Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2561 Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (3 minutter siden): Det hadde de, og lidelsene hadde vært mindre. Vi forlenger lidelsene, flere vil miste livet, og flere land blir involvert av det vi nå ser på som vår måte å «hjelpe» på. Selv om Russland skulle «vinne krigen» betyr ikke det at volden stopper. Lokalbefolkningen i koloniserte land kan også gjøre motstand, så jeg tror ikke en Russisk «seier» vil få slut på vold å lidelse. Om de greier og stå i mot lenge nok er det jo mulig å håpe at Putin gir opp. Han blir jo sveket i Russland for hver gang en russisk soldat dør og hver gang de må sette opp renta. Til og med hans rike venner har begynt å snu ryggen til han etter bare tre dager. 1 1 1
*luna* Skrevet 28. februar 2022 #2562 Skrevet 28. februar 2022 Cecilie91 skrev (7 minutter siden): tja, hvis ingen hadde bidratt til noenting til ukraina, hadde de nok fort tapt. Vi kunne bidratt med humanitær hjelp, og vi kunne bidratt ved å tilrettelegge for fredsforhandlinger. 2
Utsiden Skrevet 28. februar 2022 #2563 Skrevet 28. februar 2022 2 minutter siden, askefast said: Jeg tror en del undervurderer mannen, og tenker at han skal la seg påvirke av alle sanksjonene. En normal person ville gjort dette, men jeg tror ikke mannen er ved sine fulle nå. Han har tiltet. Og det er derfor dette nå begynner å bli så farlig. Og jeg tenker at måten vi nå møter dette på, vil bidra til å kunne gjøre det enda verre. Nå er utstyr, samme effekt som Napalm, blitt sett fraktet til grensa. Da skjønner vi at mannen ikke har noen grenser. Og det er farlig å hause opp situasjonen. Dette er veldig skummelt. Jeg tror folk må legge fra seg forestillingen om at Putin er en frådende gal mann.. 2
Becky Skrevet 28. februar 2022 #2564 Skrevet 28. februar 2022 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Det fines kanskje ikke så mye og si om det? Vi må bare håpe han ikke skyter noen atom bomber eller atom kraft verk. Krysser fingrene for det beste, men vi kan ikke la han gjøre akkurat som han vill uten å gi konsekvenser. Greier han å true oss fra å hjelpe Ukraina med atomvåpen så kan han jo prøve det samme med neste land og så neste land. Norge ligger ikke så langt fr Russland at vi har tid til å vente og se hva som skjer. Tja, jeg er uenig. Tenker det er en hel del å si om det. Jeg tror det gjør folk mer stressa om man utelater Atomvåpen fra pressekonferanse.. Litt sånn, vi vil helst unngå den store elefanten i rommet. Helt enig at vi ikke kan la han gjøre akkurat som han vil! Mener at sanksjonene har vært stødige på sin plass. Men at fyren slår meg som en mann som terges lett eller som hater å tape ansikt. 3
Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2565 Skrevet 28. februar 2022 *luna* skrev (Akkurat nå): Vi kunne bidratt med humanitær hjelp, og vi kunne bidratt ved å tilrettelegge for fredsforhandlinger. Alle har forsøkt å legge til rette for fredsforhandlinger i årevis nå, det virker ikke så bra. 5 1
lille pille Skrevet 28. februar 2022 #2566 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Pippi Lotta skrev (31 minutter siden): For en uke siden mente de fleste kommentatorene at de ikke kom til å angripe Ukraina heller. Putin ønsker og gjenopprette Russlands storhet, det finnes mange flere Soviet stater som Putin kan «føle» tilhører Russland. Hvorfor skulle han ikke prøve å ta flere land om han får suksess med Ukraina? Det var nok ingen som trodde Hitler skule ta flere land når de sat stille i båten og så han ta Østerike. Ukraina er er selvstendig land, de har eget språk og egen historie. Kyev er en eldre by en Moskva! Putin stod utenfor med 200 000 så det var ikke helt overraskende at han gikk inn i Ukraina. Dette har han ikke gjort andre steder Forskjellen mellom Ukraina og de andre tidligere sovjetiske landene er: De andre landene er medlem av NATO. Å innta de andre statene vil bety fullskala krig Ukraina er svært rikt på ressurser, de er rike på mineraler, har store, gode landbruksområder. Landet fungerer også som et buffer. Slik jeg forstår det har Russland aktiviteter ikke så langt fra grensen til Ukraina. Dette blir veldig anekdotisk, men jobber sammen med høyt utdannede fra Latvia, og de er ikke redde for Latvia har ingenting som Russland vil ha. Ukraina derimot, er rike naturressurser, og Russland er visstnok involvert der allerede gjennom kriminelle nettverk. Endret 28. februar 2022 av lille pille 4 2
tig Skrevet 28. februar 2022 #2567 Skrevet 28. februar 2022 1 hour ago, tussi84 said: vesten skulle latt være å blande seg. Beklager, synes veldig synd på Ukraina altså, men jeg synes ikke det er verdt å hjelpe et land hvis det blir verdenskrig ut av det isteden. Heller et land i krig enn mange. Jeg må nesten spørre siden det er tydelig du har tenkt gjennom dette her. Har du samme oppfattelse av pasivitet mot Sverige også, eller deler av Norge? Eller hva er din personlige grense for når vi bør reagere? 6 1
Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2568 Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (2 minutter siden): Putin stod utenfor med 200 000 så det var ikke helt overraskende at han gikk inn i Ukraina. Dette har han ikke gjort andre steder Forskjellen mellom Ukraina og de andre tidligere sovjetiske landene er: De andre landene er medlem av NATO. Å innta de andre statene vil bety fullskala krig Ukraina er svært rikt på ressurser, de er rike på mineraler, har store, gode landbruksområder. Landet fungerer også som et buffer. Slik jeg forstår det har Russland aktiviteter ikke så langt fra grensen til Ukraina. Han står ikke med 200 000 med en annen grense i dag, men det kan han jo gjøre om 6 måneder. Finland å Sverige er ikke NATO medlemer. Han kan jo «føle» at de er russiske også, Ukraina er ikke det eneste landet som har hat skiftene grenser gjennom historien. Selvfølgelig har Russland aktiviteter i nærheten av Ukraina, de er naboland akkurat som Norge, Finland og Sverige. Vi har også verdier og vi er en god ettertraktet «buffer». 3 1
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2569 Skrevet 28. februar 2022 (endret) FLAU Å SE NÅR NRK DEKKER OG SNAKKER OM NORGE SKAL LEVERE VÅPEN, OGSÅ SITTER HUN DER Å SMILER OG LER, OG LAGER EN POLITIKK AV NOE NÅR NOEN BLIR DREPT I UKRAINA. SKAM DERE I NRK. FÅ DERE SKIKKELIGE ARBEIDERE DER. Endret 28. februar 2022 av Egenskap 5
mumrikk1 Skrevet 28. februar 2022 #2570 Skrevet 28. februar 2022 Er redd Putin kommer til å svare stygt om han ikke får viljen sin i dag😢
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2571 Skrevet 28. februar 2022 NÅ SYNKER NRK PÅ ET NIVÅ VI IKKE HAR BEHOV FOR Å SE, SORRY NRK, FÅ ARBEIDERE DER SOM KAN JOBBEN BEDRE. 2
Cecilie91 Skrevet 28. februar 2022 #2572 Skrevet 28. februar 2022 forhandlinger klokka 10 om at ukraina ønsker våpenhvile. tror dere det vil skje?
mumrikk1 Skrevet 28. februar 2022 #2573 Skrevet 28. februar 2022 Cecilie91 skrev (5 minutter siden): forhandlinger klokka 10 om at ukraina ønsker våpenhvile. tror dere det vil skje? Nei, dessverre.. 2
lille pille Skrevet 28. februar 2022 #2574 Skrevet 28. februar 2022 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Han står ikke med 200 000 med en annen grense i dag, men det kan han jo gjøre om 6 måneder. Finland å Sverige er ikke NATO medlemer. Han kan jo «føle» at de er russiske også, Ukraina er ikke det eneste landet som har hat skiftene grenser gjennom historien. Selvfølgelig har Russland aktiviteter i nærheten av Ukraina, de er naboland akkurat som Norge, Finland og Sverige. Vi har også verdier og vi er en god ettertraktet «buffer». Har du lest om Ukrainas og Russlands historie? Jeg er ikke historiker, men jeg har prøvd å lese meg opp, og slik jeg forstår det har Russland og Ukraina kulturelle bånd. Russland står langt nærmere Ukraina enn land i Norden. I tillegg er det mye korrupsjon i Ukraina og slik jeg forstår det nyter Russland av Ukrainas ressurser. De nordiske landene har liten tilhørighet til Russland. Vi er vestlige, rike land som etterlever visse prinsipper. Vi i Norden har våre egne bånd og vi er «amerikanisert». 1 1
Gjest AprilRyan Skrevet 28. februar 2022 #2575 Skrevet 28. februar 2022 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Han står ikke med 200 000 med en annen grense i dag, men det kan han jo gjøre om 6 måneder. Finland å Sverige er ikke NATO medlemer. Han kan jo «føle» at de er russiske også, Ukraina er ikke det eneste landet som har hat skiftene grenser gjennom historien. Selvfølgelig har Russland aktiviteter i nærheten av Ukraina, de er naboland akkurat som Norge, Finland og Sverige. Vi har også verdier og vi er en god ettertraktet «buffer». Dette er vel svært usannsynlig. Krig koster og at han skal klare å gå til krig igjen om 6 måneder er ikke særlig sannsynlig. Han har vel omtrent sendt alt ned til Ukraina og Russland er ikke akkurat uovervinnelige. Her kan man for eksempel lese om at han har tømt garnisonene på Kolahalvøya: https://www.nordlys.no/tommer-garnisoner-og-havner-pa-kola-mens-nato-rykker-inn-i-nord/s/5-34-1579932 Så det er ikke akkurat som Putin har prioritert forsvar av nordområdene og krigen har kostet han såpass mye at han har måttet sende omtrent alt til Ukraina. Dessuten så er det ingenting som tyder på at han ser land i Skandinavia som en del av Russland.
Trampstamped Skrevet 28. februar 2022 #2576 Skrevet 28. februar 2022 Håper virkelig ikke Norge endrer sin politikk og begynner å sende våpen. Vi bør absolutt ikke sende våpen og bør overlate dette til andre land. 9
Frøkensina Skrevet 28. februar 2022 #2577 Skrevet 28. februar 2022 Dette er så skummelt. Hva vil en ekstremt presset Putin gjøre når han har få opsjoner og «vil aldri» ikke gjelder lenger? https://www.bbc.com/news/world-europe-60551140 Lurer også på hvorfor en opsjon er å fyre av en atombombe over nordsjøen mellom Danmark og Storbritannia.
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2578 Skrevet 28. februar 2022 brutale scener i Ukraina. Russiske fanger tatt av Ukraina, får en mulighet å komme ut av fangenskap til å krige mot Russland. Det er ingen tvil om at Ukrainas president er målet, og det å få han drept. Håper Ukrainas president drar ut av Ukraina i dag.
Athod Skrevet 28. februar 2022 #2579 Skrevet 28. februar 2022 Nafiaa skrev (1 time siden): Hva tenker dere om dette som Kina nå har uttalt? Jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at Kina egentlig kommer til å stå sammen med Russland. Har aldri tvilt på at Kina vil stå med Russland. Gærne ledere er ikke noe som de har avsmak for, husk at de er gode venner med Nord-Korea. De vil nok ikke blande seg borti i en atomkrig så lenge deres områder er uberørt, at hele Europa går til helvete er bare en strategisk fordel for de. Men ellers vil de i realiteten stå med Russland i tykt og tynt, selv om de offentlig vil prøve å ikke provosere vesten for mye. Min fiendes fiende er min venn. 1
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2580 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Ukraina ønsker EU-medlemskap snarest - umiddelbart. Endret 28. februar 2022 av Egenskap 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå