Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Ja. Så det i badestampen ble ikke vist. 

Jo, det var da Ørnulf stod naken utenfor badestampen og vasket seg. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 timer siden):

Jo, det var da Ørnulf stod naken utenfor badestampen og vasket seg. 

Akkurat det synes jeg det var rart de reagerte på. Det er jo ikke de mest sanitære forholdene inne på Farmen og der lever de så tett på hverandre at det må gå an å se en annen vei når noen vasker seg eller skifter. Han ville vel bare være ren før han gikk oppi badestampen med de andre, som seg hør og bør i respekt for de andre. Det er helt normalt å vaske seg før man bader sammen i en sånn badestamp. Kunne han gjort det et annet sted? Det kunne han sikkert, men jeg tror han bare tenkte praktisk og har kanskje mindre anstrengt forhold til nakenhet enn noen av de andre deltakerne. 

 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 timer siden):

Jo, det var da Ørnulf stod naken utenfor badestampen og vasket seg. 

Det er jo ikke det vi snakker om? Den episoden med Sofie i badestampen ble ikke vist. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Ingrid inntar 'varsler-rollen' litt vel voldsomt og det virker nesten som en del av henne har hatt et veldig ønske om å være med i den ekslusive 'si-fra-klubben'. Men det er vel også et resultat av at hun har fått Ørnulf veldig oppi halsen og dermed blir alt han gjør tolket i værste mening. At han ikke klarer å lese de signalene og som blir sendt ham sier også en del om han. 

For det er tydelig at Ørnulf også er en mann med svært lite gangsyn på hva slags oppførsel som passer seg og ikke, og det handler jo om hvilke relasjon man har til folk. Ingen av damene klaget når Trond tullet og svingte de rundt på ryggen, og ingen har problemer med å klemme på Jan Tore eller lære han bryting. Antar at det er fordi de har et godt forhold generelt. Det har alt å si. 

Når noen man er på kant med (som attpåtil hele tiden minner de på at han skal velge førstekjempe) og som man ikke stoler på plutselig skal være på tett på fysisk så blir det ubehagelig. Kroppsspråket til både Ingrid, Aurora og Sofie er jo ikke til å ta feil av, men Ørnulf er en brautete type som ikke ser signalene i det hele tatt. Det er kanskje ikke kjempe krenkende eller noe overgrep akkurat, men det er respektløst og også ganske underlig med tanke på hans virke 'på utsiden'. 

Synes også Ørnulf tapte seg med valg av førstekjempe. Han velger jo helt åpenbart Marit fordi han liker henne minst, og da burde han være tøff nok til å si det. Ikke si at de blir vurdert på arbeidsinnsats og få folk til å jobbe for seg for så å gå helt bort fra det etterpå. Jeg tenker hvertfall at det er noe i det når Trond sier at Marit gjør veldig mye som ikke blir sett av resten, og i tillegg sier jo feks Alex selv at han er den som jobber minst der inne... 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivLaga skrev (1 minutt siden):

Synes Ingrid inntar 'varsler-rollen' litt vel voldsomt og det virker nesten som en del av henne har hatt et veldig ønske om å være med i den ekslusive 'si-fra-klubben'. Men det er vel også et resultat av at hun har fått Ørnulf veldig oppi halsen og dermed blir alt han gjør tolket i værste mening. At han ikke klarer å lese de signalene og som blir sendt ham sier også en del om han. 

For det er tydelig at Ørnulf også er en mann med svært lite gangsyn på hva slags oppførsel som passer seg og ikke, og det handler jo om hvilke relasjon man har til folk. Ingen av damene klaget når Trond tullet og svingte de rundt på ryggen, og ingen har problemer med å klemme på Jan Tore eller lære han bryting. Antar at det er fordi de har et godt forhold generelt. Det har alt å si. 

Når noen man er på kant med (som attpåtil hele tiden minner de på at han skal velge førstekjempe) og som man ikke stoler på plutselig skal være på tett på fysisk så blir det ubehagelig. Kroppsspråket til både Ingrid, Aurora og Sofie er jo ikke til å ta feil av, men Ørnulf er en brautete type som ikke ser signalene i det hele tatt. Det er kanskje ikke kjempe krenkende eller noe overgrep akkurat, men det er respektløst og også ganske underlig med tanke på hans virke 'på utsiden'. 

Synes også Ørnulf tapte seg med valg av førstekjempe. Han velger jo helt åpenbart Marit fordi han liker henne minst, og da burde han være tøff nok til å si det. Ikke si at de blir vurdert på arbeidsinnsats og få folk til å jobbe for seg for så å gå helt bort fra det etterpå. Jeg tenker hvertfall at det er noe i det når Trond sier at Marit gjør veldig mye som ikke blir sett av resten, og i tillegg sier jo feks Alex selv at han er den som jobber minst der inne... 

Han sa i forkant av valget at han ville velge den som jobbet minst, men da valget kom, sa han at alle jobbet bra og at han derfor valgte én som han opplevde at han kommuniserte dårlig med. Avtalen han hadde gjort med Aslak la også visse føringer for valget. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivLaga skrev (1 time siden):

Synes Ingrid inntar 'varsler-rollen' litt vel voldsomt og det virker nesten som en del av henne har hatt et veldig ønske om å være med i den ekslusive 'si-fra-klubben'. Men det er vel også et resultat av at hun har fått Ørnulf veldig oppi halsen og dermed blir alt han gjør tolket i værste mening. At han ikke klarer å lese de signalene og som blir sendt ham sier også en del om han. 

For det er tydelig at Ørnulf også er en mann med svært lite gangsyn på hva slags oppførsel som passer seg og ikke, og det handler jo om hvilke relasjon man har til folk. Ingen av damene klaget når Trond tullet og svingte de rundt på ryggen, og ingen har problemer med å klemme på Jan Tore eller lære han bryting. Antar at det er fordi de har et godt forhold generelt. Det har alt å si. 

Når noen man er på kant med (som attpåtil hele tiden minner de på at han skal velge førstekjempe) og som man ikke stoler på plutselig skal være på tett på fysisk så blir det ubehagelig. Kroppsspråket til både Ingrid, Aurora og Sofie er jo ikke til å ta feil av, men Ørnulf er en brautete type som ikke ser signalene i det hele tatt. Det er kanskje ikke kjempe krenkende eller noe overgrep akkurat, men det er respektløst og også ganske underlig med tanke på hans virke 'på utsiden'. 

Synes også Ørnulf tapte seg med valg av førstekjempe. Han velger jo helt åpenbart Marit fordi han liker henne minst, og da burde han være tøff nok til å si det. Ikke si at de blir vurdert på arbeidsinnsats og få folk til å jobbe for seg for så å gå helt bort fra det etterpå. Jeg tenker hvertfall at det er noe i det når Trond sier at Marit gjør veldig mye som ikke blir sett av resten, og i tillegg sier jo feks Alex selv at han er den som jobber minst der inne... 

Litt pussig at når høyer, snakker om de som jobber minst, henvender han seg alltid til damene. Selv om flere av gutta står der å ser på høyer jobber.  Til gutta forsvar,  så slipper de jo ikke til heller da, for høyer vil gjøre alt selv.  Hvordan ha er son leder i egen bedrift aner jeg ingenting om. Men god leder på gården er han iallefall ikke. Da han ikke utnytter, pågangsmot og resurser.  Eller sistnevnte er jo noe han tror han gjør.

Man høster som man sår er det noe som heter. Og allerede første døgnet tråkker han jo i salaten. Og det tenker jeg de fleste ville se igjennom fingrene med. Men selv om ting ble sagt fra på en innpakket pen måte. Så fortsatte han.

Jeg syntes Ingrid tok opp en viktig sak, og hun tok det opp med han på en fin måte.  Selv om jeg registrerer at mange her inne mener det er overdrevet.

Men siste uka høyer er storbandet, så sier han til damene, ikke mennene som vi får frem via programmet iallefall , mulig noe er klippet vekk her? Men ut fra damenes prat i etterkant,  så antar jeg det var kun damene som fikk beskjed om at hvis de ikke gjorde alt til minste detalj som ham sa, så kunne de bli valgt som første kjempe. Dette ytrer jo Ingrid ganske tydelig for min del iallefall.  At han da skaper en så stor makt posisjon, at de knapt tør å si ifra om ting. Som feks, at hun egentlig ikke ville være med på den dansen i utgangspunktet.  Men lot det få en sjanse i frykt for at det å si hun  ikke ville, var det som skulle gjøre henne til førstekjempe. Hun ender da med å si ja. Til noe hun i første omgang hadde kommet til å sagt nei til, om han ikke hadde startet uka med slike trusler. 

Dette føltes for henne enda mer feil, etter hun prøvde og syntes det var på plass med en liten samtale, også da iht andre hendelser de endte med å ikke tørre å si fra om. Noe jeg må si meg ganske enig i, var på overtid på sin plass.  

Jeg tror mye av Ingrid sin reaksjon under førstekjempevalget. Kom etter alt presset siste uken, og at hun trodde hun kom til å bli valgt pga den praten. Så syntes det gjenspeiler ganske bra, hva slik type makt herjing gjør med folk.  Hun nevnte det også for kamera, at hun følte seg utsatt pga den samtalen.  Så at Ingrid, har gått der som en trykk koker i noen dager som kokte over under valget,  syntes jeg ikke er det minste rart. 

Og jeg syntes Ingrid var tøff som tok det opp og at hun tok det opp på en fin måte, noe også høyer støttet henne i at hun gjorde. Hun påpekte jo også at hun tenkte han gjorde det i tro at det var gøy, spesielt siden ingen turte å si fra at det var vel mye og litt over intimgrensene til jentene. 

Som det ble nevnt, det var mye mer enn det som ble sagt og vist på tv. Så å dømme ut fra 4t tv tid ut fra en hel uke for oss,  blir jo litt feil. 

Han tok Marit,  fordi hun sa fra hele veien. Og det likte ikke høyer, og ergo mislikte henne. De andre prøvde å legge lokk, unngå osv for at det ikke skulle bli drama. Men høyer skjønner jo ikke sånt, og durer på videre.  Så ja, det måtte nok ende opp i en kule varmt. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en jente blir storbonde nå og setter mannfolka til å yste og sy.  Det hadde vært gøy. 

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (På 5.2.2023 den 10.21):

Det er jo ikke det vi snakker om? Den episoden med Sofie i badestampen ble ikke vist. 

Det ER den episoden Sofie refererer til i samtalen med Ingrid. Tror bare det misforstås av mange, ettersom hun sier noe sånt som "også i badestampen da han vaska seg' etter at Ingrid nevner at han kastet seg over henne på brygga.

Endret av Grorudpalmen
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Herregud, jeg må være tidenes mest sløve seer 🙈 Så på tønnesjakken og skjønte a.b.s.o.l.u.t.t ingenting! :sjenert: Må visst ta en opptelling av hjerneceller, jeg.. vil en :dusje: i isvann hjelpe? :knegg:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker Ørnulf kunne vært mer forsiktig, men Ingrid dro den langt når hun konfronterte ham. Han skulle vurdert å velge henne som førstekjempe hvis hun dro det lenger der. Brukte begrepet "seksuelt" til og med! Men Marit kan jo være farlig i finalekonkurranser. Hvem bør hun velge til andrekjempe?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder, inkl. vinner av kamp:

Spoiler

Trond er litt att og fram. Han skal være moralens vokter og komme med pekefinger mot andre, særlig Ingrid og Sofie, men samtidig har han ikke rent mel i posen selv. Likevel skal han ha pluss for at han konfronterte Ørnulf rundt førstekjempevalget og ikke minst Ørnulfs taktikkeri med å prøve å lage avtaler med alle. Det stemmer jo det. Men det tålte ikke Ørnulf. Ørnulf gikk rett i offerposisjon rundt konfrontasjonen, og la nærmest ansvaret over på Trond. Pussig opplegg. Ikke mye ydmykhet å hente i Ørnulf, nei. Men det visste vi jo.

Greit nok at drama lager tv, men det har vært så mye tull med Ørnulf at jeg føler han har ødelagt sesongen. Kjenner jeg er mektig lei av fyren. 

Skjønner for øvrig ikke at folk lot Ørnulf få kniv nr 2. Eier de ikke konkurranseinnstinkt? 

Tvekamp: Artig med tønnesjakk. Endelig noe nytt. Håper på flere slike tvekamper i fremtiden. Er jo også en kjønns- og fysikknøytral gren, så hadde de kun hatt slike type grener så kunne de spilt alle mot alle der inne, istedenfor menn vs menn og kvinner vs kvinner. Tror alle mot alle hadde vært mye bedre. Ingen hadde vært safe da.
Ingrid vinner kampen med ett trekk. 

Er vel klink sikkert at en jente blir storbonde og at Ørnulf blir førstekjempe neste uke.

 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (14 minutter siden):

Dagens episoder, inkl. vinner av kamp:

  Skjul innhold

Trond er litt att og fram. Han skal være moralens vokter og komme med pekefinger mot andre, særlig Ingrid og Sofie, men samtidig har han ikke rent mel i posen selv. Likevel skal han ha pluss for at han konfronterte Ørnulf rundt førstekjempevalget og ikke minst Ørnulfs taktikkeri med å prøve å lage avtaler med alle. Det stemmer jo det. Men det tålte ikke Ørnulf. Ørnulf gikk rett i offerposisjon rundt konfrontasjonen, og la nærmest ansvaret over på Trond. Pussig opplegg. Ikke mye ydmykhet å hente i Ørnulf, nei. Men det visste vi jo.

Greit nok at drama lager tv, men det har vært så mye tull med Ørnulf at jeg føler han har ødelagt sesongen. Kjenner jeg er mektig lei av fyren. 

Skjønner for øvrig ikke at folk lot Ørnulf få kniv nr 2. Eier de ikke konkurranseinnstinkt? 

Tvekamp: Artig med tønnesjakk. Endelig noe nytt. Håper på flere slike tvekamper i fremtiden. Er jo også en kjønns- og fysikknøytral gren, så hadde de kun hatt slike type grener så kunne de spilt alle mot alle der inne, istedenfor menn vs menn og kvinner vs kvinner. Tror alle mot alle hadde vært mye bedre. Ingen hadde vært safe da.
Ingrid vinner kampen med ett trekk. 

Er vel klink sikkert at en jente blir storbonde og at Ørnulf blir førstekjempe neste uke.

 

Spoiler

Kan det skje at Marit velger Trond til storbonde og dermed sikrer han og jentene en finaleplass? Forusetter da selvfølgelig at Trond ikke freder gutteklubben. 

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (9 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Kan det skje at Marit velger Trond til storbonde og dermed sikrer han og jentene en finaleplass? Forusetter da selvfølgelig at Trond ikke freder gutteklubben. 

 

Spoiler

Ja, det er kanskje en mulighet, ja. Hvis Trond og Marit har gjort en avtale på det, og Marit stoler på Trond. Og det gjør hun nok siden de to er nære og Trond har operert som et moralfyrtårn der inne i mange uker. Således sikrer Marit at begge jentene OG Trond når finaleuken, og kanskje at Ørnulf blir førstekjempe også. Smart. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...