Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

 

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Ja, han var jo fri og singel en periode og var sammen med flere før han fant hun han har vært gift med nå i mange år. Han var såkalt kjekk og vellykket som mange damer faller for. Linn Skåber og Kristin Spitznogle var blant dem for en del år siden. De var ikke akkurat ungjenter de heller, så det må være greit 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (19 minutter siden):

 

Ja, han var jo fri og singel en periode og var sammen med flere før han fant hun han har vært gift med nå i mange år. Han var såkalt kjekk og vellykket som mange damer faller for. Linn Skåber og Kristin Spitznogle var blant dem for en del år siden. De var ikke akkurat ungjenter de heller, så det må være greit 😊

De var ikke ungjenter nei, men damen han er gift med idag  er 22 år yngre enn ham. Han var 57 og hun 34. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (4 timer siden):

Det handler jo ikke om intimsone i det hele tatt, det handler om at de ikke liker Høyer. Hadde det vært Alexander eller noen av de andre hadde dette aldri vært et tema.

Nja, jeg syns ikke dette er det samme. Ørnulf er tross alt over 60 år, så jeg skjønner akkurat den med at hun syns det ble intimt og ekkelt. Hadde hun gjort det med Aleks så ja, det hadde fortsatt vært intimt, men ikke ekkelt - fordi de er nærmere i alder. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (4 minutter siden):

De var ikke ungjenter nei, men damen han er gift med idag  er 22 år yngre enn ham. Han var 57 og hun 34. 

Og så? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen peiling på hvilke påstander som var inkludert i den opprinnelige episoden? Jeg døøør av nysgjerrighet 😤

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det tok helt av! Stakkars menn i dag, nå er det galt å tøyse og le og selvsagt var han våt og i en liten truse. De badet jo !

Hvem som seksualiserer situasjonen er jo de unge jentene og ikke han . De synes det er ekkelt fordi de ikke liker han . Hadde Aleksander gjort det samme, hadde de ikke brydd seg i det hele tatt. Å mene at en dans er seksuelt er jo helt hinsides Dette er jo en gammel dans og ikke noe seksuelt over det. Når man danser, er man jo nær .

Hva med Sofie som gned underlivet sitt mot Christoffer sitt hode da? Det er ikke noe seksuelt det da?

Blir helt overgitt over de jentene som er på gården. Ja Ørnulf er gammeldags med gammeldagse holdninger, men er det noen som seksualiserer noe, så er det jo jentene. Samme med situasjonene ved baljen, da var det ekkelt fordi han stod naken ved dem. Alt ved han er liksom ekkelt. 

 

  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jytte skrev (1 time siden):

Han er EKKEL. Kjenner ingen voksne menn på hans alder som oppfører seg sånn mot verken unge eller eldre damer. 

Måtte også le godt. Ja, håper hun vinner eller en av de andre unge damene. 

Hva innebærer det? 

Tror ikke Kjøttluf bryr seg om han vinner. Han er jo søkkrik. 

Kjøttluf! :hoho: Tror ikke han bryr seg jeg heller. Verdien av den bilen er nok bare lommerusk for han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (39 minutter siden):

De var ikke ungjenter nei, men damen han er gift med idag  er 22 år yngre enn ham. Han var 57 og hun 34. 

Men han er jo 66 og ikke 57. Det må være opp til en voksen dame hvem hun gifter seg med. Da er vel hun 44 nå?  De har det tydeligvis fint med hennes barn og hans tidligere barn?  Han er ikke den eneste som gifter seg med yngre - det finnes mye «verre» eksempler enn det. Mange blir tiltrukket av god og trygg økonomi men virker ikke som det er bare det der. Uten at jeg vet. Det er en haug med velstående menn som gifter seg med betraktelig yngre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abley skrev (3 timer siden):

Har noen peiling på hvilke påstander som var inkludert i den opprinnelige episoden? Jeg døøør av nysgjerrighet 😤

Det tror jeg ikke har kommet frem, men TV2 sier de først og fremst tok det vekk fordi det rett og slett viste seg å ikke stemme da de fikk snakket med alle parter. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abley skrev (3 timer siden):

Har noen peiling på hvilke påstander som var inkludert i den opprinnelige episoden? Jeg døøør av nysgjerrighet 😤

Tror ikke vi får vite det.. det var en samtale om Ørnulf på brygga om en episode tidligere i farmen ( tipper kanskje den Aurora episoden? ) og Ørnulf kjente seg ikke igjen, så han klikka og fikk det fjernet ( i følge se og hør som har sett det) hvis Ørnulf skal « redigere» framover er jo det litt dumt . Makan til makt han har. Det kan jo være de som deltok i samtalen etterhvert sier hva det var, det er ingen som har kommentert det hittil. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (11 timer siden):

Æsj, det hadde jeg ikke trodd. Rykter er nå bare det, rykter. Men sånn han driver på og tilsynelatende ikke selv forstår at han oppfører seg både mannsjåvinistisk og kvinneundertrykkende, så virker det jo som han tilhører et miljø der denne type oppførsel er normal og akseptert. Blir ikke flere høye-sengesett på meg nei. Sorry Uggluf 🥲

Høie sengesett er noe helt annet,🙈

Høyer driver ikke med sengesett.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (4 timer siden):

Og så? 

Jo fordi det forteller meg noe om han. At derfor føler han seg kanskje «nærmere i alder» den yngre gjengen på gården, fordi det er nærmere det alders-segmentet  han omgås til daglig. Og skjønner ikke helt at i deres øyne er han en eldre mann som trør litt for nært. Thats all. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg som er ifølge Ingrid også en «ung jente» (jeg er over 30) synes hun overdriver noe vilt. Hun fremstiller Ørnulf som et rovdyr som sniker seg innpå små dyr. Hun er opptatt av likeverd men feiler ved å fremstille seg og kvinner generelt som skjøre, sårbare vesener. Om en eldre mann hadde oppført seg sånn mot meg hadde han fått igjen med samme mynt. Det er noe med å ikke tenke så høyt om seg selv bare fordi man er yngre. Bare fordi man er yngre blir man ikke automatisk tiltrekkende og alle eldre menn er «gamle griser som vil tafse». 
 

Nei, jeg synes Ørnulf har blitt fremstilt som en ekkel jævel; noe jeg ikke ser når jeg ser på farmen. Ja han er kanskje ikke så god på å tenke at mennesker har forskjellige intimgrenser, men at han blir fremstilt som en gammel gris synes jeg er urettferdig. Ser mange her skriker at han er en mannssjåvinist, og det utifra at han er en bestemt voksen mann? Som faktisk klarer å tenke litt logisk at det faktisk finnes noe som heter mannsarbeid og kvinnearbeid. Vi kvinner har ikke fysikken til menn! Det er ikke noe å diskutere engang. Jeg hadde gledelig heller stått på kjøkkenet og laget mat enn å presse kroppen min til å gjøre fysisk hardt arbeid. Søren så mye snowflakes det finnes i dagens samfunn. Det går an å gjøre en typisk kvinnejobb men fortsatt ha tæl og bein i nesa! 

  • Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Lurer veldig på hvem det er som trekker seg av de gjenværende deltakerne? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mysticgirl skrev (10 timer siden):

Synes det tok helt av! Stakkars menn i dag, nå er det galt å tøyse og le og selvsagt var han våt og i en liten truse. De badet jo !

Hvem som seksualiserer situasjonen er jo de unge jentene og ikke han . De synes det er ekkelt fordi de ikke liker han . Hadde Aleksander gjort det samme, hadde de ikke brydd seg i det hele tatt. Å mene at en dans er seksuelt er jo helt hinsides Dette er jo en gammel dans og ikke noe seksuelt over det. Når man danser, er man jo nær .

Hva med Sofie som gned underlivet sitt mot Christoffer sitt hode da? Det er ikke noe seksuelt det da?

Blir helt overgitt over de jentene som er på gården. Ja Ørnulf er gammeldags med gammeldagse holdninger, men er det noen som seksualiserer noe, så er det jo jentene. Samme med situasjonene ved baljen, da var det ekkelt fordi han stod naken ved dem. Alt ved han er liksom ekkelt. 

 

Det er nettopp fordi de ikke liker Høyer det blir ekkelt  og derfor det antagelig hadde vært annerledes hvis Aleks gjorde det samme. Man har ulik intimsone for ulike personer. Jeg hadde definitivt ikke danset med en mann jeg ikke liker og hvertfall ikke den dansen. Jeg liker heller ikke å bli tatt på av hvem som helst. Å tulle med en venn, som Sofie gjorde, er noe helt annet. Hadde selvfølgelig ikke vært ok om Christoffer syntes det var ekkelt, men det gjorde han ikke.

 

Som det har blitt fremstilt, virker det som Ingrid overreagerer litt på vegne av Sofie, at Ingrid syntes disse tingene var verre enn Sofie syntes. Helt ok å sette grenser og si i fra for seg selv, men Ingrid trenger ikke hause opp andre. Sofie ser ut til å være i stand til å sette grenser selv.

 

Høyer mangler noe når det gjelder sosial intelligens. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (4 timer siden):

Altså, jeg som er ifølge Ingrid også en «ung jente» (jeg er over 30) synes hun overdriver noe vilt. Hun fremstiller Ørnulf som et rovdyr som sniker seg innpå små dyr. Hun er opptatt av likeverd men feiler ved å fremstille seg og kvinner generelt som skjøre, sårbare vesener. Om en eldre mann hadde oppført seg sånn mot meg hadde han fått igjen med samme mynt. Det er noe med å ikke tenke så høyt om seg selv bare fordi man er yngre. Bare fordi man er yngre blir man ikke automatisk tiltrekkende og alle eldre menn er «gamle griser som vil tafse». 
 

Nei, jeg synes Ørnulf har blitt fremstilt som en ekkel jævel; noe jeg ikke ser når jeg ser på farmen. Ja han er kanskje ikke så god på å tenke at mennesker har forskjellige intimgrenser, men at han blir fremstilt som en gammel gris synes jeg er urettferdig. Ser mange her skriker at han er en mannssjåvinist, og det utifra at han er en bestemt voksen mann? Som faktisk klarer å tenke litt logisk at det faktisk finnes noe som heter mannsarbeid og kvinnearbeid. Vi kvinner har ikke fysikken til menn! Det er ikke noe å diskutere engang. Jeg hadde gledelig heller stått på kjøkkenet og laget mat enn å presse kroppen min til å gjøre fysisk hardt arbeid. Søren så mye snowflakes det finnes i dagens samfunn. Det går an å gjøre en typisk kvinnejobb men fortsatt ha tæl og bein i nesa! 

Dette blir så dumt å lese som det går an å bli. Fir det første så kan jeg som kvinne klare alt det menn klarer som de ikke bruker penis til. Som person, er det stort sett interesse, vilje og manglende kunnskap som evnt stopper meg, en ekstremt skjelden gang går det på krefter, på lik linje som det er for menn. Ingenting som heter mannen arbeid og kvinne arbeid. Ei dame kan like bra slenge hammer og kjøre gravemaskin.  

Jeg er 100% sikker på at feks mr. Høyer klina med hammer fleste gangen han prøvde seg son snekker han også. Og mange menn som ikke kan å sette en spiker i en vegg. Det er ikke slik at bare du er mann er du født med snekker kunnskaper. De andre gutta på gården har akkurat like dårlig snekker erfaring dom damne på gården der. Mn fordi de har penis mellom beina,  er det ok for Høyer at de får være med.  Damene på gården er da ikke handikappet, som jeg kan se. Feks Malin klarte seg fint på varehuset hun. Sterkere en. Flere av mennene der, og prosjektet fikk fart når hun ble med. Men hun sto jo fast i daglig drift gutta ikke gadd å bli med på. 

Fjøs stellet krever ganske mye.  Og hvis alle hadde bidratt der hver morgen, ville de ha brukt lite tid på det totalt. Og flere hender ledig til oppdrag.  Feks  bæring av stein.  

Så dårlig logistikk blir det jo. Dessuten er ikke gutta fri for risiko på overbelastning.  Så hvis 10stkbærer stein kontra 4stk. Blir det færre løft pr.person. hastigheten øker, og alle får mindre belastning.  Mamma bygde steinmur i hagen alene. Jeg og mannen min laget steinmur i hagen alene. Og det klarte vi på lik linje, uavhengig av hvilket kjønn vi ha mellom beina.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Møffins skrev (5 timer siden):

Altså, jeg som er ifølge Ingrid også en «ung jente» (jeg er over 30) synes hun overdriver noe vilt. Hun fremstiller Ørnulf som et rovdyr som sniker seg innpå små dyr. Hun er opptatt av likeverd men feiler ved å fremstille seg og kvinner generelt som skjøre, sårbare vesener. Om en eldre mann hadde oppført seg sånn mot meg hadde han fått igjen med samme mynt. Det er noe med å ikke tenke så høyt om seg selv bare fordi man er yngre. Bare fordi man er yngre blir man ikke automatisk tiltrekkende og alle eldre menn er «gamle griser som vil tafse». 
 

Nei, jeg synes Ørnulf har blitt fremstilt som en ekkel jævel; noe jeg ikke ser når jeg ser på farmen. Ja han er kanskje ikke så god på å tenke at mennesker har forskjellige intimgrenser, men at han blir fremstilt som en gammel gris synes jeg er urettferdig. Ser mange her skriker at han er en mannssjåvinist, og det utifra at han er en bestemt voksen mann? Som faktisk klarer å tenke litt logisk at det faktisk finnes noe som heter mannsarbeid og kvinnearbeid. Vi kvinner har ikke fysikken til menn! Det er ikke noe å diskutere engang. Jeg hadde gledelig heller stått på kjøkkenet og laget mat enn å presse kroppen min til å gjøre fysisk hardt arbeid. Søren så mye snowflakes det finnes i dagens samfunn. Det går an å gjøre en typisk kvinnejobb men fortsatt ha tæl og bein i nesa! 

Hun fremstiller han absolutt ikke som et rovdyr. Hun sa veldig tydelig at hun ikke trodde han hadde noen dårlige hensikter med det og at han ikke forsto hva adferden hans gjorde med jentene. De ville ikke "leke "med han på den måten rett og slett. Han tok det på en veldig god måte og det ga hun han masse skryt for også. Hun prøvde jo å hinte, men det forsto han ikke. Så dermed ble hun en bestemt ung kvinne og det må han tåle. 

Typisk mann av sin alder rett og slet. Hvit mann som er godt bemidlet, leder og er vant til å få det som han vil. 

Ville jeg personlig gjort det samme som Ingrid, garantert ikke. Men jeg syns på mange måter det var tøft også. Hun er faktisk en ung jente i forhold til han om du liker det eller ikke. Han er 35 år eldre. Det beste var vell om Sofie faktisk heller hylte ut når han kom bort og sa noe ala: "fjern deg din ekle gris". Direkte tale er hva man burde gjort. Så kunne hun ledd det bort etterpå. Men vi jenter er altfor høflige. At unge kvinner setter eldre menn på plass er vi ikke vant til å se, men jeg heier det frem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gøyeste med hele onsdagens episode var da de fikk brev hjemmefra og Aleks fikk livstegn fra sin kjære ostepølse :legrine:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...