Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
anonymiously skrev (10 timer siden):

Vil vi i Norge merke noe dersom en atombombe blir sluppet i Ukraina? Jeg er så redd nå at jeg ikke har ord. 

Jeg trodde jeg ikke var redd, men jeg må innrømme at jeg er det. Nattens mareritt tydeliggjorde det. Jeg drømte om at det ble sluppet en atombombe rett foran meg og at en i nær familie ble drept foran øynene på meg. Jeg våknet opp og skalv.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan vi forvente at massemorderen/diktatoren blir fjernet presidentrollen i Russland? evt. innen hvor mange timer?

• Liker 1
Skrevet

vi må ikke provsere russland nå,, vi har grense mot dem så dette må vi ikke delta i vi nå. de følge med hva vi gjør også hvis dere ikke trodde det,, selv om det er synd på ukraina så må vi tenke hva vi gjør i denne saken. hvis vi sier noe kan de ta nord norge som straff for at vi snakket mot russland i denne krigen

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

som Hitler

Ja, korrekt! Disse lederne har flere likhetstrekk. Når Hitler skjønte at krigen var tapt så måtte familien og nære gå i døden sammen med han, han hadde jo hjernevasket dem til å tro at det var eneste riktige og de skulle heller dø enn å bli tatt av fienden. Ingen protesterte på det, jeg er stygt redd at Putin har hjernevasket sine venner/ledere og familie også til og ikke protestere. Derfor er det heller ingen av hans nære folk som tar han av dage, fordi de er enige i at hvis ikke Russland er det de ønsker er ikke livet verdt det og de kan like så godt kjempe til det evt ikke er noe å kjempe for igjen.

For de fleste andre mennesker ville det jo vært motsatt, at vi hadde gjort hva som helst for å redde familien vår, men hos mennesker med denne tankegangen så er utfallet å ta ta livet av familien også nesten som en god tjeneste i dems øyne.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Egenskap skrev (Akkurat nå):

kan vi forvente at massemorderen/diktatoren blir fjernet presidentrollen i Russland? evt. innen hvor mange timer?

Tror nesten det er hva som må skje. Hvis ikke, vil det antagelig eskalere til atomkrig/verdenskrig. Ja jeg tror det, har hørt på folk som er mer nære, de er sikre på at det ikke stopper før de stoppes. Og det må skje enten internt eller med verdenskrig. Altså at NATO og/eller USA og eventuelt allierte går inn i konflikten fullskala militært.

Det som gir håp, er at protestbevegelsen inne i Russland øker. Folk i Russland er ikke desinformerte og hjernevaskede som i N Korea, de forstår nå hva som er i ferd med å skje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, tussi84 said:

jeg er ikke for massemord. Å bidra humanitært er en ting. Helt noe annet med millitær hjelp, det er det samme som å si til angriperen at det er bare å gå til krig mot Oss også.

Nå har det seg sånn at det er sivile som er ute i gatene og forsvarer hjemmet sitt.
Hva vil den humanitære hjelpen gå til, jo nettop de som forsvarer seg.

Alt har en grense, det Putin har gjort har for lengst brutt den grensen, vi kollektivt, synest er akseptabelt.
Om vi enten hjelper med hjelmer eller mat, hjelper vi nå direkte sivil forsvaret og vi vil få trusler fra Putin.

Jeg kjenner jeg blir irritert når jeg ser du skriver at vi bør sitte stille i bakgrunnen dersom Sverige blir angrepet av Putin.
Sånn er vi ikke i Norge.

• Liker 8
Skrevet

Nå er vel «The Wagner Group» i Ukraina og. Wagner-gruppen ble grunnlagt tidlig i 2014, og er et privat militær- og sikkerhetsselskap som antas å bli brukt av Kreml for å gjennomføre sine strategiske mål, selv om Moskva har avvist slike påstander. En Bloomberg-rapport fra 2017 estimerte at gruppen har så mange som 6000 leiesoldater. 

I et nylig publisert bilde på nettet dukker Dimitry Utkin, sjefen for Wagner PMC, opp med nazistiske tatoveringer: nazistenes krage (med Waffen SS-bolter) og en Reichsaddle Eagle. Han mottok den russiske statens utmerkelse i 2016. 
Dmitry Utkin, en tidligere russisk løytnant som også tjenestegjorde i GU, tidligere GRU (= Hoveddirektoratet i Generalstaben) antas å være grunnleggeren av gruppen. Wagnergruppen var også involvert i Donbas-konflikten i 2014, på Krim, og kjempet mot «ukrainske fascister».

Knall. Enda en galning. 

Skrevet

Dette kommer til å høres tåpelig ut, men det er for mye! Pandemi, krig og klima! Dø skal vi tydeligvis uansett enten det er det ene eller det andre. Det går ikke an å ta innover seg alt. Det er katastrofer overalt. Putin kunne heller brukt hjernen og viljen til å havne i historiebøkene på å løse klimakrise ikke lage mer helvete! 

• Liker 7
  • Hjerte 7
Skrevet

Synes det er rart vi i 2022 fortsatt  lever i en verden der det er muleg å overlate så mye makt til en enkelt  person som Putin m/fl. 

Skjebnen til eit helt folk legges i hendene til 1 person som kan endres , og bli  høyst utilregneleg, og sinsforvirret.  Vi såg samme skjebne under 2 verdenskrig da Hitler styrte, og hadde ambisjoner om å  okkuperte land etter land, og det handlet om "Stormannsgalskap på sitt værste".  Ledere i maktpossisjoner kan vera livsfarlige når de har sittet forelenge i jobben som Putin.

Det Russiske folket er  underkuet, og hjernevasket etter mange år m/ Putin styre.  

Tidligere Borris Jeltsin var alkoholiker, og utav stand til å ta vare på seg selv, og mer som en galionsfigur.  Når ein leder mister gangsynet, og enhver fornuft, og  ikkje lenger ansees som egnet til å ta fornuftige besluttninger  i tråd m/ folket bør de kunne fjærnes umiddelbart. 

Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Dette kommer til å høres tåpelig ut, men det er for mye! Pandemi, krig og klima! Dø skal vi tydeligvis uansett enten det er det ene eller det andre. Det går ikke an å ta innover seg alt. Det er katastrofer overalt. Putin kunne heller brukt hjernen og viljen til å havne i historiebøkene på å løse klimakrise ikke lage mer helvete! 

Jeg er enig, er det lov å si at man er sliten nå? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Nafiaa skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig, er det lov å si at man er sliten nå? 

Dette er bare begynnelsen.

• Liker 1
Skrevet
Skybe skrev (6 minutter siden):

Synes det er rart vi i 2022 fortsatt  lever i en verden der det er muleg å overlate så mye makt til en enkelt  person som Putin m/fl. 

Skjebnen til eit helt folk legges i hendene til 1 person som kan endres , og bli  høyst utilregneleg, og sinsforvirret.  Vi såg samme skjebne under 2 verdenskrig da Hitler styrte, og hadde ambisjoner om å  okkuperte land etter land, og det handlet om "Stormannsgalskap på sitt værste".  Ledere i maktpossisjoner kan vera livsfarlige når de har sittet forelenge i jobben som Putin.

Det Russiske folket er  underkuet, og hjernevasket etter mange år m/ Putin styre.  

Tidligere Borris Jeltsin var alkoholiker, og utav stand til å ta vare på seg selv, og mer som en galionsfigur.  Når ein leder mister gangsynet, og enhver fornuft, og  ikkje lenger ansees som egnet til å ta fornuftige besluttninger  i tråd m/ folket bør de kunne fjærnes umiddelbart. 

Ingen tvil om at mennesker som søker makt aldri bør få beholde den i mer enn 8 år ihvertfall. Som prinsipp. Vet ikke om det er èn type personlighet som sikter seg inn på disse posisjonene, eller om det er posisjonene som skaper personlighetene. En ting er sikkert og det er at det bikker over etter et visst antall år. Tipper Putin blir lite utfordret av sine nærmeste og er omgitt av yes-men. Skummelt skummelt! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette var uventet. Putin har tydeligvis en viss tillit til Macron. Putin har angivelig gått med på å moderere sitt "angrip alt", til å spare sivile og infrastruktur. Da burde kanskje Ukraina vurdere om de har råd til å bli kvitt problemområdene sine, mot at Russland i det videre skal respektere deres grenser og suverenitet og at de kan bli med i Nato og EU om de ønsker.

https://www.nrk.no/nyheter/ukraina-1.11480927#1.15873310.1.15873310

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Trampstamped skrev (2 minutter siden):

Dette var uventet. Putin har tydeligvis en viss tillit til Macron. Putin har angivelig gått med på å moderere sitt "angrip alt", til å spare sivile og infrastruktur. Da burde kanskje Ukraina vurdere om de har råd til å bli kvitt problemområdene sine, mot at Russland i det videre skal respektere deres grenser og suverenitet og at de kan bli med i Nato og EU om de ønsker.

Positivt! Men sa han ikke at han aldri skulle angripe Ukraina først og fremst ? 

• Liker 5
Skrevet
Becky skrev (1 minutt siden):

Jo, så jeg stoler ikke LITT på det en gang. Han sier hva folk vil høre, kjøper seg tid, og gjør det motsatte.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Trampstamped skrev (8 minutter siden):

Putin er en løgner.

• Liker 7
Skrevet

Følger dere med på FN møtet nå?! Helt hårreisende. Russland vender alt opp ned. Alt er Ukraina's skyld. Det er tydeligvis helt fredlig i Kiev. Jeg detter nesten av stole. Jesus :') 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen setter sine liv på spill for å hjelpe. Andre vil ikke engang at vi skal bidra med våpen eller boikotte, for da blir putin sint.

Det er forskjell på folk...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Becky skrev (15 minutter siden):

I følge han og Gremlings har han ikke invadert Ukraina. Litt spesielt at han nå vurderer å spare sivilbefolkning, om han ikke har invadert, men la oss håpe det når propaganda-nyhetene. 

Endret av Trampstamped
Skrevet

Forøvrig fortsetter Putin den samme urimelige og løgnaktige retorikken, som viser hvor nytteløst forhandlinger er.

Sitat

Enighet kun mulig dersom Ukraina blir denazifisert

Vladimir Putin skal under samtalene med den franske presidenten Emmanuel Macron mandag, gjort det klart at en enighet i Ukraina kun er mulig dersom Ukraina blir nøytralt, denazifisert, demilitarisert og Krim-halvøya formelt anerkjennes som russisk. Det sier den russiske presidentens kontor i en uttalelse.

– Russland er åpne for samtaler med ukrainske representanter, og forventer at samtalene fører til de ønskede resultatene, sier Kreml, ifølge Reuters.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...