Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2022 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Okaki skrev (5 timer siden):

Elsker denne sesongen av KL! Endelig et program som tar inn andre ungdommer enn de som er i paradise, ex On the Bach og bloggere. Og så tøffe de er som viser sin sårbarhet så åpent🤩jeg har grått mange tårer med Lian, heier på dem alle👏🏻👏🏻

Helt enig! Husker da TV 2 også hadde et program som het "Ingen kjære mor". Handlet litt om det samme, men så vidt jeg husker, var det kun unge jenter i slutten av tenårene/starten av tjueårene. Det ble laget to sesonger, hvorav sesong 2 ble tatt av skjermen etter manglende seertall (så vidt jeg kan huske).  Jeg vil heller ha slike programmer, fremfor alt dette hvor kjendisene til stadighet er i fokus... 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig ikke at dette blir første og siste Kompani Lauritzen med unge vanlige mennesker. Synes det er langt mer spennende å følge enn kjendiser, og dette er første sesong jeg faktisk følger ordentlig med på.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat passe skrev (9 timer siden):

Jeg håper virkelig ikke at dette blir første og siste Kompani Lauritzen med unge vanlige mennesker. Synes det er langt mer spennende å følge enn kjendiser, og dette er første sesong jeg faktisk følger ordentlig med på.

Mener jeg så på Tv2.no at de søkte etter deltakere til "Tropp 2"

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror aldri jeg har heiet så mye som jeg har gjort i dag! Helt fantastisk innsats av alle sammen🤩👏🏻👏🏻👏🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Lian♥️ uansett hvordan du vrir og vender på det så er hun en vinner i tropp 1 uansett! Du så ganske forskjell fra da hun kom inn til hun holdt avskjedstalen i dag. For ei jente! 

Spoiler om hva som skjer i dagens episode 

  • Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawa i isbadingen var veldig bra gjort. Enn å gjøre noe sånt, uten å ha ferdigheten i ryggen. Det var tøft gjort. 

Gleder meg til sesong 2. Er enige med alle her, synes det er bedre med ukjente enn kjendiser. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Troppen ble utsatt for ganske heftige opplevelser med denne Isfront-øvelsen med isbading og fjellgåing på ski fra Steinalderen. Det er lett å glemme at dette er inaktive unge mennesker som ikke er vant med slike anstrengelser og som aldri har gjort slike ting før, og at det ser lettere ut enn hva det er når man sitter hjemme i stua og ser på. Så imponert over alle i dag. 

Bortsett fra Umaguruparan. Han var den eneste som ikke imponerte. Greit nok at isbadingen tok "knekken" på han, og at han slet litt i ettertid. Men han var først ut, og hadde to timer på å hente seg inn før de gikk. At han trengte hjelp i starten er også ok, men på ett eller annet punkt så så man at han kom seg til hektene igjen... og enda lot han Green og Anker ta vekten hans. Og på slutten så drev han å jaget i front med en helt annen energi og styrke enn de andre to, som var helt ferdige. Likevel spilte han på følelsene deres for å slippe. Fortjent kjeft! Utrolig frustrerende å se på, og kan ikke tenke meg til hvordan det var for Green og Anker å være i situasjonen. Han er vel den første som har fått "under norm" i KL, er han ikke? 

Virkelig trasig at Lian trakk seg. Forstår at det er vanskelig å ikke føle at man mestrer øvelsene og når ting tærer på, men når hun selv så at utviklingen er så diger på så kort tid og at hun får gode tilbakemeldinger både fra befal og gruppe, så skjønner jeg ikke helt hvorfor hun stresset med å dra. Det var vel ingen hast, og hun kunne gitt det noe dager til. Men igjen, lett for meg i stua å si. Vi vet ikke hva dette har kostet henne. Og så er det noe med at når man mentalt er stappmett og er på vei hjem, da er det nesten umulig å trosse dette, uansett hvem vi er. Ble rørt av Lians dimittering. Den var fin. Og jeg håper at hun tar med seg alt hun har lært om seg selv videre i livet. Det er vel ingen tvil om at Lian er en fantastisk jente det bor ekstremt mye i. Fader hun har slåss mot seg selv. Mest av alle. Hittil har hun fått mest ut av oppholdet. 

Ellers ønsker jeg å uttrykke en slags samme empati ovenfor Green som jeg hadde for Lian. Tror det har med at de virker mest sårbar og har dårligst utgangspunkt. Jeg liker underdogs. Og Green imponerer stort. Så nå heier jeg på henne. 

Gleder meg til fortsettelsen! 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Dagens episode:

  Skjul innhold

Troppen ble utsatt for ganske heftige opplevelser med denne Isfront-øvelsen med isbading og fjellgåing på ski fra Steinalderen. Det er lett å glemme at dette er inaktive unge mennesker som ikke er vant med slike anstrengelser og som aldri har gjort slike ting før, og at det ser lettere ut enn hva det er når man sitter hjemme i stua og ser på. Så imponert over alle i dag. 

Bortsett fra Umaguruparan. Han var den eneste som ikke imponerte. Greit nok at isbadingen tok "knekken" på han, og at han slet litt i ettertid. Men han var først ut, og hadde to timer på å hente seg inn før de gikk. At han trengte hjelp i starten er også ok, men på ett eller annet punkt så så man at han kom seg til hektene igjen... og enda lot han Green og Anker ta vekten hans. Og på slutten så drev han å jaget i front med en helt annen energi og styrke enn de andre to, som var helt ferdige. Likevel spilte han på følelsene deres for å slippe. Fortjent kjeft! Utrolig frustrerende å se på, og kan ikke tenke meg til hvordan det var for Green og Anker å være i situasjonen. Han er vel den første som har fått "under norm" i KL, er han ikke? 

Virkelig trasig at Lian trakk seg. Forstår at det er vanskelig å ikke føle at man mestrer øvelsene og når ting tærer på, men når hun selv så at utviklingen er så diger på så kort tid og at hun får gode tilbakemeldinger både fra befal og gruppe, så skjønner jeg ikke helt hvorfor hun stresset med å dra. Det var vel ingen hast, og hun kunne gitt det noe dager til. Men igjen, lett for meg i stua å si. Vi vet ikke hva dette har kostet henne. Og så er det noe med at når man mentalt er stappmett og er på vei hjem, da er det nesten umulig å trosse dette, uansett hvem vi er. Ble rørt av Lians dimittering. Den var fin. Og jeg håper at hun tar med seg alt hun har lært om seg selv videre i livet. Det er vel ingen tvil om at Lian er en fantastisk jente det bor ekstremt mye i. Fader hun har slåss mot seg selv. Mest av alle. Hittil har hun fått mest ut av oppholdet. 

Ellers ønsker jeg å uttrykke en slags samme empati ovenfor Green som jeg hadde for Lian. Tror det har med at de virker mest sårbar og har dårligst utgangspunkt. Jeg liker underdogs. Og Green imponerer stort. Så nå heier jeg på henne. 

Gleder meg til fortsettelsen! 

 

Spoiler

Leste idag at Lian angret på at hun trakk seg, at de andre fikk rett i at etter litt hvile så hadde hun vært klar for mer. Men- hun ville ikke la «angringen» få for stor plass, hun bestemte seg for å fortsette den gode endringen på egenhånd. Det ble slutt med samboer og hun har nå fått seg jobb som kokk- i Forsvaret av alle plasser! 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så siste episode i går, torsdag, da var det snakk om at Lian kanskje skulle trekke seg så ser jeg avisene på nett skriver nå at hun har trekkt seg, Hva skjedde med å vente til episoden er vist på tv liksom? Trudde det var vanlig jeg, ser jo når de skriver om andre programmer så skriver de jo i overskriften " Spoiler alert"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (2 minutter siden):

Ok, så siste episode i går, torsdag, da var det snakk om at Lian kanskje skulle trekke seg så ser jeg avisene på nett skriver nå at hun har trekkt seg, Hva skjedde med å vente til episoden er vist på tv liksom? Trudde det var vanlig jeg, ser jo når de skriver om andre programmer så skriver de jo i overskriften " Spoiler alert"?

Den er vist på TV. Ble vel vist i episoden som begynte 21.40

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (29 minutter siden):

Den er vist på TV. Ble vel vist i episoden som begynte 21.40

Så det forklarer endel, var ikke klar over at de skulle vise en da også jeg serru 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gotthard skrev (1 minutt siden):

Så det forklarer endel, var ikke klar over at de skulle vise en da også jeg serru 😞

De sendte nyhetene midt i episoden, så fortsatte det etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (15 minutter siden):

De sendte nyhetene midt i episoden, så fortsatte det etterpå. 

Jaja, sånn er det bare, går vel reprise en gang så får se om jeg klarer få med meg den hvertfall da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (På 27.10.2022 den 23.36):

Jeg kunne ønske jeg kunne ringe Kapteinen for en peptalk når livet butter 😂 Synes han er rååågod til å motivere og sier så mye klokt!

Nydelig program med herlige deltakere, gleder meg til fortsettelsen! ❤️

Jeg og! Det hadde vært helt fantastisk! :ler:

Okaki skrev (På 29.10.2022 den 23.13):

Elsker denne sesongen av KL! Endelig et program som tar inn andre ungdommer enn de som er i paradise, ex On the Bach og bloggere. Og så tøffe de er som viser sin sårbarhet så åpent🤩jeg har grått mange tårer med Lian, heier på dem alle👏🏻👏🏻

Veldig enig, skikkelig imponert over de jeg og. 

Noomie skrev (10 timer siden):

Pawa i isbadingen var veldig bra gjort. Enn å gjøre noe sånt, uten å ha ferdigheten i ryggen. Det var tøft gjort. 

Gleder meg til sesong 2. Er enige med alle her, synes det er bedre med ukjente enn kjendiser. 

Helt ufattelig at han klarte det, for en prestasjon! 

Håper de satser på flere sesonger som dette :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (17 timer siden):
  Vis skjult innhold

Leste idag at Lian angret på at hun trakk seg, at de andre fikk rett i at etter litt hvile så hadde hun vært klar for mer. Men- hun ville ikke la «angringen» få for stor plass, hun bestemte seg for å fortsette den gode endringen på egenhånd. Det ble slutt med samboer og hun har nå fått seg jobb som kokk- i Forsvaret av alle plasser! 

 

Ja, det var det jeg mente med at jeg synes avgjørelsen om å dra hjem var litt for forhastet, og at hun burde ikke stresset så med å dra hjem. 

Vi snakker om dagen etter tidenes maratonløp når hun var mest på det umotiverte og slitne, og derav på sitt mest sårbare. 

Nå aner vi ikke hva som har skjedd bak kameraene, men jeg synes befalet var dårlig (på tv iallefall) å pushe henne, få henne til å tenke seg om og/eller få henne til å bruke litt tid på avgjørelsen, nettopp fordi avgjørelsen om å dra hjem skjedde på et så dårlig tidspunkt.

Og hadde hun gitt det et par dager til, og da en utfordring til, så kanskje hun hadde havnet i noe som hun virkelig mestret som igjen ga henne ny giv og en skikkelig boost for videre opphold.  

Men hva vet jeg. 

Uansett... hun dro hjem. Og hun var berikende for oss seere å se på, samt at hun fikk god utnytte av oppholdet, så da er alt bra :) 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...