Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Dagens episode:

Spoiler

Jeg stusset over føringene deltakerne igjen fikk. Har dommerne alltid stilt så konkrete krav til hvordan ting skal være og gjøres, og at nytt av året er at vi får se hva de krever? Eller kanskje det er håndfaste reguleringsregler av hytteområdet som gjør det? Sluttproduktet ser ut til å bli ganske lik hos deltakerne, hvor det er små bagateller og utføring som vil bety noe. 

Lina og Eldar ser dog ut til å gå for en smalere platting, men heller belegningsstein foran døra. Det begrenser den små plattingen mye, så det ville definitivt ikke jeg gjort. Men får se hvordan det blir...

12-15 kvm platting på helt flatt og gruslagt definert område burde være grei skuring og fort gjort. 4 dager til disposisjon for platting, bed og litt møblement er egentlig grovt mye, så sluttproduktene bør definitivt bli bra.

Denne historien til hyttefeltet virket malplassert. Men det skulle vel fungere som en salgsreklame? 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 2, tirsdag:

Spoiler

Snekkeren er ikke borte som jeg håpet. Virkelig jeg er lei av at de får snekkerhjelp. Faktisk. Jeg likte ideen i de tidligere sesongene, men denne gangen, med hvor ferdige hyttene er, hadde jeg faktisk håpet og sett for meg at det ikke var noen snekker.

Lagene jobber, og det skjer ting. Vi vet jo at de trikser litt med filmingen, så vi vet jo aldri helt hvor langt alle er kommet. Men det går fremover.

Konkurranse: jeg hadde håpet at de kunne få lov til å lage ting uten dommerene tilstede, ved alle konkurranser. Men nei, ikke denne gangen. Og kan ikke tro at den lysestaken vant. Beklager til de som likte den, jeg syntes ikke den var noe pen. Bare det brette på toppen, eller telys i kubben, men ikke alt i et. Men men, jeg har lært at jeg ikke har samme smak som Aina og Finn.

 

Endret av Ariana807
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Den svære klumpete greia ble vinner?

Jeg er enig i at den var mest original og overraskende, men den var også ganske fæl estetisk sett. Det er en grunn til at slikt ikke blir solgt i butikker tenker jeg da, men her ble det et argument for dette svære beistet av en installasjon. Virker som om S og I har et favorittstempel av dommerne.

Mine favoritter er Eldan og Lina. 

Ellers synes jeg Iselin fra Paradise og Martine Halvorsens datter Daria er ganske søt. "Vi er nyforelska enda vi!" 😅 Virker som en happy go lucky type. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (3 minutter siden):

Den svære klumpete greia ble vinner?

Jeg er enig i at den var mest original og overraskende, men den var også ganske fæl estetisk sett. Det er en grunn til at slikt ikke blir solgt i butikker tenker jeg da, men her ble det et argument for dette svære beistet av en installasjon. Virker som om S og I har et favorittstempel av dommerne.

Mine favoritter er Eldan og Lina. 

Ellers synes jeg Iselin fra Paradise og Martine Halvorsens datter Daria er ganske søt. "Vi er nyforelska enda vi!" 😅 Virker som en happy go lucky type. 🤗

Iselin fra Paradise og Martine Halvorsens datter Daria? Snakker om?🤔

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Sizzling babe said:

Iselin fra Paradise og Martine Halvorsens datter Daria? Snakker om?🤔

Hun mener vel at Daria ligner på en blanding av de to - men jeg aner ikke hvem de to er 🙈

Jeg syntes også lampeinstallasjonen til S og I var grusom, haha. Original, men fullstendig blottet for estetikk. Føler de vant fordi ut av sympati nesten 😆

Platting er ganske kjedelig, så håper vi ihvertfall få se mer til solstol, planter og blomsterkasse neste episode!

Endret av Trotwood
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kritikkverdig at dommerne ikke blinddømmer disse småkonkurransene med fordelspremier, altså at dommerne ikke får se hvilke deltakere som lager hva. Blinddømming er et viktig moment for å skape objektivitet og troverdighet, og er særdeles enkelt å få til, men er tydeligvis ikke så nøye i en konkurranse med hytte til 3,3 mill som sluttpremie... 

Ellers så er samhold og vennskap i årets sesong viktigere enn snekring, styling og arbeid. Man aner knapt hva deltakerne holder på med, og klarer ikke skape særlig inntrykk av arbeidet og hvordan de jobber. Blir lite å skrive om da, men det er kanskje likegreit 😄 

Endret av Ctrl
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dugnads-konkurransen synes jeg var dritkjedelig og veldig kjipt at noen skal vinne snekker på måfå. Finn som programleder er heller ikke noe å skryte av, står å nileser av kortene selv om det som står der burde vært grei skuring å huske/si på frihånd. Minner meg om en dårlig skolepresentasjon hvor elevene tviholder på manus mens de leser opp hovedstaden i de største europeiske byene. 
 

Synes sesongen så langt er kjedelig. Tenker tilbake på noen av de første sesongene hvor de måtte bygge platting ved å sette stolper ned en bratt skråning og lage utskjæringer til fjellet i hagen, samtidig som det ble lagd utekjøkken, bed og kjøpt/snekret utemøbler. At parene i årets sesong liksom sliter med å snekre en liten platting til et allerede plant område har ikke den samme underholdningsverdien

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest triste ved årets sesong er hyttene. På en liten flekk har de satt opp en masse små, helt like hytter. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ser på programmet på Play, da er det reklame («sponses/presenteres av…») først før programmet starter. På Maxbo bildet, er det ikke fjorårets Jone som står bak til høyre?😄 (han jobbet vel der så ikke helt utenkelig at han er med på reklamen). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først at dette ble en sesong uten «latterliggjøring» i form av musikk og Guros kommentering - men noen episoder inn i sesongen nå så tok jeg feil.. Tv2 skal liksom finne noe å «ta» dem på eller er jeg for kritisk nå! 
 

Tenker feks på fokuset på Eldan sin rydding forrige uke samt planleggingen til Lise og Lars. 
 

Svaret er vel at det skal lages underholdning..og så langt bare helt uskyldig. I fjor dro de den ganske langt ! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (15 timer siden):

Den svære klumpete greia ble vinner?

Jeg er enig i at den var mest original og overraskende, men den var også ganske fæl estetisk sett. Det er en grunn til at slikt ikke blir solgt i butikker tenker jeg da, men her ble det et argument for dette svære beistet av en installasjon. Virker som om S og I har et favorittstempel av dommerne.

Mine favoritter er Eldan og Lina. 

Ellers synes jeg Iselin fra Paradise og Martine Halvorsens datter Daria er ganske søt. "Vi er nyforelska enda vi!" 😅 Virker som en happy go lucky type. 🤗

Hva er poenget med å kommentere utseendet til folk. Vi er i 2022.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Maydis8 skrev (7 minutter siden):

Hva er poenget med å kommentere utseendet til folk. Vi er i 2022.

Hæ? Hva er poenget med å la seg krenke av alt?

Er det feil å si at folk ligner på hverandre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldan og Lina....herregud, hun styrer han jo 100%. Hun snakker for han heletiden.

Snakk om å være kontrollert. Det forholdet ryker nok snart om han våkner opp, de har jo vært sammen lenge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (9 minutter siden):

Eldan og Lina....herregud, hun styrer han jo 100%. Hun snakker for han heletiden.

Snakk om å være kontrollert. Det forholdet ryker nok snart om han våkner opp, de har jo vært sammen lenge også.

Eller så kjenner han henne så godt at han vet at hun reagerer på den måten under stress. Det er ikke sikkert det plager ham i det hele tatt. Vi ser dessuten bare en brøkdel av kommunikasjonen deres. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (1 time siden):

Eldan og Lina....herregud, hun styrer han jo 100%. Hun snakker for han heletiden.

Snakk om å være kontrollert. Det forholdet ryker nok snart om han våkner opp, de har jo vært sammen lenge også.

Tenker at kamera skyter for en lik fremstilling som har skjedd andre lag tidligere. TV2 vil skape drama.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 2, onsdag:

Spoiler

Den konkurransen… jeg bare klarer ikke å engasjere meg når jeg føler at deltagerene dras bort fra arbeidet, og tvinges til å gjøre dilldall. Menmen, ikke noe nytt det 😅

Jeg forstår ikke at grønt lag fortsatt har blomsterbedet helt inntil veggen, når de har blitt fortalt at dette ikke er lurt pga. fare for vannskade på hytta. MEN de får gjøre som de vil.

Jeg tror rødt lag har blitt en liten favoritt. Hadde ikke trodd det etter første episode, da førsteinntrykket mitt av dem ikke var bra.

Blir en spennende siste episode i morgen. Gleder meg til å se de ferdige terrassene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (3 timer siden):

Eldan og Lina....herregud, hun styrer han jo 100%. Hun snakker for han heletiden.

Snakk om å være kontrollert. Det forholdet ryker nok snart om han våkner opp, de har jo vært sammen lenge også.

Ryker snart? De har vært sammen i over 10 år, giftet seg har de også, kjøpt hus og snakker om å få barn ❤️ Virker som de kler hverandre godt, fine folk er mitt inntrykk😄

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...