Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Lenelarsen skrev (8 timer siden):

Eldan og Lina....herregud, hun styrer han jo 100%. Hun snakker for han heletiden.

Snakk om å være kontrollert. Det forholdet ryker nok snart om han våkner opp, de har jo vært sammen lenge også.

Det ryker nok ikke snart, nå er de gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukesfinale: 

Spoiler

Forholdsvis jevnt mellom parene, så rangeringen min kan se litt "hard" ut: 

1. Daria og Marius:

Kjører en lys, luftig og meget gjennomført stil. Jeg synes det ble veldig bra. Rent og ryddig. Likte også det lave og enkle blomsterbeddet som skaper et skille i forkant av terrassen. Kan bli veldig bra når buskene vokser litt. Har dog skåret hull for en buske i terrassen. Unødvendig, og er et fastmontert irritasjonsmoment som alltid vil ta plass, uten at du kan gjøre noe med uten å rive opp terrassedekket. Har den fineste solsenga, og leverer den mest helhetlig innbydende terrassen for min del. 

2. Sara og Ibrahim:

Ser veldig solid og planmessig ut. Jeg likte den solide blomsterkassen mot naboene som skiller av og hindrer innsyn, men den var kanskje litt høy. Litt rotete og "too much" med disse store steinene som de har plassert langs begge sider av belegningssteinen, selv om det er flisespikkeri. Brunfargen ble helt grei, men ikke mitt førstevalg. Uansett meget bra levert. 

3. Lise og Lars: 

Bra terrasse, og ser helt greit ut. Er dog dagens mest innholdsfattige terrasse. Og er det eneste paret som ikke beiset terrassen, som igjen gjør at terrassen virket uferdig. Hvorfor beiset de den ikke? De burde ha tid nok i massevis til det, i tillegg til detaljene de valgte å gjøre istedenfor. Planleggingen og disponeringen av tid ser ut til å gå utover sluttproduktet, noe særlig Lise var fullstendig åpen om i programmet. Jeg ble veldig overrasket over at Lise og Lars vant gullhammeren. De leverte bra, men jeg skjønner ingenting av at de vinner når parene leverer så jevnbra på det meste. I jevne konkurranser bør det veie tungt at ett par ikke tar seg tid og bry med å beise og da ikke gjør seg helt ferdig, og disse var denne uken Lise og Lars. 

Da vet man det. Neste sesong så trenger ikke parene beise terrassen for å vinne. Mange timer å spare på det!

4. Lina og Eldan:

Ser gjennomført ut i deres egen stil. Virker ikke som om at de er rookies på snekring akkurat. Har dog kjørt sort beis på terrassedekket, som vil bli veldig varmt å gå på i sommervarmen. Og valgte å gå for belegningsstein istedenfor terrasse foran inngangsdøra, noe som begrenser terrassen og plassen mye. Jeg ville definitivt ikke gjort det, og hadde jeg overtatt hytten ville jeg revet av terrassedekket og bygd terrassen helt ut foran døra. Pga dette havner de sist hos meg, selv om det ser bra ut og at de har gjort litt ekstra med tanke på espalieret. Sistnevnte var dog ikke en del av oppgaven.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale uke 2:

Spoiler

Grønt lag: Jeg liker det de har gjort, annet enn at de valgte å gå for potensielt å gi hytta vannskader med bedet sitt. Men fin solseng. Liker måten de har prøvd å gjemme kumlokket. Kanskje litt liten plass, jeg ville nok hatt den litt større, bygget så stor som de hadde hatt lov til.

Blått lag: Liker og denne terrassen, fin solseng. Men jeg ville nok ikke hatt det oliventreet midt på terrassen, når de må tas inn om vinteren. Men fin farge på terrassen. Litt liten plass her også.

Gult lag: liker ikke «solsengen» 😅 alt for høy. Men liker leveggen i form av den kassen med planter. Synes disse også har en litt mindre platting enn hva jeg ville hatt. 

Rødt lag: liker den sorte farge . Fin solseng, men jeg liker bedre blått og grønt lag sin seng. Stor fin platting. Liker godt den potte samlingen. 


Jeg liker størrelsen til rødt lag best, de har nok plass til å være ute på, uten at utgangsdøren er med. Jeg liker det godt, at de har en egen gang. Den solsengen jeg likte best var grønt lag sin seng. 
 

Vinneren: Jeg synes alle godt kan vinne. De har alle svart på oppgaven. De har alle laget en fin platting, med planter og solseng. Dommerne var også enig i at dette var ganske close. Og Grønt lag kunne like gjerne vinne som alle andre. Likte godt solsengen deres 😄

Gleder meg til neste uke 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ctrl skrev (1 time siden):

Ukesfinale: 

  Vis skjult innhold

Forholdsvis jevnt mellom parene, så rangeringen min kan se litt "hard" ut: 

1. Daria og Marius:

Kjører en lys, luftig og meget gjennomført stil. Jeg synes det ble veldig bra. Rent og ryddig. Likte også det lave og enkle blomsterbeddet som skaper et skille i forkant av terrassen. Kan bli veldig bra når buskene vokser litt. Har dog skåret hull for en buske i terrassen. Unødvendig, og er et fastmontert irritasjonsmoment som alltid vil ta plass, uten at du kan gjøre noe med uten å rive opp terrassedekket. Har den fineste solsenga, og leverer den mest helhetlig innbydende terrassen for min del. 

2. Sara og Ibrahim:

Ser veldig solid og planmessig ut. Jeg likte den solide blomsterkassen mot naboene som skiller av og hindrer innsyn, men den var kanskje litt høy. Litt rotete og "too much" med disse store steinene som de har plassert langs begge sider av belegningssteinen, selv om det er flisespikkeri. Brunfargen ble helt grei, men ikke mitt førstevalg. Uansett meget bra levert. 

3. Lise og Lars: 

Bra terrasse, og ser helt greit ut. Er dog dagens mest innholdsfattige terrasse. Og er det eneste paret som ikke beiset terrassen, som igjen gjør at terrassen virket uferdig. Hvorfor beiset de den ikke? De burde ha tid nok i massevis til det, i tillegg til detaljene de valgte å gjøre istedenfor. Planleggingen og disponeringen av tid ser ut til å gå utover sluttproduktet, noe særlig Lise var fullstendig åpen om i programmet. Jeg ble veldig overrasket over at Lise og Lars vant gullhammeren. De leverte bra, men jeg skjønner ingenting av at de vinner når parene leverer så jevnbra på det meste. I jevne konkurranser bør det veie tungt at ett par ikke tar seg tid og bry med å beise og da ikke gjør seg helt ferdig, og disse var denne uken Lise og Lars. 

Da vet man det. Neste sesong så trenger ikke parene beise terrassen for å vinne. Mange timer å spare på det!

4. Lina og Eldan:

Ser gjennomført ut i deres egen stil. Virker ikke som om at de er rookies på snekring akkurat. Har dog kjørt sort beis på terrassedekket, som vil bli veldig varmt å gå på i sommervarmen. Og valgte å gå for belegningsstein istedenfor terrasse foran inngangsdøra, noe som begrenser terrassen og plassen mye. Jeg ville definitivt ikke gjort det, og hadde jeg overtatt hytten ville jeg revet av terrassedekket og bygd terrassen helt ut foran døra. Pga dette havner de sist hos meg, selv om det ser bra ut og at de har gjort litt ekstra med tanke på espalieret. Sistnevnte var dog ikke en del av oppgaven.

 

 

Ariana807 skrev (1 time siden):

Ukesfinale uke 2:

  Vis skjult innhold

Grønt lag: Jeg liker det de har gjort, annet enn at de valgte å gå for potensielt å gi hytta vannskader med bedet sitt. Men fin solseng. Liker måten de har prøvd å gjemme kumlokket. Kanskje litt liten plass, jeg ville nok hatt den litt større, bygget så stor som de hadde hatt lov til.

Blått lag: Liker og denne terrassen, fin solseng. Men jeg ville nok ikke hatt det oliventreet midt på terrassen, når de må tas inn om vinteren. Men fin farge på terrassen. Litt liten plass her også.

Gult lag: liker ikke «solsengen» 😅 alt for høy. Men liker leveggen i form av den kassen med planter. Synes disse også har en litt mindre platting enn hva jeg ville hatt. 

Rødt lag: liker den sorte farge . Fin solseng, men jeg liker bedre blått og grønt lag sin seng. Stor fin platting. Liker godt den potte samlingen. 


Jeg liker størrelsen til rødt lag best, de har nok plass til å være ute på, uten at utgangsdøren er med. Jeg liker det godt, at de har en egen gang. Den solsengen jeg likte best var grønt lag sin seng. 
 

Vinneren: Jeg synes alle godt kan vinne. De har alle svart på oppgaven. De har alle laget en fin platting, med planter og solseng. Dommerne var også enig i at dette var ganske close. Og Grønt lag kunne like gjerne vinne som alle andre. Likte godt solsengen deres 😄

Gleder meg til neste uke 😄

 

*Må ikke trykke, må ikke trykke* 🤣

I slike tilfeller som finaler skulle det ikke vært lov med spoilertags, for oss som ikke har selvkontroll. 😁 Er spent på om ukesfinalen blir "riktig" i dag, eller om det blir en sympati- eller favoritthammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i Ctrl sin vurdering. For min del var det en soleklar ener her, hvertfall etter min smak. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært gøy hvis dommerene ikke viste hvem som hadde hyttene. Men at de bare forholdt seg til fargene. De kunne si til programlederen «gult lag vant ukas gullhammer». Også sa programlederene det til deltagerne. Det blir fort at de favoriserer personene og gjerne lett for å tenke «gult lag har enda ikke fått gullhammer, vi lar de vinne denne gang». 

De burde absolutt ikke vist hvem som hadde de forskjellige hyttene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Hjertestein skrev (14 minutter siden):

Det hadde vært gøy hvis dommerene ikke viste hvem som hadde hyttene. Men at de bare forholdt seg til fargene. De kunne si til programlederen «gult lag vant ukas gullhammer». Også sa programlederene det til deltagerne. Det blir fort at de favoriserer personene og gjerne lett for å tenke «gult lag har enda ikke fått gullhammer, vi lar de vinne denne gang». 

De burde absolutt ikke vist hvem som hadde de forskjellige hyttene.

Det spiller ingen rolle om det er "anonym" dømming eller ei, TV2 vet jo hvem som eier hvilken hytte og da kan de bare instruere dommerne til å gi hammere til paret de må gi til for å skape spenning.

Jeg er ikke helt enig i vinnerne, men det er vel fordi jeg ikke liker stilen til LL. For meg så det litt rotete ut, selv om pottene var plassert i grupper. Veldig bra å ta igjen vinkelen på hytta i solsengen.

Jeg likte best SI sin uteplass, selv om jeg ville droppet å lage en så markert sti der steinene lå. Litt liten platting. 

Jeg forstår ikke helt hvordan LE tenkte her, det så litt tomt ut. Jeg forventet et mer helhetlig uttrykk.

De som hadde svart platting kommer til å få kjørt seg når solen steiker på uteplassen. Ouch! Og uterom og innerom skal ha en rød tråd, men jeg håper ikke de går for mørkt gulv inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg veldig enig i vinnerne! L+L sin uteplass var koselig og godt møblert. 

Skuffet over L+E. Så veldig rotete ut og litt stusselig også. Og sort platting ble uheldig.  Varmen er en ting, all skitt vises også så godt. Hadde blitt sprø av å ha svart platting selv. 😅

S+I hadde fin uteplass, men de steinene ved hellene de var malplasserte. 

D+M hadde var nest best idag synes jeg. Veldig innbydende uteplass. 
 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (1 time siden):

Idag var jeg veldig enig i vinnerne! L+L sin uteplass var koselig og godt møblert. 

Skuffet over L+E. Så veldig rotete ut og litt stusselig også. Og sort platting ble uheldig.  Varmen er en ting, all skitt vises også så godt. Hadde blitt sprø av å ha svart platting selv. 😅

S+I hadde fin uteplass, men de steinene ved hellene de var malplasserte. 

D+M hadde var nest best idag synes jeg. Veldig innbydende uteplass. 
 

 

Jeg er enig i det her. For meg stod det mellom L+L og D+M idag. 

L+E var bare rot for min del, virka nesten som om de hadde kasta ting opp på plattingen sin i siste liten.. Samtidig synes jeg det ble for mye med tre heller i bredden foran døra, det ga et rotete inntrykk, de har virkelig tatt av med heller denne uka, og det ble for mye i mine øyne. 

S+I har lagd seg en fin og hyggelig uteplass, har ikke noe å utsette der egentlig, men de pottene i hjørnet på utsiden av plattingen irriterte meg en del når det ligger sti med heller på hver sin side, for hvor skal man gå for å runde det hjørnet, på gresset? Nei, det passet ikke inn, de skulle lagt en helle i hjørnet også slik at stien rundt plattingen ble helhetlig. Enig med det med steinene også, de skulle droppet dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det bare er meg, men jeg irriterer meg greit over at filmteamet skal zoome så voldsomt hele tiden. Det gjør det vanskelig å få et ordentlig inntrykk av feks resultatene i ukesfinalen når man for det meste får nærbilder av de ulike delene. Eller når de hele tiden skal zoome inn på at nå slår de inn en spiker her.

Synes også det brukes altfor mye tid på sync. Jeg har virkelig ingen interesse av å høre noe mer om hverken ramadan, kaffevaner eller hva kjærestene synes om hverandre, vil heller se når de lager moodboard, hva de tenker og vektlegger når de bestemmer størrelsen/fargen/fasongen på plattingen/solsenga/blomsterkassa. 

Reagerte forsåvidt også på at ingen av dommerne kommenterte på det med å plassere en blomsterkasse tett inntil husveggen er noe man må være forsiktig med. Heller ingen kommentarer på hvorvidt lagene hadde valgt planter som tåler plasseringene sine. Utfra det jeg har sett er det kun blomsterdama som har gitt noe faglig innspill på hagen. Finn henger jo bare med som papegøyen til Aina.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle slike programmer bruker altfor mye tid på sync.. culinaris og farmen ikke minst. Til og med 71grader nord er mer sync enn tur. Det synes jeg er både dumt og irriterende. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt om de en sesong i fremtiden får fire gamle slitte hytter å pusse opp istedenfor helt nye. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

krokanrullen skrev (57 minutter siden):

Hadde vært morsomt om de en sesong i fremtiden får fire gamle slitte hytter å pusse opp istedenfor helt nye. 

Det var vel egentlig sesong 1 da dei pusset opp den gamle butikken til en 4 manns bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (19 timer siden):

Ukesfinale: 

  Skjul innhold

Forholdsvis jevnt mellom parene, så rangeringen min kan se litt "hard" ut: 

1. Daria og Marius:

Kjører en lys, luftig og meget gjennomført stil. Jeg synes det ble veldig bra. Rent og ryddig. Likte også det lave og enkle blomsterbeddet som skaper et skille i forkant av terrassen. Kan bli veldig bra når buskene vokser litt. Har dog skåret hull for en buske i terrassen. Unødvendig, og er et fastmontert irritasjonsmoment som alltid vil ta plass, uten at du kan gjøre noe med uten å rive opp terrassedekket. Har den fineste solsenga, og leverer den mest helhetlig innbydende terrassen for min del. 

2. Sara og Ibrahim:

Ser veldig solid og planmessig ut. Jeg likte den solide blomsterkassen mot naboene som skiller av og hindrer innsyn, men den var kanskje litt høy. Litt rotete og "too much" med disse store steinene som de har plassert langs begge sider av belegningssteinen, selv om det er flisespikkeri. Brunfargen ble helt grei, men ikke mitt førstevalg. Uansett meget bra levert. 

3. Lise og Lars: 

Bra terrasse, og ser helt greit ut. Er dog dagens mest innholdsfattige terrasse. Og er det eneste paret som ikke beiset terrassen, som igjen gjør at terrassen virket uferdig. Hvorfor beiset de den ikke? De burde ha tid nok i massevis til det, i tillegg til detaljene de valgte å gjøre istedenfor. Planleggingen og disponeringen av tid ser ut til å gå utover sluttproduktet, noe særlig Lise var fullstendig åpen om i programmet. Jeg ble veldig overrasket over at Lise og Lars vant gullhammeren. De leverte bra, men jeg skjønner ingenting av at de vinner når parene leverer så jevnbra på det meste. I jevne konkurranser bør det veie tungt at ett par ikke tar seg tid og bry med å beise og da ikke gjør seg helt ferdig, og disse var denne uken Lise og Lars. 

Da vet man det. Neste sesong så trenger ikke parene beise terrassen for å vinne. Mange timer å spare på det!

4. Lina og Eldan:

Ser gjennomført ut i deres egen stil. Virker ikke som om at de er rookies på snekring akkurat. Har dog kjørt sort beis på terrassedekket, som vil bli veldig varmt å gå på i sommervarmen. Og valgte å gå for belegningsstein istedenfor terrasse foran inngangsdøra, noe som begrenser terrassen og plassen mye. Jeg ville definitivt ikke gjort det, og hadde jeg overtatt hytten ville jeg revet av terrassedekket og bygd terrassen helt ut foran døra. Pga dette havner de sist hos meg, selv om det ser bra ut og at de har gjort litt ekstra med tanke på espalieret. Sistnevnte var dog ikke en del av oppgaven.

 

Jeg likte ikke solsengen til Daria og Marius. Så veldig hjemmesnekret ut og for klumpete. Vet ikke hele hvordan jeg skal beskrive det. For kompakt kanksje. Hehe. Likte heller ikke at den var kritt hvit. Gøy med ulike meninger da 🤓

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never_ending skrev (56 minutter siden):

Jeg likte ikke solsengen til Daria og Marius. Så veldig hjemmesnekret ut og for klumpete. Vet ikke hele hvordan jeg skal beskrive det. For kompakt kanksje. Hehe. Likte heller ikke at den var kritt hvit. Gøy med ulike meninger da 🤓

Ulike meninger er en del av konseptet. Er vel umulig at alle mener det samme om alt 😄 

Angående Daria og Marius så synes jeg de var det eneste paret som klarte å skape en helt spesiell og gjennomført atmosfære. Selv Aina var imponert over Middelhavsfølelsen terrassen ga, og sa hun mistet oversikt over om de var på Nes Strandhager eller i Syden. Det var vel nettopp dette D&M prøvde på, noe som igjen viser at terrassen ble svært vellykket. Jeg synes solsenga stod i stil til dette også. En klassisk "Syden-solseng", og dem er gjerne kritt hvit og klumpete. 

Jeg synes Daria og Marius fikk for lite cred fra dommerne denne uken. Særlig siden dem ble forbigått av noen som ikke hadde tatt seg tid og bry med å ferdigstille/beise terrassen sin. Farge betyr mye! Det er ikke sikkert at Lise og Lars' terrasse hadde blitt like fin med beis på terrassedekket, da de allerede hadde beiset blomsterkasser, solseng og sitteplasser i en brun farge. Og med brun terrassedekke vill terrassen vært farlig lik Sara og Ibrahims terrasse. Så at de ikke beiset spilte muligens inn som en fordel. Vi må vente til uke 10, altså i siste uke, for å se hvordan farge de går for og hvordan terrassen faktisk blir, ettersom de må ferdigstille alt da. Og det sier vel det meste hvor feil det var at de vant, når minst 2 andre leverte "helt der oppe" denne uken. 

Ja nei, god helg :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes helt klart at Marius og Daria var best denne uken. Det virket skikkelig helhetlig og gjennomført, og jeg følte også at de hadde dratt ut stilen i fargetoner som de forsøkte å skape inne på flerbruksrommet i forrige uke. Jeg ble temmelig overrasket da Lise og Lars vant denne uken. Terrasen var ikke beiset en gang... De skal likevel ha for at de er god på farger. Nei, denne uken synes jeg Daria og Marius hadde fortjent gullhammeren. 

Denne ukens synes jeg Sara og Ibrahim var en god nummer 2. Det opplevdes også helhetlig gjennomført, og de tok seg et kraftig hakk opp fra forrige uke. Jeg synes tanken om en levegg med blomster var god, selv om den kanskje ble litt høy (?). Man sitter jo totalt på utstilling der, så jeg synes virkelig at tanken er god. 

Line og Eldan sin var grei nok, men overhodet ikke så bra som dommerne skulle ha det til. Først og fremst så det skittent ut, og for det andre så virket det lite gjennomført. En busk her, og et trillebord der liksom. Følte ikke de klarte å skape et helhetlig inntrykk ved å utnytte terrassens fulle potensiale. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok å se på, bare for å slå ihjel litt tid. Men Lise og Lars går meg faktisk litt på nervene, tross jeg sjelden lar meg påvirke av folk på tv. Jeg får litt mark av så ubesluttsomme mennesker 😝

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2022 at 11:59 PM, loveli said:

1. Lina og Eldan: 

Helt riktig vinner denne uken!!

Hadde sett veldig mye bedre ut med en lysere og lunere farge mener jeg, men helt klart det beste rommet når det kommer til utnyttelse av plassen. Man så dessverre på trynet til Aina at hun ikke likte det noe særlig stilmessig. Og det bekreftet hun jo også da hun sa at rommet ble så mørkt. MØRKT!? Du ELSKET jo S og I sitt rom som var minst like mørkt! Men fordi du likte selve fargen bedre, så synes du S og I sitt rom var "lysere". Eller noe. Jeg skjønner meg ikke på dømmingen til Aina. Hun har et skikkelig dratiltryne.

For oss som liker grått (jeg likte ikke denne gråfargen, men det er ikke poenget), så er dette rommet like fuckings lunt som S og I sitt rom! Når Aina sier at S og I sitt rom er så deilig fordi du får "hulefølelse" så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke fikk hulefølelsen av dette rommet. Er ikke en hule mørk da? Ærlig talt, slutt å døm etter egen smak for fader!

Finn hveser videre med gammelmannspusten sin og må stoppe midt i setningene for å ta et nytt lungedrag og gjøre seg ferdig med budskapet sitt. Avslutter som alltid med strofen "veldig fint altså." Ja, alt er veldig fint altså.

Lars har som vanlig fornuftige tilbakemeldinger.

Jeg likte ikke helt fargen og hvertfall ikke sammen med de blå elementene på lufteluken og hva det nå var til høyre i bildet som kameraet ikke fikk filmet pga for trang plass. Noen som så det?

 

2. Daria og Marius:

Jævlig stygt gitter ved senga og grusomt fargevalg på seng og stige! Den stolen skjønte jeg ikke helt, men hvis de vil sitte der og lese så er det jo praktisk for dem. Uansett veldig fint å ha plass til å henge fra seg ting og sette det i dype hyller. Kanskje det kommer en garderobestang eller to her senere?

Aller best innbygging av sikringsskapet. 

Aina sier at det ser uferdig ut, men at S og I har umalte 2x4-bjelker på sengene var visst ikke uferdig. Aina mener rommet til D og M var kjedelig, selv om S og I sitt rom som bare var diaré og hvitt visstnok var himla fantastisk... Fader for en dommer!? Vær i det minste konsekvent.

Søt hylle med de kvistene, men dette har vi sett alle sesonger siden første sesong av sommerhytta.

Aina ønsker seg dagseng inne i dette lille rommet. Dagseng. Dagseng!!! Hva faen? Minner meg om den episoden av Tid for hjem hvor Aina gav en småbarnsfamilie en trang og innebygget liten dagseng som eneste sitteplass foruten to småstoler foran TVen. Hun eier jo ikke gangsyn.

Finn sier at rommet er en fin start men han tror rommet vil se helt annerledes ut om 10 uker. Mulig han har rett i det, men det gjelder vel alle parene?

 

3. Sara og Ibrahim:

Aina står der med sin diaréfargede høstkåpe og ser inn i rommet som er malt i samme diaréfarge og øynene hennes lyser opp og jazzfingrene skjelver i det hun stikker hodet inn i rommet for å beundre diaréen som er smurt på veggene. Hun går i ett med veggen og forsvinner nesten foran kameraet før hun åpner munnen og de hvite tennene kommer til syne når hun hyller diaréfargen. Dette var virkelig Ainas smak! Hun dirrer i takt med musikken mens hun fortsetter å beskrive hvilke følelser dette rommet gir henne. Magisk. Vakkert. Lunt. Kjempegod atmosfære. Deilig. Adjektivene hagler. Crispy og delikat med hvitt sengetøy visstnok.

Finn står der også med diaréfarget hodeplagg og sier at dette er så estetisk vakkert. Han sier videre at man føler seg mest velkommen som gjest dersom man får sove i hvitt sengetøy. (Sist jeg sjekket så var det dumt å blande diaré med hvitt tøy, jeg spør for en venn...). Uansett, hvis S og I vinner Sommerhytta fordi de har hvitt sengetøy så dra meg baklengs inn i disse fuglekassene av noen hytter.

Aina beskriver forresten fargen i rommet som varm og kald. Ok. Heter ikke det nøytral?

Hvite gardiner i vinduet som møter morgensolen i en sommerhytte??? Og dette ble Miss Interiørekspert begeistret over!? Trodde man skulle holde solen litt ute i et soverom jeg... Men Aina er vel en av de som ikke kan forstå hvorfor det selges rullegardiner og blackout-gardiner, solen skal jo INN INN INN!! I en hule. 🤷🏼‍♀️

Hyllene under senga var direkte stygge! Hva skjedde med hylleknektene!? 🤣 Aina sier oppbevaringen var kjempesmart. Kjempesmart faktisk. Hyllene er plassert under en seng som ikke er spesielt høy, så hva som er smart med 20cm over og 20cm under en hylle vet ikke jeg. Man får vel plass til en Chanelveske i høyden.

Vase med blomster og lys på sengen, det er tydelig at Sara har latt seg inspirere av julefrokostene til Fotballfrue. Aina synes vel at slike Instavennlige interiørgrep er veldig fint og flott. Finn sier igjen at "dette var veldig fint altså".

 

4. Lise og Lars.

Helt utrolig dårlig utnyttelse av rommet. Overhodet ikke min stil. Minner meg om Øyunn og Levi sin hytte. Fargen på arbeidsbenken og det gamle treverket i dørene var skikkelig mismatch. Ellers synes jeg at de har få...... zzzzzzzzz......................

Er enig i alt her 😆 Og så må DU fortsette å skrive 😁😆 I love it! 👌🏿 Perfekt skildra og slutten er helt riktig haha... zzzz!! 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3, mandag:

Spoiler

Hovedsoverom, jeg tenkte at det var på tide med det.

En ting jeg ikke helt forstår, er de som skal henge ting på veggen, stjele enda litt plass med pynt 😅 Jeg hadde droppa ting som sengehest, når rommet er såpass lite, og man har lyst på en seng som er lang nok for å sove i.

Er spent på kasse-systemet Lars skal ha under sengen. Tror ikke det blir helt like fancy som jeg ser for meg. Noe litt alle skoskapet fra filmen «Jente over bord», at de bare kommer frem på en skikkelig wow måte 😅😂 men vi får se, kanskje det blir en wow effekt av det.

Kjekt å se at lagene får noe snekkerhjelp, altså i form av opplæring. Det kan være de alltid har fått dette, men nå får vi se litt av det på tv.

Er spent på å se de ferdige rommene :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...