Gå til innhold

Hva tror DU skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eneste fenomenet jeg kan tenke på er at vi drømmer og sånt. Så det kan jo si at det kan være noe etter døden, men samtidig så er det jo hjernens funksjoner som faller sammen etter døden men er der når man drømmer. Så er jo ikke godt å si.

Anonymkode: df518...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før trodde jeg på et slags liv etter døden, men etter jeg mista en i nær famile slutta jeg og tro på det. Jeg skulle ønske det var omvendt at jeg tok til og tro mer. Skulle ønske jeg kunne tro på at man møtte igjen sine kjære i livet etter døden, men det klarer jeg ikke. 

Anonymkode: 26813...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det som var før,

Og det som kommer etter,

Det som er over oss,

Og det som er under,

Det skal du ikke gruble på.»

-parafrasert, vis jødisk rabbi for kjempelenge siden

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess

Jeg tror det er noe etter døden, men ikke nøyaktig hvor eller hva, men uansett er jeg helt sikker på at sjelen eller energien vår lever videre selv om vår fysiske kropp forsvinner. Det er litt vanskelig å sette ord på. Men for meg virker det meningsløst at det skal være et pur intet. Man sier at man lever på lånt tid, og det tror jeg handler om mer enn bare tid. Vi låner bare legemet for livet. Jeg liker å tenke at døden ikke er så endelig og siste stasjon, men heller en ny begynnelse. Jeg tror vi blir født på nytt, men ikke husker noe fra tidligere liv. Hvordan VET man at man lever kun 1 gang? Det er det ingen som vet. Ingen vet hva som var før det livet du har i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vi lever i en eksistens uten tid, dvs vi lever flere liv samtidig. Alt er her og no, og lagene mellom (tidligere)livene har vært tjukke og gjort det usynlig for oss. Men no begynner dei å lette opp.

Ser no det er fleire og fleire som opner seg opp for det spirituelle. 

 

Kva som skjer når vi dør er ikkje godt å si, men jeg er sikker på der er lys og kjærlighet. 

 

Håper jeg kan være en katt i mitt neste liv, men neste liv eksisterer allerede No. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at døden er begynnelsen på et nytt liv… Jeg tror at vi kommer til Himmelen og får være sammen med Gud og våre kjære, og jeg tror også at vi blir gjenfødt etter hvert… Jeg er helt sikker på at vi ikke bare slutter å eksistere, at alt bare er helt svart for evig og alltid! Vi har en sjel, og den er udødelig… Nær-døden-opplevelser og andre spirituelle opplevelser har overbevist meg om at døden ikke er noe å være redd for... Vi kommer til et mye bedre sted!

Endret av Banankaka04
  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg er nesten helt sikker på at vi kommer til et bedre sted etter døden. Har hørt flere som har falt bort i noen sekunder og traff sine kjære. Jeg er 34år og vil leve lenge til, men den dagen kroppen sier stopp, tror jeg at jeg blir møtt av min familie. ☺

Anonymkode: 77593...2e8

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 2.41):

Tror du at vi har et liv etter døden eller er det helt svart? 
Himmel og helvete? 
 

Anonymkode: 6e80e...023

da råtner du og markene spiser deg opp, tror verken på himmelen eller helvete

Anonymkode: 7af6e...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg møter Putin på veien... Der han ligger på knær utenfor porten og ber. Jeg, fattiglusa, slentrer rett forbi i slitne crocs og ufrisert hårsveis. 

Anonymkode: de764...002

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The High Priestess skrev (På 18.2.2022 den 0.10):

Jeg tror det er noe etter døden, men ikke nøyaktig hvor eller hva, men uansett er jeg helt sikker på at sjelen eller energien vår lever videre selv om vår fysiske kropp forsvinner. Det er litt vanskelig å sette ord på. Men for meg virker det meningsløst at det skal være et pur intet. Man sier at man lever på lånt tid, og det tror jeg handler om mer enn bare tid. Vi låner bare legemet for livet. Jeg liker å tenke at døden ikke er så endelig og siste stasjon, men heller en ny begynnelse. Jeg tror vi blir født på nytt, men ikke husker noe fra tidligere liv. Hvordan VET man at man lever kun 1 gang? Det er det ingen som vet. Ingen vet hva som var før det livet du har i dag. 

Samme tenker jeg. Men så er det da om det er oss som blir født på ny igjen? Blir jo aldri den vi er idag liksom. Det føles bedre å tenke at vi får det godt når vi dør og at det ikke stopper der. Husk at det er de snilleste som mange ganger forlater jorden først. Ligger det noe i det? 

Anonymkode: 77593...2e8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at sjelen opplever en kort tids eksistens etter at vi er erklært døde, kanskje så mye som en dag og to. Etter det tror jeg ikke det er så mye igjen, annet enn et slags tomt intet.

Anonymkode: 7539b...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Personlig tenker jeg at når hjernen dør så er det ingenting. Virker temmelig ulogisk for meg å tro på at det kan være noe "mer", men det er jo en fin tanke å ha.

"Energien" vår er noe kroppen produserer. Når vi dør stopper produksjonen, og energien forsvinner. Tenker jeg, da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg dør tror jeg de lager siste episode av General Hospital. Keith Richards blir nok også å gi ut en del plater, og dronning Elizabeth tar opp jogging igjen om et par tiår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe hokus pokus som har å gjøre med at tankeverden er mer fundamental enn materie, men på hvilken måte hverken aner eller tror jeg. Vet i hvertfall at jeg ikke frykter døden i seg selv, bare å dø på en vond måte, og å gå ifra ansvaret for et par mennesker som sannsynligvis blir igjen her en stund.

Anonymkode: 3dd00...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sjelen går videre og vi blir født på nytt. 

Anonymkode: a4628...b70

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jaconandersen

Jeg tror at helvette kanskje er beskrevet symbolsk for at vi skal frykte det. Vi vil ellers ikke forstå alvoret. Det som skjer er gjerne at vi for altid vil forsvinne og aldri eksistere igjen. I virkeligheten er dette gjerne den verst tenkelige skjebnen, verre enn beskrivelsen av helvette, men er et vanskelig konsept for menneskehjernen å forstå.

Så om det er riktig, kan det hende at ateistene får oppfylt spådommen sin. En evighet av ingen ting. Mens de gode, som har fått tilgivelse, får lov til å eksistere i evig tid med Gud. De besto testen, de var verdig livet.

Klart, dette kan vi bare spekulere om.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (På 2/14/2022 den 12.16):

Håper det vil være et eller annet etter døden. Livet virker litt bortkasta om alt skulle bli helt svart. Hva var så vitsen med å vokse opp, få erfaringer etc. alt bare skal slettes igjen? Men vi får se. 

Dette!

Når man ser naturen, kompleksiteten av livet på jorden. Det perfekte økosystemet. Hvordan alt tilpasser seg. Kommet ut av intet og skal bare forsvinne i intet? Nei det tror jeg er for simpelt. Vi forstår ikke en eksistens uten tid, alderdom og død. 3 dimensjoner....Vi dealer med en større kraft enn det noe menneske kan forestille seg. Det er også utallige erfaringer fra folk som har opplevd døden og fortalt om en fantastisk opplevelse.

Det siste jeg håper på er reinkarnasjon! Jeg vil ikke ha et nytt liv her på jorden! Heller beksvart

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å gå igjen på Kvinneguiden👻

Anonymkode: 943ae...2a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer man i et nytt liv tror jeg... Jeg var tydeligvis rasshøl i mitt forrige liv  og har fått karma i dette livet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...