Gå til innhold

Samboer og jeg blir ikke enige - kan dere hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han må betale husleie. Strøm og lignende deler dere på. Eller hva..??

Anonymkode: f660b...078

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hansehan skrev (6 minutter siden):

Du eier huset? Hvor mye betaler han i husleie, da?

Han har ikke hatt jobb en lengre periode, av årsaker som er helt legitime, så jeg har betalt stort sett alt for hus og hjem, bortsett fra noe av maten. Vi har ikke etablert oss «ordentlig» enda, så på en måte er han vel en slags «gjest» mer enn en samboer, inntil videre.
 

Når det er sagt, så har vi hatt mange diskusjoner om økonomien og jeg mener absolutt at han bør bidra mer enn han gjør nå. Han har begynt å dekke noen av de løpende utgiftene, siden han jobber nå, men har veldig rare idéer om det innimellom. F. eks kan han si at han er uenig i at han må betale halvparten av strømmen, fordi jeg «sløser» med strøm.
 

Dette baserer han på at jeg noen ganger glemmer å skru av et taklys, eller lar ytterdøren være åpen i et minutt eller to mens hunden er utenfor, og lignende. Jeg prøver å si at en mann, en hund og mange barn bruker mye strøm, særlig med tonnevis av klær og alle hundetingene som må vaskes. Så er det jo bading og dusjing av barn og voksne, hundedusjing og føning, og oppvask osv. Han mener at det ikke trekker så veldig mye strøm, og at det er varmepumpen og varmekablene som står for hovedkostnaden. Jeg mener at de ekstra menneskene og hunden utgjør en vesentlig merkostnad, men jeg vet ikke hvem som har rett enda. Jeg vil prøve å finne ut av det.

Anonymkode: 973d6...f80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har ikke hatt jobb en lengre periode, av årsaker som er helt legitime, så jeg har betalt stort sett alt for hus og hjem, bortsett fra noe av maten. Vi har ikke etablert oss «ordentlig» enda, så på en måte er han vel en slags «gjest» mer enn en samboer, inntil videre.
 

Når det er sagt, så har vi hatt mange diskusjoner om økonomien og jeg mener absolutt at han bør bidra mer enn han gjør nå. Han har begynt å dekke noen av de løpende utgiftene, siden han jobber nå, men har veldig rare idéer om det innimellom. F. eks kan han si at han er uenig i at han må betale halvparten av strømmen, fordi jeg «sløser» med strøm.
 

Dette baserer han på at jeg noen ganger glemmer å skru av et taklys, eller lar ytterdøren være åpen i et minutt eller to mens hunden er utenfor, og lignende. Jeg prøver å si at en mann, en hund og mange barn bruker mye strøm, særlig med tonnevis av klær og alle hundetingene som må vaskes. Så er det jo bading og dusjing av barn og voksne, hundedusjing og føning, og oppvask osv. Han mener at det ikke trekker så veldig mye strøm, og at det er varmepumpen og varmekablene som står for hovedkostnaden. Jeg mener at de ekstra menneskene og hunden utgjør en vesentlig merkostnad, men jeg vet ikke hvem som har rett enda. Jeg vil prøve å finne ut av det.

Anonymkode: 973d6...f80

«Han bør» og «jeg prøver å si» må butter og med krav og tydelig tale! 
Håper du skjønner selv at du blir grovt utnyttet, det er ikke noe å lure på en gang.

spørsmålet er hvordan du forholder deg til å bli behandla slik. 
.Persoblug hadde jeg blitt sinna og ikke akseptert det overhode!

Anonymkode: f660b...078

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* må byttes us med krav og tydelig tale 

Anonymkode: f660b...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke bare utnyttet, du blir mishandlet

Du er sammen med en narsisisst!

Og han holder deg som fange!

Anonymkode: 20867...b78

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dustete

Herregud for ett kverulantisk MANIPULERENDE SVIN du har til samboer.

Manipulerer deg å gå med på noe du ikke vil "fordi vi er jo flertall" og forteller barna at de skal få hund så det blir på TVANG at du godtar det.

Manipulerer deg med at "men du er jo likevel bare hjemme" så du har ikke rett til fritid. Du har ikke rett til å treffe venner og ta en kaffe. Å passe hus, hans barn og hunden han ikke gidder ta selv, det er viktigere enn deg.

Manipulerer deg til å ta hovedpartene i husholdets regninger på huset og strømmen, uten å betale leie, med en "så fin karriere og sjefsstilling???"

Seriøst. Våkne opp!!!

Endret av Dustete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva TS, det her kan du ikke finne deg i. DU MÅ SETTE NED FOTEN! I morgen! Hvordan er nettverket ditt??

Anonymkode: f660b...078

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlighet tuller du ! Han må da betale husleie og ikke bo gratis i ditt hus, og du skal jo selvfølgelig ikke betale mer en 50% av strøm og mat hvis dere skal ha felles liv. 

Har du regnet på det om du ikke kommer bedre økonomisk ut av det å bo alene uten det stresset som følger med å bo med han ?

Han der hadde jeg kastet på dør I GÅR!

Anonymkode: b7421...734

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes veldig synd på hunden. Den er helt uskyldig i dette, og har blitt tatt inn i et hjem der det er et rot uten like. TS ønsker den dit pepperen gror, og sånt skjønner et dyr. Så utrolig trist.

Sørg i det minste for at den kommer til snille folk som vil bry seg om den, og ta godt vare på den. Et dyr er ikke en ting som man bare kaster ut som søppel. Grøsser når jeg ser enkelte skrive "bli kvitt hunden" osv. Det er ikke sånn at det står en lang kø med mennesker klar til å ta over andres hund. Menneskene den er solgt til har tatt på seg et ansvar.

 

Anonymkode: d7823...87d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du pælmer han ut til hælga, TS. Så kan du starte neste mandag på et nytt og bedre liv!!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke betaler husleie får bare være. Kast han ut! Siden han ikke betaler husleie er han ikke å regne som leietaker og har dermed ikke rettigheter. Pakk sakene for han og dump det, sammen med hunden hos foreldrene hans! 

Anonymkode: 6f53d...810

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har ikke hatt jobb en lengre periode, av årsaker som er helt legitime, så jeg har betalt stort sett alt for hus og hjem, bortsett fra noe av maten. Vi har ikke etablert oss «ordentlig» enda, så på en måte er han vel en slags «gjest» mer enn en samboer, inntil videre.
 

Når det er sagt, så har vi hatt mange diskusjoner om økonomien og jeg mener absolutt at han bør bidra mer enn han gjør nå. Han har begynt å dekke noen av de løpende utgiftene, siden han jobber nå, men har veldig rare idéer om det innimellom. F. eks kan han si at han er uenig i at han må betale halvparten av strømmen, fordi jeg «sløser» med strøm.
 

Dette baserer han på at jeg noen ganger glemmer å skru av et taklys, eller lar ytterdøren være åpen i et minutt eller to mens hunden er utenfor, og lignende. Jeg prøver å si at en mann, en hund og mange barn bruker mye strøm, særlig med tonnevis av klær og alle hundetingene som må vaskes. Så er det jo bading og dusjing av barn og voksne, hundedusjing og føning, og oppvask osv. Han mener at det ikke trekker så veldig mye strøm, og at det er varmepumpen og varmekablene som står for hovedkostnaden. Jeg mener at de ekstra menneskene og hunden utgjør en vesentlig merkostnad, men jeg vet ikke hvem som har rett enda. Jeg vil prøve å finne ut av det.

Anonymkode: 973d6...f80

Nei, du trenger ikke å finne ut av det. Selvsagt koster dusjing langt mer enn om et lys står på. Ikke gå inn i diskusjon med han mer. Han snakker tydeligvis til deg på en måte du ikke klarer å håndtere og dermed taper du hele veien til helvete. 
 

La han fare! Han der ødelegge deg, sakte men sikkert! 

Anonymkode: 6f53d...810

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir dette forholdet deg egentlig? Jeg ser ingen kjærlighet her, bare frustrasjon og utnytting. Hva får du ut av dette? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri vært sammen med en mann som omtalte uførhet/rehabilitering som " å gå hjemme". Og å skaffe seg dyr når man har reisejobb er hinsides dårlig gjort mot både dyret og deg.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes ingen legitim grunn å bo gratis hos en ufør kjæreste.

Dere kan jo ikke ha vært samboere særlig lenge, så det er ingen savn at han er borte igjen så snart du kaster ham ut. Han har foreldre som han kan dra til, sammen med bikkja. Jeg syns litt synd på barna hans som blir kasteball men det er ikke din feil eller ditt problem.

Anonymkode: b3bc4...8c2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing, klesvask og oppvarming er det mest kostbare. En person, koster mye mindre enn to voksne, flere barn og hund. Han bør vel egentlig betale størstedelen av strømmen.  

Anonymkode: 9e2bd...47b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stort problem at arbeidsbyrden her er så skjev. Men det er et enda større problem at du er grundig manipulert til å tro at det er riktig at det skal være sånn.

Punkt én for ansvarlige voksne er å ta vare på partner og barn. Han gjør ingen av delene.

Sett deg ned meg ham og spør hvorfor han synes det er i orden at du sliter deg ut ved å ta seg av hans liv. Bryr han seg ikke? Gi ham beskjed om at du ikke kommer til å være i et forhold med en mann som ikke er interessert i å ta vare på deg. Og stå for det. Alternativet blir veldig mye verre, tro meg. Det vil eskalere og du vil få dårligere helse.

Og blir du i tvil, husk denne tråden. Dette er ikke greit i det hele tatt.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...