Gjest Acer Skrevet 28. februar 2022 #2601 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Og nå må det norske byråkratiet umiddelbart settes til side, og Norge bør umiddelbart slutte seg til de øvrige nordiske landene å sende våpen til Ukraina. Airoflot har i følge flyradar.no funnet en "Ny flytrase ut / Inn av Russland" like v/ den Norske grensen i nord. Pussigt at også USA ikkje slutter seg til flyforbudet. Vi er komt til 2025, og krigen i Ukraina er forhåpentlegvis over, og igjennoppbyggingen er i gang. Undres på hvordan det politiske landskapet i Europa, og overfor Russland vil sjå ut dersom sjefen for "Løvens hule" i russland ( Putin) fortsatt sitte v/ makta. Det er grunn til at tru at de økonomiske sanksjonene, og krigen vil svekke forsvarsevnen i Russland, og de vil "gå i knestående" Endret 28. februar 2022 av Skybe
Frøkensina Skrevet 28. februar 2022 #2602 Skrevet 28. februar 2022 Athod skrev (51 minutter siden): Har aldri tvilt på at Kina vil stå med Russland. Gærne ledere er ikke noe som de har avsmak for, husk at de er gode venner med Nord-Korea. De vil nok ikke blande seg borti i en atomkrig så lenge deres områder er uberørt, at hele Europa går til helvete er bare en strategisk fordel for de. Men ellers vil de i realiteten stå med Russland i tykt og tynt, selv om de offentlig vil prøve å ikke provosere vesten for mye. Min fiendes fiende er min venn. Kinas økende velstand er avhengig av handelen med vesten. Det vil absolutt ikke være en fordel for Kina om Europa går til helvete. 8
Stressedoutgurl Skrevet 28. februar 2022 #2603 Skrevet 28. februar 2022 lady90 skrev (18 minutter siden): Virker jo som alle her inne tror at atomkrig er på vei. Jeg blir livredd. Er det ingen som har noen gode argumenter for det motsatte? Det er ikke for å skremme, men det er jo en mye høyere sannsynlighet for det nå enn det var. Heldigvis vil de fleste i verden ikke at dette skjer. Et godt argument er at de fleste med atomvåpen forstår også at det vil føre til masseulykke. En annen argumentasjon er at russland har allerede mistet mye millitært utstyr, og å starte en krig med en annen stormakt ville vært ufattelig dumt. Fører til mye mer økonomiske tap, militære tap uansett hvem som skulle gått seirende ut. Tror egentlig ingen vil ha atomkrig, så det er jo noe positivt. 2
Gjest June1996 Skrevet 28. februar 2022 #2604 Skrevet 28. februar 2022 22 minutter siden, lady90 said: Virker jo som alle her inne tror at atomkrig er på vei. Jeg blir livredd. Er det ingen som har noen gode argumenter for det motsatte? Jeg tror atomkrig er utenkelig så lenge NATO ikke angriper Russland.
Stressedoutgurl Skrevet 28. februar 2022 #2605 Skrevet 28. februar 2022 ops2 skrev (17 minutter siden): Mange vil ikke like å høre det jeg sier nå, men det beste for verden er at Ukraina samtykker i å skrive under på å ikke søke medlemskap i NATO, men være et nøytralt land. I bytte mot det trekker Russland seg ut, og sanksjonene oppheves. Så kan vi heller sende humanitær hjelp til Ukraina, ikke våpen. Det er bare for du vil redde ræva di. Å tillate det vil bare føre til at det blir en aksept for at Russland tar over et nytt land som tidligere tilhørte sovjetunionen senere. Å tro det vil stoppe med Ukraina er naivt, spesielt med tanke på hvor kaldblodig og uprovosert måte de bare gikk inn for å ta landet. Jeg er selv ikke for krig, men det er mer et spørsmål om krig senere enn nå. 8 1 1
Concordia Skrevet 28. februar 2022 #2606 Skrevet 28. februar 2022 Hvor ble det av den russiske konvoien som nærmet seg Kyiv i går kveld? Hvor er de 12 000 tsjetsjenerne som er sendt til Ukraina for å kjempe med russerne? 2
Egenskap Skrevet 28. februar 2022 #2607 Skrevet 28. februar 2022 jeg håper alle fra ledelsen i presidentens kontor og partiet blir avsatt, og satt i fangenskap.
PITTY Skrevet 28. februar 2022 #2608 Skrevet 28. februar 2022 Stressedoutgurl skrev (14 minutter siden): Det er bare for du vil redde ræva di. Å tillate det vil bare føre til at det blir en aksept for at Russland tar over et nytt land som tidligere tilhørte sovjetunionen senere. Å tro det vil stoppe med Ukraina er naivt, spesielt med tanke på hvor kaldblodig og uprovosert måte de bare gikk inn for å ta landet. Jeg er selv ikke for krig, men det er mer et spørsmål om krig senere enn nå. Alle skjønner og tror på hva du sier, så slapp bare av. Men det endrer ikke på at det kan være flere og taktiske utveier her.
Gjest Tutte Skrevet 28. februar 2022 #2609 Skrevet 28. februar 2022 Egenskap skrev (14 minutter siden): jeg håper alle fra ledelsen i presidentens kontor og partiet blir avsatt, og satt i fangenskap. Det håper jeg også. Om det hadde skjedd så tror jeg vi faktisk hadde fått en bedre verden enn noen gang, når vi nå ser hvordan land samler seg og hvordan land og folk støtter.
Carrot Skrevet 28. februar 2022 #2610 Skrevet 28. februar 2022 Har noen sjekket Kari Jacuesson sin FB? Det ooser av fosvar for Putin.. Den dama overrasker når du tror hun ikke kan bli verre.. Kari Angelique Jaquesson | Facebook Sitat Dessuten er Vladimir Putin ansvarlig for sikkerheten til alle innbyggere i Russland. NATO utgjør en reel trussel mot landet. 3
Gjest Tutte Skrevet 28. februar 2022 #2611 Skrevet 28. februar 2022 (endret) lady90 skrev (1 time siden): Kina er da imot krigen https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2022/02/27/7827113/kina-tar-avstand-fra-putin-noe-vi-ikke-onsker-a-se Tror eneste grunnen til at det er samtaler mellom Russland og Ukraina i dag, er fordi Kina har oppfordret Putin til det. Håper nå at de også slår hardere og hardere ned på alt Endret 28. februar 2022 av Tutte
rosemarin Skrevet 28. februar 2022 #2612 Skrevet 28. februar 2022 https://www.morgenbladet.no/aktuelt/kommentar/2022/02/28/eus-svar-pa-ukraina-angrepet-er-overraskende-kraftfullt-og-neppe-gjennomtenkt/?R=OcWUsVFVrF&subscriberState=valid&action=loggedin
Gjest Krokanrullene Skrevet 28. februar 2022 #2613 Skrevet 28. februar 2022 Nafiaa skrev (3 timer siden): Hva tenker dere om dette som Kina nå har uttalt? Jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at Kina egentlig kommer til å stå sammen med Russland. Kina tenker bare penger, er ikke overrasket
KiksKaks Skrevet 28. februar 2022 #2614 Skrevet 28. februar 2022 Hei, jeg er veldig redd for at Putin vil utløse en atomkrig og lurer på en ting: Vil man komme til å merke atomangrepet (om det treffer Norge foreks) eller skjer det så fort at man er død med en gang uten å merke noe slags smerte? Er det sånn at det kommer et så sterkt smell at ørene blir ødelagt, og at det er helt grusomt i flere sekund og føles som noen skyter deg eller brenner deg? Hadde vært beroligende om man uansett ikke merker noe, for er veldig bekymret, redd og har vanskelig med å sove. 2
Stressedoutgurl Skrevet 28. februar 2022 #2615 Skrevet 28. februar 2022 KiksKaks skrev (Akkurat nå): Hei, jeg er veldig redd for at Putin vil utløse en atomkrig og lurer på en ting: Vil man komme til å merke atomangrepet (om det treffer Norge foreks) eller skjer det så fort at man er død med en gang uten å merke noe slags smerte? Er det sånn at det kommer et så sterkt smell at ørene blir ødelagt, og at det er helt grusomt i flere sekund og føles som noen skyter deg eller brenner deg? Hadde vært beroligende om man uansett ikke merker noe, for er veldig bekymret, redd og har vanskelig med å sove. Selv om det er høyere sannsynlighet for det enn for en uke siden, så ønsker ikke de fleste land i verden atomkrig. Om det hjelper på så er det helt avhengig av hvor nærme det treffer. Er det nærme skjer det så fort at sansecellene som oppdager smerte ikke ville kunne reagert raskt nok til å sende signal til hjernen som da utløser at en kan kjenne at det gjør vondt. Du vil dø momentant uten smerte. Om du er lengre unna vil det være mye forskjellig men veldig avhengig av nærheten. Jo lengre unna desto mindre skade. Når noe sprenger blir det ekstremt varmt i midten, så vil det komme en trykkbølge med varme. Så i stor hovedgrad fra smellet så vil det være brannskader. Trykkbølgene vil kunne legge hus i grus og dytte mennesker under jorda og brenne de. Horribelt ja. Det vil føre til radioaktivstråling, på samme måte om det blir brukt i andre land. Strålingen kan ikke kjennes, men kan føre til blant annet kreft. Men en kan ta jod for å forhindre en del helseproblemer med dette. Sannsynligheten dog for at du blir truffet av dette er svært lav. Hadde en atombombe havnet i Norge ville det nok havnet etter militære mål og ikke ført direkte på befolkningen. Dessuten vil vi få varsler fra flyalarm som forteller oss at vi skal søke dekning. Det vil ikke plutselig bare være e fly som slipper en bombe, vi har folk som arbeider med å ha oversikt over norges luftrom og hva som kommer inn i det. Kan bare legge til at sannsynligheten for at en atombombe blir truffet i Norge i den nærmeste tiden er fortsatt lav, og enda lavere at den skulle havnet ved nettopp deg. Om du merker du blir veldig bekymret og stresset for dette er det fullt lov å ta avstand. 8 1
lady90 Skrevet 28. februar 2022 #2616 Skrevet 28. februar 2022 https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnBm8J/roman-abramovitsj-deltar-i-samtalene-mellom-ukraina-og-russland
Gjest Krokanrullene Skrevet 28. februar 2022 #2617 Skrevet 28. februar 2022 oleidole1999 skrev (13 timer siden): Ikke direkte, nei. Men de har blitt avslørt av å spionere på USA og NATO. Samtidig som deres ministere har truet med å peke atommissilene sine mot byer i Europa hvis noen våger å forstyrre pengestøtten fra USA. Haha, nå må du gi deg.
Ellemelle93 Skrevet 28. februar 2022 #2618 Skrevet 28. februar 2022 KiksKaks skrev (25 minutter siden): Hei, jeg er veldig redd for at Putin vil utløse en atomkrig og lurer på en ting: Vil man komme til å merke atomangrepet (om det treffer Norge foreks) eller skjer det så fort at man er død med en gang uten å merke noe slags smerte? Er det sånn at det kommer et så sterkt smell at ørene blir ødelagt, og at det er helt grusomt i flere sekund og føles som noen skyter deg eller brenner deg? Hadde vært beroligende om man uansett ikke merker noe, for er veldig bekymret, redd og har vanskelig med å sove. Foreslår at du slutter å lese her inne, for her er det mye synsing og en del krisemaksimering ift atomvåpen. Følg heller med på nyhetene. Men ta det med ro. Vi skal ikke dø i dag. Det er verre med Ukraina. 6 3
Stressedoutgurl Skrevet 28. februar 2022 #2619 Skrevet 28. februar 2022 Ellemelle93 skrev (1 minutt siden): Foreslår at du slutter å lese her inne, for her er det mye synsing og en del krisemaksimering ift atomvåpen. Følg heller med på nyhetene. Men ta det med ro. Vi skal ikke dø i dag. Det er verre med Ukraina. Dette! Det er mye krisemaksimering, synsing og mye fokus på mulig start av 3 verdenskrig. Mye fokus på bare en ting. 5 1
Becky Skrevet 28. februar 2022 #2620 Skrevet 28. februar 2022 kar90 skrev (2 timer siden): Det er jo ikke Ukraina som vil være målet for atomvåpen. Hvordan skal han rettferdiggjøre den bruken mot Ukraina? Til og med Putin skjønner at å være en nasjon som angriper med atomvåpen er en falitterklæring. Atomvåpen vil selvfølgelig bli rettet mot natoland som besitter atomvåpen, fordi da kan han rettferdiggjøre det med å hevde at det kom atomtrusler derfra. Ja, selvsagt. Det er nettopp det jeg mener. At han setter Presidenten på benken og sier at hvis du ikke overgir deg vil vi ta bruk av atomvåpen.. Merk dette var kun en teori for meg. Hadde tross alt ikke forundret meg med Putin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå