Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Krutthøna skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Ref. kveldens episode. Begynner å få nok av Trond også. Makan til pertentlig type. Han og Ørnulf får bare rotte seg sammen. Liker ingen av de.

 

Spoiler

Jeg ser ikke dette, de to er vel de som har gjort mest av alle der inne. Noen reagerte på at de pratet sammen, men det var jo kun om at de måtte passe på fordi det kunne bli sabotasje. Damene planlegger jo sabotasje hvis en av dem blir førstekjempe.  Uansett så er det vel ingen der som unner Ø en ny kniv. De kan vel like godt droppe ukesoppdraget først som sist.  Vet ikke jeg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens episode:

Spoiler

Merkelig at Aslak valgte Ørnulf foran Christopher og Aleks. Ser Aslak lovde Ørnulf det, men han må jo ha gjort det for at han visste det ville lage drama. Vet ikke. Synes valget var bånn i bøtta. Særlig siden grupperingene ung vs eldre har skjedd, og Aslak var en av de unge. Tror Christopher kjente ekstra på det å ikke bli valgt, for han hadde ikke vært det og hadde så lyst.

Kjedelig at Malin måtte gi seg. Hun har vært en god figur der inne, og kunne gå ut med hodet høyt hevet. Helsa først.

Ørnulf har en dårlig lederstil. Han anerkjenner ikke andres oppgaver og innsats, verner veldig "seg og sine" og går samtidig rundt og truer folk med å bli førstekjempe hvis de ikke leverer. Dårlig måte å skape motivasjon på. Det blir fort dårlig stemning av slikt, og det er nettopp det som skjer. Særlig blant damene som virkelig har havnet i skyggesonen til Ørnulf. 
Det sagt, så synes jeg Marit syter og klager vell mye, og det stråler ikke akkurat velvillighet over henne. Noe som Ørnulf også har påpekt, selv om han diskrediterer Marit litt for mye igjen. Kan ikke forstå annet enn at Marit blir førstekjempe.

Ser ikke for meg at ukesoppdraget blir godkjent denne uken. 

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 timer siden):

Nei, de gjør ikke det. Det står SPOILER  og du må klikke for å få vite hva.

De har endret innlegget siden jeg så det. Da var det bilde av en deltaker som gråt og overskriften «Måtte trekke seg». Nå har de endret bildet til det offisielle Farmen-gruppebildet av hele gjengen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Grüner skrev (2 minutter siden):

De har endret innlegget siden jeg så det. Da var det bilde av en deltaker som gråt og overskriften «Måtte trekke seg». Nå har de endret bildet til det offisielle Farmen-gruppebildet av hele gjengen.

Da skal jeg jo ikke protestere.. sånt er kjedelig og burde ikke skje.  Håper at du får glede av kveldens episode likevel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti T Usen skrev (48 minutter siden):

Det kan du jo mene, men sl-lyden på østlandsk uttales «sh»

slik

slå

slak

etc

om du mener det er feil så er det mer en privatsak:) Like feil som det er å skarre på r’en

Jeg er også fra Oslo, men uttaler navnet Aslak. Ville du sagt Åshlaug til Åslaug ? Jeg mener bestemt det er forskjell på navn og andre ord .

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (34 minutter siden):

Jeg er også fra Oslo, men uttaler navnet Aslak. Ville du sagt Åshlaug til Åslaug ? Jeg mener bestemt det er forskjell på navn og andre ord .

Høres rart ut, hun uttaler Aslak slik det uttales i Oslo. Nei, det er ikke forskjell på navn og andre ord. Ingen bergensere feks uttaler navnet mitt slik jeg uttaler det heller. Teit ting og henge seg opp i. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kan jo lure på hvorfor ikke Trond Moi har noe å si på lederstilen til Ørnulf. Må være grusomt å jobbe under en sånn type, Ørnulf vet best og har ikke tenkt å høre på innspill fra «folka på gølvet». Han eier åpenbart ikke sosiale antenner heller, sånn som han har sittet å slengt ut ubehagelige vitser rundt matbordet, utelukkende favner om «gutta» både i ukesoppdrag og som hjelpere samtidig som han får damene til å måke møkk alene. Måten han tvang Aurora til å danse med han første dagen var også utrolig ubehagelig å se på. For ikke å snakke om hvordan han herjet på med Aleks og Christoffer under steinbyggingen. Nei usj, der kan man snakke om dårlig lederstil!

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (1 time siden):

Jeg er også fra Oslo, men uttaler navnet Aslak. Ville du sagt Åshlaug til Åslaug ? Jeg mener bestemt det er forskjell på navn og andre ord .

Vær så bestemt du bare vil. I min dialekt (en annen kant av østlandet enn Tiril er fra dóg) sier vi åshløvv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti T Usen skrev (3 minutter siden):

Vær så bestemt du bare vil. I min dialekt (en annen kant av østlandet enn Tiril er fra dóg) sier vi åshløvv. 

Det nekter jeg nesten å tro 😅 

Hadde jeg hett Åslaug hadde jeg blitt satt ut av å bli kalt Åshløv. Det minner mer om «Oslove» 😅

Nå er jo også Aslak selv fra Oslo (og kaller seg ASlak) så det å skylde på østlandsdialekt og at de som sier «oshlo» også sier «ASHlak» blir en usann påstand.
Det samme gjelder forøvrig Jan Tore, Christoffer,Malin, Ingrid, Ørnulf som alle sier ASlak på perfekt østlandsk dialekt 😉

jeg skjønner at jeg sporer helt av farmen-tråden, så jeg skal gi meg nå, men det irriterte meg vanvittig at Tiril uttalte navnet hans feil. Irriterer meg litt at det blir bortforklart med østlandsk dialekt her inne også, men la gå, jeg avslutter her 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (22 minutter siden):

man kan jo lure på hvorfor ikke Trond Moi har noe å si på lederstilen til Ørnulf. Må være grusomt å jobbe under en sånn type, Ørnulf vet best og har ikke tenkt å høre på innspill fra «folka på gølvet». Han eier åpenbart ikke sosiale antenner heller, sånn som han har sittet å slengt ut ubehagelige vitser rundt matbordet, utelukkende favner om «gutta» både i ukesoppdrag og som hjelpere samtidig som han får damene til å måke møkk alene. Måten han tvang Aurora til å danse med han første dagen var også utrolig ubehagelig å se på. For ikke å snakke om hvordan han herjet på med Aleks og Christoffer under steinbyggingen. Nei usj, der kan man snakke om dårlig lederstil!

Det er helt utrolig med tanke på hva han jobber med . Når jeg ser på farmen tenker jeg « hvordan har de stakkarene som jobber på høier det? « 😅

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Det er helt utrolig med tanke på hva han jobber med . Når jeg ser på farmen tenker jeg « hvordan har de stakkarene som jobber på høier det? « 😅

Ørnulf er en uspiselig mannssjåvinist

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (19 minutter siden):

Det nekter jeg nesten å tro 😅 

Hadde jeg hett Åslaug hadde jeg blitt satt ut av å bli kalt Åshløv. Det minner mer om «Oslove» 😅

Nå er jo også Aslak selv fra Oslo (og kaller seg ASlak) så det å skylde på østlandsdialekt og at de som sier «oshlo» også sier «ASHlak» blir en usann påstand.
Det samme gjelder forøvrig Jan Tore, Christoffer,Malin, Ingrid, Ørnulf som alle sier ASlak på perfekt østlandsk dialekt 😉

jeg skjønner at jeg sporer helt av farmen-tråden, så jeg skal gi meg nå, men det irriterte meg vanvittig at Tiril uttalte navnet hans feil. Irriterer meg litt at det blir bortforklart med østlandsk dialekt her inne også, men la gå, jeg avslutter her 😉

Østlandet er mer enn Oslo. Tiril er fra Hallingdalen. Det ER dialekt og ikke talefeil. Min bror heter Anders, men verken bergensese, trøndere, nordlendinger, sørlendinger eller oslofolk uttaler det slik han er døpt. Finn noe annet å irritere deg over:) 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (29 minutter siden):

Det er helt utrolig med tanke på hva han jobber med . Når jeg ser på farmen tenker jeg « hvordan har de stakkarene som jobber på høier det? « 😅

Det tenkte jeg og! Ingen god reklame for Høyer han der.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smos1 skrev (36 minutter siden):

Det nekter jeg nesten å tro 😅 

Hadde jeg hett Åslaug hadde jeg blitt satt ut av å bli kalt Åshløv. Det minner mer om «Oslove» 😅

Nå er jo også Aslak selv fra Oslo (og kaller seg ASlak) så det å skylde på østlandsdialekt og at de som sier «oshlo» også sier «ASHlak» blir en usann påstand.
Det samme gjelder forøvrig Jan Tore, Christoffer,Malin, Ingrid, Ørnulf som alle sier ASlak på perfekt østlandsk dialekt 😉

jeg skjønner at jeg sporer helt av farmen-tråden, så jeg skal gi meg nå, men det irriterte meg vanvittig at Tiril uttalte navnet hans feil. Irriterer meg litt at det blir bortforklart med østlandsk dialekt her inne også, men la gå, jeg avslutter her 😉

Sier Ashlak, Åshlau, Ashlau (Aslaug) her på min dialekt også. Vi sier også Oshlo og ikke Oslo. Vil også si at jeg kommer fra øst/sør-øst. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (9 minutter siden):

Det tenkte jeg og! Ingen god reklame for Høyer han der.

Tror ikke jeg kommer til og handle der mer for får så avsmak av uggluf . 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan ta navnediskusjonen i en annen tråd?

 

Håper Marit ryker snart, maken til baksnakkende møkkakjerring! Og måten hun slesker seg innpå Uggulf nå som han er storbonde..🙄🤦‍♀️

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Tror ikke jeg kommer til og handle der mer for får så avsmak av uggluf . 

Jeg syns han fortjener litt mer "kred" enn å bare bli stemplet som mannsjåvinist. Han har jo jobbet hardt hele tiden, og jeg er ikke egentlig så sikker på om de hadde fått igjennom alle ukesoppdragene uten han. Marit er litt kjapt ute med å spille dette "kjønnskortet". Hadde hun vært en erfaren snekker, så hadde hun nok funnet sin naturlige plass på byggeprosjektene hun også, så det blir litt feil å bare skylde på at en ikke "slipper til".

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Dagens episode:

  Skjul innhold

Merkelig at Aslak valgte Ørnulf foran Christopher og Aleks. Ser Aslak lovde Ørnulf det, men han må jo ha gjort det for at han visste det ville lage drama. Vet ikke. Synes valget var bånn i bøtta. Særlig siden grupperingene ung vs eldre har skjedd, og Aslak var en av de unge. Tror Christopher kjente ekstra på det å ikke bli valgt, for han hadde ikke vært det og hadde så lyst.

Kjedelig at Malin måtte gi seg. Hun har vært en god figur der inne, og kunne gå ut med hodet høyt hevet. Helsa først.

Ørnulf har en dårlig lederstil. Han anerkjenner ikke andres oppgaver og innsats, verner veldig "seg og sine" og går samtidig rundt og truer folk med å bli førstekjempe hvis de ikke leverer. Dårlig måte å skape motivasjon på. Det blir fort dårlig stemning av slikt, og det er nettopp det som skjer. Særlig blant damene som virkelig har havnet i skyggesonen til Ørnulf. 
Det sagt, så synes jeg Marit syter og klager vell mye, og det stråler ikke akkurat velvillighet over henne. Noe som Ørnulf også har påpekt, selv om han diskrediterer Marit litt for mye igjen. Kan ikke forstå annet enn at Marit blir førstekjempe.

Ser ikke for meg at ukesoppdraget blir godkjent denne uken. 

 

Enig at Ørnulf har en dårlig lederstil. Tror Aslak valgte nettopp han bare for å lage mye støy.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (47 minutter siden):

Tror ikke jeg kommer til og handle der mer for får så avsmak av uggluf . 

Nå ante ikke jeg at det fantes noe som het Høyer engang, så meg vil han ikke merke noe til 😄

Men han ser ut til å være bedre likt i kommentarfelt utenfor kg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg hadde sabotert så sykt mye denne uka omlegging hadde vært på gården. Liker normalt ikke sånt. Men det har vel aldri vært mer fortjent. Den trusselen rettet mot damene indirekte og delvis direkte,  fortjener ikke annet. Samt han snakker til dem som dritt. Jeg gar mistet helt respekt for den mannen som er storbandet nå. Håper damene setter han på dritt jobber neste uke. Hadde gitt blanke i om oppdraget hadde blitt gjennomført eller ikke. Men han skulle ha blitt diktert på samme måte han dikterer damene, og med trussel om at hvis han ikke gjør som han får beskjed om , blir han førstepremie, med samme undertone han kjører, at det blir du uansett. Hadde han klaget,  skulke hanni klartekst fått påminnelse om at det er 100%sånn han har oppført seg mot damene i flere uker, så han får tåle såpass 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...