Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
Krutthøna skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Kan det skje at Marit velger Trond til storbonde og dermed sikrer han og jentene en finaleplass? Forusetter da selvfølgelig at Trond ikke freder gutteklubben. 

 

Spoiler

Jeg har også tenkt på den muligheten. Han kan jo etterkomme Marits ønske om å velge Ørnulf til førstekjempe.. nei, han har sikkert ikke gjort noen slik avtale.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marykay skrev (1 time siden):

Ørnulf er en fjott. Blir så sur hvis han vinner farmen

Enig, hilsen voksen mann.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Fint om Marit kommer tilbake fra torpet.  Og ender opp i finalen

Det håper jeg og☺️🤞

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (11 timer siden):

Dagens episoder, inkl. vinner av kamp:

  Skjul innhold

Trond er litt att og fram. Han skal være moralens vokter og komme med pekefinger mot andre, særlig Ingrid og Sofie, men samtidig har han ikke rent mel i posen selv. Likevel skal han ha pluss for at han konfronterte Ørnulf rundt førstekjempevalget og ikke minst Ørnulfs taktikkeri med å prøve å lage avtaler med alle. Det stemmer jo det. Men det tålte ikke Ørnulf. Ørnulf gikk rett i offerposisjon rundt konfrontasjonen, og la nærmest ansvaret over på Trond. Pussig opplegg. Ikke mye ydmykhet å hente i Ørnulf, nei. Men det visste vi jo.

Greit nok at drama lager tv, men det har vært så mye tull med Ørnulf at jeg føler han har ødelagt sesongen. Kjenner jeg er mektig lei av fyren. 

Skjønner for øvrig ikke at folk lot Ørnulf få kniv nr 2. Eier de ikke konkurranseinnstinkt? 

Tvekamp: Artig med tønnesjakk. Endelig noe nytt. Håper på flere slike tvekamper i fremtiden. Er jo også en kjønns- og fysikknøytral gren, så hadde de kun hatt slike type grener så kunne de spilt alle mot alle der inne, istedenfor menn vs menn og kvinner vs kvinner. Tror alle mot alle hadde vært mye bedre. Ingen hadde vært safe da.
Ingrid vinner kampen med ett trekk. 

Er vel klink sikkert at en jente blir storbonde og at Ørnulf blir førstekjempe neste uke.

 

Mye rundt Ørnulf, ja. Men det har slett ikke ødelagt sesongen, derimot reddet den, etter min oppfatning. Ville blitt temmelig kjedelig uten ham.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krutthøna skrev (13 timer siden):

Trond er en slimål. Snakk om feig mann. Verken han eller Høyer bør vinne. 

La oss håpe Trond blir storbonde, og så kan han kritisere seg selv for førstekjempevalget han må ta. "Så urettferdig, altså". I hans verden hadde vel det mest rettferdige vært om alle hadde kommet til finaleuka.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Trond blir førstekjempe og velger Ørnulf som førstekjempe. Da får vi både jentene + Trond videre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (16 timer siden):
  Skjul innhold

Herregud, jeg må være tidenes mest sløve seer 🙈 Så på tønnesjakken og skjønte a.b.s.o.l.u.t.t ingenting! :sjenert: Må visst ta en opptelling av hjerneceller, jeg.. vil en :dusje: i isvann hjelpe? :knegg:

 

Samme her - skjønte ikke en dritt av det 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke varslet at en av deltagerne skulle trekke seg i søndagens episode? Eller har jeg drømt det? 😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (Akkurat nå):

Var det ikke varslet at en av deltagerne skulle trekke seg i søndagens episode? Eller har jeg drømt det? 😆

Varslet at en trekker seg rett før finalen/ finaleuke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Varslet at en trekker seg rett før finalen/ finaleuke 

Ok, meg som misforstod da, takk for oppklaring! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ingrid drar det for langt. Hadde sansen for henne før Farmen, men ikke nå lengre

Det er tydelig at hun fra dag 1 ikke hadde sansen for Ørnulf, i tillegg lager hun andre regler for han å oppføre seg på bare pga han er eldre. Hun fremstiller han som en overgriper. Bare det at hun får en helt uskyldig gammel dans til å være seksuell ladet fra Ørnulf bare pga det var et svingkast i dansen der kvinnen hopper opp og blir kastet ut igjen (det er endel av dansestegene)……i veldig mange typer danser fra gamle dager så er det nye sving og kast av det kvinnelige kjønn uten at det har noe med sex å gjøre) Ingrid prestrerte å kalle det «som et dårlig samleie» da hun øvde på dansen med Ørnulf. Det var Jitterbug de danset, ikke Lambada eller Salsa (som virkelig er sensuell)

I den episoden på brygga så drev de fleste å herjet, hoppet i vannet og kastet hverandre i vannet. Ørnulf er riktignok 65 år, men han fremstår ung til sinns og ikke gubbete, så han ville nok også være med på herjing. Da han tok rundt Sofie og hun ikke ville så respekterte han det øyeblikkelig. Men jeg la merke til at før han grep tak i Sofie så gikk Ingrid forbi Ørnulf og hun vred seg unna for å ikke komme borte han mens heie ansiktet lyste avsmak

Det var Ingrid som tok opp med Sofie det at Ørnulf køddet og skulle liksom kaste henne i vannet og Sofie sa selv at hun hadde ikke noe problemer med den hendelsen, men hvis Ingrid følte sterkt at hun måtte ta det opp med Ørnulf på vegne av Sofie så fikk hun nå gjøre det. Så det var Ingrid som tok det ille opp, ikke Sofie

Jeg reagerer også på at Ingrid bruker frasen «oss unge jenter» når hun selv er over 30.

Ingrid vil misforstå Ørnulf og hun tilegner han seksuelle undertoner mot kvinnene. Hun drar også kjønnskampen altfor langt. Hadde det ikke vært for Ørnulf så hadde de ikke fått godkjent ett ukesoppdrag til nå da det har vært fysisk tunge og massive oppdrag. Uansett likestilling så er kvinner og menn skapt ulikt fysisk. Jeg tror hverken Marit, Ingrid eller Sofie hadde klart å lempet de steinblokkene og bygget et murhus på under ei uke.

Synes også det var en barnslig reaksjon at alke tre la ned jobben da Marit ble valgt (lurer på hvordan reaksjonene hadde blitt hvis Ørnulf hadde kommet med en likedan tordentale og skjelt ut Ingrid da han ble førstekjempe? Eller om mennene hadde lagt ned jobben da Ørnulf ble valgt?)

Jeg leste en plass at konen til Ørnulf klarte ikke se på pga måten Ørnulf ble omtalt og fremstilt. Det sier sitt. Så jeg synes det er helt riktig å klippe bort usannheter som kan ødelegge ryktet til en person, særlig når det går på å bli fremstilt som en seksuell predator.

For min del kan Ørnulf gjerne vinne hele farmen. Håper i allefall ikke Ingrid vinner. Ingrid som er ei voksen kvinne, ikke ung jente.  

Endret av skruf
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (2 minutter siden):

Jeg synes Ingrid drar det for langt. Hadde sansen for henne før Farmen, men ikke nå lengre

Det er tydelig at hun fra dag 1 ikke hadde sansen for Ørnulf, i tillegg lager hun andre regler for han å oppføre seg på bare pga han er eldre. Hun fremstiller han som en overgriper. Bare det at hun får en helt uskyldig gammel dans til å være seksuell ladet fra Ørnulf bare pga det var et svingkast i dansen der kvinnen hopper opp og blir kastet ut igjen (det er endel av dansestegene……i veldig mange typer danser fra gamle dager så er det nye sving og kast av det kvinnelige kjønn uten at det har noe med sex å gjøre) Ingrid prestrerte å kalle det «som et dårlig samleie» da hun øvde på dansen med Ørnulf. Det var Jitterbug de danset, ikke Lambada eller Salsa (som virkelig er sensuell)

I den episoden på brygga så drev de fleste å herjet, hoppet i vannet og kastet hverandre i vannet. Ørnulf er riktignok 65 år, men han fremstår ung til sinns og ikke gubbete, så han ville nok også være med på herjing. Da han tok rundt Sofie og hun ikke ville så respekterte han det øyeblikkelig. Men jeg la merke til at før han grep tak i Sofie så gikk Ingrid forbi Ørnulf og hun vred seg unna for å ikke komme borte han mens heie ansiktet lyste ubehag

Det var Ingrid som tok opp med Sofie det at Ørnulf køddet og skulle liksom kaste henne i vannet og Sofie sa selv at hun hadde ikke noe problemer med den hendelsen, men hvis Ingrid følte sterkt at hun måtte ta det opp med Ørnulf på vegne av Sofie så fikk hun nå gjøre det. Så det var Ingrid som tok det ille opp, ikke Sofie

Jeg reagerer også på at Ingrid bruker frasen «oss unge jenter) når hun selv er over 30.

Ingrid vil misforstå Ørnulf og hun tilegner han seksuelle undertoner mot kvinnene. Hun drar også kjønnskampen altfor langt. Hadde det ikke vært for Ørnulf så hadde de ikke fått godkjent ett ukesoppdrag til nå da det har vært fysisk tunge og massive oppdrag. Uansett likestilling så er kvinner og menn skapt ulikt fysisk. Jeg tror hverken Marit, Ingrid eller Sofie hadde klart å lempet de steinblokkene og bygget et murhus på under ei uke.

Synes også det var en barnslig reaksjon at alke tre la ned jobben da Marit ble valgt (lurer på hvordan reaksjonene hadde blitt hvis Ørnulf hadde kommet med en likedan tordentale og skjelt ut Ingrid da han ble førstekjempe? Eller om mennene hadde lagt ned jobben da Ørnulf ble valgt?)

Jeg leste en plass at konen til Ørnulf klarte ikke se på pga måten Ørnulf ble omtalt og fremstilt. Det sier sitt. Så jeg synes det er helt riktig å klippe bort usannheter som kan ødelegge ryktet til en person, særlig når det går på å bli fremstilt som en seksuell predator.

For min del kan Ørnulf gjerne vinne hele farmen. Håper i allefall ikke Ingrid vinner. Ingrid som er ei voksen kvinne, ikke ung jente.  

👏👏👏 Enig i alt du skriver! Synes det er veldig ufint at Høyer blir stemplet som en gammel gris fordi han vil være med å tulle og tøyse! Håper han vinner.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, vintage said:

Samme her - skjønte ikke en dritt av det 😅

Åh, takk for at du er ærlig :blomst2:. Litt mindre flaut at vi er to :fnise:

Hèlt ok at Ørnulf ikke vinner. Men heller han enn Trond 🙈 Aller helst Christopher av gutta :hjerte: Av damene får jeg ikke bestemt meg. 

Endret av Tradegy
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjengen fra Farmen var på markedet sist var det depresjon, konkurs og dyrtid, alt var dyrt og det var ikke prutningsmonn og ingen påskjønnelse for å måke møkk. Men da Torpet-gjengen var på markedet bare noen dager etter, var det andre tilstander; da var de så rause på det markedet; og de fikk blant annet en stor gulrotkake bare for å synge en sang som ikke var fin en gang . 🤔

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

marykay skrev (14 timer siden):

Ørnulf er en fjott. Blir så sur hvis han vinner farmen

Ikke noe vondt i han, han jobber hardt og han er ingen gammel gris, slik Ingrid nesten framstiller han som, men han har en gammeldags oppfatning av at den som jobber hardest, er den som gjør det tyngste kroppsarbeidet. Han er ikke så god på å ser alt det andre viktige arbeidet som gjøres på gården, som er like nødvendig og like tidkrevende i sum, men som ikke krever like mye rå muskelkraft som lemping av stein f.eks. Det skjønner jeg er provoserende for jentene ikke å få noen anerkjennelse for. Han burde også finstilt de sosiale antennene sine. Han plumper ofte ut med ting uten å lese sitt publikum, så selv om intensjonen er god, ender han ofte opp med å bli misforstått og med at folk blir litt irriterte på han. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset over at Trond konfronterte Sofie med at hun hadde lav arbeidsinnsats. Eller, det var vel Sofie som konfronterte Trond med at han hadde baksnakket Sofie om hennes lave arbeidsinnsats, som da Trond fortsatt kritikken utifra.
Uansett. 

Jeg skjønner jo at Sofie ikke har vært den som har gjort mest, men har Sofies innsats vært så kritikkverdig? Jeg skjønner ikke det. Sånn bortsett fra protesten i forrige uke fra damene: alt Sofie har blitt satt til å gjøre har hun gjort, og hennes del av ukesoppdragene har hun fullført. Det har aldri stått på Sofie. Hun har også nesten hver uke blitt satt på oppgaver hun ikke ville gjøre, fordi hun ønsket å bidra andre plasser i ukesoppdraget, men har ikke blitt hørt. Da er det ikke lett å holde motivasjon oppe, men likevel fullfører hun sine oppgaver problemfritt og med et smil rundt munnen. Og det er jo ikke slik at Sofie ikke har bidratt med noe utover dette heller.

Jeg skal være ærlig at jeg på forhånd ikke hadde den beste troen på Sofie, men hun er en av de som har imponert meg mest. Omgjengelig, godt likt i gruppa og positiv, samt at hun tør å ta opp ting på en saklig måte. I den evige sagaen om Ørnulf så har hun heller ikke vært særlig involvert. Der er det vel Lina, Ingrid og Marit som har kjørt på. Sofie virker bare å "slenge seg på" innimellom.

Jeg vet ikke. Jeg kan ta feil. Men jeg synes kritikken mot Sofie er oppkonstruert, selv om hun sikkert har forbedringspotensiale. Men det har nok garantert Trond og resten av gjengen også.
Uansett er Sofie en av de jeg liker best, og som jeg håper vinner hele Farmen. 

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Jeg stusset over at Trond konfronterte Sofie med at hun hadde lav arbeidsinnsats. Eller, det var vel Sofie som konfronterte Trond med at han hadde baksnakket Sofie om hennes lave arbeidsinnsats, som da Trond fortsatt kritikken utifra.
Uansett. 

Jeg skjønner jo at Sofie ikke har vært den som har gjort mest, men har Sofies innsats vært så kritikkverdig? Jeg skjønner ikke det. Sånn bortsett fra protesten i forrige uke fra damene: alt Sofie har blitt satt til å gjøre har hun gjort, og hennes del av ukesoppdragene har hun fullført. Det har aldri stått på Sofie. Hun har også nesten hver uke blitt satt på oppgaver hun ikke ville gjøre, fordi hun ønsket å bidra andre plasser i ukesoppdraget, men har ikke blitt hørt. Da er det ikke lett å holde motivasjon oppe, men likevel fullfører hun sine oppgaver problemfritt og med et smil rundt munnen. Og det er jo ikke slik at Sofie ikke har bidratt med noe utover dette heller.

Jeg skal være ærlig at jeg på forhånd ikke hadde den beste troen på Sofie, men hun er en av de som har imponert meg mest. Omgjengelig, godt likt i gruppa og positiv, samt at hun tør å ta opp ting på en saklig måte. I den evige sagaen om Ørnulf så har hun heller ikke vært særlig involvert. Der er det vel Lina, Ingrid og Marit som har kjørt på. Sofie virker bare å "slenge seg på" innimellom.

Jeg vet ikke. Jeg kan ta feil. Men jeg synes kritikken mot Sofie er oppkonstruert, selv om hun sikkert har forbedringspotensiale. Men det har nok garantert Trond og resten av gjengen også.
Uansett er Sofie en av de jeg liker best, og som jeg håper vinner hele Farmen. 

Sofie har overrasket meg også, i positiv forstand. For meg så virker det som at Trond bare ikke liker Sofie. Måten han snakket om henne til Marit også, da de to stod inne i ysteriet....han var veldig opptatt av å få frem at Sofie ikke hadde gjort ting riktig og bra nok. Og hvis det ikke hadde vært for han, hadde ostedelen gått i "dass".

Hun er i hvert fall den av jentene som ha skapt minst intriger, hvis det ordet kan brukes. Håper hun står i finalen.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Jeg synes Ingrid drar det for langt. Hadde sansen for henne før Farmen, men ikke nå lengre

Det er tydelig at hun fra dag 1 ikke hadde sansen for Ørnulf, i tillegg lager hun andre regler for han å oppføre seg på bare pga han er eldre. Hun fremstiller han som en overgriper. Bare det at hun får en helt uskyldig gammel dans til å være seksuell ladet fra Ørnulf bare pga det var et svingkast i dansen der kvinnen hopper opp og blir kastet ut igjen (det er endel av dansestegene……i veldig mange typer danser fra gamle dager så er det nye sving og kast av det kvinnelige kjønn uten at det har noe med sex å gjøre) Ingrid prestrerte å kalle det «som et dårlig samleie» da hun øvde på dansen med Ørnulf. Det var Jitterbug de danset, ikke Lambada eller Salsa (som virkelig er sensuell)

I den episoden på brygga så drev de fleste å herjet, hoppet i vannet og kastet hverandre i vannet. Ørnulf er riktignok 65 år, men han fremstår ung til sinns og ikke gubbete, så han ville nok også være med på herjing. Da han tok rundt Sofie og hun ikke ville så respekterte han det øyeblikkelig. Men jeg la merke til at før han grep tak i Sofie så gikk Ingrid forbi Ørnulf og hun vred seg unna for å ikke komme borte han mens heie ansiktet lyste ubehag

Det var Ingrid som tok opp med Sofie det at Ørnulf køddet og skulle liksom kaste henne i vannet og Sofie sa selv at hun hadde ikke noe problemer med den hendelsen, men hvis Ingrid følte sterkt at hun måtte ta det opp med Ørnulf på vegne av Sofie så fikk hun nå gjøre det. Så det var Ingrid som tok det ille opp, ikke Sofie

Jeg reagerer også på at Ingrid bruker frasen «oss unge jenter) når hun selv er over 30.

Ingrid vil misforstå Ørnulf og hun tilegner han seksuelle undertoner mot kvinnene. Hun drar også kjønnskampen altfor langt. Hadde det ikke vært for Ørnulf så hadde de ikke fått godkjent ett ukesoppdrag til nå da det har vært fysisk tunge og massive oppdrag. Uansett likestilling så er kvinner og menn skapt ulikt fysisk. Jeg tror hverken Marit, Ingrid eller Sofie hadde klart å lempet de steinblokkene og bygget et murhus på under ei uke.

Synes også det var en barnslig reaksjon at alke tre la ned jobben da Marit ble valgt (lurer på hvordan reaksjonene hadde blitt hvis Ørnulf hadde kommet med en likedan tordentale og skjelt ut Ingrid da han ble førstekjempe? Eller om mennene hadde lagt ned jobben da Ørnulf ble valgt?)

Jeg leste en plass at konen til Ørnulf klarte ikke se på pga måten Ørnulf ble omtalt og fremstilt. Det sier sitt. Så jeg synes det er helt riktig å klippe bort usannheter som kan ødelegge ryktet til en person, særlig når det går på å bli fremstilt som en seksuell predator.

For min del kan Ørnulf gjerne vinne hele farmen. Håper i allefall ikke Ingrid vinner. Ingrid som er ei voksen kvinne, ikke ung jente.  

Jeg synes også Ingrid drar det for langt, men jeg synes også det må være lov å ikke ønske noen form for kroppskontakt med andre, spesielt en man synes er litt ekkel. Jeg tror ikke Ørnulf mener noe vondt, men det må også være lov å ikke ønske å danse med han eller ikke ville bli tatt på. Må jo si jeg synes han har noen dårlige sosiale antenner som i hans alder ikke har fått med seg at ikke alle liker å bli tatt på og at at spesielt han som godt voksen bør være spesielt varsom/la være å berøre kvinner og spesielt yngre. Jeg har ei venninne på 43 år som ikke er en klemmer og som synes det er ubehagelig når andre enn hennes nærmeste gir henne klemmer. Jeg synes en klem, om den ikke blir for lang, er ok, men jeg danser absolutt ikke med hvem som helst. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at alle har ulike intimsoner og ulike soner for ulike personer? Det ER rart å ikke vite dette når man har passert 60.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...