Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Matas skrev (2 minutter siden):

Det viser at de er veldig teoretiske, og jeg ler litt av at de er det, for det er litt søtt🤭 Jeg gleder meg til å se om de har rukket å bli mer effektive når de skal i gang med de litt større prosjektene eller om de bruker 2 dager på planleggingen da også😅

Jeg stresser bare av å se hvor trege de er 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Hu var flink for all del, men jeg tålte ikke tryne hennes på slutten. Hjalp ikke noe bedre denne spleisen for Anna og Jone i ettertid. Sjølgod bitch syns jeg hu var

Det var til tider vondt å se på, men hytta ble den fineste. 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Jeg stresser bare av å se hvor trege de er 😂

Jeg tror vi kommer til å stresse og bli en del frustrerte over hvor god tid de har til morgenkaffen denne sesongen😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (Akkurat nå):

Det var til tider vondt å se på, men hytta ble den fineste. 🙊

Ja, jeg likte hytta deres. Allikevel er jeg glad de ikke vant. Anna fortjente det ikke pga attituden hun viste. Syns hun var stygg mot Jone flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (Akkurat nå):

Jeg tror vi kommer til å stresse og bli en del frustrerte over hvor god tid de har til morgenkaffen denne sesongen😂

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (32 minutter siden):

Jeg er ingen snekker, men har sett såpass mye snekkerarbeid både hjemme og andre steder at jeg stusset over deltaker Lars  sin måte å finne vinkler på lister. Jeg har aldri sett noen som regner det som likning og cosinus og Gud vet hva annet han blandet inn.

Samtidig så er se jo sååååå trege med å komme igang.

Ja, Lars dro virkelig fram noen ferdigheter få av oss forstod noe av. Det der var langt over mitt hode 😄 

Men fikk vi sett hvordan listverket ble? Kan ikke huske det... 

Med tanke på yrkestittel, overdrevent planlegging og at de er søte sammen, så gledet jeg meg til å se hva Lise og Lars klarte å produsere. Men jeg ble litt skuffet over sluttproduktet. Håper de kommer mer inn i det og blomstrer mer etterhvert. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Ja, Lars dro virkelig fram noen ferdigheter få av oss forstod noe av. Det der var langt over mitt hode 😄 

Men fikk vi sett hvordan listverket ble? Kan ikke huske det... 

Med tanke på yrkestittel, overdrevent planlegging og at de er søte sammen, så gledet jeg meg til å se hva Lise og Lars klarte å produsere. Men jeg ble litt skuffet over sluttproduktet. Håper de kommer mer inn i det og blomstrer mer etterhvert. 

Vi fikk se Ibrahim sin jobb, og la meg bare si, slik listverk har jeg aldri sett før😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (15 timer siden):

Ja, Lars dro virkelig fram noen ferdigheter få av oss forstod noe av. Det der var langt over mitt hode 😄 

Men fikk vi sett hvordan listverket ble? Kan ikke huske det... 

Med tanke på yrkestittel, overdrevent planlegging og at de er søte sammen, så gledet jeg meg til å se hva Lise og Lars klarte å produsere. Men jeg ble litt skuffet over sluttproduktet. Håper de kommer mer inn i det og blomstrer mer etterhvert. 

Sluttresultatet var ikke min smak, så skal alt være denne stilen sååååå blir de kjedelige å følge.

Kan ikke huske å ha sett listverket deres, men med de utregningene så må de bare ha blitt perfekt 😂

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (4 minutter siden):

Vi fikk se Ibrahim sin jobb, og la meg bare si, slik listverk har jeg aldri sett før😅

Det var ikke mye Cosinus og Pytagoras over det arbeidet, nei 😄 Det gjorde fysisk vondt å se. Men skal sies at disse ulike skråvinklingene ikke er gode å ha med å gjøre. Særlig hvis du har null erfaring fra før av. Likevel antar jeg at de har fått utdelt verktøy som måler grader, så det bør la seg gjøre skikkelig. 

Endret av Ctrl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (8 minutter siden):

Ja, Lars dro virkelig fram noen ferdigheter få av oss forstod noe av. Det der var langt over mitt hode 😄 

Men fikk vi sett hvordan listverket ble? Kan ikke huske det... 

Med tanke på yrkestittel, overdrevent planlegging og at de er søte sammen, så gledet jeg meg til å se hva Lise og Lars klarte å produsere. Men jeg ble litt skuffet over sluttproduktet. Håper de kommer mer inn i det og blomstrer mer etterhvert. 

Lars selv så ut som den som forstod aller minst av sin utregning 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (4 minutter siden):

Det var ikke mye Cosinus og Pytagoras over det arbeidet, nei 😄 Det gjorde fysisk vondt å se. Men skal sies at disse ulike skråvinklingene ikke er gode å ha med å gjøre. Særlig hvis du har null erfaring fra før av. Likevel antar jeg at de har fått utdelt verktøy som måler grader, så det bør la seg gjøre skikkelig. 

Nei, jeg vet jo at det er vanskelig, og det er veldig vondt å se på når resten av arbeidet han gjorde var ganske bra. Det forundrer meg bare at han ikke valgte 90 grader istedenfor ettersom han sa at han skulle det dersom han ikke fikk til 45 grader. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Matas skrev (1 time siden):

Nei, jeg vet jo at det er vanskelig, og det er veldig vondt å se på når resten av arbeidet han gjorde var ganske bra. Det forundrer meg bare at han ikke valgte 90 grader istedenfor ettersom han sa at han skulle det dersom han ikke fikk til 45 grader. 

Ifølge Sara var det jo perfekt! 😅

Skikkelig søtt at hun ikke sa noe, det var jo for sent å rette det opp uansett. Hun sa jo også selv at hun ønsket å være veldig delaktig i byggingen, så kanskje hun tenkte at hun fikser det selv neste uke. 🤗

Vinkler kan være vanskelige hvis det ikke dreier seg om de vanlige vinklene og man jobber med hulkillister, men det burde være en enkel sak å kappe 45°. Dette kommer seg neste uke tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (2 timer siden):

Ja, jeg likte hytta deres. Allikevel er jeg glad de ikke vant. Anna fortjente det ikke pga attituden hun viste. Syns hun var stygg mot Jone flere ganger.

Jeg tipper mye handler om klipping og om fremstilling. Jone har vel opptil flere ganger sagt i media at han ikke opplevde det slik. En hel dag klippes ned på en time og fordeles på fire par. De kan klippe sammen helt ulike situasjoner for å få det til å se ut som en krangel eller uenighet for å skape interesse og flere seere. Jeg vet litt om dette av ulike årsaker, og er derfor veldig forsiktig med å dømme folk ut i fra hvordan man ser de på TV. 

"Sara var misfornøyd med Ibrahims jobb, se hvorfor på TV2.no". Hun var jo ikke misfornøyd, slik som hun forklarte det da. Alt handler om klikk, treff og TV. 

Men ja, uansett hvordan man klippes til og framstilles, så er det jo ord som i en eller annen setting har blitt sagt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (1 time siden):

Ifølge Sara var det jo perfekt! 😅

Skikkelig søtt at hun ikke sa noe, det var jo for sent å rette det opp uansett. Hun sa jo også selv at hun ønsket å være veldig delaktig i byggingen, så kanskje hun tenkte at hun fikser det selv neste uke. 🤗

Vinkler kan være vanskelige hvis det ikke dreier seg om de vanlige vinklene og man jobber med hulkillister, men det burde være en enkel sak å kappe 45°. Dette kommer seg neste uke tipper jeg!

Haha, ja, synes det var søtt selv😂 Tenkte litt at hun sa det ettersom han mest sannsynlig var litt hangry og sliten, og da er det nok best å gi litt skryt🤭 Jeg tror de kommer til å utvikle seg i positiv retning, det tror jeg gjelder alle parene. Har en god følelse ang. snekringen i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det ble rett vinner første uka, Lina og Eldar sitt rom så ferdig og fint ut :) Ville nok laget en litt mer solid løsning på å hindre folk i falle ned fra senga bare! 

Jeg likte godt løsningen med gitteret på senga til Marius og Daria og likte at det var litt god plass under, men rommet så litt uferdig ut. Jeg ville nok ikke satt inn noe mer permanent under der, som Ana foreslår, det er supert å ha litt fleksibel plass! 

I motsetning til alle andre her, haha, har jeg ikke noen store problemer med fargen på veggen til Sara og Ibrahim, men jeg likte ikke det hvite sengetøyet, det ble litt krasj. Jeg ville heller hatt det blomstersengetøyet som Lars og Lise hadde, blir litt mer hyttete og koselig. Jeg ville også byttet ut hylleknektene og satt noen fine oppbevaringskurver på hyllene under. 

Hos Line og Lars syntes jeg som noen andre påpekte at senga/arbeidsbordet minnet om en vedkiste 😄 Fargene gikk litt inn i hverandre, så jeg syntes det ble litt platt der inne. Hva skjedde med symaskinen de fant?  Savnet også en slags barkrakk ol å sitte på.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange ganger iløpet av denne sesongen vi får høre ordet «lunt» av Aina. 🙃

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lehangolta skrev (7 timer siden):

Lurer på hvor mange ganger iløpet av denne sesongen vi får høre ordet «lunt» av Aina. 🙃

Synes seriøst vi skal ha en opptelling :grinele:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte i grunnen fargen på Sara og Ibrahim sitt rom jeg, men det hadde vært finere om sengene var mørkbeiset istedenfor ubehandlet. Har ingenting imot mørke farger på små rom. Hvitt og lyst på en hytte blir fort kjedelig, spesielt med så store vinduer som det er i disse hyttene. Blir spennende å se hvor forskjellige de blir tilslutt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det peneste og mest praktiske rommet vant denne uken, selv om jeg personlig ville valgt en annen farge. Jeg har selv bodd over 10 år i en leilighet på denne størrelsen og en god garderobe og hyller der man kan pakke bort ting er et must for at det ikke skal bli et rotehus.

Ser at man kan vinne en «miniventilasjon» og tolker det dithen at hyttene ikke har aircondition. Håper jeg tar feil. Med svarte tak, og store vinduer vil hyttene bli ulevelig varme om sommeren. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 Mandag:

Spoiler

Virker som om de har endret på hvordan de gjør dette altså. Nok en uke der de blir holdt i hendene og fortalt hvordan det skal gjøres. Ser en liten trend på det 😕

Er spent på å se hvor like disse terrassene blir.

Liker at Rødt lag er skikkelig nøye med å få det stødig i bunn. Det tror jeg de får igjen for, og kanskje de stikker av med hammeren 🔨

 

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...