Gå til innhold

Hva tror DU skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror du på himmelen, tror du på helvete. Sånn er det bare 

Anonymkode: 943ae...2a5

 

Carrot skrev (17 minutter siden):

Hvis du tror på himmelen må du nødvendigvis også tro på helvete siden de to henger sammen i den form at om du er en god person er himmelen din belønning og er du det ikke er helvete et sted å gjøre bot for at man var som man var.. 

Nei, ikke her. Jeg tror ikke på helvete. Jeg tror vi lærer av våre liv, hva vi har gjort og hvorfor når vi kommer til himmelen. Noen har mere å lære enn andre.

Anonymkode: 0f556...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er: ingenting.

Man er liksom bare ferdig.

Hvis man tenker for mye på hva som er meningen med livet og kommer til samme svar som meg, så håper jeg ikke det finnes noe mer.

Anonymkode: 2f1ff...164

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man opphører å eksistere, kroppen råtner(eller blir brent). Ikke noe mer, ferdig da!

 

 

Anonymkode: e6b0a...43c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Høyeheler said:

Enkelte er overbevist om at de hatt levd et liv way back in time ,og er gjenfødt. Men det ikke har redgjort for er, om de var i helvete eller himmelen i mellom tiden.

Et sted må de jo ha vært.

Ifølge disse folka var de hverken i himmel eller helvete, men på en plass der de planla sine neste liv og hvilke lærdommer det bringte.
Dette etter å ha analysert sitt forrige liv sammen med en såkalt "sjelegruppe".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen vet. Det mest sannsynlige ut fra det vi vet nå er nok at alt bare blir "sort" (Dvs. siden den eksisterende vitenskapen tilsier at man trenger en fungerende hjerne for å ha en bevissthet) når kroppen faller fra (og dermed opphører hjernefunksjoner også). Samtidig er det mye vi ikke kan forklare ennå, og det finner vi kanskje ut etter hvert som vitenskapen går fremover. Inntil da så har vi ganske enkelt ikke fortjent å vite det ennå. 

Anonymkode: c6f2c...ceb

Det er ikke utifra hva vi vet.
Det er ut i fra hva vi ANTAR!
Hva du lærer på skolen for å beat you down i en tidlig alder og legge frøene for din slavementalitet til staten tidlig.

Det finnes tusentalls av folk og organisajoner som mener noe annet.
Og da mener jeg leger og kirurger som har opplevd ting selv og startet organisasjoner rundt det hele.
Og det er et vell av folk innen vitenskaper som argumenterer for at vi kan overleve fysisk død.

Sannheten er at vi VET ikke.
Vi spekulerer.
Så det er ut i fra hva vi ANTAR!
For spørsmålet er like ubesvart nå som alle de tusen årene det har vært spekulert i.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Carrot said:

Hvis du tror på himmelen må du nødvendigvis også tro på helvete siden de to henger sammen i den form at om du er en god person er himmelen din belønning og er du det ikke er helvete et sted å gjøre bot for at man var som man var.. 

Da er du lite kjent med trossfamfunnene (ikke nødvendigvis religiøse) som finnes der ute og holder deg svært begrenset til ETT (i dette tilfellet kristendommen som brukte trusselen om helvete for å holde bøndene lydige til kirkens diktatur)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror du på himmelen, tror du på helvete. Sånn er det bare 

Anonymkode: 943ae...2a5

Bibelens svar forteller at det finnes ikke noe helvete. Når vi mennesker dør, så slutter vi å eksistere. Døden er som en søvn, du merker ingenting. 

Anonymkode: 86a70...a64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Basillika said:

Jeg tror ikke det er noe etter døden. Men jeg synes det er spennende å tenke og fundere på det. 

Hvorfor da?
Det virker jo helt meningsløst å spekulere i da om du har bestemt deg for at det svada.

Jeg tror ikke på kjempesopper på Jupiter men finner det spennende å tenke på det?
Hallo?
Bortkastet mental energi spør du meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at sjelen går inn i et barn i det der blir født og at sjelen ikke et 100% oss, men at den er i oss og tar med seg erfaringer fra å være i oss og når vi dør så drar den til det noen kaller "himmelen" (som alle sjeler drar til uansett hva man tror på eller ikke tror eller om man er god eller ond) og blir en del av det frem til den går ned igjen og danner seg nye erfaringer i et annet menneske. Sjelen er noe mye større enn hvert enkelt menneske og derfor tror jeg heller ikke når man dør at man er helt slik vi er nå. Jeg tror når man dør så er sjelen som går ut allvitende og en del av Gud. Så kanskje man på en måte mister en del av den man er når man dør. 

Anonymkode: 91eb0...0c1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror 200% på reinkarnasjon 

Anonymkode: 29c50...a72

Nå kan du riktignok bare tro 100% på noe.

Og hvorfor gjør du det?
Er det fordi du finner en trøst i det?

Vet du at i tusenvis av år har det eksistert grupper som sier at vi er fanget i et fysisk tredimensjonalt univers av super-onde entiteter som holder oss her og lar oss lide gjennom all mulig elendighet for å leve av energien det skaper.
At vi egentlig er fri uavhengig av tid og rom, men er lurt inn i en matrise vi kaller det fysiske univers og glemt at vi er fri uavhengig av tid og rom så vi tror vi er født her og lever i en fysisk verden full av elendighet.

For la o ss innse det: Livet er en stor jammerdal og det naturen er utilgivelig mot alle.

Vet du også at disse gruppene som har eksistert i tusentalls av år sier at når du dør blir du lurt inn i et lys så du ikke rømmer ut av matrisen du er fanget i og så blir du resirkulert inn i en ny fysisk kropp så du må leve ENNÅ et liv her så de kan leve av den negative energien du skaper.
Dette skjer med milliarder av sjeler og bare et fåtall klarer å rømme fra det.
A prison planet for your mind! En dimensjon som ikke eksisterer men vi tror gjør det.

Vet du også at disse gruppene ble systematisk forfulgt av overmakta og bøkene deres ble brent og de ble drept så de ikke skulle spre denne viten videre?

Et eksempel er gnostisismen på Jesus tid og dødehavsrullene som ble funnet i 1947.

Hvem sier at det er noe trøst i å bli reinkarnert?

 

 

 

 

Endret av Heydayotheinterweb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man slutter å eksistere i lang, lang tid, før man gjenfødes som sitt tjuende tippoldebarn.

Anonymkode: 8c31e...a89

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det vil være et eller annet etter døden. Livet virker litt bortkasta om alt skulle bli helt svart. Hva var så vitsen med å vokse opp, få erfaringer etc. alt bare skal slettes igjen? Men vi får se. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle blir liggende under jorda til dommedag. Der er det videre til himmel for noen og til helvete for andre. Noe fra helvete får komme til himmelen etterhvert når de har gjort bot for syndene sine, andre brenner i ilden for evig tid. De i himmelen koser seg med goder menneskehjernen ikke har evne til å forestille seg.

Anonymkode: dcd7b...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skjer noe som helst, man opphører å eksistere. 

Anonymkode: 9a0ad...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud er Stor!  Gud er Stor! 

Jeg legger vitne til at Gud er evig Levende og Eksisterende! Jeg legger vitne til at Gud er evig Levende og Eksisterende! 

Fra Gud kom vi og til Han skal vi tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (På 14.2.2022 den 2.43):

Det er ett liv og det er himmelen. Helvete tror jeg ikke på.

Jaså så du tror at Hitler er i himmelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt uvirkelig at vi ikke vet, synes det er som vi er i en syk film hvor man ikke vet, mens i virkeligheten er det åpenbart.

Anonymkode: df518...1a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...