Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2761 Skrevet 28. februar 2022 Becky skrev (4 minutter siden): Dette er også dårlig for dem. Klart dette er dårlig. Både for de og for vesten. 1
Antiviruset Skrevet 28. februar 2022 #2762 Skrevet 28. februar 2022 I Grosny skrev (3 minutter siden): Putin sin angivelige kamp mot nazismen virker mot sin hensikt Det er jo bare fjas det han prater om! Mannen er en løgner tvers igjennom. Han kan faktisk begynne med mafiaveldet og kleptokratiet sitt i Russland. Det er ondskap i en forkledning. Resten av røret til Putin angående "nynazister" får gå på kontoen "psykopaten som har mistet besinnelsen" for det er jo akkurat det han har. 2
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2763 Skrevet 28. februar 2022 Becky skrev (51 minutter siden): Følger dere med på FN møtet nå?! Helt hårreisende. Russland vender alt opp ned. Alt er Ukraina's skyld. Det er tydeligvis helt fredlig i Kiev. Jeg detter nesten av stole. Jesus :') Russland har holdt på med sitt eget spill i alle år, nå har dem avslørt seg selv, og ingen orker å høre hva en russer ha å si på en talerstol. Slå av mikrofonen. Nok er nok. 3
Gjest AprilRyan Skrevet 28. februar 2022 #2764 Skrevet 28. februar 2022 Jeg tror Putin risikerer å grave sin egen grav med denne krigen. Det virket som han trodde at det skulle gå kjapt og enkelt for seg. Noe jeg egentlig ikke helt skjønner for han må jo ha forstått at Europa/Nato ville hjelpe Ukraina ved en invasjon eller trodde han at styrkene som Russland har var såpass sterke at det ville gå greit allikevel? Han undervurderte kanskje Ukrainerne og deres standhaftighet. Hele denne krigen må føre til enorme tap både når det gjelder menneskeliv og militært materiell. Jeg ser de kravene Putin nå sier at må være på plass for at de skal avslutte krigen. Det er ting jeg ikke ser for meg at vil skje og fortsatt maser han om at Ukraina må denazifiseres. Det virker som Putin mister mer og mer støtte for hver dag som går. I hvert fall er det dette som rapporteres av vestlige medier, men jeg er usikker på hvor mye Putin bryr seg om det. Invasjonen virker å være basert på hva Putin ønsker og mindre på hva som er bra for Russland sånn i det store og det hele.
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2765 Skrevet 28. februar 2022 Presidenten i Russland forventer det og forventer, bla bla bla, han er og blir ribbet for alt!
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2766 Skrevet 28. februar 2022 AprilRyan skrev (1 minutt siden): Jeg tror Putin risikerer å grave sin egen grav med denne krigen. Det virket som han trodde at det skulle gå kjapt og enkelt for seg. Noe jeg egentlig ikke helt skjønner for han må jo ha forstått at Europa/Nato ville hjelpe Ukraina ved en invasjon eller trodde han at styrkene som Russland har var såpass sterke at det ville gå greit allikevel? Han undervurderte kanskje Ukrainerne og deres standhaftighet. Hele denne krigen må føre til enorme tap både når det gjelder menneskeliv og militært materiell. Jeg ser de kravene Putin nå sier at må være på plass for at de skal avslutte krigen. Det er ting jeg ikke ser for meg at vil skje og fortsatt maser han om at Ukraina må denazifiseres. Det virker som Putin mister mer og mer støtte for hver dag som går. I hvert fall er det dette som rapporteres av vestlige medier, men jeg er usikker på hvor mye Putin bryr seg om det. Invasjonen virker å være basert på hva Putin ønsker og mindre på hva som er bra for Russland sånn i det store og det hele. Enig i dette, men tror likevel ikke at han har tapt. Han har nok mye å gå på, og jeg tror dessverre vi undervurderer han. 7
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2767 Skrevet 28. februar 2022 AprilRyan skrev (1 minutt siden): Jeg tror Putin risikerer å grave sin egen grav med denne krigen. han har allerede gjort det, og alle verdens nasjoner kommer til å boikotte enhver ting som diktatoren forventer han skal ha. 2
Gjest AprilRyan Skrevet 28. februar 2022 #2768 Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): Enig i dette, men tror likevel ikke at han har tapt. Han har nok mye å gå på, og jeg tror dessverre vi undervurderer han. Nei, han har ikke tapt og han sitter jo på makten så han bryr seg kanskje ikke så mye om han blir upopulær.
Gjest Krokanrullene Skrevet 28. februar 2022 #2769 Skrevet 28. februar 2022 tussi84 skrev (18 minutter siden): Norge ble ikke innblandet i 1.verdenskrig fordi vi var nøytrale. Den nøytrale allierte, ble vi kalt. Norge mistet flere tusen på sjøen og store deler av handelsflåten. Det er feil å si at vi ikke var innblandet.
Silva Pluvialis Skrevet 28. februar 2022 #2770 Skrevet 28. februar 2022 Fiskegrateng skrev (29 minutter siden): Mange her håper at Ukraina bare legger ned våpnene og bukker under for Russlands krav. At det er verdt å ofre Ukraina for alle andres fred. Jeg dømmer ikke de som tenker slik, det er menneskelig å sette seg selv først. Jeg er bare redd for at denne løsningen ikke vil bli en happy ending mange her håper på. Det vil sende en farlig signal for Russland og hans likesinnede at hvis du ikke får viljen sin, så er det bare å sende kampfly og stidsvogner for å få kravene sine oppfylt. Det er nok en grunn til hvorfor vi ser så sterke reaksjoner fra Vesten. Det at Tyskland tar en slik u-sving og sender våpen til Ukraina bør vare et veldig klart hint om at det handler om mye mer enn Ukraina. Det er mulig Ukraina ikke klarer å stå imot dem og må gå på noen av deres krav. Bare følger synd på de naive menneskene som tror at det vil ende der. Hvis Russland får Ukraina, så går Putin videre til neste land. Garantert. Hans mål er å gjenopprette Sovjet. Av den grunn kan vi ikke la være å blande oss. Hvis vi blander oss kan det hisse opp Putin ytterligere. Garantert. Da kan han gå til angrep på NATO og vi får 3.verdenskrig. Av den grunn er det skummelt å blande seg. Jeg tror alle ønsker å ta den beste beslutningen, men det er ikke lett å vite hva som er riktig å gjøre. Putin er uforutsigbar og vi aner ikke hva han kan finne på enten vi kjemper imot eller overgir oss. Kjemper vi imot kan vi risikere atomkrig. Overgir vi oss så er vi kanskje nestemann, uansett. Vi er fucked uansett hva vi gjør. Det riktige vil være å ta den beslutningen som sparer flest liv. Hva som vil spare flest liv vet ikke jeg. 3
Gjest Peanut Skrevet 28. februar 2022 #2771 Skrevet 28. februar 2022 Vel, vil si det er farlig å undervurdere en som blir rygget inn i et hjørne.
I Grosny Skrevet 28. februar 2022 #2772 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Antiviruset skrev (15 minutter siden): Det er jo bare fjas det han prater om! Mannen er en løgner tvers igjennom. Han kan faktisk begynne med mafiaveldet og kleptokratiet sitt i Russland. Det er ondskap i en forkledning. Resten av røret til Putin angående "nynazister" får gå på kontoen "psykopaten som har mistet besinnelsen" for det er jo akkurat det han har. Tja fjas. Putin tar all skitten han kan finne og bruker den som propaganda. Noe av det er ekte skitt som overdrives. For utenforstående ser det bare dumt ut, men det er ikke vi som er målgruppa for propagandaen. Det er russiske borgere , militære og Putins tilhengere som er målgruppa.. Folk som over lang tid har etablert et forhold til president Putin og som er lettlurte fordi de liker Putin. Dersom en du liker står og juger og en du misliker prater stygt om den du liker så er det nærliggende å tro på den du liker , ganske uavhengig av sannhetsnivå. Endret 28. februar 2022 av I Grosny 4
Fiskegrateng Skrevet 28. februar 2022 #2773 Skrevet 28. februar 2022 1 minutt siden, Tvillingsjel said: Hvis Russland får Ukraina, så går Putin videre til neste land. Garantert. Hans mål er å gjenopprette Sovjet. Av den grunn kan vi ikke la være å blande oss. Hvis vi blander oss kan det hisse opp Putin ytterligere. Garantert. Da kan han gå til angrep på NATO og vi får 3.verdenskrig. Av den grunn er det skummelt å blande seg. Jeg tror alle ønsker å ta den beste beslutningen, men det er ikke lett å vite hva som er riktig å gjøre. Putin er uforutsigbar og vi aner ikke hva han kan finne på enten vi kjemper imot eller overgir oss. Kjemper vi imot kan vi risikere atomkrig. Overgir vi oss så er vi kanskje nestemann, uansett. Vi er fucked uansett hva vi gjør. Det riktige vil være å ta den beslutningen som sparer flest liv. Hva som vil spare flest liv vet ikke jeg. Ja, jeg tror vi er fucked uansett. Vesten har stadig vekk undervurdert hvor imperialistisk Putin og hans krets er, og nå må vi leve med konsekvenser. Og når det gjelder å velge det som sparer flest liv, kan jeg bare sitere en annen bruker-det at du blir spart i dag, betyr ikke at du vil bli spart i morgen. 2
I Grosny Skrevet 28. februar 2022 #2774 Skrevet 28. februar 2022 AprilRyan skrev (11 minutter siden): Nei, han har ikke tapt og han sitter jo på makten så han bryr seg kanskje ikke så mye om han blir upopulær. Nei han har ikke tapt, men han står til tap. 1
Gjest AprilRyan Skrevet 28. februar 2022 #2775 Skrevet 28. februar 2022 I Grosny skrev (Akkurat nå): Nei han har ikke tapt, men han står til tap. Det tror jeg også og det beste hadde vært å fjerne han fra makten, men jeg tror ikke at det er så enkelt å få til.
I Grosny Skrevet 28. februar 2022 #2776 Skrevet 28. februar 2022 AprilRyan skrev (2 minutter siden): Det tror jeg også og det beste hadde vært å fjerne han fra makten, men jeg tror ikke at det er så enkelt å få til. Jeg tror han blir tatt av FSB eller sine egne livvakter. Noen av disse vil gjøre hva som helst for å unngå atomkrig. 5
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2777 Skrevet 28. februar 2022 (endret) jeg mener det er feil å "snakke med" presidenten i Russland. Nå har franske presidenten snakket med presidenten i 1,5 time. Det åpenbare er at det er redelige personer som man kan bare snakke med. Presidenten i Russland er totalt feil person å snakke med. Endret 28. februar 2022 av Egenskap 4 1
Adrenalina1 Skrevet 28. februar 2022 #2778 Skrevet 28. februar 2022 trafikkdirigenten skrev (På 9.1.2022 den 20.55): Trump som er usas rette president, biden er dement og har ingen ting med å styre et land Trump har heller ingenting med å styre et land siden han er sinnsyk. 4 1
likestilling Skrevet 28. februar 2022 #2779 Skrevet 28. februar 2022 I Grosny skrev (33 minutter siden): Leiesoldater er leiesoldater og det er noe litt nazi med hele yrket og de slåsserne som trekkes mot bransjen. Vi har jo hatt noen vi også, som f.eks. Moland, French og Espen Lie. I midtøsten har vi Al Nusra og IS, som har ett mennesesyn såpass lite humanistisk at man får nazistiske assosisjoner. Ukraina har jo også sine nazister i leisoldatarmeen Azov Battalion som er eid av den jødiske oligarken Igor Kholomoisky. Leiesoldatbransjen er en trussel mot verdens sikkerhet. Det er altfor mange private som har krigsvåpen. Jeg har et par ideer angåede å gjøre Putin glad. Han ønsker jo avnazifisering av Ukraina. Idè: Pensjoner leiesoldatene i Wagner Group og Azov Battalion. Putin sin angivelige kamp mot nazismen virker mot sin hensikt , fordi den mobiliserer nazister, og de kan til og med oppnå viktighet og heltestatus. Azov har vært en del av den ukrainske hæren siden 2014. Her promoteres de på Twitter. Det eneste jeg har sett av direkte krigsforbrytelser så langt i krigen har vært fra Azov der de stoppet og skjøt en sivil som prøvde å flykte utenfor Mariupol. De drev med massakrer der i 2014 også.
Trampstamped Skrevet 28. februar 2022 #2780 Skrevet 28. februar 2022 AprilRyan skrev (15 minutter siden): Det tror jeg også og det beste hadde vært å fjerne han fra makten, men jeg tror ikke at det er så enkelt å få til. Det er nok ikke enkelt, men Russland får servert en helt unik mulighet til å få ryddet om i sin regjering av Vesten nå. Så får de jo velge selv om det de helst vill leve på løgn og under streng kontroll, med et lovverk som stadig blir mer absurd til Putin dør, eller føler det er greit nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå