Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2022 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Denne serien er utrolig rørende. Jeg snufser og tørker tårer over disse fantastiske ungdommene. Etter første episode var jeg sånn passe «kjerring-irritert» over hvor tafatte de var, men innså kjapt at det er jo ikke deres feil. På så kort tid har de alle blitt hundre ganger så tøffe som jeg noen gang kommer til å bli. Helt vilt hvordan de justerer seg! Står så respekt av dem, alle sammen! 👏🏻 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker denne sesongen. At de har funnet unge mennesker som alle sliter med noe. Mye mer spennende enn å følge med på kjendiser/influensere. Jeg synes befalet er så fine med de, strenge på en omsorgsfull måte. De blir kanskje forventet noe av for første gang. De må takle utfordringer og får kjenne på mestring og oppdage et mot i seg selv som de ikke trodde var det. Også er det alt de lærer om å jobbe sammen som et lag. Håper virkelig de fortsetter med å bruke vanlige mennesker i programmet fremover. Beste reality jeg har sett på lenge. Heier på alle. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rassat er utrolig morsom, selv om han samtidig ofte er negativ. Så mange bra kommentarer🤣 Green er utrolig mye tøffere enn hun ser ut som. Umaguruparan er den eneste som jeg ikke har sansen for. Befalet er ikke særlig imponert over han heller, med god grunn. 

Håper Tv2 tar til vettet og lager flere sesonger med vanlige mennesker. Det er de som trenger denne opplevelsen, ikke kjendiser med sølvskjeen i munnen.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (30 minutter siden):

Rassat er utrolig morsom, selv om han samtidig ofte er negativ. Så mange bra kommentarer🤣 Green er utrolig mye tøffere enn hun ser ut som. Umaguruparan er den eneste som jeg ikke har sansen for. Befalet er ikke særlig imponert over han heller, med god grunn. 

Håper Tv2 tar til vettet og lager flere sesonger med vanlige mennesker. Det er de som trenger denne opplevelsen, ikke kjendiser med sølvskjeen i munnen.

Rassat er så verbal, kommer med ord og utrykk det er sjeldent jeg hører unge mennesker si. Og så når han skulle stupe: «jeg skal skli som en varm kniv gjennom smør ned i vannet» , noe a’la det, jeg måtte le! 
og Green, hun kler å bli litt sinna- da gyver hun uredd  løs på utfordringer! 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Rassat bruker humor litt for mye som kamuflasje, og at det innimellom blir plasskrevende. Særlig når de sitter innpå kaserna. At han har noen gode strofer i ny og ned, joda. Men dritartig er det ikke 😛 

For øvrig litt skuffet over flere av deltakerne under den vaktøvelsen på natta. Skjønner at de var slitne og trøtte, men hva annet forventer de når de legger seg i sovestilling og dytter kroppen nedi alt av poser. Da er det selvfølgelig god natt og farvel som skjer. Og det var lite kjemping imot. Rassat påpekte flere ganger at han egentlig lå altfor komfortabelt. Men å rette seg opp virket ikke å være et alternativ for noen av de. 

Spent på reaksjonene på dette imorgen. Ser at befalet er veldig snill og medgjørlig i år, men håper at de kicker på dette. 

Green hentet seg dog veldig inn på bob-øvelsen, og var suverent best. Imponerende! 

Ser at deltakerne får poeng både individuelt og i grupper, men man hører aldri om disse poengene og hva de utgjør. Er det kun "militær orden" og innsats/gjennomførelse som teller i år, eller har poengene noe for seg? Hvis ikke ser jeg ingen grunn til å jobbe knallhardt for å være best. Det er nok i massevis å være en middelhavsfarer. Faktisk er det slik at jo mer du presterer jo mer forventes det, og motsatt. Så å være en middelhavsfarer er ikke bare nok, men faktisk det beste. 

Endret av Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (51 minutter siden):

Jeg synes Rassat bruker humor litt for mye som kamuflasje, og at det innimellom blir plasskrevende. Særlig når de sitter innpå kaserna. At han har noen gode strofer i ny og ned, joda. Men dritartig er det ikke 😛 

For øvrig litt skuffet over flere av deltakerne under den vaktøvelsen på natta. Skjønner at de var slitne og trøtte, men hva annet forventer de når de legger seg i sovestilling og dytter kroppen nedi alt av poser. Da er det selvfølgelig god natt og farvel som skjer. Og det var lite kjemping imot. Rassat påpekte flere ganger at han egentlig lå altfor komfortabelt. Men å rette seg opp virket ikke å være et alternativ for noen av de. 

Spent på reaksjonene på dette imorgen. Ser at befalet er veldig snill og medgjørlig i år, men håper at de kicker på dette. 

Green hentet seg dog veldig inn på bob-øvelsen, og var suverent best. Imponerende! 

Ser at deltakerne får poeng både individuelt og i grupper, men man hører aldri om disse poengene og hva de utgjør. Er det kun "militær orden" og innsats/gjennomførelse som teller i år, eller har poengene noe for seg? Hvis ikke ser jeg ingen grunn til å jobbe knallhardt for å være best. Det er nok i massevis å være en middelhavsfarer. Faktisk er det slik at jo mer du presterer jo mer forventes det, og motsatt. Så å være en middelhavsfarer er ikke bare nok, men faktisk det beste. 

Enig. Hvis det ikke skal kåres en vinner er det jo bare tull med poeng. Er helt for at alle skal være med til slutt og at det først og fremst er personlig utvikling det er fokus på. Men hvorfor da gi ut poeng?

Hadde det vært en konkurranse hadde nok Venås, Fransrud, Vagle og Haddeland vært de fremste kandidatene. Det virker som om de er jevnest oppe i toppsjiktet på det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (13 minutter siden):

Fikk bare med meg siste del i går: Hvorfor var det en som trakk seg?

Han unnasluntreren, ugamapuri eller noe slikt ( ikke så flink til å huske navn) trakk seg pga vondt i ryggen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (10 minutter siden):

Han unnasluntreren, ugamapuri eller noe slikt ( ikke så flink til å huske navn) trakk seg pga vondt i ryggen.

 

Ok. Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Trist at Green måtte forlate kompaniet i dagens episode.

 

Spoiler

Helt enig. Hun hadde nok klart å presse seg gjennom den siste uken også med noen motiverende ord, men som de sier - vi vet ikke hva som venter og hun var nok alt for sliten. Er de neste 5 episodene de siste? Synes det har gått så fort. Likevel, det blir spennende :) virkelig fantastisk sesong.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synn at Green måtte gå men for en kjempejente, her snakker vi om ei som virkelig har presset grensene og utviklet seg. Hatten av for hu .

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Der endte jeg opp som sippalus i dag også. :D Fin avskjed med Green. Hun fortjente hvert ord. Håper hun tar med seg oppholdet videre i livet. Herlig jente! Er ikke meg imot om vi ser henne på tv ved en senere anledning.

Og riktig beslutning å ta. Neste uke skal visst bli tøff, og da kunne den blitt destruktiv for en allerede sliten og mett Green. 

Synes kanskje de skulle sendt hjem en til sammen med Green. Der er et par alternativ, men Rassat spesielt virker ikke særlig motivert lenger og har scoret lavt på en del har har vært med på, og snakker om hjemreise titt og stadig. Tenkte egentlig mest på at det hadde sett bedre ut om to måtte reise første gangen befalet gikk inn og sendte noen hjem. Men, helt greit for min del at Rassat blir værende, altså. 

Den øvelsen de gjorde i dag på kraftverket var garantert en fantastisk opplevelse. I mine sene ungdomsår opplevde jeg lignende selv, og det er noe man bærer med seg. Man lever seg så inn i det at det føles ekte. Har flere ganger ønsket å oppleve det på nytt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker konseptet! Er så fint og rørende og se disse unge menneskene🧡 kjenner en person som er med i troppen. Litt stas, da jeg møtte vedkommende første gang da jeg gikk på ungdomsskolen og hen på. Barneskolen enda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri har jeg opplevd et program som engasjerer og rører meg så mye som Kompani Lauritzen. Elsker å følge med på hvordan deltakerne utvikler seg ila oppholdet.

Skulle gjerne vært med selv, fått utfordret alle mine frykter på den måten med et slikt støtteapparat i ryggen, men jeg er dessverre for gammel 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zenhouse skrev (På 9.11.2022 den 19.41):

Rassat er så verbal, kommer med ord og utrykk det er sjeldent jeg hører unge mennesker si. Og så når han skulle stupe: «jeg skal skli som en varm kniv gjennom smør ned i vannet» , noe a’la det, jeg måtte le! 
og Green, hun kler å bli litt sinna- da gyver hun uredd  løs på utfordringer! 

Har også lagt merke til akkurat det, herlig og ganske uvanlig å høre blant så unge folk :jepp:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gårdagens epsiode, da jeg ikke har sett dagens episode enda:

Kjedelig at dette er siste uke. Trodde ikke programmet denne gang var så kort. 

Synes Pawa var veldig snar med å gi opp. Det var midt på fine og lyse dagen, han hadde akkurat rigget seg til i leiren og hadde slitt med bålet egentlig i veldig kort tid, og fikk sådan aldri testet ut sin viljestyrke, før han valgte å gi seg. Skjønner ikke dette stresset med å gi seg. Han kunne gitt det en time eller fem eller åtte til, og sett det an. Kanskje kunne han mestret det. For valget om å gi seg hadde han jo uansett med seg videre.

Rassat ga seg ca kl 3 på natta. Han klarte ikke holde liv i bålet, han var våt og kald, og følte situasjonen var bokstavelig talt bekmørk. Det valget skjønner jeg mer. Men han ga det tross alt en sjanse og fikk satt viljestyrken på prøve. 

Ellers ser det ut som om at deltakerne skal tynes videre i uka, så blir spennende å se hvem som overlever dette :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum, men har et spørsmål til episoden hvor de skulle gå på ski opp et fjell. Hvorfor måtte de bruke ski, egentlig? Er det fordi det er lettere å forsere snø ved hjelp av ski?? Jeg bare tenker at mange av dem gikk ett skritt frem, og så skled dem 3 skritt tilbake..  Jeg ser også at folk gjerne bruker ski når de er på ekspedisjoner (kan forstå det dersom man behersker det godt, da det kan være en fordel i nedoverbakker, men jeg skjønner ikke greia når det er oppover :P )  Og de skiene de bruker, er jo tjukke treplanker nesten.. Bruker militæret slike ski, eller er det spesielt for KL? 

Når det er sagt, så er jeg imponert over disse menneskene som har blitt med på Tropp 1! Håper de klarer å overføre det de har lært i KL over til sitt "vanlige" liv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (22 minutter siden):

Mulig jeg er dum, men har et spørsmål til episoden hvor de skulle gå på ski opp et fjell. Hvorfor måtte de bruke ski, egentlig? Er det fordi det er lettere å forsere snø ved hjelp av ski?? Jeg bare tenker at mange av dem gikk ett skritt frem, og så skled dem 3 skritt tilbake..  Jeg ser også at folk gjerne bruker ski når de er på ekspedisjoner (kan forstå det dersom man behersker det godt, da det kan være en fordel i nedoverbakker, men jeg skjønner ikke greia når det er oppover :P )  Og de skiene de bruker, er jo tjukke treplanker nesten.. Bruker militæret slike ski, eller er det spesielt for KL? 

Når det er sagt, så er jeg imponert over disse menneskene som har blitt med på Tropp 1! Håper de klarer å overføre det de har lært i KL over til sitt "vanlige" liv! 

Kalles natoplanker, vet ikke om de brukes enda men når jeg var inne brukte vi slike. Om du går i snø er det lett for å tråkke gjenom og da skade seg pluss at du da blir mye mer sliten, de må og bruke ski for å¨lære mestre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...