Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Selve hyttene blir det jo litt spennende å se hva de får ut av men beliggenheten er dårlig. De ligger altfor tett. Hadde ikke orket å bo sånn da min ide om en hytte er at det må være god avstand til evt nabo. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det et slags kart der man kan se hvor de ulike hyttene ligger, og hvilket par som har dem? Sliter med å få helt oversikt 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt negativ, hyttefeltet er som en campingplass. Hyttene er tullete overpriset og parene virker som er valgt bare for å slippe fjoråret da noen hadde mer livserfaring enn andre. 

Og dei skulle hatt en hytte på første rekka mot vannet. Nå ble det veldig same-same på hyttene. 

Men spennende å se hva dei får til av møbler og praktiske løsninger. Overrasket over at ingen nevnte i første episode at dei tenkte å lage sovehems i rommet, det hadde hvertfall for min del vært logisk når en har ett rom som skal brukes til alt og er så høyt under taket.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også begynt å se, virker som hyggelige par. Jeg ville nok ikke kjøpt hytte der selv, men skjønner at det er attraktivt for mange allikevel. Jeg liker egentlig at hyttene er små, da må de være kreative med å utnytte plassen både inne og ute! Hyttene er tett men sånn er det jo dessverre i nye hyttefelt nå. Det blir litt sånn campinghytte-aktig med tette hytter, men campingplasser er jo også veldig populært for ferier, så det er det jo ikke noe galt i! Med litt kreativitet på uteplassen kan man jo ihvertfall minke innsyn og gjøre mest mulig ut av utsikten.

9 minutter siden, Gnå said:

Finnes det et slags kart der man kan se hvor de ulike hyttene ligger, og hvilket par som har dem? Sliter med å få helt oversikt 😕

De viser jo oversiktsbilde mange ganger i første episode når de går gjennom hyttene :) Elles kan du bare google Nes strandhager så finner du kart :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, legger den i spoiler for sikkerhetsskyld:

Spoiler

Med tanke på den små romstørrelsen og at panelet allerede er satt opp, er årets konkurranse bedagelig i forhold til tidligere år. Og ettersom hyttene er identiske og har begrenset med muligheter, blir detaljene helt avgjørende. Dette er vel sesongen der Aina skal skinne med vetoretten? (Skrekk og gru).

Håper deltakerne har planlagt godt, men i år som ellers så virker det ikke slik. Til ettertanke nytter det vel lite å planlegge også, ettersom deltakerne hele tiden må tilpasse seg Ainas spesielle smak. 

Jeg skjønner rett og slett ikke hva Finn gjør i dommerpanelet i år. Parene har knapt uteområde! Og hva skal deltakerne gjøre med den lille, pene gressflekken de har? Jeg stemmer for å bevare den akkurat slik den er. Iallefall ikke dra inn en masse blomster, busker og vekster, eventuelt fontener, dekor og pynt. Nei Finn, dra hjem. 

Byplanleggerne Lise og Lars fikk sin revansje etter å ha fått sisteplass i gårdagens konkurranse. Men klippingen skal ha det til at de planlegger overdrevent mye og da kommer tregt i gang. Uansett så er jeg spent på hva akkurat de finner på i løpet av sesongen.

Ser deltakerne planlegger 2-3 soveplasser hver inne i det lille kottet. Sara og Ibrahim kjørte på med unødvendig enorme (4¨6) sengedragere imellom sengene i høyden i tillegg. Rart å kjøre et slikt materiale når det handler om "compact living" der centimeterene faktisk betyr noe. 

Men, vi er i gang :) 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, for meg er det helt uforståelig at noen vil ha hytte der. At hyttene er små er ikke egentlig et problem, jeg er ikke voldsomt begeistret for funkis, men liten hytte er helt greit. Men de er jo klemt helt inni hverandre! Det er ikke noe privatliv, digre vinduer, og overraskende lite utsikt mot natur. Jeg hadde blitt voldsomt skuffet hvis jeg var deltager. Men så var vel kanskje Lyseren Strandpark mer min greie 😛 

Folka virker ok, uten at jeg har sett dem gjøre noe annet enn å sage ut et hus så virker det som om de er sånn høvelig på samme nivå. Kan bli en spennende sesong, selv om jeg ikke forventer all verden til hyttefølelse :)

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker stilen på hyttene, men når det bygges så tett ville jeg heller foretrekke at det var et leilighetskompleks. Men det er vel ikke lett å selge blokkleilighet ved Glomma, funkishytte på stranden gir mer følelse av rekreasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke hytter vettu! Må titte mellom de på neste rekke og kaaaaaaaanskje får du utsikt til vannet. Tett og ikke stil som ligner på hytter. Nei, så tragisk!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps hvis dere ikke vil bli spoila noe, ikke sjekk bilder på google maps 🙈 - der har noen lagt ut bilder av sommerhyttene lenger ut i prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som programmet skal mer tilbake til sånn det opprinnelig var. Små hytter. Programmet startet jo i kolonihagen. Der var det enda mindre kvm. Fint at de er jevnaldrende med omtrent samme ikke-erfaring. Tror tv2 har vært nødt til å gå en skikkelig runde i produksjonen etter både sesongen med KK og i fjor. Var jo litt det året Øyunn og Levi vant også. Det har blitt for skjevt, ikke rettferdig dømming, de samme som vinner hele tiden osv. Virker som de også muligens har fjernet snekker som noe de kan vinne i ukeskonkurransene. Ellers så kan det være det kun var konkurransen i dag som var et unntak. Hvis det viser seg at snekker muligheten er fjernet eller begrenset - vil jeg si det er en positiv endring. Ellers er jeg lei Aina, lei Guri og Finn….

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deltaker og kom til de hyttene der hadde jeg dratt hjem. 10 uker borte fra jobb for en så stygg hytte på et hyttefelt tatt ut av skrekkfilm, uaktuelt. Skulle ikke vært lov å bygge så stygt og monotont

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se på denne gangen, synes parene er kjedelig og like. Likte mye bedre førrige sesong. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (7 timer siden):

Hvis jeg var deltaker og kom til de hyttene der hadde jeg dratt hjem. 10 uker borte fra jobb for en så stygg hytte på et hyttefelt tatt ut av skrekkfilm, uaktuelt. Skulle ikke vært lov å bygge så stygt og monotont

Tenkte det samme! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttmeisen skrev (8 timer siden):

Hvis jeg var deltaker og kom til de hyttene der hadde jeg dratt hjem. 10 uker borte fra jobb for en så stygg hytte på et hyttefelt tatt ut av skrekkfilm, uaktuelt. Skulle ikke vært lov å bygge så stygt og monotont

Hvorfor? Hvis de ikke liker den kan de bare selge den og kjøpe en annen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguide skrev (13 minutter siden):

Hvorfor? Hvis de ikke liker den kan de bare selge den og kjøpe en annen.

Litt av motivasjonen i ett slikt program er at en lager noe til å bli sitt eget, ikke at en lager det for salg. Da blir jo løsningene en velger helt ulike

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet paret noe om hyttene eller tomten på forhånd? Dette minner mer om et boligfelt på Nes. Har kjørt ned å sett. Ikke fint. Ikke litt engang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesten en uke over allerede. Jeg er skikkelig spent på hvordan første uken går. Jeg virkelig liker at alle parene ser ut til å ha like ferdigheter.

Ikke minst, er det slutt på snekker som premie 👀 Jeg håper faktisk det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hyttene er små er jo greit nok, men planløsningen synes jeg er elendig. Det har jo SÅ mye å si når det er snakk om så få kvm. 

Og så den plassen da... jeg er sjeleglad for at jeg slipper å ha hytte der. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett 3 episoder så synes jeg det er veldig liten underholdningsverdi. Det er altfor kjedelige deltagere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er greit at man ikke ville valgt stedet selv til hytte, men syntes det er litt unødvendig og arrogant å snakke ned andres hytter og feriesteder da. Ikke alle har tilgang til hytte i familien med stor tomt og flott utsikt. Mange nye hyttefelt er "landsbyer" slik som dette og det trenger jo ikke være noe galt i å feriere slik. Med restaurant, parsellhager, strand og konsertscene osv så er det jo et fint feriested, selv om det er mer som fancy campinghytter enn "hytte på fjellet". 🤷

Foreløpig syntes jeg alle deltakerne virker kjekke, og liker de bedre enn deltakere i fjor der jeg egentlig sleit med å finne noen å heie på. 😆 Daria virker å være ganske passiv til nå, Marius virker å gjøre mest. Ellers par som samarbeider godt, og jeg syntes kanskje vi får se litt mer av prosessen i forhold fra i fjor (da var det mye sau og geit)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...