Catbert Skrevet 28. februar 2022 #2641 Del Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (2 minutter siden): Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det. At hele verden skal stå foran å bli blåst i filler pga Ukraina. Det er ikke sikkert det blir så ille å bo der under russisk styre heller. De hadde jo russiskvennlige president før? Så får heller NATO ha økt tilstedeværelse i alle gamle sovjet-land, samtidig som man jobber med en langvarig strategi hva angår Russland. Så Russland skal bare få vokse seg større og sterkere mens verden rundt står og ser på? Russland er også interessert i Norge. Det viser tidligere hackingforsøk. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 28. februar 2022 #2642 Del Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (4 minutter siden): Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det. De fleste av oss synes det er verdt det. 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 28. februar 2022 #2643 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg håper at med alle sanksjonene så vil befolkingen i Russland gjøre et oppgjør. Jeg tror ikke den yngre befolkingen vi finne seg i å bli utestengt fra verden på denne måten pga en gal mann. Han klarer ikke en borgerkrig samtidig som han invaderer Ukraina. Tror (håper) Kina ikke er interessert i en tredje verdens krig, de forstår konsekvensene av det. Kina er også avhengig av globalisering og godt samarbeid med vesten. Atomkrig for at en gal mann har innsett at han ikke er udødelig, og skaper krig pga mindreverdighetskomplekser er ikke verdt det. Putin tenkte nok, at han hadde Kina i ryggen og er overrasket at han må stå alene. Jeg håper at resten av verden klarer å stoppe han og hans nikkedukke (Hviterussland) men dessverre vil mange liv gå tapt imellom tiden. Tenk om soldater fra Russland hadde stoppet opp og nektet å angripe uskyldige mennesker 😔 De må slite med moralsk dilemma her, hvorfor dreper de? Pga en gal mann har gitt ordre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 28. februar 2022 #2644 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (27 minutter siden): Vi må passe på å ikke ramme den vanlige russer ble det sagt. Nå er det glemt, vi skal nekte russere i sport, vi fryser kontoer og setter opp renten til 20 %. Den «vanlige» russer får svi. Vil de snu sinne og raseri mot sin egen leder, eller mot «vesten»? Jeg satser på det sistnevnte. flere land går nå sammen i å krige mot Russland, så jeg vil tro at innen et døgn vil det skjer alvorlige ting som vil påvirke resten av verden for alltid. Ja, den vanlige russer får svi på disse områdene. Og det er selfølgelig kjipt, men det ER ene og alene Putin og hans likesinnede sin feil!! Da må de russerne det gjelder (som mange gjør) plassere sin vrede der den hører hjemme. Og hvis de ikke klarer det så er de tilhengere av Putin og det finnes en spesiell plass i helvete for sånne folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2645 Del Skrevet 28. februar 2022 kar90 skrev (5 minutter siden): Haha, du skal ikke så fint akseptere den urett som ikke rammer deg selv. Den som aksepterer dette er en del av problemet. Verden kan ikke stå å se på et folkemord mot et fredelig demokrati. Jeg er ikke enig. Jeg ser heller at vi bidrar til folkemord ved å blande oss såpass inn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KiksKaks Skrevet 28. februar 2022 #2646 Del Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (10 minutter siden): Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det. At hele verden skal stå foran å bli blåst i filler pga Ukraina. Det er ikke sikkert det blir så ille å bo der under russisk styre heller. De hadde jo russiskvennlige president før? Så får heller NATO ha økt tilstedeværelse i alle gamle sovjet-land, samtidig som man jobber med en langvarig strategi hva angår Russland. Enig, selv om det kan virke egoistisk ovenfor befolkningen i Ukraina 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 28. februar 2022 #2647 Del Skrevet 28. februar 2022 marykay skrev (Akkurat nå): Så Russland skal bare få vokse seg større og sterkere mens verden rundt står og ser på? Russland er også interessert i Norge. Det viser tidligere hackingforsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. februar 2022 #2648 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke enig. Jeg ser heller at vi bidrar til folkemord ved å blande oss såpass inn. Så hvis et natoland blir angrepet og nato må handle, så bidrar de altså til folkemord ved å beskytte et medlem? Du mener det er bedre å overgi seg enn å kjempe? Ok, du om det. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. februar 2022 #2649 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (41 minutter siden): Vi må passe på å ikke ramme den vanlige russer ble det sagt. Nå er det glemt, vi skal nekte russere i sport, vi fryser kontoer og setter opp renten til 20 %. Den «vanlige» russer får svi. Vil de snu sinne og raseri mot sin egen leder, eller mot «vesten»? Jeg satser på det sistnevnte. flere land går nå sammen i å krige mot Russland, så jeg vil tro at innen et døgn vil det skjer alvorlige ting som vil påvirke resten av verden for alltid. huff 🥶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KiksKaks Skrevet 28. februar 2022 #2650 Del Skrevet 28. februar 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Så hvis et natoland blir angrepet og nato må handle, så bidrar de altså til folkemord ved å beskytte et medlem? Du mener det er bedre å overgi seg enn å kjempe? Ok, du om det. Om atomvåpen utløses er jeg redd for det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 28. februar 2022 #2651 Del Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (19 minutter siden): Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det. At hele verden skal stå foran å bli blåst i filler pga Ukraina. Det er ikke sikkert det blir så ille å bo der under russisk styre heller. De hadde jo russiskvennlige president før? Så får heller NATO ha økt tilstedeværelse i alle gamle sovjet-land, samtidig som man jobber med en langvarig strategi hva angår Russland. Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2652 Del Skrevet 28. februar 2022 kar90 skrev (5 minutter siden): Så hvis et natoland blir angrepet og nato må handle, så bidrar de altså til folkemord ved å beskytte et medlem? Du mener det er bedre å overgi seg enn å kjempe? Ok, du om det. Det er faktisk noe helt annet. Det er ikke et NATO-land som nå blir angrepet, derfor skal ikke nato blandes inn (selv om det nettopp er det som skjer) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martine96 Skrevet 28. februar 2022 #2653 Del Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (14 minutter siden): Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det. At hele verden skal stå foran å bli blåst i filler pga Ukraina. Det er ikke sikkert det blir så ille å bo der under russisk styre heller. De hadde jo russiskvennlige president før? Så får heller NATO ha økt tilstedeværelse i alle gamle sovjet-land, samtidig som man jobber med en langvarig strategi hva angår Russland. Ukrainerne er jo åpenbart ikke interessert i denne "løsningen".. Tviler på at det hjelper å ha noen langvarig strategi overfor Russland, hvis man først bukker under for slike pressmidler. Da kan de bare fortsette å invadere flere land, uten å måtte tenke på konsekvenser. Den første som sender atomrakettene sine avgårde, vil samtidig begå kollektivt selvmord på vegne av landet sitt. Atomvåpen er noe man iblant kan true med, men ikke noe som i praksis kan benyttes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2654 Del Skrevet 28. februar 2022 Det er jo også å stusse på hvorfor akkurat Ukraina er så viktig for land å redde nå. Det pågår flere slike landskriser i flere land. Ingen hjelp der… hva foregår bak kulissene siden dette nå har blitt et verdensproblem? Klarer vi å tenke noe om det? La følelser være følelser, og logisk tankegang være noe annet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. februar 2022 #2655 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (1 minutt siden): Det er jo også å stusse på hvorfor akkurat Ukraina er så viktig for land å redde nå. Det pågår flere slike landskriser i flere land. Ingen hjelp der… hva foregår bak kulissene siden dette nå har blitt et verdensproblem? Klarer vi å tenke noe om det? La følelser være følelser, og logisk tankegang være noe annet. er vel fordi ukraina er så nært? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 28. februar 2022 #2656 Del Skrevet 28. februar 2022 KiksKaks skrev (8 minutter siden): Om atomvåpen utløses er jeg redd for det Vi er vel alle redde da. Men jeg håper og tror at alle skjønner at Ukraina ikke er verdt en atomkrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2657 Del Skrevet 28. februar 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): er vel fordi ukraina er så nært? Nært alle? Nært usa, England, osv osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 28. februar 2022 #2658 Del Skrevet 28. februar 2022 marykay skrev (20 minutter siden): Så Russland skal bare få vokse seg større og sterkere mens verden rundt står og ser på? Russland er også interessert i Norge. Det viser tidligere hackingforsøk. Nei, det mener jeg ikke. Jeg skriver at man kan ha økt tilstedeværelse i tidligere NATO-land og finne en langsiktig strategi mtp Russland. Nå er det mye armer og bein, relasjoner som blir ødelagt, samt å true med armageddeon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. februar 2022 #2659 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): Nært alle? Nært usa, England, osv osv? de er ikke nær bare sånn avstandsmesdig, men det er i europa liksom. De er like oss. Syria og afghanistan f.eks føles mer fjernt fra oss. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 28. februar 2022 #2660 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (5 minutter siden): Det er jo også å stusse på hvorfor akkurat Ukraina er så viktig for land å redde nå. Det pågår flere slike landskriser i flere land. Ingen hjelp der… hva foregår bak kulissene siden dette nå har blitt et verdensproblem? Klarer vi å tenke noe om det? La følelser være følelser, og logisk tankegang være noe annet. Har tenkt på det samme. Det ble heller ikke like mye oppstandelse da Putin tok Krim. Litt oppstandelse, men ikke krisemøter og svære sanksjoner. Kanskje de vet at Putin ikke har planer om å stoppe med Ukraina? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå