk på stillinger innenfor mitt felt. Så dukket det opp en stilling som jeg tenkte, "den kan jeg jo søke på", og så gjorde jeg om en gammel søknad og CV, og sendte inn på e-post. Og i dag fikk jeg telefon med spørsmål om jeg vil komme på intervju Så jeg skal faktisk på intervju i morgen (så når får Jack-Jack søren meg holde seg inni magen noen dager til!). Har ikke sagt noe om at jeg er gravid (og HØYgravid), så de skal nok få et sjokk når jeg dukker opp med magen min Jeg er veldig spent på reaksjonen. Men jeg skal jo bare ha permisjon frem til jul, og uansett har man jo 3 måneder oppsigelsesfrist, så hvis de virkelig vil ha meg, satser de vel kanskje på meg for det? Det er ikke dødsviktig for meg å få denne jobben, så hvis fødselen begynner i dag eller de tenker at det er useless å satse på en gravid dame, så betyr ikke det så veldig mye. Men morsomt er det uansett. Så håper jeg at jeg får med meg intervjuet i morgen i hvert fall! Ellers tenker jeg fælt på å begynne på den DUMME STELLEVESKEN. Har også kjøpt jordbær og rabarbara, skal lage syltetøy hadde jeg tenkt. Og så har jeg og mannen gått en tur rundt Sognsvann i dag, så tiden flyr jammen meg i dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #228 Del Skrevet 10. juli 2006 Glemte jo å si at det er UL-Termin i dag! Akkurat som det betyr så fryktelig mye, denne ungen har ikke tenkt til å følge skjemaet ser det ut til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 10. juli 2006 #229 Del Skrevet 10. juli 2006 Der var du, ja! *puste lettet ut* Vil jo ikke gå her alene... Så spennende med jobbintervju - det blir morsomt å høre hva de sier! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. juli 2006 #230 Del Skrevet 10. juli 2006 Tøft gjort av deg å søke jobb nå! Og enda morsommere at du kommer på intervju en dag etter termin. Jeg skulle gjerne ha sett ansiktene deres når du kommer inn døra. Men lykke til! Med så mye maserier kan det umulig være lenge igjen. Jeg holder en knapp på at det skjer noe før helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. juli 2006 #231 Del Skrevet 10. juli 2006 Så gøy med intervjo i morgen da. Blir spennende å høe hva de sier. Lykke til iallefall, det hadde jo vært morsomt om du fikk jobben da. Og lykke til med natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 11. juli 2006 #232 Del Skrevet 11. juli 2006 Dette med rier som kjem og går opplevde eg og. Fryktelig irriterande Får håpe det blir skikkelige saker snart og ikkje berre maserier! Lykke til på intervjuet! Tippar dei blir temmelig overraska når dei ser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #233 Del Skrevet 11. juli 2006 Har vært mer eller mindre oppe/våken siden 3-4 i natt, med kraftige menssmerter. Jeg fant ut at det var bedre å sitte enn å ligge flatt (det var faktisk helt umulig), så jeg har sittet i badekaret i en times tid, og så sittet og sovet/slumret på sofaen i noen timer. Ca. halv sju var jeg på do, og da var det friskt blod på dopapiret. En time etter var det litt blod i bindet. Kjenner noen "tak" nederst i mageregionen (der jeg har menssmertene) med jevne mellomrom, men jeg kan ikke si helt sikkert om hvor regelmessige de er. Ringte akkurat opp til føden, det står jo "ring hvis du blør", så da gjorde jeg det, selv om jeg vet at det er alt for tidlig å dra til sykehuset nå. Men det var jo greit å ringe da, selv om jeg synes det er litt pinlig å bli svar skyldig når hun spør hvor ofte riene kommer Jeg sa de er uansett så svake at jeg fint overlever dem, så da er det vel enda tidlig. Hun sa blodet viste at "noe er på gang - og det er jo bra", men hun advarte at riene kan avta for så å begynne igjen i morgen f.eks. Så hun sa vi fikk ringe opp igjen når riene kom jevnlig og de er kraftige (tror ikke hun brukte ord som veldig vondt eller uutholdelig, tror hun prøvde bevisst å unngå det, men det var det jeg forsto det som). Så der er status. Jeg har bestemt meg for å dra på intervju nå, jeg drar om et kvarter. Har ikke vekket mannen, orker ikke å gå inn i en diskusjon med ham om jeg burde bli hjemme eller ikke. Jeg tenker at dette tar tid uansett, og jeg har sittet i møter med kraftige menssmerter før jeg, så en snau times intervju er like greit (må jo få tiden til å gå, og jordmoren avsluttet jo med å si gjør det du har tenkt til å gjøre i dag du, men pass på å få hvile ) Kommer tilbake med oppdatering på intervju og fødsel (?). Er det noen som vedder for at intervjueren kommer til å ha et sånt uttrykk? Det skal jeg satse mye penger på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 11. juli 2006 #234 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) No trur eg faktisk fødselen din er i ferd med å starte Ganske spesielt å gå på jobbintervju med rier: "Nei, no trur eg at eg må gå og føde litt. Ring meg viss eg får jobben!" Berre eit lite råd: Ikkje gjer samme tabben som meg. Eg hadde opplevd at riene starta og stoppa så mange gangar at eg til slutt bestemte meg for å gjere alt for å holde dei i gang. Så eg gjekk og trava fram og tilbake i stua i timesvis i staden for å slappe av litt. Dermed sleit eg meg heilt ut. Viktig å slappe av mellom riene! Dersom du er veldig anspent er det vanskeligare for livmora å opne seg. Lykke til! Endret 11. juli 2006 av Hermione Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 11. juli 2006 #235 Del Skrevet 11. juli 2006 Sporty gjort å gå på interjuv! Skulle fødselen starte, vil de iallefall huske hvem du er, og det kan jo være en fordel i en konkurransesituasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 11. juli 2006 #236 Del Skrevet 11. juli 2006 Oi oi oi - nå ser det til at det snart er noe på gang i hvert fall! Håper det går greit på intervjuet i dag, og at ikke Jack-Jack blir født der og da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. juli 2006 #237 Del Skrevet 11. juli 2006 Oi Snikleser litt her og der når jeg ser det nærmer seg termin (nysgjerrig? Neeida... ), så jeg må bare si jeg synes du er tøff! Uansett om du får jobben eller ikke kommer du jo til å gjøre uutslettelig inntrykk, som hun som stilte på intervjuet med veer. Det finnes da ingen bedre måte å få vist hvor gjerne du vil ha jobben Lykke til med både intervju og fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 11. juli 2006 #238 Del Skrevet 11. juli 2006 Huhei! Intervju med rier, det skal jeg si er sporty... Blir spennende å høre hvordan det gikk! Min fødsel startet også slik, med veldig kraftige menssmerter fra tidlig om morgenen. Tror jeg skulle fikset et intervju på formiddagen selv om jeg nok ville måttet vært ærlig om at fraværenheten som kom og gikk nok skyldtes en begynnende fødsel... Håper i alle fall at det skjer noe SNART! ALL LYKKE TIL TIL DEG! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #239 Del Skrevet 11. juli 2006 Takk for alle hyggelige hilsninger. Hermoine, fint du sa det om å gå rundt, for det er akkurat det jeg tenker på nå, jeg kan jo ikke bare ligge og hvile, da skjer det ikke noe mer. Men som du sier, kanskje lurt å få den hvilen man trenger? Til det viktigste først: Ingen endring i hvordan jeg føler meg. Fremdeles kraftige menssmerter med noen tak innimellom, men riene er ikke helt regelmessige og absolutt overlevbare. Pittelitt mer blødning, men det var nok bare rester (jeg blør ikke lenger). Så det ser ikke ut til verken å ha avtatt eller tiltatt i styrke. Jeg vil jo gjerne at det skal bli litt mer fart på sakene snart da Har sovet noen timer nå, sov jo nesten ikke i natt. Så foreløpig ingen forestående fødsel de første timene i hvert fall. Intervjuet gikk greit, fyren var overraskende lite fokusert på magen min (han visste vel ikke helt hvordan han skulle håndtere det?) Jeg begynte jo hele greia med å si hvor langt jeg var på vei (han så ganske overrasket ut da jeg sa jeg hadde termin i går) og hvor lang permisjon jeg skal ha. Jeg sa jeg hadde forståelse for at de sikkert ønsket å ansette raskt, og det bekreftet han. Han sa han måtte sjekke med oppdragsgiver (det er et rekrutteringsbyrå) om hvordan det lå an med å begynne etter jul. Han sa det jo kunne bli en utfordring å stille på flere intervju i juli også (da sa jeg, ring, så skal jeg se hva jeg får til! ). De har vel i teorien ikke lov til å diskriminere meg fordi jeg er i permisjon, men jeg skjønner jo at de gjerne vil få noen på plass. Ellers gikk intervjuet greit, jeg opplever at jeg fikk frem det jeg ville si og svarte greit og pragmatisk på spørsmålene. Beskrivelsen av stillingen virket nok hakket over det jeg hadde tenkt meg (og som jeg direkte kvalifiserer meg til; dette er en sjefstilling, utvidet i forhold til den jeg har i dag, og han sa de hadde direktørfolk inne til vurdering). Så jeg tror nok jeg ikke får jobben rett og slett fordi de ønsker en med mer erfaring og ikke en junior som meg (uavhengig av magen). Men det var nyttig med et intervju, en stund siden sist! Han sa også at nå hadde de meg i arkivet og ville kontakte meg vedr. andre stillinger dersom det skulle være aktuelt, så det er jo fint da. Egentlig var det greit å være på intervju, så gikk jo tiden litt! Venting er ikke noe jeg er god på egentlig, så da er det jo greit å fylle opp dagen med ting og tang. Og så er det jo uansett en god historie: Den dagen (eller dagen før) du ble født jenta/gutten min, så var moren din på jobbintervju! Så da er intervjuet ferdig og da er det bare å vente på de hersens riene til å ta seg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. juli 2006 #240 Del Skrevet 11. juli 2006 Oj, så spennende! (Måtte bare innom og se hvordan det går med deg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg