Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

loveli skrev (11 timer siden):

Aina ønsker seg dagseng inne i dette lille rommet. Dagseng. Dagseng!!! Hva faen? Minner meg om den episoden av Tid for hjem hvor Aina gav en småbarnsfamilie en trang og innebygget liten dagseng som eneste sitteplass foruten to småstoler foran TVen. Hun eier jo ikke gangsyn.

Haha. Friskt innlegg. Antar du ble provosert? 😄 Leste det på sengekanten i går kveld og humret godt for meg selv. :) 

Angående den daybeden i Tid for hjem, så er det vel denne du tenker på: https://www.tv2.no/a/13903835/

En småbarnsfamilie som har sofa og TV som stuens midtpunkt, og som ender opp med en koloss av en daybed i stua som er skrudd fast i gulv, vegger og tak. Noe av det mest upraktiske og jævligste jeg har sett. Med to ubehagelige strådstoler foran. Ekstremt lite familievennlig rom. Jammen ikke lett å motta besøk i en daybed! Snakk om ukomfortabelt.

Og dette begrunnet Aina slik: "– Jeg er selv trebarnsmor, og en slik «daybed» er vel kanskje noe av det jeg aller helst har ønsket meg. Det å ha en slik stor polstret «lekegrind» der du kan ha ungen innerst, og selv ligge ytterst, og kanskje få en ekstra hvil tidlig en søndags morgen, det var en gave jeg ville gi dem, sier designer Aina."
Så hvorfor lager ikke Aina seg en daybed da?

Det er ingen i dag som har en daybed. Man har sofa i stua og seng på rommet. Hva i alle dager skal man med en daybed? Og daybed er ihvertfall ikke forenelig med compact living, særlig når man skal ha seng på rommet, sofa i stue og sikkert en seng/sofa oppe på hemsen. Da trenger man ikke en daybed i "boden" også. Det ironiske er at det var kun Daria og Marius som fikk påpakning om en daybed. Ingen andre. 

At Lise og Lars fikk så mye skryt for opplegget deres henger virkelig ikke på greip. Er det slik at de dårligste skal hylles og de beste skal stilles krav mot og kritiseres? Det virker slik på Sommerhytta, og har alltid gjort det. 

Dette flerbruksrommet legger vel en slags presedens over resten av hytta. Har man først begynt med en stil så bør man fortsette med det. For min del er det Daria og Marius som gjennom flerbruksrommet sitt har laget seg det fineste og mest innbydende utgangspunktet for resten av hytta. Det jeg nå frykter er at Aina skal veilede og kritisere Daria og Marius bort fra stilen sin og det de har begynt på, fordi hun fokuserer så mye på "lunt", tunge malingsfarger, brunt/beige/gul, "organisk", "mykt og hardt", gjenbruk, bærekraft osv, og ditto ser ut til å "hate" hvit og grå, og kanskje spesielt lettbeisete hyttevegger. Akkurat slik hun gjorde med Esra og Arber i sin tid. Deltakerne havner da i en kjempeskvis fordi de ikke kan fortsette med det de har begynt på og ikke får fortsette med sin egen stil fordi deltakerne er nødt til å please Aina for å vinne. 

Og kan noen, for guds skyld, sende Aina på brun-avvenning? 

Aina er så utrolig frustrerende i programmet. Og enda verre blir det når den uberegnelige, malplasserte og "kunnskapsløse" Finn skal bedømme deltakerne basert på trynefaktor, bagatellmessige sengetrekk og utifra hva Aina mener. 

Lars på sin side er den eneste som har troverdighet, og den eneste som virkerlig vet hva han snakker om, og derav får objektive detaljer å dømme fra. Men det lytter ikke de andre to til.

Tung start på årets sesong. Med alle de verste faktorene fra tidligere sesonger presset i en og samme uke. Føler jeg skaller hodet mot samme vegg som alltid når jeg ser på.

Endret av Ctrl
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
Ctrl skrev (7 minutter siden):

Haha. Friskt innlegg. Antar du ble provosert? 😄 Leste det på sengekanten i går kveld og humret godt for meg selv. :) 

Angående den daybeden i Tid for hjem, så er det vel denne du tenker på: https://www.tv2.no/a/13903835/

En småbarnsfamilie som har sofa og TV som stuens midtpunkt, og som ender opp med en koloss av en daybed i stua som er skrudd fast i gulv, vegger og tak. Noe av det mest upraktiske og jævligste jeg har sett. Med to ubehagelige strådstoler foran. Ekstremt lite familievennlig rom. Jammen ikke lett å motta besøk i en daybed! Snakk om ukomfortabelt.

Og dette begrunnet Aina slik: "– Jeg er selv trebarnsmor, og en slik «daybed» er vel kanskje noe av det jeg aller helst har ønsket meg. Det å ha en slik stor polstret «lekegrind» der du kan ha ungen innerst, og selv ligge ytterst, og kanskje få en ekstra hvil tidlig en søndags morgen, det var en gave jeg ville gi dem, sier designer Aina."
Så hvorfor lager ikke Aina seg en daybed da?

Det er ingen i dag som har en daybed. Man har sofa i stua og seng på rommet. Hva i alle dager skal man med en daybed? Og daybed er ihvertfall ikke forenelig med compact living, særlig når man skal ha seng på rommet, sofa i stue og sikkert en seng/sofa oppe på hemsen. Da trenger man ikke en daybed i "boden" også. Det ironiske er at det var kun Daria og Marius som fikk påpakning om en daybed. Ingen andre. 

At Lise og Lars fikk så mye skryt for opplegget deres henger virkelig ikke på greip. Er det slik at de dårligste skal hylles og de beste skal stilles krav mot og kritiseres? Det virker slik på Sommerhytta, og har alltid gjort det. 

Dette flerbruksrommet legger vel en slags presedens over resten av hytta. Har man først begynt med en stil så bør man fortsette med det. For min del er det Daria og Marius som gjennom flerbruksrommet sitt har laget seg det fineste og mest innbydende utgangspunktet for resten av hytta. Det jeg nå frykter er at Aina skal veilede og kritisere Daria og Marius bort fra stilen sin og det de har begynt på, fordi hun fokuserer så mye på "lunt", tunge malingsfarger, brunt/beige/gul, "organisk", "mykt og hardt", gjenbruk, bærekraft osv, og ditto ser ut til å "hate" hvit og grå, og kanskje spesielt lettbeisete hyttevegger. Akkurat slik hun gjorde med Esra og Arber i sin tid. Deltakerne havner da i en kjempeskvis fordi de ikke kan fortsette med det de har begynt på og ikke får fortsette med sin egen stil fordi deltakerne er nødt til å please Aina for å vinne. 

Og kan noen, for guds skyld, sende Aina på brun-avvenning? 

Aina er så utrolig frustrerende i programmet. Og enda verre blir det når den uberegnelige, malplasserte og "kunnskapsløse" Finn skal bedømme deltakerne basert på trynefaktor, bagatellmessige sengetrekk og utifra hva Aina mener. 

Lars på sin side er den eneste som har troverdighet, og den eneste som virkerlig vet hva han snakker om, og derav får objektive detaljer å dømme fra. Men det lytter ikke de andre to til.

Tung start på årets sesong. Med alle de verste faktorene fra tidligere sesonger presset i en og samme uke. Føler jeg skaller hodet mot samme vegg som alltid når jeg ser på.

👏👏

Daybed er noe man har i tillegg til sofa og stoler, det er virkelig ingen god erstatning for noen av delene.

Ikke bare, ikke BARE!!!! våget hun å lage daybed til denne stakkars familien, den var også innbygget rundt det eneste vinduet i det lille åpne stue-kjøkken-gang-rommet!!!! Lysinnslippet ble mye mindre i hele leiligheten og det ble mørkt og trist. Aina mener vel det ble "lunt". Men fader heller, de fleste ønsker ikke en lun hule som oppholdsrom i Norge! Man blir deprimert av mindre.

Men Aina er jo fader ikke konsekvent heller, for hvit gardin var så fint for å få inn lyset... Men det skal føles ut som en hule. En lys hule. Men ikke for mye lys, ikke for lite lys. Ikke mørke farger, ikke lyse farger. Alt ettersom hvilke par hun bedømmer. Hun virker uansett ikke å ha så god peiling på faget hun praktiserer.

Jeg gir dette en uke til før jeg gir opp (til glede for alle som er lei av oss kritikere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (17 minutter siden):

Haha. Friskt innlegg. Antar du ble provosert? 😄 Leste det på sengekanten i går kveld og humret godt for meg selv. :) 

Angående den daybeden i Tid for hjem, så er det vel denne du tenker på: https://www.tv2.no/a/13903835/

En småbarnsfamilie som har sofa og TV som stuens midtpunkt, og som ender opp med en koloss av en daybed i stua som er skrudd fast i gulv, vegger og tak. Noe av det mest upraktiske og jævligste jeg har sett. Med to ubehagelige strådstoler foran. Ekstremt lite familievennlig rom. Jammen ikke lett å motta besøk i en daybed! Snakk om ukomfortabelt.

Og dette begrunnet Aina slik: "– Jeg er selv trebarnsmor, og en slik «daybed» er vel kanskje noe av det jeg aller helst har ønsket meg. Det å ha en slik stor polstret «lekegrind» der du kan ha ungen innerst, og selv ligge ytterst, og kanskje få en ekstra hvil tidlig en søndags morgen, det var en gave jeg ville gi dem, sier designer Aina."
Så hvorfor lager ikke Aina seg en daybed da?

Det er ingen i dag som har en daybed. Man har sofa i stua og seng på rommet. Hva i alle dager skal man med en daybed? Og daybed er ihvertfall ikke forenelig med compact living, særlig når man skal ha seng på rommet, sofa i stue og sikkert en seng/sofa oppe på hemsen. Da trenger man ikke en daybed i "boden" også. Det ironiske er at det var kun Daria og Marius som fikk påpakning om en daybed. Ingen andre. 

At Lise og Lars fikk så mye skryt for opplegget deres henger virkelig ikke på greip. Er det slik at de dårligste skal hylles og de beste skal stilles krav mot og kritiseres? Det virker slik på Sommerhytta, og har alltid gjort det. 

Dette flerbruksrommet legger vel en slags presedens over resten av hytta. Har man først begynt med en stil så bør man fortsette med det. For min del er det Daria og Marius som gjennom flerbruksrommet sitt har laget seg det fineste og mest innbydende utgangspunktet for resten av hytta. Det jeg nå frykter er at Aina skal veilede og kritisere Daria og Marius bort fra stilen sin og det de har begynt på, fordi hun fokuserer så mye på "lunt", tunge malingsfarger, brunt/beige/gul, "organisk", "mykt og hardt", gjenbruk, bærekraft osv, og ditto ser ut til å "hate" hvit og grå, og kanskje spesielt lettbeisete hyttevegger. Akkurat slik hun gjorde med Esra og Arber i sin tid. Deltakerne havner da i en kjempeskvis fordi de ikke kan fortsette med det de har begynt på og ikke får fortsette med sin egen stil fordi deltakerne er nødt til å please Aina for å vinne. 

Og kan noen, for guds skyld, sende Aina på brun-avvenning? 

Aina er så utrolig frustrerende i programmet. Og enda verre blir det når den uberegnelige, malplasserte og "kunnskapsløse" Finn skal bedømme deltakerne basert på trynefaktor, bagatellmessige sengetrekk og utifra hva Aina mener. 

Lars på sin side er den eneste som har troverdighet, og den eneste som virkerlig vet hva han snakker om, og derav får objektive detaljer å dømme fra. Men det lytter ikke de andre to til.

Tung start på årets sesong. Med alle de verste faktorene fra tidligere sesonger presset i en og samme uke. Føler jeg skaller hodet mot samme vegg som alltid når jeg ser på.

 

loveli skrev (1 minutt siden):

👏👏

Daybed er noe man har i tillegg til sofa og stoler, det er virkelig ingen god erstatning for noen av delene.

Ikke bare, ikke BARE!!!! våget hun å lage daybed til denne stakkars familien, den var også innbygget rundt det eneste vinduet i det lille åpne stue-kjøkken-gang-rommet!!!! Lysinnslippet ble mye mindre i hele leiligheten og det ble mørkt og trist. Aina mener vel det ble "lunt". Men fader heller, de fleste ønsker ikke en lun hule som oppholdsrom i Norge! Man blir deprimert av mindre.

Men Aina er jo fader ikke konsekvent heller, for hvit gardin var så fint for å få inn lyset... Men det skal føles ut som en hule. En lys hule. Men ikke for mye lys, ikke for lite lys. Ikke mørke farger, ikke lyse farger. Alt ettersom hvilke par hun bedømmer. Hun virker uansett ikke å ha så god peiling på faget hun praktiserer.

Jeg gir dette en uke til før jeg gir opp (til glede for alle som er lei av oss kritikere).

Jeg vil anta designer Aina nevnte daybed fordi dette paret hadde sagt de ønsket en lesekrok i dette rommet. For meg fremsto dette rommet som et av de dårligste. Plassen under sengen, himmelhøyt under taket, var utrolig dårlig utnyttet. Den lille stolen som var plassert ved skapet, og atmosfæren forøvrig,  innbød virkelig ikke til noen hyggelig lesestund. En daybed hadde fungert fint der. Den hadde også kunne vært utnyttet som ekstra soveplass for et barn.

Jeg må forøvrig si at jeg skjønner ikke hvorfor dere ser dette programmet med et slikt iboende nag til enkelte personer. Det virker som det letes med lys og lykte etter den minste lille ting å ta disse to på. For egen del ødelegger disse lange innleggene med usakligheter, forsøkt kamuflert  som humor, tråden. 

Forøvrig er det kanskje greit å tenke på at smak er individuell. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel helst at om en bare trenger en sengeplass der så kunne en lett fått plass til for eks daybed og ett plassbygget skap under den. Samt en tv på veggen og plutselig så har en fått ett avlastingsrom om en ikke har lyst å bare sitte oppå hverandre i stua.

Vi laget selv daybed i annekset vårt og gjør det samme i hytta vi nå bygger, men da i kombinasjon med 3-4 seter plassbygget sofa. Og da har en fort i pose og sekk.

Denne for eks blir i den sjangeren jeg da tenker på. Der er daybed delen ca. 240x120cm. :
NÅR DIN NYE HYTTE STÅR FERDIG - Hedda Hytter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (54 minutter siden):

 

Jeg vil anta designer Aina nevnte daybed fordi dette paret hadde sagt de ønsket en lesekrok i dette rommet. For meg fremsto dette rommet som et av de dårligste. Plassen under sengen, himmelhøyt under taket, var utrolig dårlig utnyttet. Den lille stolen som var plassert ved skapet, og atmosfæren forøvrig,  innbød virkelig ikke til noen hyggelig lesestund. En daybed hadde fungert fint der. Den hadde også kunne vært utnyttet som ekstra soveplass for et barn.

Jeg må forøvrig si at jeg skjønner ikke hvorfor dere ser dette programmet med et slikt iboende nag til enkelte personer. Det virker som det letes med lys og lykte etter den minste lille ting å ta disse to på. For egen del ødelegger disse lange innleggene med usakligheter, forsøkt kamuflert  som humor, tråden. 

Forøvrig er det kanskje greit å tenke på at smak er individuell. 

Jeg synes rommet var innbydende akkurat slik det var. Munter, luftig og koselig. Minimalistisk med flyttbare møbler og tilgjengelig gulvplass ved behov. Lurt. Jeg ser ingen grunn til å fylle et minihus med senger og daybed parene ikke ønsker selv, og iallefall ikke skru møblene fast i vegger, gulv og tak. De ønsket en enkel lesestol og gikk for det. Da er løsningen smart for dem. 

Du har rett i at smak er subjektivt. Det er alle våre innlegg/meninger, også din. Problemet ligger i at Aina later som om hun sitter med fasit og bedømmer basert på sine subjektive meninger. Det er det lov å reagere på. 

Det virker som du over flere ulike tråder bærer nag til både meg og lovelis meninger. Hvorvidt det gir en mer berikende tråd kan i høyeste grad diskuteres. Men synd å høre at du igjen mistrives pga oss og våre meninger, jeg skal ta det litt til etterretning. Minner om at du har mulighet til å scrolle forbi innleggene våre, eventuelt blokkere oss bort. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Oida skrev (1 time siden):

 

Jeg vil anta designer Aina nevnte daybed fordi dette paret hadde sagt de ønsket en lesekrok i dette rommet. For meg fremsto dette rommet som et av de dårligste. Plassen under sengen, himmelhøyt under taket, var utrolig dårlig utnyttet. Den lille stolen som var plassert ved skapet, og atmosfæren forøvrig,  innbød virkelig ikke til noen hyggelig lesestund. En daybed hadde fungert fint der. Den hadde også kunne vært utnyttet som ekstra soveplass for et barn.

Jeg må forøvrig si at jeg skjønner ikke hvorfor dere ser dette programmet med et slikt iboende nag til enkelte personer. Det virker som det letes med lys og lykte etter den minste lille ting å ta disse to på. For egen del ødelegger disse lange innleggene med usakligheter, forsøkt kamuflert  som humor, tråden. 

Forøvrig er det kanskje greit å tenke på at smak er individuell. 

Minner om at dette er et diskusjonsforum.

Jeg får også blandede tilbakemeldinger på mine innlegg, noen er veldig positive, og andre, som deg, er veldig negative.

Hvorfor mener du at du har mer rett til å være mer negativ til meg enn jeg kan være negativ til enkelte deler av programmet som diskuteres? Blir tråden bedre av at du er negativ til at jeg er negativ?

Man kan blokkere brukere eller velge å scrolle forbi innlegg fra brukere man stort sett er uenig med. Her er det ikke mulig å være anonym, så det burde være en enkel sak å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (1 time siden):

 

Jeg vil anta designer Aina nevnte daybed fordi dette paret hadde sagt de ønsket en lesekrok i dette rommet. For meg fremsto dette rommet som et av de dårligste. Plassen under sengen, himmelhøyt under taket, var utrolig dårlig utnyttet. Den lille stolen som var plassert ved skapet, og atmosfæren forøvrig,  innbød virkelig ikke til noen hyggelig lesestund. En daybed hadde fungert fint der. Den hadde også kunne vært utnyttet som ekstra soveplass for et barn.

Jeg må forøvrig si at jeg skjønner ikke hvorfor dere ser dette programmet med et slikt iboende nag til enkelte personer. Det virker som det letes med lys og lykte etter den minste lille ting å ta disse to på. For egen del ødelegger disse lange innleggene med usakligheter, forsøkt kamuflert  som humor, tråden. 

Forøvrig er det kanskje greit å tenke på at smak er individuell. 

Enig med deg, for noe oppgulp av noen innlegg..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (53 minutter siden):

Jeg synes rommet var innbydende akkurat slik det var. Munter, luftig og koselig. Minimalistisk med flyttbare møbler og tilgjengelig gulvplass ved behov. Lurt. Jeg ser ingen grunn til å fylle et minihus med senger og daybed parene ikke ønsker selv, og iallefall ikke skru møblene fast i vegger, gulv og tak. De ønsket en enkel lesestol og gikk for det. Da er løsningen smart for dem. 

Du har rett i at smak er subjektivt. Det er alle våre innlegg/meninger, også din. Problemet ligger i at Aina later som om hun sitter med fasit og bedømmer basert på sine subjektive meninger. Det er det lov å reagere på. 

Det virker som du over flere ulike tråder bærer nag til både meg og lovelis meninger. Hvorvidt det gir en mer berikende tråd kan i høyeste grad diskuteres. Men synd å høre at du igjen mistrives pga oss og våre meninger, jeg skal ta det litt til etterretning. Minner om at du har mulighet til å scrolle forbi innleggene våre, eventuelt blokkere oss bort. 

Jeg stiller meg 100% bak dette. I et slikt program bør man kunne legge egen smak og subjektive meninger til side og være objektiv i bedømmelsen. Det blir fort favoriseringer og trynefaktorer når det blir slik, og det er utrolig frustrerende å se på. Ikke alle har lik smak som Aina, og det virker som om hun ikke evner å ta dette i betraktning. 

Og selvfølgelig må det være lov å lage litt humor ut av dette, ellers ville denne tråden iallfall oset negativitet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å plassere et stearinlys og en vase med blomster på en dyne i underkøya = lunt og estetisk i følg Aina og Finn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (5 timer siden):

Jeg synes rommet var innbydende akkurat slik det var. Munter, luftig og koselig. Minimalistisk med flyttbare møbler og tilgjengelig gulvplass ved behov. Lurt. Jeg ser ingen grunn til å fylle et minihus med senger og daybed parene ikke ønsker selv, og iallefall ikke skru møblene fast i vegger, gulv og tak. De ønsket en enkel lesestol og gikk for det. Da er løsningen smart for dem. 

Du har rett i at smak er subjektivt. Det er alle våre innlegg/meninger, også din. Problemet ligger i at Aina later som om hun sitter med fasit og bedømmer basert på sine subjektive meninger. Det er det lov å reagere på. 

Det virker som du over flere ulike tråder bærer nag til både meg lovelies meninger. Hvorvidt det gir en mer berikende tråd kan i høyeste grad diskuteres. Men synd å høre at du igjen mistrives pga oss og våre meninger, jeg skal ta det litt til etterretning. Minner om at du har mulighet til å scrolle forbi innleggene våre, eventuelt blokkere oss bort. 

Seriøst, insinuerer du at jeg følger deg og den andre brukeren fra tråd til tråd "og bærer nag til deres meninger"? Dette må virkelig være det sykeste jeg har lest på KG, og det sier mye. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg "bære nag til dine eller andres meninger"? Ikke kan jeg si jeg har "fulgt deg fra tråd til tråd". Jeg kan huske å ha hatt meningsutvekslinger med deg i fjorårets Sommerhytte tråd, om det i din verden innbefatter "å følge fra tråd til tråd", så har jeg vel det.

For min del går jeg inn i en tråd som dette for å diskutere programmet, i dette tilfellet romløsning, interiør og fargevalg. Lange ranter, syting og klaging over dommere deres personlighet og meninger blir for meg meningsløst og ufint.

loveli skrev (5 timer siden):

Minner om at dette er et diskusjonsforum.

Jeg får også blandede tilbakemeldinger på mine innlegg, noen er veldig positive, og andre, som deg, er veldig negative.

Hvorfra mener du at du har mer rett til å være mer negativ til meg enn jeg kan være negativ til enkelte deler av programmet som diskuteres? Blir tråden bedre av at du er negativ til at jeg er negativ?

Man kan blokkere brukere eller velge å scrolle forbi innlegg fra brukere man stort sett er uenig med. Her er det ikke mulig å være anonym, så det burde være en enkel sak å fikse.

Har jeg påstått at jeg har mer rett til å være mer negativ enn deg?  Kan ikke si jeg har det.

La oss snu på det. La meg minne om at dette er et diskusjonsforum. Hva gir deg rett til å avspore en tråd med lange innlegg som går på repeat om enkeltpersoner? Hvorfor skal andre brukere måtte scrolle, blokkere eller kutte ut å delta i en tråd på grunn av deg? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Oida skrev (58 minutter siden):

La oss snu på det. La meg minne om at dette er et diskusjonsforum. Hva gir deg rett til å avspore en tråd med lange innlegg som går på repeat om enkeltpersoner? Hvorfor skal andre brukere måtte scrolle, blokkere eller kutte ut å delta i en tråd på grunn av deg? 

Nå var det jo du som begynte å påstå at vi ødela tråden da og prøvde å legge føringer for hva vi skal få lov til å ytre oss om og ikke. 🤣 Hadde du ikke svart på innlegget mitt bare for å være negativ fordi jeg er negativ så hadde ikke tråden blitt sporet av. Du skal få lov til å ha en mening om mine meninger for min del, men KG kan derimot finne på å slette innleggene dine fordi de er avsporinger. Men når du prøver å styre hva andre skal få si og ikke så blir det for dumt.

Så vi kan stoppe denne utrolig idiotiske diskusjonen her, hvis du ikke skal fortsette å spore av tråden da?

For hvorfor skal andre måtte scrolle over avsporingsinnleggene dine? Hvorfor er de bedre enn negative innlegg i følge deg selv? Og hva har de med Sommerhytta å gjøre? Jeg spør deg oppriktig, fordi det ikke virker som du skjønner helt hvilken rolle du selv har for å gjøre tråden bra eller dårlig.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (22 minutter siden):

Nå var det jo du som begynte å påstå at vi ødela tråden da og liksom legge føringer for hva vi skal få lov til å ytre oss om og ikke. 🤣 Hadde du ikke svart på innlegget mitt bare for å være negativ fordi jeg er negativ så hadde ikke tråden blitt sporet av. Du skal få lov til å ha en mening om mine meninger for min del, men KG kan derimot finne på å slette innleggene dine fordi de er avsporinger. Men når du prøver å styre hva andre skal få si og ikke så blir det for dumt.

Så vi kan stoppe denne utrolig idiotiske diskusjonen her, hvis du ikke skal fortsette å spore av tråden da?

Hvorfor skal andre måtte scrolle over avsporingsinnleggene dine? Hva har de med Sommerhytta å gjøre? Jeg spør deg oppriktig, fordi det ikke virker som du skjønner helt hvilken rolle du selv har for å gjøre tråden bra eller ikke.

Enig. Kutt nå ut avsporing. @loveli har skrevet aktuelle og underholdende innlegg. Dette er en underholdningstråd, hvor man har sperrer på KG hvor man må skrive med brukernavn,  ikke en kverulanttråd @Oida

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (54 minutter siden):

Seriøst, insinuerer du at jeg følger deg og den andre brukeren fra tråd til tråd "og bærer nag til deres meninger"? Dette må virkelig være det sykeste jeg har lest på KG, og det sier mye. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg "bære nag til dine eller andres meninger"? Ikke kan jeg si jeg har "fulgt deg fra tråd til tråd". Jeg kan huske å ha hatt meningsutvekslinger med deg i fjorårets Sommerhytte tråd, om det i din verden innbefatter "å følge fra tråd til tråd", så har jeg vel det.

For min del går jeg inn i en tråd som dette for å diskutere programmet, i dette tilfellet romløsning, interiør og fargevalg. Lange ranter, syting og klaging over dommere deres personlighet og meninger blir for meg meningsløst og ufint.

Jeg insinuerte at du i gjentatte tråder har vist at du har vært mer opptatt av å ta frem hvordan jeg og loveli skriver innleggene, som en slags moralbasert pekefinger og brukerdebatt, foran å diskutere hva vi skriver. Derfor virket det som om at du bar nag til oss på en eller annen måte. Jeg skrev aldri at du har fulgt meg fra tråd til tråd. Hvor fant du det sitatet som du later som du siterer meg på? 

Jeg bærer heller ingen nag til noen på Sommerhytta. Reaksjonsmønsteret mitt til hva som skjer og hvem som lar det skje skjer utelukkende fordi jeg er enig eller uenig. Er jeg ofte uenige med noen så betyr ikke det at jeg bærer nag til dem. Og uenighet må dere faktisk tåle siden programmet er subjektivt. Denne tråden er jo ingen tribune hvor alle og alt skal jubles fram. 

Hyggelig at du ønsker å engasjere deg i romløsninger, interiør og fargevalg, men synd du ikke bidrar særlig med akkurat dèt da. Utover det slår jeg en strek over denne meningsløse debatten som utelukkende forsurer tråden mer enn innlegg med meninger om programmet.

Endret av Ctrl
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen snekker, men har sett såpass mye snekkerarbeid både hjemme og andre steder at jeg stusset over deltaker Lars  sin måte å finne vinkler på lister. Jeg har aldri sett noen som regner det som likning og cosinus og Gud vet hva annet han blandet inn.

Samtidig så er se jo sååååå trege med å komme igang.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Blomsterpotta skrev (6 minutter siden):

Jeg er ingen snekker, men har sett såpass mye snekkerarbeid både hjemme og andre steder at jeg stusset over deltaker Lars  sin måte å finne vinkler på lister. Jeg har aldri sett noen som regner det som likning og cosinus og Gud vet hva annet han blandet inn.

Samtidig så er de jo sååååå trege med å komme igang.

Det artige er at klippingen gjorde slik at det så ut som S og I var ferdige på tirsdag og brukte to dager på å re opp sengene.

Disse parene hadde fått kjørt seg som ville helvete hadde de vært med i tidligere sesonger der man måtte gjøre mye mer hver uke, i tillegg til et uteprosjekt. 😅

Jeg er veldig glad for at det ikke er uteprosjekter hver uke i år! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (2 minutter siden):

Det artige er at klippingen gjorde slik at det så ut som S og I var ferdige på tirsdag og brukte to dager på å re opp sengene.

Disse parene hadde fått kjørt seg som ville helvete hadde de vært med i tidligere sesonger der man måtte gjøre mye mer hver uke, i tillegg til et uteprosjekt. 😅

Jeg er veldig glad for at det ikke er uteprosjekter hver uke i år! 🤗

De hadde jobba seg ihjel om de skulle ordnet uteområde, samt kanskje snekre en stol på en uka. Med Lars sine utregninger så hadde de vel stått og regnet fremdeles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

De hadde jobba seg ihjel om de skulle ordnet uteområde, samt kanskje snekre en stol på en uka. Med Lars sine utregninger så hadde de vel stått og regnet fremdeles.

Haha, ja. 😅 Hadde vært artig å sett hvordan det hadde gått egentlig.

Synes det er litt dumt at ikke Anna og Jone er med i år. De hadde vært ferdig innen lunsj på tirsdag! 😁 Som jeg sa i fjor, Anna sin arbeidskapasitet er RÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (5 minutter siden):

Haha, ja. 😅 Hadde vært artig å sett hvordan det hadde gått egentlig.

Synes det er litt dumt at ikke Anna og Jone er med i år. De hadde vært ferdig innen lunsj på tirsdag! 😁 Som jeg sa i fjor, Anna sin arbeidskapasitet er RÅ!!!

Hu var flink for all del, men jeg tålte ikke tryne hennes på slutten. Hjalp ikke noe bedre denne spleisen for Anna og Jone i ettertid. Sjølgod bitch syns jeg hu var

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (20 minutter siden):

Jeg er ingen snekker, men har sett såpass mye snekkerarbeid både hjemme og andre steder at jeg stusset over deltaker Lars  sin måte å finne vinkler på lister. Jeg har aldri sett noen som regner det som likning og cosinus og Gud vet hva annet han blandet inn.

Samtidig så er se jo sååååå trege med å komme igang.

Det viser at de er veldig teoretiske, og jeg ler litt av at de er det, for det er litt søtt🤭 Jeg gleder meg til å se om de har rukket å bli mer effektive når de skal i gang med de litt større prosjektene eller om de bruker 2 dager på planleggingen da også😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...