Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

vintage skrev (8 minutter siden):

Så det er fine klær der?

De har fine klær og stygge klær , aner ikke hvordan smak du har. Jeg liker by malina, love lolita og Pia tjelta feks. Må jo ikke handle der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, etter å ha lest altfor mye skryt av Høyer i kommentarfeltene på FB, var det digg å komme hit og treffe noen likesinnede. Men en av nettavisene har en sak nå, om noe som var klippet bort. Noen som vet hva det handlet om? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (1 time siden):

Ah, etter å ha lest altfor mye skryt av Høyer i kommentarfeltene på FB, var det digg å komme hit og treffe noen likesinnede. Men en av nettavisene har en sak nå, om noe som var klippet bort. Noen som vet hva det handlet om? 

Spoiler

Lurer også på det. Men, kan tenke meg at det har med episoden Ørnulf og Sofie/Ingrid å gjøre....

Fortell gjerne noen som har fått det med seg, evt. sett episoden før den ble fjernet for redigering.

 

Endret av Krutthøna
Spoilertag, just in case.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Spoiler

Ørnulf blir urettferdig stemplet pga sin alder.  Døm selv etter hva som står på tv2.no i dag:

«Lysne forklarer at for henne var det mer naturlig å ha en kosete relasjon med de yngre mennene, som for eksempel Christopher Mørch Hubsy (33) og Aleksander Sæterstøl (27), siden de var nærmere i alder og gode venner.

– Det føltes naturlig å klemme på de»

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (31 minutter siden):
  Skjul innhold

Ørnulf blir urettferdig stemplet pga sin alder.  Døm selv etter hva som står på tv2.no i dag:

«Lysne forklarer at for henne var det mer naturlig å ha en kosete relasjon med de yngre mennene, som for eksempel Christopher Mørch Hubsy (33) og Aleksander Sæterstøl (27), siden de var nærmere i alder og gode venner.

– Det føltes naturlig å klemme på de»

 

Ja, det med aldersaspektet er påfallende. Mye dobbeltmoral ute og går. De unge gnåler om hvor ekkelt det var at Ørnulf står og vasker seg naken bak badestampen FØR han går opp i badestampen MED badebukse, men alle fniser henrykt da Aleks løper ned til vannet med ræva ute. Handler det om at gamle kropper er et estetisk hår i suppa for de unge? Det er i så fall litt trist.   

  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorudpalmen skrev (1 time siden):

Ja, det med aldersaspektet er påfallende. Mye dobbeltmoral ute og går. De unge gnåler om hvor ekkelt det var at Ørnulf står og vasker seg naken bak badestampen FØR han går opp i badestampen MED badebukse, men alle fniser henrykt da Aleks løper ned til vannet med ræva ute. Handler det om at gamle kropper er et estetisk hår i suppa for de unge? Det er i så fall litt trist.   

Ja, jeg kan tenke meg reaksjonene hadde vært helt annerledes hvis det var Ørnulf som løp med rumpa bar. «Æææsj!» «Kle på deg, da!» «🤮 Dette orker jeg ikke å se på». Og så videre…

Og hvis det var Christoffer som vasket seg rett utenfor stampen, er det nok ingen som hadde sagt noe. Det ville sikkert bare blitt latter ut av det. 

Jeg husker da Dorthe Skappel var med i Farmen Kjendis.  Da var det reaksjoner på at puppene hennes var litt for godt synlig under singleten. Har ikke sett eller hørt noen har kommentert dette om f.eks. Malin eller Sofie. Det er synd at alt skal anses som mye mer «ekkelt» straks man bikker 50.

Men jeg er helt enig i at Ørnulf (og alle andre) må respektere andres intimgrenser. Det er ikke dét jeg reagerer på - det er dobbeltmoralismen. 

Endret av skravlus
Skrivefeil
  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grorudpalmen skrev (38 minutter siden):

Ja, det med aldersaspektet er påfallende. Mye dobbeltmoral ute og går. De unge gnåler om hvor ekkelt det var at Ørnulf står og vasker seg naken bak badestampen FØR han går opp i badestampen MED badebukse, men alle fniser henrykt da Aleks løper ned til vannet med ræva ute. Handler det om at gamle kropper er et estetisk hår i suppa for de unge? Det er i så fall litt trist.   

Jeg har ikke sett det klippet at han vasker seg naken, men Sofie nevnte at Ørnulf kasta seg over henne mens han vaska seg. Det hadde jeg ikke likt uansett om det var Ørnulf eller Aleksander. 
 

Det er vel flere som har kommentert at han ikke har intimgrense, men ikke noe om de andre mennene. 
 

Var det ikke bare Ørnulf som så at Aleksander løp med rumpa bar mot vannet? 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (49 minutter siden):

Jeg har ikke sett det klippet at han vasker seg naken, men Sofie nevnte at Ørnulf kasta seg over henne mens han vaska seg. Det hadde jeg ikke likt uansett om det var Ørnulf eller Aleksander. 
 

Det er vel flere som har kommentert at han ikke har intimgrense, men ikke noe om de andre mennene. 
 

Var det ikke bare Ørnulf som så at Aleksander løp med rumpa bar mot vannet? 

Nei, det var flere som så den bare rumpa til Aleks. Og Ørnulf kasta seg ikke over Sofie da han vaska seg, men etter at han hadde badet og hun ikke hadde vært uti ennå.

Det er klart at Ørnulf er litt tonedøv i forhold til andres intimgrenser,  men det er en dobbeltmoral her som gir bismak!

 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (4 timer siden):

Ah, etter å ha lest altfor mye skryt av Høyer i kommentarfeltene på FB, var det digg å komme hit og treffe noen likesinnede. Men en av nettavisene har en sak nå, om noe som var klippet bort. Noen som vet hva det handlet om? 

Spoiler

Dagbladet har en artikkel om det.  (Link)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorudpalmen skrev (41 minutter siden):

Nei, det var flere som så den bare rumpa til Aleks. Og Ørnulf kasta seg ikke over Sofie da han vaska seg, men etter at han hadde badet og hun ikke hadde vært uti ennå.

Det er klart at Ørnulf er litt tonedøv i forhold til andres intimgrenser,  men det er en dobbeltmoral her som gir bismak!

 

Spoiler

Har du sett dagens episode? Der sa Sofie i samtale ned Ingrid at Ørnulf kasta seg over henne mens han vaska seg ved badestampen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, NordicViking said:
  Hide contents

Dagbladet har en artikkel om det.  (Link)

 

 

Hva er det som har blitt klippet bort? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Adobyen said:
  Hide contents

Ørnulf blir urettferdig stemplet pga sin alder.  Døm selv etter hva som står på tv2.no i dag:

«Lysne forklarer at for henne var det mer naturlig å ha en kosete relasjon med de yngre mennene, som for eksempel Christopher Mørch Hubsy (33) og Aleksander Sæterstøl (27), siden de var nærmere i alder og gode venner.

– Det føltes naturlig å klemme på de»

 

Det er på ingen måte rart at hun har andre intimgrenser med menn som er nærmere henne selv i alder, og som hun også kommer bedre overens med. 

  • Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Fy søren så lei jeg er av de damene. Spesielt Ingrid. Hun blir krenket av alt. Og hun blir krenket på andres vegne. Snøflak!!

Jeg synes Ørnulf ble fremstilt i ett dårlig lys i denne episoden. Damene gjør en fjær til 10 høns. Og det med at han skal ha kastet seg over Sofie, bare tull. «Alle» har vel tullet minst en gang etter ett bad med folk som ikke er våte? 
 

Og måten Marit oppførte seg på under førstekjempevalget var helt tragisk. Hun sank i mine øyne. Ørnulf valgte guttekamp sist, helt fair at det ble jentekamp denne gangen. Marit er også en av de mest negative der inne. Jeg hadde valgt henne 10 av 10 ganger selv. 
 

Og måten Ingrid oppførte seg på under valget var også ekstremt barnslig. 
 

Jeg kjenner at jeg ikke orker sånn woke og kvinnekamp. De overdriver!!! 

 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder, med mye snacks på tapeten: 

Spoiler

Ørnulf viser hvem han er igjen. Okei, situasjonen(e) isolert sett var ikke katastrofe og det ligger ingenting vondsinnet bak (tror jeg da), men han har et mønster som er uheldig. Han syger seg på damene på en intim måte som går over linjene. Ofte helt i grenseland, men nok til at det reageres fordi mønsteret er der. Han er 65 år, er en fysisk sterk mann og har en sterk personlighet, og da burde han absolutt vite bedre enn klenge seg på unge, sårbare kvinner. Maktbalansen i situasjonene blir grisete og det har han ikke antenner for. Og det kan ikke unnskyldes med humor, morroheter og gøy, når motpart ikke liker det. Hadde slike ting skjedd gjentatte ganger på en arbeidsplass så hadde man stått ovenfor en trakasseringssak. 

At damene reagerer blir da på sin plass. Mønsteret må brytes og linjene må komme tydeligere fram. Unge kvinner skal ikke fundere på sine intimsoner mot en eldre mann, for da har mannen gått for langt. Synes Ingrid var tøff som tok ansvar. Som en foregangsmodell. Ørnulf tok det såvidt til seg der og da, men jeg tror nok han har glemt det før uken er omme.

Ser for øvrig at den eldre generasjonen har gått i total Ørnulf-modus i diverse kommentarfelt på Facebook. Team Ørnulf alle veier. Så hans gammeldagse mannsjåvinisme, holdninger og væremåte appellerer visst til mange der ute!
Definitivt ikke meg. Jeg kaller det utdatert.

Ørnulf spiller et høyt spill før førstekjempevalget, men det ser ikke ut til at noen bet på. 
Førstekjempevalget ble Marit. Ingen bombe. Og jeg synes reaksjonene ble veldig overdrevent, selv om jeg lo godt av ordbruken til Marit. For ordene er ikke så stygge som de høres ut, hvis du har nord-norske antenner i deg. :) 
Reaksjonene var nok mer et oppgjør mot Ørnulfs væremåte og ikke minst lederstil enn at det handlet om valget i seg selv. 
For øvrig et taktisk usmart valg å ta. Igjen, av Ørnulf. 

 

  • Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Har du sett dagens episode? Der sa Sofie i samtale ned Ingrid at Ørnulf kasta seg over henne mens han vaska seg ved badestampen. 

 

Ja, men må visst se denne gang til. Trodde hun refererte til det som ble vist i samme episode. Om det er noe annet hun snakker om, er det ikke kommet med i noen episoder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grorudpalmen skrev (5 timer siden):

Ja, det med aldersaspektet er påfallende. Mye dobbeltmoral ute og går. De unge gnåler om hvor ekkelt det var at Ørnulf står og vasker seg naken bak badestampen FØR han går opp i badestampen MED badebukse, men alle fniser henrykt da Aleks løper ned til vannet med ræva ute. Handler det om at gamle kropper er et estetisk hår i suppa for de unge? Det er i så fall litt trist.   

Den greia med at det var ekkelt å danse jitterbug med Ørnulf, synes jeg var litt vel hårsår. Det var ikke akkurat snakk om lambada, heller. Men hadde det vært med Aleksander eller Christopher hadde det vel vært ok?

Endret av Grüner
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Den greia med at det var ekkelt å danse jitterbug med Ørnulf, synes jeg var litt vel hårsår. Men hadde det vært med Aleksander eller Christopher hadde det vært ok?

Ingrid har svart på det i en eller annen artikkel. Hun er venn med Aleksander og Christopher og de har hengt mye sammen under farmen oppholdet, så det faller mer naturlig for henne å danse slik med Aleksander enn Ørnulf. 
 

Jeg hadde gjort det samme selv. Jeg er mer meg med mine venner og har en annen intimsone enn med en fremmed. 
 

Samme med f.eks foreldrene til mine venner, selv om jeg har kjent de nesten hele livet. Har en annen intimsone der og. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (2 timer siden):

Hva er det som har blitt klippet bort? Noen som vet? 

Det står på tv2.no. Det var noe med at Ingrid mente Ørnulf tok seg til rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorudpalmen skrev (3 timer siden):

Nei, det var flere som så den bare rumpa til Aleks. Og Ørnulf kasta seg ikke over Sofie da han vaska seg, men etter at han hadde badet og hun ikke hadde vært uti ennå.

Det er klart at Ørnulf er litt tonedøv i forhold til andres intimgrenser,  men det er en dobbeltmoral her som gir bismak!

 

Ingrid sa han kastet seg naken over Sofie. Og han hadde shorts og kastet seg ikke over henne, så det var jo mildt sagt en overdrivelse. Men folk har forskjellige grenser og det må en respektere, så det var nok lurt at Ingrid og Ørnulf tok den praten.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...