Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

rfa skrev (På 29.4.2022 den 12.18):

Det var vel egentlig sesong 1 da dei pusset opp den gamle butikken til en 4 manns bolig. 

Ja, stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sååå lei av spiler… hvorfor må det inn på hytta?? Veldig basic og uorginalt. Og brytningspanel er pent i klassiske boliger, men er i mitt hode totalt misplassert i en moderne hytte. Føler deltagerne har ting de liker godt og absolutt skal ha inn uten å reflektere over om det passer inn i den hytta de har fått utdelt. Stilmessig har jeg mest troa på Lise og Lars, de er mer alternative og ikke så mainstream som de andre, men har ikke blitt helt wow fra de heller enda. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer bekymret for Lise og Lars og hva den blandingen av alle mulige gamle møbler og de fargene det bringer inn i en så moderne hytte.  I første uken var det vel 5-6 ulike bruntoner som jeg IKKE synes var en god kombinasjon, så hva de har tenkt å gjøre med soverommet er jeg nesten bekymret over.    

En annen ting som jeg tror denne uken er at Sara og Ibrahim kommer til å kopiere uke 1 - med samme farge på veggene,  samme kritthvite sengesett (istedet for å gå for en tone som matcher vegger litt mer) og legge samme type dekor på sengen.  

Spiler, kanskje om de var i noe som var noe annet enn i eik. 

Brystningspanel - da håper jeg de gjør noe morsomt med litt moderne vinkler av ting oppå.  

Generelt så er det lite denne uken som i starten gir noen wow-effekt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Fireandice skrev (På 2.5.2022 den 0.06):

Er enig i alt her 😆 Og så må DU fortsette å skrive 😁😆 I love it! 👌🏿 Perfekt skildra og slutten er helt riktig haha... zzzz!! 😅

Takk! 😜

Men da må finalen være mer inspirerende enn forrige uke.., for den var like inspirerende som brunfargen på utepottene til Lise og Lars... 

Når jeg ser fargen på rommet til Sara og Ibrahim så er det et... potensiale. Så er det opp til Aina og Finn om jeg får noe å skrive. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heier mest på Sara og Ibrahim, de er så søte! Men usikker på hvem jeg syntes er flinkest, det er ganske jevnt i år. Det er ingen som har helt hundre prosent min smak, men det er elementer jeg liker hos de fleste :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (1 time siden):

Vi heier mest på Sara og Ibrahim, de er så søte! Men usikker på hvem jeg syntes er flinkest, det er ganske jevnt i år. Det er ingen som har helt hundre prosent min smak, men det er elementer jeg liker hos de fleste :)

Enig! 
 

Særlig ifjor var det masse kritikk om forskjellen mellom parene og hvor urettferdig det var. I år er det iallefall ganske likt, både mtp alder, relasjon og ferdigheter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koser meg skikkelig med årets sesong så langt:hoppendeglad: Men synes Daria og Marius virker å ta så lett på det? veldig overrasket at det var de som stakk av med seieren i gårsdagens konkurranse, så ut som de ga opp flere ganger under selve konkurransen. Uansett, tror absolutt de kan overraske. :danse: Gleder meg mest til å se ferdig rommet til Eldan og Lina, klarer ikke helt se for meg hvordan det blir seendes ut til slutt, så det blir spennende!🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på dagens episode så tror jeg Daria og Marius kommer til å vinne ukeskonkurransen. Synes de burde ha vunnet forrige uke også. Spent på det ferdige resultatet 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale Uke 3

Spoiler

Blått lag: jeg liker det de har gjort. Skyvedøra kunne kanskje vært litt penere. Og ikke minst den forskjellen i lengden på senga hadde gjort meg gal. Men jeg liker rommet og fargene. Enkelt og greit. Blikkfanget var også pent.

Gult lag: jeg liker ikke de brune fargene de har. Jeg liker de virkelig ikke. Utenom fargene er det greit nok. Blikkfanget var greit.

Rødt lag: liker fargene, grei løsning på rommet. Er nok det rommet jeg liker best, men tror ikke jeg kommer til å ha noen brystning i mitt liv 😅 ikke helt min stil. Synes blikkfanget var morsomt. Følte de var favoritt før dommerene så rommet en gang. Og de fikk hammeren. 
 

Men en ting jeg ikke helt forstå, er den skyvedøra. Det er jo åpent på sidene, ingen privatliv, blir jo skikkelig lytt 😅

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale:

Spoiler

Min rangering: 

1. Lina og Eldan. Jeg misliker brystning, har ristet på hodet hele uken til brystningen og synes ikke brystning tilhører en moderne compact-living-hytte-stil. Det fikk rommet til å virke enda mindre. Likevel klarer Lina og Eldan å få det til å fungere meget godt med behagelige fargevalg og trivelig atmosfære. Den lyse grønnfargen var delikat. Rommet ser innbydende og gjennomført ut. Enkel og pen oppbevaring. Dommerne i fyr og flamme. Helt greit, for de var best. 

2. Daria og Marius. Den lille gulvflekken skråsenga genererer ser jeg ingen nytteverdi i, og sengevinkelen ville nok irritert meg når jeg lå i senga. Så skråseng ville jeg ikke gått for. Fine, lyse hyttevegger i rommet som skaper trivelig hytteatmosfære, helt til trynet ditt kolliderer med spileveggen. Kombinasjonen ble skivebom. Kryssfinérplatene som skyvedører under senga så billig ut beiset. Synes det mangler noe på interiørvalgene. Sparkelkunstverket på døra ble mektig. Spent på hvordan de skal få kunstverket til å stå i stil med resten av hytta. Ender det i et maleri? Håper det. 

3. Sara og Ibrahim. Tredje uken med brunt. Brunt på en kontrastvegg og/eller litt her og der kan fungere bra, men når det ser ut til at et malingsspann med brunmaling har eksplodert inne på rommet, da knyter det seg i magen hos meg. Gardinene var ikke fine og hang upraktisk i senga. Overdriver på interiør. Likevel er mye bra levert, bare så synd med den brunfargen. Hadde de gått for en kald farge så hadde de fått et annet og mye bedre resultat. 

-. Lise og Lars. Trasig med dødsfall i familien, og synd at de ikke kunne fullføre. Jeg likte både planene og fargevalgene deres denne uken, så utgangspunktet deres var bra. Jeg håper Sommerhytta hyrer inn snekkere for å fullføre rommet etter planene til Lise og Lars mens de er borte. 

10. Produksjonen. Tiendeplass, og stryk! De fyller episodene med masete og støyete bakgrunnsmusikk, viser lite av rommene og når dem først viser noe så zoomes det så inn på ting, tang og bagateller at man klarer ikke få overblikk og inntrykk. ZOOM UT!!

 

Endret av Ctrl
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer i år som tidligere på produksjonen. Føles som 90 % av tiden blir brukt til prating og ting som ikke viser oss prosessen på rommene.  Ja de vil ikke spoile hvordan rommene blir til finalen. Jeg pleier ofte å spole forbi mye av pratet, som likevel ikke gir noe, føler ikke akkurat at jeg blir kjent med deltakerne, og de forklarer sjelden hvorfor de velger valgene de gjør. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar tilbake det jeg skrev i går. Synes D&M sitt rom ble kjedelig. Liker ikke sånne vegger hvor du nesten ikke ser at det er beiset. 100% fortjent seier og riktig vinner denne gangen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeusNe skrev (2 timer siden):

Reagerer i år som tidligere på produksjonen. Føles som 90 % av tiden blir brukt til prating og ting som ikke viser oss prosessen på rommene.  Ja de vil ikke spoile hvordan rommene blir til finalen. Jeg pleier ofte å spole forbi mye av pratet, som likevel ikke gir noe, føler ikke akkurat at jeg blir kjent med deltakerne, og de forklarer sjelden hvorfor de velger valgene de gjør. 

Herlighet, dersom du reagerer på produksjonen hvert år, så kan du jo vurdere å finne et annet program å se på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Daria og han typen:

Tre utenpå tre, en god idé? Samma dét, jeg ville bare at det skulle rimé. Sorry, skal gi meg. Men ja, her var det vel smør på flesk? Dara har latt seg inspirere av fjorårets interiørtrend (ikke så rart kanskje, Sommerhytta ble jo spilt inn i fjor..), nemlig eikespiler! Fy faen så fint! Det sa de om eksponerte terrakottafargede mursteiner på 80-tallet også. I dag synes vi vel at det er.... ganske intetsigende. Og det må jeg si at dette også ble. Eller nei, her skjedde det jo ganske mye, og den gule eiken kræsjer totalt med det fine og lysbeisede furupanelet som ellers pryder veggene i Sommerhyttene. Kunst på døren, det ble jo fint.

Sommerhyttene har fått kritikk for å være dyre campingplasser, og det synes Daria at det var lurt å gjøre stas på! Uteinstallasjonen er som snytt ut av et annet realityprogram, «Vi som elsker camping!». Det ser ut som noe Maybritt på 78år har laget. Det er iallefall ikke noe som binder uterommet sammen med innerommet, hvis det skulle være et poeng denne uken som alle andre uker.

Den ene hyttenaboen, som ser ut som en Maybritt på 78år, er veldig obervant i det hun kommenterer at de hvite steinene under postkassen tar igjen den hvite fargen til postkassen. Wow! Jeg er så takknemlig for at vi får disse opplysende og innsiktsfulle ytringene fra hyttenaboene. Hyttenaboene er liksom rosinen i pølsa til Sommerhytta. Elsk!

Det eneste positive med hyttenaboene, for selgeren av hyttene, er at det er folk som ikke deltar i dette realityprogrammet som har valgt å skaffe seg en av disse overprisede campingplassene. Men hvem er disse menneskene egentlig? Folk lar seg lure til det meste, jeg hadde nok vært litt flau av å vise meg på TV som hyttenabo i årets sesong.

Aina sin eneste kommentar på uteprosjektet var «ehjaaa» da Finn febrilsk prøver å si noe positivt. Han klemmer blomstene og snakker om Risør og Ibiza. Akkurat her er jeg enig med han, dette blir full stilkræsj.

Skyvedøren var veldig fin, dommerne synes også det. Aina sier at det er trendy å mikse tresorter, noe som er sant, men er det pent? Burde man gjøre det på denne måten? Klint inntil hverandre? Aina gjentar det hun sa et par ganger tidligere i uken, at hun føler Daria og typen eier hytta allerede ettersom senga er skråskjært. For tydelgvis er alle andre par i verden like lange og sengen passer derfor bare til Daria og kjæresten.

 

S og I:

Som sagt, eikespiler var virkelig noe som gjorde at et hvert hjem skilte seg ut i fjor! Eller, vent nå... Eh... Ja...

Videre; disse rustne fargene i alle toner er det som gjelder hos dette paret. Og det er helt greit! Men det er jo ikke pent, og man får litt vondt i øynene når gardinene er helt kritthvite. Denne uken skal det ikke spises eller tennes lys i sengen, nå fungerer sengen mer som en kunstinstallasjon, med vaser og baller dekorert med skjell slengt oppi et fat som ligger nedsunket i dynen. Sykt deilig å bare slenge seg nedpå denne sengen altså!

Og apropos installasjoner: har det gått et lokalt skred i Nes strandhager? Installasjonen svarer til oppgaventeksten om blikkfang, men en duelort på et nyvasket vindu er også et blikkfang, uten at det er positivt... Hva var tanken bak dette? Å ta igjen stilen fra den enormt overdimensjonerte lysinstallasjonen med krone de vant utepeis for tidligere?

Aina klarte heller ikke å late som om hun likte uteinstallasjonen til dette paret i dag. Man så at ansiktsuttrykket gikk fra opprømt da de gikk mot installasjonen (fordi hun skulle til favorittene sine!!! iiiiih!) til snurpemunn da de kom frem til installasjonen. Finn var ikke i nærheten av å gråte, beklager Sara.

Vel inne så klapper Aina av glede over at disse har fått opp en dør! Eh... de andre fikk ikke et klapp av det samme? Selv ikke Daria, som hadde gjort noe ut av døra med sementpaste. Også kalt sparkel. *kremt*

Selvfølgelig liker Aina fargepaletten til S og I, de har helt lik smak som henne. De ranglene med grønne plastblader som henger ned litt histen og pisten fra taket kommenteres ikke, S og I gjør jo ikke noe tilfeldig ifølge Aina, alt henger sammen i en fin balanse. Jaja, man ser det man vil se tenker nå jeg.

 

L og E

Naboene: voksne folk som spør hvordan man spiller tre på rad. Det får meg til å forstå nettopp hvilke folk det er som kjøper disse overprisede campingplassene, spørsmålet mitt fra tidligere er besvart!

Kunstinstallasjonen var fin nok den! Og det sto til innerommet de hadde laget. Litt dumt at man måtte lete etter blikkfanget, her svarte de vel ikke helt på oppgaven. Men når dommerne satte seg på huk og bøyde seg over installasjonen så var det visst "veldig pent altså".

Grønntonene i rommet var behagelige og selve rommet ble veldig fint. Men jeg må innrømme at jeg ikke forstår brystningspanelet her inne eller hvordan dette rommet skal knyttes sammen med resten av hytta.

Aina sin første kommentar når hun entrer hytta er «se her ja». Ikke noe klapp, men hadde tydelig litt usikkert kroppsspråk. Hvordan blir egentlig disse brystningsgreiene?

Men Aina elsker rommet når hun først kommer inn dit. Jeg er overrasket over at Aina likte fargene, grønt er jo komplementærfargen til rødt, som Aina har en tendens til å dras mot. Veldig positivt overassket over Aina i denne situasjonen!

Lars får kjeft av Finn for å gjøre jobben sin og blir bedt om å holde kjeft. Frekt! Negativt overassket over Finn.

 

---

Har Aina fått nye favoritter? Det blir spennende å følge med videre! Det jeg håper på er at hun har lagt fra seg det å faktisk ha favoritter...

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemonsteret skrev (På 2.5.2022 den 20.45):

Er sååå lei av spiler… hvorfor må det inn på hytta?? Veldig basic og uorginalt. Og brytningspanel er pent i klassiske boliger, men er i mitt hode totalt misplassert i en moderne hytte. Føler deltagerne har ting de liker godt og absolutt skal ha inn uten å reflektere over om det passer inn i den hytta de har fått utdelt. Stilmessig har jeg mest troa på Lise og Lars, de er mer alternative og ikke så mainstream som de andre, men har ikke blitt helt wow fra de heller enda. 

Resultatet til de med brytning gspanelet ble jo nydelig da! 
 

Elsker fargene til de med beige, jord, varme toner. Husker ikke navnene. Men helt klart den brytningspanelhytta som var finest denne gangen og fortjent vinner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste at Lise og Lars skulle få inn vikarer? Et vennepar. Trodde kanskje de skulle gjøre rommet ferdig for dem. 

Endret av Ifyousayso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som reagerer på hvordan Lina prater til Eldan?

Hakking og småfrekke kommentarer hele tiden. Har aldri hørt henne skryte av han. 

Skjønner ikke at han gidder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
tio skrev (32 minutter siden):

Bare meg som reagerer på hvordan Lina prater til Eldan?

Hakking og småfrekke kommentarer hele tiden. Har aldri hørt henne skryte av han. 

Skjønner ikke at han gidder.

Eldan virker som en skikkelig fint fyr! Skulle hatt en sånn en! 🔥❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...