Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2022 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Vil tro befalet snakket litt mer med Lian enn det vi fikk se på tv. Og kanskje det var «bedre» for henne å trekke seg etter en øvelse hun faktisk gjennomførte enn en hun avbrøt. 
Ang Green- utrolig gøy å se forvandlingen- hun gjennomførte isbadingen på en imponerende måte. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en flott gjeng! Jeg er så imponert over hvordan de støtter og motiverer hverandre. Veldig synd at Lian trakk seg - det kom noen tårer her da hun dro. Rassat virker å være en veldig fin fyr. Det han sa til Lian før hun reiste, var så rørende. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes  nr2 ikke tok kritiken serlig alvorlig der han sto utenfor å fleipa og lo av den. Kritiken var veldig fortjent både fra turen men og at han ikke klarer lytte til andre, At han ikke ser de andre sitt behov eller viljen til og bidra,spesiellt ovenfor nr3. Han er egentlig den eneste jeg håper går ut snart, noe han og vil om han ikke begyner ta dette alvårlig og legger bort egoet sitt. Virker som en bortskjemt pjokk som er vant til at alle gjør som han ønsker og han kan gjøre som han vil siden andre alltid rydder opp etter han bak hans rygg.

Endret av gotthard
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat passe skrev (På 31.10.2022 den 20.49):

Jeg håper virkelig ikke at dette blir første og siste Kompani Lauritzen med unge vanlige mennesker. Synes det er langt mer spennende å følge enn kjendiser, og dette er første sesong jeg faktisk følger ordentlig med på.

Det er 10 ganger så mer sjarm med disse unge menneskene enn oppbrukte kjendiser som er med på sitt tiende realityprogram.

Jeg har ikke sittet med tårer i øynene av tidligere sesonger. Det gjør jeg nå. Kjenner meg igjen i flere av redslene og fryktene deltakerne har.

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (På 5.11.2022 den 16.40):

Synes  nr2 ikke tok kritiken serlig alvorlig der han sto utenfor å fleipa og lo av den. Kritiken var veldig fortjent både fra turen men og at han ikke klarer lytte til andre, At han ikke ser de andre sitt behov eller viljen til og bidra,spesiellt ovenfor nr3. Han er egentlig den eneste jeg håper går ut snart, noe han og vil om han ikke begyner ta dette alvårlig og legger bort egoet sitt. Virker som en bortskjemt pjokk som er vant til at alle gjør som han ønsker og han kan gjøre som han vil siden andre alltid rydder opp etter han bak hans rygg.

Jeg ble så irritert av han når jeg så episoden med isbading, han vridde  seg unna mye.. Jeg har også vært svimmel, jeg har også opplevd å besvime men etter at jeg kommer til meg selv igjen, så har jeg så vanvittig mye styrke og energi at det er ubeskrivelig. Så det der med han, var skuespill. Følte jeg kokte inni meg av oppførselen hans.

så pinlig for han.😖 Bortskjemte menneske som ikke eier medfølelse for sine lagkamerater.

Endret av Sen ve ben
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett at Rassat har hatt en tendens til å klage mye når noe han ikke liker må gjøres. Og i gårdagens episode så vi mye av det, som igjen endte med at han fikk en fortjent oppstrekk fra fenriken. Men den oppstrekken tok han overhodet ikke til seg. Og selv i kaserna når en eller to deltakere påpekte at negativitet trekker de andre ned så tok heller ikke Rassat dette til seg. Tvert imot så la han utrolig nok skylden både på fenriken og oppgaven, selv om han var den som hadde mest å lære på oppgaven.. For han betrakter seg selv som "en positiv og artig kar" (elns), og virker ikke være bevisst på sin egen klaging. 
Jeg er spent på hvordan dette utvikler seg. 

På andre siden finner vi Pawa, som hadde samme type holdningsproblem, men som endte opp som et stjerneeksempel på hvordan man skal håndtere oppstrekken. Han tok det til seg, var villig til å endre seg momentant og ba om unnskyldning på en svært god måte. 

Endret av Ctrl
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (8 minutter siden):

Har sett at Rassat har hatt en tendens til å klage mye når noe han ikke liker må gjøres. Og i gårdagens episode så vi mye av det, som igjen endte med at han fikk en fortjent oppstrekk fra fenriken. Men den oppstrekken tok han overhodet ikke til seg. Og selv i kasserna når en eller to deltakere påpekte at negativitet trekker de andre ned tok heller ikke Rassat til seg. Tvert imot så la han utrolig nok skylden på fenriken og oppgaven, selv om han var den som hadde mest å lære på oppgaven.. For han betrakter seg selv som "en positiv og artig kar" (elns), og virker ikke være bevisst på sin egen klaging. 
Jeg er spent på hvordan dette utvikler seg. 

På andre siden finner vi Pawa, som hadde samme type holdningsproblem, men som endte opp som et stjerneeksempel på hvordan man skal håndtere oppstrekken. Han tok det til seg, var villig til å endre seg momentant og ba om unnskyldning på en svært god måte. 

Jeg tenker det samme som deg om begge.

 

Nå har de kommet forbi de to første ukene som kan betegnes som "hvetebrødsdagene", der alt er nytt, spennende, og de vil vise seg fra sine beste sider.

Nå begynner de å bli slitne, litt lei, og begynner å vise sitt sanne ansikt.   

Det er hva som skjer fremover nå som vil bli spennende.   Vil de klare å beholde motivasjonen til å endre det de kom inn for å endre, eller vil de gi opp fordi det begynner å bli vanskelig? 

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (3 timer siden):

Jeg ble så irritert av han når jeg så episoden med isbading, han vridde  seg unna mye.. Jeg har også vært svimmel, jeg har også opplevd å besvime men etter at jeg kommer til meg selv igjen, så har jeg så vanvittig mye styrke og energi at det er ubeskrivelig. Så det der med han, var skuespill. Følte jeg kokte inni meg av oppførselen hans.

så pinlig for han.😖 Bortskjemte menneske som ikke eier medfølelse for sine lagkamerater.

At du var fin etter en besvimelse, betyr ikke at alle andre burde være det heller. Jeg besvimte en gang, og følte meg helt utenfor i flere dager og fikk angst for å skulle besvime igjen og fungerte dårlig. Så at folk blir "så sint", forstår jeg ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (5 minutter siden):

At du var fin etter en besvimelse, betyr ikke at alle andre burde være det heller. Jeg besvimte en gang, og følte meg helt utenfor i flere dager og fikk angst for å skulle besvime igjen og fungerte dårlig. Så at folk blir "så sint", forstår jeg ikke. 

Og at du var utenfor i dagesvis etterpå betyr ikke at han var det.

Grunnen til at folk ble så sinte var fordi han ikke tok sin del da han ble i form til det. Verbalt ga han uttrykk for å være svak, samtidig viste bein, ansikt, og energi at han hadde fått tilbake kreftene. Han manipulerte de to andre som gjorde all jobben for ham.  (Og han innrømte det, og har tatt selvkritikk på det)

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (19 minutter siden):

Og at du var utenfor i dagesvis etterpå betyr ikke at han var det.

Grunnen til at folk ble så sinte var fordi han ikke tok sin del da han ble i form til det. Verbalt ga han uttrykk for å være svak, samtidig viste bein, ansikt, og energi at han hadde fått tilbake kreftene. Han manipulerte de to andre som gjorde all jobben for ham.  (Og han innrømte det, og har tatt selvkritikk på det)

Det er jo også poenget... At det JEG opplever ikke er fasiten. Så når folk blir forbanna fordi de sammenlikner med seg selv, og konkluderer, uten å ha forståelse for at det kan være andre ting (f.eks. psykisk)/uten å vite om det kan være andre ting, det er det jeg reagerer på, altså forhåndsdømming. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 time siden):

Det er jo også poenget... At det JEG opplever ikke er fasiten. Så når folk blir forbanna fordi de sammenlikner med seg selv, og konkluderer, uten å ha forståelse for at det kan være andre ting (f.eks. psykisk)/uten å vite om det kan være andre ting, det er det jeg reagerer på, altså forhåndsdømming. 

Men du skrev at du skjønte ikke hvorfor folk ble så "sinte", og det var jo fordi han lot som om han var svak etter besvimelsen, mens han egentlig var i god form.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiara07 skrev (1 time siden):

At du var fin etter en besvimelse, betyr ikke at alle andre burde være det heller. Jeg besvimte en gang, og følte meg helt utenfor i flere dager og fikk angst for å skulle besvime igjen og fungerte dårlig. Så at folk blir "så sint", forstår jeg ikke. 

 

Endret av gotthard
Se under
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (1 minutt siden):

Han gikk og sang for seg selv et godt stykke før de andre to, hu enen bar sekken til nr 3 og spurte om han kunne hjelpe til hvorpå han da begynte uffe seg og sige i knea. Han viste alle tegn på å ha kommet seg men forsatte å spille på det noe ham helt klart fortjente tillsnakk for, burde egentlig får beskjed om å gå. Det er utnyttelse av andre til egen fordel noe som er det absolutt motsatte av hva det programet handler om.

 

Endret av gotthard
Ble litt feil i redigeringen her ser jeg...........
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr3 imponerer meg stadig mer, til å nesten gi opp etter episode 2 er hun nå på høyde ( hehe) med de andre og gir alt, rapelerer og står i. Utrolig godt og se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et lite sidespor, men nummer 11 Fransrud er så nydelig😍 Når hun smiler, *sukk*. Man må bare smile selv.

Endret av Anonymburker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (8 timer siden):

Ah jeg blir rørt til tårer av hver eneste episode 🤭

Vi må ha flere sesonger med vanlige, unge mennesker. Helst droppe kjendisversjonen.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (14 minutter siden):

Vi må ha flere sesonger med vanlige, unge mennesker. Helst droppe kjendisversjonen.

Helt enig. Dette er mye mer interessant og givende tv. Man virkelig ønsker at de skal lykkes. Og at alle får bli med til siste slutt dersom de står på er jo helt fantastisk. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luna1 skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Dette er mye mer interessant og givende tv. Man virkelig ønsker at de skal lykkes. Og at alle får bli med til siste slutt dersom de står på er jo helt fantastisk. 

Ja, bortsett fra Umaguruparan (?) har jeg full sympati med alle der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...