Gå til innhold

Hva tror DU skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jabx skrev (10 timer siden):

Det er så enkelt. Forskning er bare for å forstå mer av mekanismene, men at det er rent fysiske prosesser i hjernen er allerede kjent. Man kan fremkalle det med ulike stoffer også.

Det er ingen her som kan sitte å si at forklaringen er sånn eller sånn når noe ikke er vitenskapelig bevist.

Hentet fra Wikipedia:

I medisinen anser de fleste at nær døden opplevelsen skyldes en endring i blodstrømmen til hjernen, som gir hallusinasjoner når hjernen mangler oksygen. Pim van Lommel argumenterer mot denne teorien og mener at forskning på Nær døden opplevelsene presser oss til grensene for vår medisinske begreper i forhold til omfanget av den menneskelige bevissthet og forholdet mellom bevissthet, minner og hjernen. Det nåværende konseptet i medisinsk vitenskap er at bevissthet er et produkt av hjernen. Dette konseptet er aldri blitt vitenskapelig bevist, men er det nåværende konseptet grunnet mengder med bevis som taler for sin sak og mangel på alternative vitenskapelig teorier.

Et tverrvitenskapelig forsøk på å undersøke fenomenet blir gjort i «International Association for Near-Death Studies» (IANDS) som samler historier fra hele verden

Anonymkode: fd205...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja trur det er noko etter detta livet. Usikker på kva. 

Anonymkode: 4bf5a...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg tror ikke det er noenting etter døden. 

Nå vet jeg hvordan det er og være bevistløs. Også har jeg lest om noen som har vært klinsik død i noen minutter. De beskrev det på samme måte som jeg synes det er og være bevistløs. Jeg TROR død er som og sovne inn permanent bare uten drømmer. 

Men  levnde organismer på jorden vil ikke kunne leve for evig heller. En dag vil sola dø ut om cirka 5 milliarder år. Om det ikke finnes flere planeter der ute som har liv på seg.

Alle dinosaurene døde jo ut av en meteoritt. Hvem vet kanskje det det skje det samme med mennesker en dag i fremtiden?? Har jo ikke sett noe til dinosaurer. Så om det hadde skjedd med mennesker tror jeg vi hadde blitt utryddet.

Anonymkode: 29ac5...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 2.41):

Tror du at vi har et liv etter døden eller er det helt svart? 
Himmel og helvete? 
 

Anonymkode: 6e80e...023

to veier evig liv i paradis og evig død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig redd for døden, fordi jeg vet det blir grusomt for meg å dø.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd så mye nær døden opplevelser i mitt liv at jeg tror det er et fredelig mørke som omslutter deg. Det er slik det har vært for meg når jeg har vært nær ved å dø. Men jeg har også opplevd å flyte ut av meg selv og se situasjonen ovenfra. Jeg svever liksom lengre og lengre vekk før jeg brått bestemmer meg for å ikke gi meg og kommer inn i kroppen igjen. Dette har skjedd så mange ganger at jeg ikke kan ignorere det. Jeg tror derfor at om du ikke vil dø eller er klar svever du slik over kroppen og må bestemme deg. Andre ganger er det bare et behagelig mørke og en følelse av fred. Jeg er derfor ikke lenger redd for å dø. Jeg vet det er mer vi ikke vet.  Er så mye som ikke kan forklares som jeg selv har opplevd. Jeg tror kjærligheten fra de du har der fra før henter deg på et vis. Er slik det føles. For meg er det også slik at jeg har " kontakt " med noen av de jeg har mistet så det er noe mer der vi ikke forstår det er jeg helt sikker på.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/14/2022 at 3:31 AM, AnonymBruker said:

Vi er bygd opp av atomer om de kan ikke brytes ned, så noe blir det etter døden. Hva, gjenstår å se.

Anonymkode: 1324e...de6

Atomene i kroppen forsvinner ikke. Men strukturen de har som er i stand til å opprettholde en hjerne som opplever bevissthet, den blir nedbrutt.

Om ikke alt er en simulering da som kanskje gjør at vi returnerer til der vi kom fra. Eller at vi umiddelbart rebootes til et nytt liv.

Anonymkode: 16164...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er himmel og helvete(tror ikke evig).Se på universet.Alle lovene og komplisert matematikk,det periodiske system.Alt dette ligger i naturen fra en bevissthet som langt overgår oss .Forskere finner dette i universet,det er der før de finner det.Det er ikke noe problem for Gud å ordne liv etter døden.Dette blir spekulasjoner,men kanskje det som lever videre har en størrelse som et atom.Et atoms radius er i området 31 til 215 picometer.Det er ufattelig mindre enn en støvpartikkel.Er atomet lite ? Ja det er det,men vær klar over at før big bang,var det som ble universet vel mindre enn et atom ifølge Big bang teorien .Altså kan det være mye på liten størrelse.Kanskje det er en slags «bevissthet» som overlever og puttes i en ny kropp.Det synes som om mennesket var forutbestemt.Lovene i universet passer til det og det er mange faktorer i universet som bare hvis de haddevært bittelitt annerledes ville ikke mennesket vært.Bare bittelitt endring i tiltrekningskraft i atom .Den svake kjernekraften er avgjørende for oppbygning av helium fra nøytroner. Produksjon av helium er første trinn ved oppbygningen av tyngre grunnstoffer.Dersom den svake kjernekraften hadde vært litt sterkere,ville for mange elektroner  gå over til helium ved. big bang.Hadde jorden vært litt nærmere eller litt lengre fra solen kunne vi ikke overlevd på grunn av temperaturendringer .Det står mer på Internett om mange andre faktorer som betinger vår tilblivelse.Det nye testamentet ble vel samlet vel rundt 300 år etter Jesus fødsel.Evangeliene ville ikke vært mulig lagd på den tiden.Kunnskapen var fra før.Det hadde vært som å lage en bil for 2000 år siden.Kjernen i evangeliene har overlevd.Esajas kap 53 gir en profeti om Jesus.Det er funnet Esajas ruller,som er bevist ved karbondatering å være fra flere tiår før Jesus,de er inn takte ,så de er ikke forandret i ettertid.Livet etter døden er som en domstol som hindrer ett smutthull på jorden.Det er mange som lider,de bryr Jesus seg om ,det er høyesterett,hva gjorde man for skaperverket.

Anonymkode: 233e5...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Atomene i kroppen forsvinner ikke. Men strukturen de har som er i stand til å opprettholde en hjerne som opplever bevissthet, den blir nedbrutt.

Om ikke alt er en simulering da som kanskje gjør at vi returnerer til der vi kom fra. Eller at vi umiddelbart rebootes til et nytt liv.

Anonymkode: 16164...2d0

Hvor har du det i fra at bevissthet har med hjernen å gjøre?

Det forskes mye på hva bevissthet egentlig er, og hva det har med hjernen å gjøre.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.med.uio.no/om/aktuelt/blogg/2020/hva-har-bevissthet-med-hjernen-a-gjore.html&ved=2ahUKEwjq0P_Y-KL5AhWoVPEDHZ5XDMwQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2abIC4wHk-GzuZ8LRO87A-

Anonymkode: fd205...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye lidelse på jorden,jeg har selv oppført meg mye dumt.Hvorfor er det så mye lidelse,jeg har ikke et svar.Det var jeg som skrev om big bang.Det er vanskelig spørsmål ,er det bare at man må ha tro for å leve evig.Selfølgelig som Jesus sier på  fruktene ser man om troen er sann.Gjelder ikke det en har gjort da,bare fordi en ikke tror.Det står klart kjernen av Jesu lære i evangeliene.Hans visdom og kunnskap er ufattelig.Les selv,det er umenneskelig.Et menneske uten synd,er vel like ufattelig som mye av skaperverket.Gud vet hvordan de ulike liv blir etter døden,han har i allefall kontrollen.Da evangeliene ble samlet,det var vel rundt 300 år etter år o,de kunne ikke ha forandret noe særlig kjernen og funnet opp,fordi bare en mann Jesus som kom med læren,langt forut for sin tid.Jesus lærte læren av Gud,.Profetien i Esajas 53 om Jesus ,er bevart ,og blitt bevist ved carbondatering at er fra flere  tiår før Jesus kom til jorden.Profetien er skremmende lik hva som skjedde senere.

Anonymkode: 233e5...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Selv om en tror behøver det ikke å bety at man tror på alt i Det gamle testamentet.Det er 2 ulike skapelsesberetninger der.Begge er funnet opp avmenneske.Det står at Gud ville at etterkommere skulle straffes for de før i slekten.Det står flere steder.Et sted står det at det ikke er sånn.Vi har fått fornuften til å vurdere.Selv om en mener noe ikke stemmer,behøver ikke det bety at det andre ikke stemmer.Det er flere måter å se spor av Gud på.Kombinasjonen av «alle faktorene veier tungt.Det er mye til og med noen av de skarpeste hjernene på jorden ikke vet,til og med med superavansert datamaskiner.

Anonymkode: 233e5...488

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET hva som venter oss etter vi dør. Noen kommer til Jesus og himmelen og noen kommer til helvete. 
Jesus og himmelen finnes, og man må ha en tro for å komme til himmelen. Det er vitenskaplige bevis på at himmelen finnes og de som tror på Jesus kommer til himmelen når de dør eller inntil Jesus kommer tilbake. 

Anonymkode: bf8a0...cdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg VET hva som venter oss etter vi dør. Noen kommer til Jesus og himmelen og noen kommer til helvete. 
Jesus og himmelen finnes, og man må ha en tro for å komme til himmelen. Det er vitenskaplige bevis på at himmelen finnes og de som tror på Jesus kommer til himmelen når de dør eller inntil Jesus kommer tilbake. 

Anonymkode: bf8a0...cdf

Skremmende utsikter, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man tror kan man synde og få tilgivelse.Selv Peter fornektet at han kjente Jesus.(Matteus 26,69-75).Det var vel fordi han var redd for alvorlige konsekvenser for seg selv,hvis han bekjente at han var med Jesus.

Anonymkode: 233e5...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har minner fra før jeg inkarnerte, så jeg er sikker på at vi ikke dør, og at vi lever flere liv. Jeg har hatt kontakt med avdøde personer og dyr også, og opplevd ting som er helt umulig å forklare på annen måte enn at vi lever videre.
Jeg er også overbevist at vi går ikke rett fra inkarnasjon til inkarnasjon, men har perioder der vi ikke inkarnerer også. Dette kommer fra de utallige nær-døden-historiene jeg har hørt og lest, hypnosehistorier osv.
Jeg kjenner også en som har hatt flere nær-døden-opplevelser, og en som også har minner fra før hun ble født, som meg selv.
Også mennesker jeg stoler på, som Edgar Cayce og Anthony William, forteller at vi går videre, og at vi inkarnerer igjen. Cayce sa også når og hvor han kom til å inkarnere igjen, men det får vi jo aldri vite om stemmer.
Men det er ikke slik at jeg kjøper alt andre sier, jeg sjekker også om det stemmer med min egen opplevelse, og andres opplevelser også. For det er mye i det spirituelle miljøet jeg ikke tror på. Det er mye bløff, og mye bløffmakere dessverre.

Anonymkode: 8558f...b99

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vet ærlig talt ikke.... men kanskje lever en sjel stille og rolig eller dvs.fjerner seg fra kroppen og går inn i et slags "tomrom2. Nei, jeg vet ikke...  .:sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at mange mennesker tror på et liv etter døden er for at døden er det vi frykter aller mest. Derfor klamrer vi oss til det minste tegn på at døden ikke betyr slutten.

Anonymkode: ebb25...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir som før vi ikke eksisterte, svart,ingenting..

Vi husker ingenting før vi ble født,og det er kanskje sånn det blir etter vi dør og.

Har lyst å tro på at vi skal møte våre nære igjen,men likevel tror jeg ikke det er slik.

Anonymkode: 1aaa1...271

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi bare slutter å eksistere.

Har hatt narkose,som er en kontrollert overdose. Og i den tiden jeg lå i narkose  var det som jeg bare forsvant. Plutselig våknet opp igjen, og at tiden hadde stått stille. Trodde jeg hadde 'sovet' typ 1 sekund, mens det egentlig var 2 timer. Alt ble bare svart, hadde ingen tankegang eller drømmer.

Tror at når vi dør,så er det på samme måte.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...