Gå til innhold

Samboer og jeg blir ikke enige - kan dere hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ojsann.

Jeg hadde veldig lett blitt særboer, eller funnet meg ny kjæreste.

Du bruker ALL ledige kapasitet på hans plikter. 

Ungene hans er hans ansvar - selv om du jo åpenbart er en fantastisk bonusmor. Men det er han som er pappen og må jo selvsagt være tilgjengelig når han har samvær? 
 

Du ruinerer alle muligheter for arbeidskapasitet - og dermed den livskvaliteten du virkelig fortjener - på å holde Familien AS rullende for ham. 
 

Alternativet ditt er en mye roligere liv med ditt eget barn - som trolig hadde gjort at din omsorgskapasitet hadde økt (= du teoretisk kunne hatt barnet mer eller stilt ekstra opp for ditt barn som faktisk trenger mammaen sin), og du hadde trolig hatt større arbeidskapasitet. Som trolig betyr mye for din økonomi - og din sønns økonomiske sikkerhet. 
 

Faen, jeg hadde blitt så sint og skuffet over hans forventninger at jeg meget mulig bare hadde pakka kofferten på stedet. 
 

For en drittholdning han har til deg og din rolle. Jeg synes han overkjører deg, og helt åpenbart utnytter deg. 

Endret av Fløff
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sessan_ skrev (38 minutter siden):

Høres ut som han primært er sammen med deg fordi du dekker et praktisk behov som hushjelp/barnevakt/hundevakt. At han skaffer hund uten at begge er enige er også helt vanvittig spesielt. Respektløst vil jeg kalle det. Har han for vane å bare gjennomføre store beslutninger uten at din mening skal telle?

Enig.

Han bryr seg ikke om deg TS og han behandler deg hvertfall ikke med respekt!

Du blir grovt utnyttet og det virker som du sliter med å stå opp for deg selv på en god måte. Hvordan i helvette kom den bikkja inn i hjemmet deres? Og hvorfor bryr du deg om hunden? Hvis han ville ha den så får han gå på tur med den da. Og hvis han ikke går på tur med den så skal ikke du gjøre det for da vinner samboeren din. Det du må gjøre er å ringe dyrebeskyttelsen og tyste på mannen din fordi du vet om en hund som ikke får gått på tur og som ikke får nok mosjon. Eller mat og vann når eieren er på jobbreise. 

Ok, det var ikke et seriøst forslag, men faen så fristende!

Jeg hadde tatt han med til parterapi. Eller gått fra han rett og slett. 

Han manipulerer deg fordi du er lett å manipulere. Hva så om han sier at det er normalt å dra på jobbreiser og at du er gal som ikke godtar det? La han finne seg en som synes det er kult å være vaskehjelp og barnepasser da, mem det er ikke for deg. Dette livet gjør ikke deg lykkelig, det er det eneste som burde bety noe for deg! Hva som er normalt og ikke er ikke et argument.

Dessuten vet du veldig godt at det ikke er så normalt som han skal ha det til. Du føler det på deg, hvor urimelig det hele er. Det er derfor du skriver her inne. Du skriver her også fordi du vet du fortjener bedre.

At du vil tilbake til jobb burde han applaudere. Men han gjør ikke det fordi han da vet at han mister de godene han får nå ved at han kan si at du uansett er hjemme og derfor kan gjøre alt du gjør.

At han sier at han ville gjort det for deg tror jeg ikke på. Bare prøv å si at du nå vil at han skal gå hjemme for at du skal kunne dyrke din karriere. Se hva slags svar du får. At han ville gjort dette for deg er bullshit og det vet du også. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bruker alt av ditt overskudd til å gi han fri fra unger og hund til å bygge karriere, så kommer du aldri til å stable deg på bena nok til å komme deg ut i arbeid!

Og unner han deg ikke å kose deg og dra på kino?

Unner han deg ikke å få overskudd, bli frisk og komme i arbeid?

Bli særboer, så skal du se at du får masse overskudd. Du har jo null fritid. Du får jo ikke ladet opp. Du er jo tjeneren hans. Du får ingen karriere, fordi du prioriterer kun hans karriere, og unger, og hund.

Prioritere deg selv nå, og barnet ditt. Så skal du se at du blir frisk! ❤️

Anonymkode: c0860...440

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Finn deg en liten og lettstelt leilighet med plass til deg og barnet ditt. Jeg tror du får et nytt og bedre liv. Han har basert livet sitt på at du er hushjelp, barnepike og hundepasser, dere er jo knapt kjærester likevel. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe… jasså, han tar den tonen.

Tiden er nå inne for at dere blir særboere tenker jeg. Denne skuta får han styre selv…

Anonymkode: f660b...078

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med deg! Han derimot høres ut som en skikkelig manipulerende drittsekk! 

Anonymkode: e327f...f9e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest alle svarene du får, men dette er min mening:

- Det første som slår meg er at han ikke respekterer deg som en likeverdig partner. Han kjører over deg med sin vilje og ønsker. IKKE GREIT!!

- Det er en stor ubalanse i forholdet deres. På flere plan. Han er borte og koser seg ofte, mens du er hjemme og ofrer din fritid på hans barn og hund. Han får dekket et sosialt behov, mens du ikke får det fordi du er for sliten til å komme tilbake i jobb, delvis pga. hans livsstil.

- Han ser deg ikke. Hadde han sett deg, ville han ha satt av mer tid til deg og dere som kjærester, eller bidratt mer hjemme. 

- Han utnytter deg og din situasjon. Du er barne og hundevakt og er med på å tilrettelegge for hans luksus- arbeidslivsstil. 

- Han tar deg for gitt.

- Hans livsstil er med på å ødelegge for at du kommer deg ut i jobb. 

Dette hørtes ikke greit ut. Høres ikke ut som et forhold som er med på å styrke deg eller gi deg det du trenger for at DU skal komme deg videre i ditt liv. Han og «pakka hans» (barn, hus, hund, livsstilen med jobbreiser etc.) er en stor BREMSEKLOSS i livet ditt. 

Vurdert særbo? Kanskje han hadde satt mer pris på deg da? 

Klem til deg ❤️ 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. du er ufør for en grunn. Du ønsker å få et bedre liv som ufør, stå mer på egne bein og bidra til samfunnet. Han saboterer deg! Det er ikke en automatikk i at alt skal falle på deg fordi du går hjemme. Jobben din er å være syk. Litt banalt sagt. 
 

2. han skaffer en hund du ikke vil ha, og forventer at du skal ha ansvaret for den mens han reiser og lever livet? Si en ting ved det det som viser at han respekterer deg! Han skulle aldri tvunget det gjennom!

 

3. barna hans kommer for å ha samvær med HAN, ikke med deg. Litt satt på spissen der. For du er der og bidrar, men det er ikke du som skal ha hovedansvaret til alt ansvaret fordi han reiser rundt. Da må han legge til rette på jobb eller med moren. Hadde det vært en dag her eller der, så skulle jeg ikke sagt noe. Men som en normalitet, hadde det aldri vært aktuelt. 
 

lenger kom jeg dessverre ikke da det ble for langt og for mye info. Men disse tre tingene reagerte jeg veldig på! Har lest noen av kommentarene her om at han ser ut til å utnytte deg på en måte. Og må si meg helt enig! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er målløs. Han mangler jo totalt respekt for deg! Du er ufør av en grunn, og det er i hvert fall ikke for å gjøre hans hverdag enklere! Skal du liksom ofre deg fullstendig for hans karriere og velvære? Når dette igjen gjør det umulig for deg å skulle bygge opp din egen karriere igjen, eller generelt ha det godt i hverdagen? Du fortjener ikke å ha overskudd og kunne kose deg, eller?? 
 

Fy søren for en egoistisk og usympatisk fjott! Her må dere straks i parterapi, og hvis han ikke gjør en helomvending, har du det definitivt langt bedre uten han.

Altså, det her er noe av det mest hårreisende jeg har lest på kg, og det sier en god del! Jeg koker på dine vegne, håper virkelig du eller noen andre setter han ordentlig på plass.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vil med stor sannsynlighet få det bedre uten ham. Du slipper iallfall å bli behandlet som en tjener som ikke får lønn.

Anonymkode: 9eb21...5f4

Mest sannsynlig så stemmer ikke dette. 

Med han i huset så har de likvide midler til å foreta seg en hel del som hun ellers ikke ville hatt råd til. TS kan selvfølgelig finne seg en som er i hennes situasjon, ufør, deltidsfar, som klager over hvor lite han har evne til å gjøre siden han er ufør. Konsekvensen av dette er selvfølgelig at de aldri har råd til å reise og nyte goder som de som har en respektabel jobb. 

Anonymkode: cf10a...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han manipulerer deg. Du ville ikke ha hund, da er hunden hans ansvar. Og hvorfor skal barna være hos han når han ikke er hjemme? De kommer for å ha samvær med FAR. Et samvær forutsetter at man er sammen. Et minimum er at han ser dem hver dag de er der.

Det er lett å dytte alt hjemme over på en ufør siden den likevel er der, men det er ikke riktig. Jeg syntes i deres situasjon at det er rimelig å forvente husarbeid av deg, kanskje noe henting/ levering i bhg/Sfo,  men ikke alt. Garantert ikke hunden du ikke vil ha eller å ta samværet for ham. 

Anonymkode: f7f23...c76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig så stemmer ikke dette. 

Med han i huset så har de likvide midler til å foreta seg en hel del som hun ellers ikke ville hatt råd til. TS kan selvfølgelig finne seg en som er i hennes situasjon, ufør, deltidsfar, som klager over hvor lite han har evne til å gjøre siden han er ufør. Konsekvensen av dette er selvfølgelig at de aldri har råd til å reise og nyte goder som de som har en respektabel jobb. 

Anonymkode: cf10a...19b

Er du blind? Står i HI at TS ikke får ta seg noe fritid, hun får ikke gått ut av huset en gang, så sant hun bare skal på butikk eller levere ungene. 

Tviler sterkt på at dette paret drar på FERIER. Og det har faen meg ingenting å si, TS fortjener å ha det bra med seg selv og det har hun ikke med denne mannen. Han UTNYYTER hun 

Og det syntes du, at hun bare skal leve med? Æsj fy skam deg. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mest sannsynlig så stemmer ikke dette. 

Med han i huset så har de likvide midler til å foreta seg en hel del som hun ellers ikke ville hatt råd til. TS kan selvfølgelig finne seg en som er i hennes situasjon, ufør, deltidsfar, som klager over hvor lite han har evne til å gjøre siden han er ufør. Konsekvensen av dette er selvfølgelig at de aldri har råd til å reise og nyte goder som de som har en respektabel jobb. 

Anonymkode: cf10a...19b

TS skriver at han ikke engang gidder å ta en felles dusj med henne. Det er HAN som reiser og det er HAN som koser seg med sosiale middager og festing mens hun er hjemme og passer HANS unger og HANS bikkje. Om hun ikke brukte all arbeidsevnen sin på å være vaskehjelp, au pair og hundepasser for ham, så hadde hun fint klart å komme seg tilbake i jobb. Han sørger jo effektivt for at hun blir minstepensjonist mens han pleier karriere og har henne til å oppdra sine særkullsbarn.

Anonymkode: 73a58...2da

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig så stemmer ikke dette. 

Med han i huset så har de likvide midler til å foreta seg en hel del som hun ellers ikke ville hatt råd til. TS kan selvfølgelig finne seg en som er i hennes situasjon, ufør, deltidsfar, som klager over hvor lite han har evne til å gjøre siden han er ufør. Konsekvensen av dette er selvfølgelig at de aldri har råd til å reise og nyte goder som de som har en respektabel jobb. 

Anonymkode: cf10a...19b

Eller hun kan finne en mann som både har jobb og respekterer henne. Det er ikke slik at alle menn som er i jobb behandler damene slik som dette, noen har faktisk lært seg respekterer andre mennesker, og jobbe med kjæresten istedet for i mot.

Noen deltidsfedre har også evnen til å ta vare på sine egne barn på deltid, noen setter faktisk pris på barna på deltid, og prioritere dem.

Og noen menn som er ufør har fortsatt midler nok til å reise. Og når TS slipper være hushjelp/barnepike/hundevakt så vil hun kunne ha kapasitet til å jobbe og tjene litt penger selv også.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mest sannsynlig så stemmer ikke dette. 

Med han i huset så har de likvide midler til å foreta seg en hel del som hun ellers ikke ville hatt råd til. TS kan selvfølgelig finne seg en som er i hennes situasjon, ufør, deltidsfar, som klager over hvor lite han har evne til å gjøre siden han er ufør. Konsekvensen av dette er selvfølgelig at de aldri har råd til å reise og nyte goder som de som har en respektabel jobb. 

Anonymkode: cf10a...19b

Eller hun kunne funnet seg en som støttet hennes reise tilbake i arbeidslivet? Hun har helt klart ressurser men blir sabotert av sin egen mann. Hva sier mor til barna hans om situasjonen TS? Jeg som mor hadde funnet det helt unødvendig å ha 50/50 om far ikke var hjemme halvparten av tiden, da ville jeg hatt dem selv. 

Anonymkode: e327f...f9e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si: 

Den hunden må vekk! Jeg hadde stålsatt meg og krevd at hunden må ut. Du vil ikke ha den, du har ikke kapasitet til å passe den i tillegg til alt annet, og du VIL ikke ha hund! Han kan ikke manipulere deg mer på den måten! Ikke finn deg i det! Du er for snill, og det trenger du ikke være mer. Jeg kjenner jeg er grenseløst provosert på dine vegne.

Hva med å reise vekk en uke, en av ukene hvor hans barn skal være hos dere? Så får han passe de alene selv og kjenne på ansvaret og hvor mye jobb det er. Fy søren for en type!!! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fløff skrev (1 time siden):

Ojsann.

Jeg hadde veldig lett blitt særboer, eller funnet meg ny kjæreste.

Du bruker ALL ledige kapasitet på hans plikter. 

Ungene hans er hans ansvar - selv om du jo åpenbart er en fantastisk bonusmor. Men det er han som er pappen og må jo selvsagt være tilgjengelig når han har samvær? 
 

Du ruinerer alle muligheter for arbeidskapasitet - og dermed den livskvaliteten du virkelig fortjener - på å holde Familien AS rullende for ham. 
 

Alternativet ditt er en mye roligere liv med ditt eget barn - som trolig hadde gjort at din omsorgskapasitet hadde økt (= du teoretisk kunne hatt barnet mer eller stilt ekstra opp for ditt barn som faktisk trenger mammaen sin), og du hadde trolig hatt større arbeidskapasitet. Som trolig betyr mye for din økonomi - og din sønns økonomiske sikkerhet. 
 

Faen, jeg hadde blitt så sint og skuffet over hans forventninger at jeg meget mulig bare hadde pakka kofferten på stedet. 
 

For en drittholdning han har til deg og din rolle. Jeg synes han overkjører deg, og helt åpenbart utnytter deg. 

Dette her summerte alt opp perfekt! Han må skjønne at du gjør HANS plikter. Han er komplett idiot. Du er ikke husmor. Hvis han er så hjernedød at han tror alle bare kan tenke seg friske eller hva han tror, så er det bare å gå fra han. Han er en respektløs idiot som ikke evner å se lenger enn egne opplevelser. Empatien hans strekker seg ikke engang til sin nærmeste... 

Jeg er stum av beundring for hva du har klart å stå i TS. Virkelig! Men nå er det bare å sette foten ned.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mest sannsynlig så stemmer ikke dette. 

Med han i huset så har de likvide midler til å foreta seg en hel del som hun ellers ikke ville hatt råd til. TS kan selvfølgelig finne seg en som er i hennes situasjon, ufør, deltidsfar, som klager over hvor lite han har evne til å gjøre siden han er ufør. Konsekvensen av dette er selvfølgelig at de aldri har råd til å reise og nyte goder som de som har en respektabel jobb. 

Anonymkode: cf10a...19b

Du vet det er mulig å være singel

Dessuten er det større sjanse for å være lykkelig uten supergod råd enn det livet hun lever nå; der hun ikke får nyte en dritt uansett, fordi samboeren utnytter all hennes energi og kapasitet.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufør av en grunn. Det betyr at du " går ikke bare hjemme". Hvorfor er ikke din karriere viktig? Du har utdannelse og ønsker å bruke den. Det står det respekt av, og han burde støtte deg. En annen sak er at han selvfølgelig må prioritere sine barn, og ikke jobbe overtid når han har barna. De er der for å ha samvær med sin far. Hunden er ikke ditt ønske, og altså hans ansvar.  Han fremstår som egoistisk, og han har fått en suveren ordning. Han opp-prioriteres og du og dine behov( og rettigheter) nedprioriteres. 

Anonymkode: 9e2bd...47b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare hjemme, du er syk. Hærlighet for en mann, du blir utnyttet ja. 

Nei, du skal ikke ta hånd om hunden. Klarer han ikke det selv så må hunden omplasseres.

Nei, du skal ikke være "mor" til hans barn, det har de fra før. Her må han organisere sitt liv slik at han kan være hoved omsorgspersonen i deres husholdning. Du er jo ufør av en grunn og bør ha muligheten for å kunne hvile ved behov uten å trenge noen grunn til det en nettopp det at du trenger hvile.

Hva er det DU får ut av dette forholdet egentlig? 

Han er egoistisk dust, og du helt blind på hvor mye han utnytter deg.

Anonymkode: b7421...734

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...