Gå til innhold

Hva tror DU skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tone83 skrev (På 12.5.2022 den 16.16):

Det er ingen vits.. man bare gjør det beste ut av det😬

Det er ikke stort annet man kan gjøre, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 0.13):

Jeg trodde på sjelelig liv etter døden men ingen av mine nærmeste på den andre siden har gitt noe tegn så nå er jeg sikker på at alt bare blir svart og ferdig finito. 

Gi meg gjerne håpet om noe mer men vage tegn som en dumpapp på verandaen eller fjær på bilruta ser jeg ikke som noe bevis desverre.. 

Anonymkode: 5dca3...d48

Med meg er det omvendt. Jeg trodde ikke på slikt, men så har noen av mine nærmeste gitt klare tegn i rom vi var flere i (så jeg kan utelukke hallusinasjoner som jeg hadde trodd det var om jeg var alene). 

Anonymkode: c9fd7...a81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Med meg er det omvendt. Jeg trodde ikke på slikt, men så har noen av mine nærmeste gitt klare tegn i rom vi var flere i (så jeg kan utelukke hallusinasjoner som jeg hadde trodd det var om jeg var alene). 

Anonymkode: c9fd7...a81

Hva slags tegn var det?

Anonymkode: 23c9b...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 16.2.2022 den 17.32):

Jaså så du tror at Hitler er i himmelen?

Vel, jeg tror vi er på jorden for å lære noe og eksakt hva det er tror jeg åpenbarer seg når vi dør. Boka Himmelske Samtaler av Nel Donald Walsh beskriver det ganske godt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, er jo hundreogørten teorier å velge mellom.

Utifra hva jeg kan logisk observere så fremstår menneskeliv som ren forbruksvare for naturen og med det døden rimelig permanent. På en annen side, om vi er del av noe større kan jeg forstå at høyere makter ønsker å presentere livet som ekstremt sårbart og begrenset, for at vi skal lære å verdsette det.

Det er også påfallende at vår verden med all dens kompleksitet liksom bare oppstår just like that.

Fremtil vår virkelighet og bevissthet er 100% utforsket blir det spekulasjon til vi selv svinner hen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er omtrent 4.000 religioner der ute. Det er mange forklaringer på det som skjer etter døden!

Det vi vet er at vi er lagd av nedbrytbare stoffer. Hud, kjøtt, og blod råtner og blir til mat for mindre organismer. Det har man også sett i praksis. Derfor er det umulig at kroppene våre blir transportert til en alternativ dimensjon. Det vi også vet er at hjernen er en del av kroppen vår, og i hjernen er hele vår personlighet og alle våre minner og erfaringer. Hjernen er oss. 

Derfor er det ikke mulig at vi eksisterer i en ny dimensjon eller på et nytt plan - fordi den vi er, kan beskrives som et lite bibliotek inni hjernen. Om det biblioteket brytes ned av naturen, er det ikke noe "meg" igjen.

Noen tenker at det eksisterer en slags sjel. Istedenfor at vi har et minnebibliotek inni hjernen som bestemmer personligheten vår, har vi heller en slags ånd som var bestemt fra før. Vi utviklet ikke en personlighet, vi bare hadde den, fra vi var født. Vitenskapen forklarer noe av personligheten med gener, men teorien om en "sjel" er at den er spesiell og unik til én person, og ikke behøver en kropp for å eksistere. Med andre ord, vi eksisterer utenfor kroppen vår (i følge sjeleteorien).

Det har blitt utført eksprimenter for å "oppdage" sjelen, blant annet gjennom å veie mennesker før og etter de døde. Dette ga ingen begripelige resultater annet enn at enten så eksisterer ikke en sjel, eller så veier den ingenting. Med andre ord, man kan ikke bevise eller motbevise at en sjel eksisterer - fordi vi kan ikke bevise at personligheten er inni hjernen vår. Det blir for lite og for abstrakt.

For å motbevise at det eksisterer et liv etter døden, må man derfor ta i bruk sjansespill-teknikken. 

Det eksisterer, eller har eksistert, fire tusen religioner. Om vi trekker konklusjonen at alle disse religionene har hatt forskjellige liv etter døden, enten det har vært himmelen eller valhall, så betyr det at det er en minimalt liten sjanse for at vi faktisk har den riktige religionen!

Om det er fire tusen religioner, og fire tusen forklaringer på livet etter døden, hva er da sjansen for at den religionen fremdeles eksisterer i manns minne? Selv i dag har vi mange ulike, store religioner som forklarer livet etter døden forskjellig. Det er med andre ord ikke sikkert at vi følger den riktige religionen.

Da kan man spørre seg spørsmålet om religion egentlig bare er tøys. Når det er fire tusen religioner, og kun ett liv etter døden, er jo 3999 religioner oppdiktet.

Det jeg lener mot, er at dette er et tankeeksperiment. Vi lever i en simulering hvor målet er å se hvor tilbøyelige skapninger er til å følge saueflokken og tro på noe så vanvittig og utrolig, fordi de er redde. Og de har jo fått svaret sitt - Jordens mest intelligente skapninger, som har funnet ut av så mye innen realfag, psykologi og sosiologi, finner seg fremdeles på bakken foran en bok på et språk de ikke kan lese, fordi de er livredde for det det som skjer etter døden.

Ganske ironisk - at vi er redde for det ukjente (døden), men tørster etter det ukjente på samme tid (kunnskap).

 

Anonymkode: 7f3d5...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det står i Lukas 16,19-31 om at det er et sted det ikke er behagelig å være etter døden,Jesus sier det der rett frem.

Anonymkode: 233e5...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med kroppen mener du? Du råtner evt kremeres til aske.

Anonymkode: d60e3...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått flere tegn, men dette er det klareste: Jeg: NN hvis du hører meg nå, kan du gi meg et tegn. I samme øyeblikk begynner lampen bak meg å blinke.

Anonymkode: ae0e7...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har opplevd tegn fra familie som har dødd så aner ikke om det er liv etter døden eller ikke, men kanskje? Tror som flere her i tråden har svart: Alt blir svart, som å ligge i koma eller narkose. Reinkarnsasjon eller at vi blir til gjenferd.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 2.41):

Tror du at vi har et liv etter døden eller er det helt svart? 
Himmel og helvete? 
 

Anonymkode: 6e80e...023

Hvordan var livet ditt før du ble født da?

Anonymkode: a4379...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan var livet ditt før du ble født da?

Anonymkode: a4379...145

Siden vi i så fall var ved en annen bevissthet, så er jo det umulig å svare på.

Anonymkode: fd205...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å dø. Vi opphører å eksistere fysisk men bevisstheten vår på 21 gram vil gå over til neste fase som er slags drømmetilstand hvor vi kan tenke på et sted og så er vi der. 

Det jeg gleder meg mest til er å slippe all form for smerter og vondter i kropp og sjel.

Anonymkode: bd6ec...aef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som før man er født.

Anonymkode: c74f7...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det samme som før man er født.

Anonymkode: c74f7...dbd

Vet du hvordan det var?

Anonymkode: fd205...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dø til intet hvis det er det du ønsker.

Jeg skal til min Gud. Min Beskytter, min Frelser, min Hjelper, min Kjærlighet!

Jeg skal gi mitt siste åndedrag til Han som ga meg mitt første.

Du er den Største, den aller mest Gode! DU ER DEN ALLER MEST GODE!

Jeg elsker Deg!

Jeg skal overgi hele meg til Deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å dø jeg før jeg vet hvor jeg skal 😄neida men jeg velger å tro at det finnes et sted etter dette, mye champagne og alle de store helter og familie og venner venter på meg og jeg skal leve i sus og dus. Men er jeg ærlig så møter jeg vel flest kjentfolk i et helvete enn en himmel, men for all del, jeg blir stadig overrasket 🥂

Anonymkode: a030a...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...