Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Avsporing. Men, i introduksjonen av Ørnulf kjente jeg igjen spisestuen hans fra tv-serien «Exit». Nå synes jeg at han mer til felles med serien enn bare spisestuen, kvinnesynet og maktbehovet. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at Malin måtte trekke seg :(  Jeg fikk så vondt av henne. Hun var den kuleste av jentene, syns jeg. 
Håpe Ørnulf Ørn blir sabotert! Er så lei av den oppblåste blæra! Jada, han er flink til å jobbe og oppdragene hadde kanskje ikke blitt godkjent uten ham, men lederstilen hans er helt på trynet.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (2 timer siden):

Det nekter jeg nesten å tro 😅 

Hadde jeg hett Åslaug hadde jeg blitt satt ut av å bli kalt Åshløv. Det minner mer om «Oslove» 😅

Nå er jo også Aslak selv fra Oslo (og kaller seg ASlak) så det å skylde på østlandsdialekt og at de som sier «oshlo» også sier «ASHlak» blir en usann påstand.
Det samme gjelder forøvrig Jan Tore, Christoffer,Malin, Ingrid, Ørnulf som alle sier ASlak på perfekt østlandsk dialekt 😉

jeg skjønner at jeg sporer helt av farmen-tråden, så jeg skal gi meg nå, men det irriterte meg vanvittig at Tiril uttalte navnet hans feil. Irriterer meg litt at det blir bortforklart med østlandsk dialekt her inne også, men la gå, jeg avslutter her 😉

Du må huske på at det finnes forskjellige dialekter/sosiolekter innad i geografiske områder også. Noen steder i Oslo sier man for eksempel "bannan", "avvis" o.l., mens man andre steder sier det på "vanlig måte". Slik er det også med Oschlo/Oslo. Jeg er opprinnelig fra østlandet, men bor nå et annet sted i landet og her er det mange navn som jeg rett og slett ikke kan uttale riktig fordi jeg ikke skarrer på r'ene. Det hadde hørtes helt merkelig ut, så da blir det den østlandske versjonen isteden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (27 minutter siden):

Avsporing. Men, i introduksjonen av Ørnulf kjente jeg igjen spisestuen hans fra tv-serien «Exit». Nå synes jeg at han mer til felles med serien enn bare spisestuen, kvinnesynet og maktbehovet. 

Det er tydelig at han ikke er noen spesielt populær sjef på privaten og at han har brukt albuer til å komme seg opp og frem. Liker han mindre og mindre.  Blir irritert bare av latteren hans. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi please la hvordan Tiril uttalte Ashlak/Aslak ligge nå, og heller fokusere på hva programmet egentlig dreier seg om? Eventuelt opprett en ny tråd for å diskutere det tema der! 😊

  • Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Dette hadde jeg aldri trodd, men jeg ble faktisk trigget av dagens episode. Den typen Ørnulf er.. som skal klemme, kaster seg rundt Sofie som står i bikini - han i badeshorts og det samme gjorde han med Aurora, da hun kom inn på gården. Han mener det er uskyldig fordi han er «leken» som person. Det at han ikke ser problemet med det selv er helt ufattelig. Mange vil nok si at Ingrid overdriver, eller man er ansvarlig selv for hva som plager/trigger en. Fint at Ingrid sa fra, da er hun en stemme for mange som ikke tør å si ifra, men det burde flere gjøre. Ørnulf tok det på en bra måte, forhåpentligvis tar han det også til seg.

Videre til dagens episode. Det at han valgte MARIT til førstekjempe.. Han kunne valgt ut en av konkurrentene sine, han som ønsker å vinne Farmen.. Jeg forstår ikke begrunnelsen hans, annet enn at hans eneste måte å overleve på er å være godt likt blant mannfolka.

 

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

karroo skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Dette hadde jeg aldri trodd, men jeg ble faktisk trigget av dagens episode. Den typen Ørnulf er.. som skal klemme, kaster seg rundt Sofie som står i bikini - han i badeshorts og det samme gjorde han med Aurora, da hun kom inn på gården. Han mener det er uskyldig fordi han er «leken» som person. Det at han ikke ser problemet med det selv er helt ufattelig. Mange vil nok si at Ingrid overdriver, eller man er ansvarlig selv for hva som plager/trigger en. Fint at Ingrid sa fra, da er hun en stemme for mange som ikke tør å si ifra, men det burde flere gjøre. Ørnulf tok det på en bra måte, forhåpentligvis tar han det også til seg.

Videre til dagens episode. Det at han valgte MARIT til førstekjempe.. Han kunne valgt ut en av konkurrentene sine, han som ønsker å vinne Farmen.. Jeg forstår ikke begrunnelsen hans, annet enn at hans eneste måte å overleve på er å være godt likt blant mannfolka.

 

Spoiler

Faktisk ikke enig.
Et eksempel: I samme episode står Sofie og gnir underlivet sitt mot Christophers bakhode. Det reagerer ingen på.
Tror du hun spurte om Christophers samtykke først? Det tror ikke jeg jeg, siden han sier (ja, spøkefullt) "Æsj, gnir du den skitne musa di mot meg?". 
Christopher tok det med humor. Men, ble han spurt først om det var ok? Nei, det tror jeg ikke. Ergo, kun flaks at han syntes det var morsomt. Han kunne, i følge samme logikk som damene bruker, funnet dette meget ubehagelig.
Dette er eksakt samme ting som damene klager over. De blir ikke spurt om det er greit først, og de finner det ubehagelig.
Men Ørnulf skal korsfestes for dansing, tøysing når de bader etc. 

Det er lov å ha flere tanker i hodet. Og alle må ikke høvles ned for alt. Da utvanner vi begreper og problematikk.

 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Faktisk ikke enig.
Et eksempel: I samme episode står Sofie og gnir underlivet sitt mot Christophers bakhode. Det reagerer ingen på.
Tror du hun spurte om Christophers samtykke først? Det tror ikke jeg jeg, siden han sier (ja, spøkefullt) "Æsj, gnir du den skitne musa di mot meg?". 
Christopher tok det med humor. Men, ble han spurt først om det var ok? Nei, det tror jeg ikke. Ergo, kun flaks at han syntes det var morsomt. Han kunne, i følge samme logikk som damene bruker, funnet dette meget ubehagelig.
Dette er eksakt samme ting som damene klager over. De blir ikke spurt om det er greit først, og de finner det ubehagelig.
Men Ørnulf skal korsfestes for dansing, tøysing når de bader etc. 

Det er lov å ha flere tanker i hodet. Og alle må ikke høvles ned for alt. Da utvanner vi begreper og problematikk.

 

Spoiler

Respekterer at du er uenig. Har gått glipp av den scenen med Sofie og Christopher :) Man skal uansett få reagere selv om noen gjør det «samme» tilbake. Det gjør det jo framdeles ikke greit? Uansett, ønsker ikke avspore mer. De som ser den får være enig eller ikke med min mening, jeg er bare lei av menn 60+ som ikke respekterer intimgrenser. Eller, rettere - lei av folk som ikke respekterer det ;) 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

karroo skrev (15 minutter siden):
  Skjul innhold

Respekterer at du er uenig. Har gått glipp av den scenen med Sofie og Christopher :) Man skal uansett få reagere selv om noen gjør det «samme» tilbake. Det gjør det jo framdeles ikke greit? Uansett, ønsker ikke avspore mer. De som ser den får være enig eller ikke med min mening, jeg er bare lei av menn 60+ som ikke respekterer intimgrenser. Eller, rettere - lei av folk som ikke respekterer det ;) 

Spoiler

Enig med det uthevede. Men synes man bør holde seg til en lik standard når det gjelder uthenging og korsfesting. Det synes jeg mangler her.

 

 

Endret av Turkis Sau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Faktisk ikke enig.
Et eksempel: I samme episode står Sofie og gnir underlivet sitt mot Christophers bakhode. Det reagerer ingen på.
Tror du hun spurte om Christophers samtykke først? Det tror ikke jeg jeg, siden han sier (ja, spøkefullt) "Æsj, gnir du den skitne musa di mot meg?". 
Christopher tok det med humor. Men, ble han spurt først om det var ok? Nei, det tror jeg ikke. Ergo, kun flaks at han syntes det var morsomt. Han kunne, i følge samme logikk som damene bruker, funnet dette meget ubehagelig.
Dette er eksakt samme ting som damene klager over. De blir ikke spurt om det er greit først, og de finner det ubehagelig.
Men Ørnulf skal korsfestes for dansing, tøysing når de bader etc. 

Det er lov å ha flere tanker i hodet. Og alle må ikke høvles ned for alt. Da utvanner vi begreper og problematikk.

 

Spoiler

Enig, snodig førstekjempevalg om han ønsker å vinne. Uansett, så blir Ørnulf ganske sikkert førstekjempe neste uke igjen. Det blir kvinnelig storbonde, evt. Christpoher, så da er han på kjempehytta igjen. Makan til løk!

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Faktisk ikke enig.
Et eksempel: I samme episode står Sofie og gnir underlivet sitt mot Christophers bakhode. Det reagerer ingen på.
Tror du hun spurte om Christophers samtykke først? Det tror ikke jeg jeg, siden han sier (ja, spøkefullt) "Æsj, gnir du den skitne musa di mot meg?". 
Christopher tok det med humor. Men, ble han spurt først om det var ok? Nei, det tror jeg ikke. Ergo, kun flaks at han syntes det var morsomt. Han kunne, i følge samme logikk som damene bruker, funnet dette meget ubehagelig.
Dette er eksakt samme ting som damene klager over. De blir ikke spurt om det er greit først, og de finner det ubehagelig.
Men Ørnulf skal korsfestes for dansing, tøysing når de bader etc. 

Det er lov å ha flere tanker i hodet. Og alle må ikke høvles ned for alt. Da utvanner vi begreper og problematikk.

Spoiler

Reagerte på det samme jeg også. 
Ørnulf skal korsfestes for alt han gjør, uansett.  Blir for dumt!

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (8 timer siden):

Trist at Malin måtte trekke seg :(  Jeg fikk så vondt av henne. Hun var den kuleste av jentene, syns jeg. 
Håpe Ørnulf Ørn blir sabotert! Er så lei av den oppblåste blæra! Jada, han er flink til å jobbe og oppdragene hadde kanskje ikke blitt godkjent uten ham, men lederstilen hans er helt på trynet.

Hadde ingenting til overs for henne, helt greit at hun dro. Håper Marit blir førstekjempe, og ryker som neste. Men mulig han tenker guttekamp siden Malin dro, i så fall håper jeg «moralens vokter» Trond blir valgt.

 

Kult at Uggulf ble storbonde, bedre TV av det😂

 

Håper Christoffer eller Aleks vinner farmen❤️

 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen
Spoiler

Så ble det kollektiv damestreik, da så.  Det var litt skremmende, synes jeg - at det var så grisete i osteriet etter slurv.

Uggluf har sine åpenbare feil, men alderen kan han jo ikke noe for.  Om han hadde oppført seg helt likt som 25-åring, ville vel ingen klaget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Ørnulf tråkker stadig i salaten og det er ikke bra for imaget hans. Husker at jeg alltid hatt lyst til å søke jobb på Høyer, for det var status. Nå frister det ikke engang å kjøpe noe der.

 

Det er stor forskjell mellom den settingen mellom Christopher og Sofie kontra Ørnulf og Sophie. Christopher er homofil og de har god kontakt seg imellom. Såvidt jeg kunne se på dagens episode, lente C hodet/kroppen sitt bakover, samtidig som S førte skrittet sitt mot bakhodet til C, mens de kødda. Men situasjonen mellom Ø og S så sa S nei minst to ganger og han stoppet ikke før Ingrid sa fra. Da prøvde han det samme med Ingrid som også sa nei og vek unna. 
 

Da hadde Ingrid først kommentert at hun syntes det ble for intimt med den dansen Ørnulf foreslo med henne. Og Sofie viste tydelig å sno seg unna den danseforslaget til Ørnulf litt tidligere på dagen. Sofie nevnte også at han kasta seg over henne i badestampen. 
 

Veldig tøft gjort av Ingrid å si fra. Det står det respekt av å ta den ubehagelige samtalen. 
 

Marit har rett ang Ørnulf om at han er feig. Prøver hardt å være godt likt av gutteklubben, men med damene var det ikke så nøye med, selv om han prøvde å inngå avtale med de om at han skulle slippe å bli valgt som 1.kjempe. 
 

 

 

  • Liker 24
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg trodde alle som ble med i Farmen visste at man kunne bli valgt som førstekjempe. 

Men tydeligvis ikke. 

Går det an å bli så barnslig for at man blir valgt. Helt utrolig av et voksent menneske. 

Jeg må si jeg liker Ørnulf jeg, og vi skal huske at dette er klipp og lim - de vil ha fram reaksjoner av folk. 

Og vet også at han er en god sjef.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vintage skrev (11 timer siden):

Nå ante ikke jeg at det fantes noe som het Høyer engang, så meg vil han ikke merke noe til 😄

Men han ser ut til å være bedre likt i kommentarfelt utenfor kg. 

Synes han får mye pes på fb også, men var på shopping med noen venninner jeg ikke tror er på kg men ser på farmen. Vi holdt på og gå inn på høyer av gammel vane, men snudde i døren. Han merker nok ikke oss isolert heller, men vet ikke om det brer seg. God reklame er han uansett ikke, for selv om det kanskje finnes noen som heier på han og liker stilen hans tviler jeg på at det er folk som begynner og kjøpe masse merkeklær for og støtte han så det går opp i opp. Skulle gjerne hørt fra noen som jobber i høyer da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (10 timer siden):

Trist at Malin måtte trekke seg :(  Jeg fikk så vondt av henne. Hun var den kuleste av jentene, syns jeg. 
Håpe Ørnulf Ørn blir sabotert! Er så lei av den oppblåste blæra! Jada, han er flink til å jobbe og oppdragene hadde kanskje ikke blitt godkjent uten ham, men lederstilen hans er helt på trynet.

De må jo sabotere han. Det er jo rart om gutta/ mennene ikke blir med? Han er jo så virkelighetsfjern at det virker som han tror de andre vil han skal ha 2 kniver i finalen. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan vi gå tilbake til virkeligheten.....

Hele greiene er jo et spill, det er jo bare tull 😅. Men de som deltar tar det alvorlig, blir skuffet når de blir valgt som førstekjempe! Da er det feigt og urettferdig.... 😂 Men de svarer alltid "jeg så den komme...blabla"

Ørnulf er jo ikke et "vanlig" menneske, han er vandt med å være leder på høyt nivå. Ledere av den typen er dominerende og nedtrykkende som mennesker av natur.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 time siden):

Synes han får mye pes på fb også, men var på shopping med noen venninner jeg ikke tror er på kg men ser på farmen. Vi holdt på og gå inn på høyer av gammel vane, men snudde i døren. Han merker nok ikke oss isolert heller, men vet ikke om det brer seg. God reklame er han uansett ikke, for selv om det kanskje finnes noen som heier på han og liker stilen hans tviler jeg på at det er folk som begynner og kjøpe masse merkeklær for og støtte han så det går opp i opp. Skulle gjerne hørt fra noen som jobber i høyer da. 

Så det er fine klær der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...