Gå til innhold

Fiora har baby i magen!

Fiora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med vogn🥳 føles plutselig mer virkelig ut når man kjøper vogn🥰 man ser for seg babyen oppi den og fine trilleturer! Det er en kjempe fin vogn da😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2022 at 12:03 PM, Yrno said:

Hurra for 3.trimester 🥳🥳 Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver må jeg si - meg for noen uker siden på vei til jobb drev og pratet med mannen om at jeg var «strong, independent woman» som ikke trengte at han var med meg rundt overalt bare fordi jeg var gravid. Etter jobb den dagen var det fullt sammenbrudd fordi jeg innså at det kanskje ikke var helt sant lengre 😂 «Jeg er visst *hulk* bare en veldig dependent *hulk* woman om dagen *hulk*hulk*» 😂 Hodet vil liksom like mye som før, og det er ikke bare-bare å akseptere verken hjelp til ting man føler man burde klare selv, eller å akseptere at det er sånn 💖

Såå koselig at dere koser dere med sparkene sammen, det er virkelig magisk 🥰 

Og gratulerer så mye med vogn! 😄 Synes så klart at det er verdens fineste 😁 Her og var det mannen som valgte farge (grønn) 😍 Han synes også det var såå stas å få den i hus haha Smelter helt når han kjører rundt på den i stua stolt som en hane 😂💖

Vi har gått for bilsete fra Cybex siden det kan legges ned når det er på vogna 💕 De små skal jo helst ikke sitte sånn kjempelenge i bilsete i starten har jeg skjønt, så vi så det som en kjempefordel at det kunne legges ned på vogn 😍 Vi stod mellom BeSafe, Maxi Cosi og Cybex siden alle de har roterbarbase, og alle har gjort det bra i tester 🤗

Godt å høre at vi er fler som sliter litt emd å akseptere at hodet ikke kan bestemme å ha det tempoet en er vant til lenger! 

Tusen takk! Ja, den er virkelig så fin - og når vi begynte å sammenligne pris med et par av de fra Cybex ble plutselig ikke prisen så ille heller :fnise: Så koselig å se disse mannfolkene smelte for babyting! Har fått se en side av mannen som jeg ikke visste at han hadde, kjenner jeg gleder meg til å se enda mer av den siden når lille kommer til verden ❤️ 

Å, det var smart, jeg visste ikke at de kunne legges ned, det var et veldig godt poeng! Der har den jo definitivt et fortrinn over maxi cosi som vi vurderte! :jepp:

On 6/2/2022 at 12:20 PM, Kakaoen said:

Det er jo en haug av stoler og velge i! Så kommer det an på bruken. Nå får man jo de babystolene som kan snus sidelengs før man tar den ut. Jeg har aldri hatt den funksjonen på mine, og gidder ikke betale ekstra for den :ler:  Det koster jo null å vri håndleddet for å sette den på plass! 😂

På ene siden er det jo lurt med en stol som du kan bruke basen til stol nr 2 også. Men da kan du bare bruke stol nr 2 til ungen blir 18 kg. På en måte er det litt lureri.. min første var 18 kg da han var 3 år. Da kunne vi ikke bruke isofix setet lenger.  Gutter blir jo oftere tyngre fortere enn jentene.

Så denne gangen kjøper jeg nr 2 bakovervendt bilstol som er uten isofix og kan gå til 25 kg. 6 åringen min veier 23 kg men han er ikke veldig kraftig. Barn legger på seg «mye» de første 3 årene, så går det mye saktere. 

Så mitt tips er å undersøke litt stol nr 2 også. Er den man skal ha lengst, og er der jeg velger å legge igjen mest penger 😃

Disse babystolene er nokså like, ikke mye som skiller de egentlig. 
Lurt å velge en som passer på understellet til vogna. Det er gull verdt. Cybex som kan legges flatt virker ganske grei. Ser mange har den. Jeg har kjøpt en fra Britax. Men ikke av de mest fancye. 🤪

Ah, så DET er poenget med roterbar base - vi har faktisk lurt veldig på hva man skal med det :sjenert: Hva man lærer her inne altså! Takk for god info, dette er jo ting vi ikke har tenkt på i det hele tatt, men skal definitivt ta det med i betraktningen! Må innrømme at jeg faktisk synes bilstol er enda hakket mer komplisert enn barnevogn - og jeg syntes barnevognjunglen var helt håpløs å finne ut av :fnise:

On 6/2/2022 at 12:24 PM, stAre said:

Nå er det tilbud på BeSafe Modular på barnas hus og babycare. Den har fått bra skårer på NAF test :)

Nå måtte jeg inn og sjekke om tilbudet fortsatt gjelder, og det gjør det! Takk for tips, dette så jo veldig bra ut! :hoppendeglad:

On 6/3/2022 at 8:56 AM, Prøver2021 said:

Så gøy med vogn!! Må føles litt mer ekte da 🥰

Helt klart! Veldig koselig å ha mer og mer ting på plass 🥰 Litt skremmende å tenke på at det også betyr at fødsel nærmer seg raskere enn hva jeg kanskje føler meg klar for, men må vel nesten bare igjennom den også :fnise:

On 6/3/2022 at 3:03 PM, Ruskemor said:

Gratulerer med vogn🥰

Tusen takk søte du 🥰

On 6/8/2022 at 11:11 AM, Love90 said:

Gratulerer med vogn🥳 føles plutselig mer virkelig ut når man kjøper vogn🥰 man ser for seg babyen oppi den og fine trilleturer! Det er en kjempe fin vogn da😍

Ja, det var noe som klikket på plass når vognen kom i hus! Nå faller alle de andre brikkene også på plass en etter en :) Ja, skal bli så koselig å gå på trilletur med lille oppi der! ❤️ 

20 hours ago, Kakaoen said:

Hvordan er formen din? :klemmer: 

Så snillt av deg å spørre 🥰 Formen er ikke så verst, litt mer i balanse, men merker at rygg og bekken får seg en trøkk som gravid! Hva med deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 + 6

Tenk at i morgen begynner jeg på uke 30 av svangerskapet! 🥰 Hvor ble 20-ukene av? Synes liksom det gikk sånn passe tregt frem til OUL, men etter det har virkelig tiden rast avgårde! Jeg som tenkte jeg hadde sååå god tid på alt jeg skulle gjøre. Jeg har jo hele 2 broderiprosjekter og et maleprosjekt på gang som jeg tenkte jeg skulle gjøre i stand til lille. Heldigvis har jeg jo fremdeles hele sommeren på meg... sa jeg, og plutselig sitter jeg der og det er blitt august :fnise:

I går hadde jeg et skikkelig raid på nettbutikker, og har fått krysset av nesten alt på handlelista til lille gutten. Ser at det vi mangler mest av er faktisk klær. Jeg har hørt så mye om at man ikke skal kjøpe så mye klær fordi man får så mye, men har allerede lagt merke til at det vi har fått av klær til nå er litt større størrelser, så tar meg nok et lite raid på størrelse nyfødt i løpet av de nærmeste dagene. Er bare så usikker på om han kommer til å passe inn i størrelse 50. Både jeg og mannen var store babyer, men lille ligger foreløpig ganske nøyaktig akkurat midt på kurven, kanksje biiiittelitt over, men er vel vanskelig å si noe om fødselsvekt allerede nå. 

Formen er fin egentlig. Begynner å merke at 3. trimester er fysisk tungt for kroppen. Ryggen verker og det er vanskelig å sove. I dag våknet jeg forsåvidt kl 05.30 - dels fordi jeg hadde vondt i ryggen men også dels fordi det var en liten en som hadde full fest inni magen ❤️ 

I dag hadde jeg heldigvis time hos kiropraktoren igjen. Føler meg virkelig så heldig som har funnet henne, hun er helt fantastisk! Også så koselig å snakke med, føles nesten som å komme til en venninne, det gjør jo behandlingen enda hyggeligere :) 

Legger ved handlelisten min som begynner å bli fin og krysset ut, må jo skryte litt når jeg har fått kjøpt inn så mye :jepp:

Handleliste baby oppdater 120622.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå den handlelista var skikkelig søt. Hvor har du fått til den? Jeg elsker Mummi jeg også :rodmer: 

Det med str på klær er veldig vanskelig. Jeg kan prøve å komme med noen tips. Str går jo på lengden til babyen, så ikke bry deg om hva slags vekt dere hadde. Men se på lengden kanskje. Jeg var knøttliten som nyfødt (er forøvrig ikke så lang nå heller altså :ler: ) veide 2.5 kg bare og 47 cm lang. Tipper mamma egentlig hadde en dårlig morkake for både jeg og broren min var små og kom rundt termin. Men de brydde seg jo ikke om slik på 80 taller :ler: 🤦🏼‍♀️
Mannen tror jeg var gjennomsnitlig. Guttene våre var 49 cm og 47 cm, og begge brukte str 50 de første ukene.

Jeg har kjøpt inn noen bodyer i str 50 denne gangen. Men ikke noen bukser, der går jeg for str 56. For de kan du bare brette opp nederst om de er for lange :jepp: 
Jeg liker disse buksene godt: (prøvde å linke, men mobilen ville ikke det 🙈) Havna bildet helt nederst i innlegget nå? :hoho: 

Så utrolig koselig med kiropraktoren da. Elsker når man får så god connection med behandlere :nigo: Jeg går til en mann og han bare: du må si i fra om det gjør vondt, du trenger ikke være så tøff! 😂 Jeg synes jo det er vondt, men ikke SÅ vondt at jeg trenger å hyle liksom :ler:  Han sier han er fascinert av mødre fordi de tåler smerte så utrolig mye bedre enn f.eks mannfolk :ler:  Jeg har fått så vondt i lysken også nå, så han prøvde løsne opp i en muskel i nærheten der forrige uke. Akkurat som han synes det er litt gøy å finne ut hvor mye jeg tåler :ler:  For det var nesten så det kom lyder fra meg :ler: 

Så gøy at du og føler tiden etter OUL har flydd!! Jeg er virkelig spent på de neste ukene, men det er fader meg ikke så lenge igjen til Juli! Her skjer det så mye med avslutninger for ungene, og når det er mye som skjer så flyr tiden. «Lillegull» skal ha avslutning med barnehagen til torsdag. Og jeg som foreldrekontakt burde nok si noen ord. Skikkelig smart! Sette det mest hormonelle mennesket som er der til å takke for noen flotte år i barnehagen. Jeg kommer til å gråte som en tulling :cry3:😂 Er helt ekstremt lettrørt for tiden.. eller egentlig vært det hele tiden. Merker du noe til det? 

EF596B27-C104-4626-A36D-649EED7052B8.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Kakaoen said:

Ååå den handlelista var skikkelig søt. Hvor har du fått til den? Jeg elsker Mummi jeg også :rodmer: 

Det med str på klær er veldig vanskelig. Jeg kan prøve å komme med noen tips. Str går jo på lengden til babyen, så ikke bry deg om hva slags vekt dere hadde. Men se på lengden kanskje. Jeg var knøttliten som nyfødt (er forøvrig ikke så lang nå heller altså :ler: ) veide 2.5 kg bare og 47 cm lang. Tipper mamma egentlig hadde en dårlig morkake for både jeg og broren min var små og kom rundt termin. Men de brydde seg jo ikke om slik på 80 taller :ler: 🤦🏼‍♀️
Mannen tror jeg var gjennomsnitlig. Guttene våre var 49 cm og 47 cm, og begge brukte str 50 de første ukene.

Jeg har kjøpt inn noen bodyer i str 50 denne gangen. Men ikke noen bukser, der går jeg for str 56. For de kan du bare brette opp nederst om de er for lange :jepp: 
Jeg liker disse buksene godt: (prøvde å linke, men mobilen ville ikke det 🙈) Havna bildet helt nederst i innlegget nå? :hoho: 

Så utrolig koselig med kiropraktoren da. Elsker når man får så god connection med behandlere :nigo: Jeg går til en mann og han bare: du må si i fra om det gjør vondt, du trenger ikke være så tøff! 😂 Jeg synes jo det er vondt, men ikke SÅ vondt at jeg trenger å hyle liksom :ler:  Han sier han er fascinert av mødre fordi de tåler smerte så utrolig mye bedre enn f.eks mannfolk :ler:  Jeg har fått så vondt i lysken også nå, så han prøvde løsne opp i en muskel i nærheten der forrige uke. Akkurat som han synes det er litt gøy å finne ut hvor mye jeg tåler :ler:  For det var nesten så det kom lyder fra meg :ler: 

Så gøy at du og føler tiden etter OUL har flydd!! Jeg er virkelig spent på de neste ukene, men det er fader meg ikke så lenge igjen til Juli! Her skjer det så mye med avslutninger for ungene, og når det er mye som skjer så flyr tiden. «Lillegull» skal ha avslutning med barnehagen til torsdag. Og jeg som foreldrekontakt burde nok si noen ord. Skikkelig smart! Sette det mest hormonelle mennesket som er der til å takke for noen flotte år i barnehagen. Jeg kommer til å gråte som en tulling :cry3:😂 Er helt ekstremt lettrørt for tiden.. eller egentlig vært det hele tiden. Merker du noe til det? 

EF596B27-C104-4626-A36D-649EED7052B8.png

Ja, ikkesant? Jeg har mummidilla 🥰 Jeg er litt photoshop nerd, nå også med mye tid til overs, så den har jeg knotet sammen selv 😄 

Ahaa, det går på lengden ja! Igjen, hva skulle jeg gjort uten deg? Det gjorde jo saken litt annerledes, hørtes veldig fornuftig ut å gå for litt lengre bukser. Bildet kom med, de var kjempesøte, og fine farger :jepp: Jeg mener min mann var både lang og rund, han er forøvrig nesten 2m som voksen også, så forundrer meg ikke om sønnen har tenkt å bli like lang! Da tror jeg jeg safer med 56 i bukser!

Ja, det er virkelig gull verdt! Nå har jeg det sånn med fastlege, tannlege og kiropraktor, må si meg godt fornøyd med det! :fnise: Jeg tør ikke gå til menn da, så venter heller litt lenger på ledig kvinne i behandlersammenheng. Må jo si det høres ut som du har litt av en smerteterskel - herlig når kiropraktoren nærmest klør seg i hodet og lurer på hva han skal gjøre for å få denne kvinnen til å reagere :ler:

Åh, det hørtes ut som risikosport og nm i tårer å skulle takke for seg i bhg nå! ❤️ Vil tro at du får litt forståelse for å være hormonell da, selv om barna kanskje ikke helt tar den. Kjenner meg godt igjen når det gjelder å være lettrørt ja, skal ikke så mye til før tårene kommer, spesielt når det gjelder ting som har med babyer og barn å gjøre. Jeg ser jo fremdeles på den serien "call the midwife" og gråter hver gang det er en fødsel der 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (6 timer siden):

Ja, ikkesant? Jeg har mummidilla 🥰 Jeg er litt photoshop nerd, nå også med mye tid til overs, så den har jeg knotet sammen selv 😄 

Ahaa, det går på lengden ja! Igjen, hva skulle jeg gjort uten deg? Det gjorde jo saken litt annerledes, hørtes veldig fornuftig ut å gå for litt lengre bukser. Bildet kom med, de var kjempesøte, og fine farger :jepp: Jeg mener min mann var både lang og rund, han er forøvrig nesten 2m som voksen også, så forundrer meg ikke om sønnen har tenkt å bli like lang! Da tror jeg jeg safer med 56 i bukser!

Ja, det er virkelig gull verdt! Nå har jeg det sånn med fastlege, tannlege og kiropraktor, må si meg godt fornøyd med det! :fnise: Jeg tør ikke gå til menn da, så venter heller litt lenger på ledig kvinne i behandlersammenheng. Må jo si det høres ut som du har litt av en smerteterskel - herlig når kiropraktoren nærmest klør seg i hodet og lurer på hva han skal gjøre for å få denne kvinnen til å reagere :ler:

Åh, det hørtes ut som risikosport og nm i tårer å skulle takke for seg i bhg nå! ❤️ Vil tro at du får litt forståelse for å være hormonell da, selv om barna kanskje ikke helt tar den. Kjenner meg godt igjen når det gjelder å være lettrørt ja, skal ikke så mye til før tårene kommer, spesielt når det gjelder ting som har med babyer og barn å gjøre. Jeg ser jo fremdeles på den serien "call the midwife" og gråter hver gang det er en fødsel der 🙈 

Oioi.. er han nesten 2 meter? Da vil jeg tippe at du kan skippe hele str 50 :ler:  stor sjanse for at guttungen også blir lang. Og om ungen svømmer i str 56 så er det jo ikke værre enn å stikke innom butikken etter fødsel og kjøpe mer. Evt sende innom mannen eller en av de nybakte bestemødrene for shopping :lur: 

Er så godt å ha slike gode forhold. Jeg tror jeg knytter meg litt for lett til behandlere også jeg da. Synes f.eks at det er litt trist at jeg bare har noen få ganger igjen hos JM og Gyn på sykehuset. Gyn på sykehuset fulgte meg opp da jeg fikk nr 2 også. Og jeg ble såååå glad da jeg fant ut at jeg skulle tilbake til ho :rodmer:  Men tror ikke jeg gidder lage enda flere barn kun for å få mer tid på sykehuset :ler: 

Åååå Jeg ELSKER Call the midwife! Har sett alle 9 sesongene på Viaplay nå. Og når jeg googla litt så har de laga to sesonger til, men de er jo ikke å oppdrive på noen streamingtjenester 😢 Jeg har også grått noe voldsomt av den serien. Blir så utrolig rørt av alt. Hvor langt har du kommet i serien? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en mann på nesten to meter, men verken han eller brødrene var lange da de var små/babyer 😉 Jeg var vel 50 cm og tyngre enn han da han ble født, så tipper vi uansett dropper størrelse 50 haha. SF målet mitt er lite (bare målt èn gang), men buksene får heller brettes en stund 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 13.6.2022 den 14.17):

🥰 ❤️ 

Handleliste baby oppdater 120622.jpg

Så fin babyliste! Elsker å se andre sine lister, og bli inspirert selv 🥰 Har såvidt begynt på min egen, og den er allerede milevis lang! Så kjekt du føler du endelig har kommet i gang med innkjøp. Jeg tipper tiden vil gå fortere nå, og da er det greit å ha det meste i boks 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2022 at 10:28 PM, Kakaoen said:

Oioi.. er han nesten 2 meter? Da vil jeg tippe at du kan skippe hele str 50 :ler:  stor sjanse for at guttungen også blir lang. Og om ungen svømmer i str 56 så er det jo ikke værre enn å stikke innom butikken etter fødsel og kjøpe mer. Evt sende innom mannen eller en av de nybakte bestemødrene for shopping :lur: 

Er så godt å ha slike gode forhold. Jeg tror jeg knytter meg litt for lett til behandlere også jeg da. Synes f.eks at det er litt trist at jeg bare har noen få ganger igjen hos JM og Gyn på sykehuset. Gyn på sykehuset fulgte meg opp da jeg fikk nr 2 også. Og jeg ble såååå glad da jeg fant ut at jeg skulle tilbake til ho :rodmer:  Men tror ikke jeg gidder lage enda flere barn kun for å få mer tid på sykehuset :ler: 

Åååå Jeg ELSKER Call the midwife! Har sett alle 9 sesongene på Viaplay nå. Og når jeg googla litt så har de laga to sesonger til, men de er jo ikke å oppdrive på noen streamingtjenester 😢 Jeg har også grått noe voldsomt av den serien. Blir så utrolig rørt av alt. Hvor langt har du kommet i serien? 

ikkesant? Det er det jeg mistenker også! :fnise: Å sende bestemødre på shopping skal nok ikke bli så vanskelig! :ler:

Skjønner hva du mener! Fastlegen min nå er vikar for hun jeg egentlig har, som også er veldig grei, men vikaren er helt fantastisk og vi klikker så godt! Gruer meg litt til vikariatet hennes er ferdig :sjenert:

Ja, den serien er nydelig, men det blir mye tårer! Ikke alltid jeg orker å se ferdig hele episoden en gang 🙈 Er på sesong 9, episode 8 nå, så driver å drøyer og tøyer ut det lille som er igjen! Typisk at det finnes sesonger som ikke er tilgjengelig i Norge! Men bare å følge med da, ofte dukker de opp etterhvert! :jepp:

On 6/14/2022 at 9:29 AM, Beautyblender said:

Jeg har også en mann på nesten to meter, men verken han eller brødrene var lange da de var små/babyer 😉 Jeg var vel 50 cm og tyngre enn han da han ble født, så tipper vi uansett dropper størrelse 50 haha. SF målet mitt er lite (bare målt èn gang), men buksene får heller brettes en stund 😁

Det blir veldig spennende å se om disse lange mennene lager lange babyer! 😍:fnise: Er nok like greit å gå for oppbretten som du sier, så blir nok det her også. SF målet mitt er ganske nøyaktig midt på kurven, kanskje ørlitt over etter målt 2 ganger 🥰

13 hours ago, Angeleye said:

Så fin babyliste! Elsker å se andre sine lister, og bli inspirert selv 🥰 Har såvidt begynt på min egen, og den er allerede milevis lang! Så kjekt du føler du endelig har kommet i gang med innkjøp. Jeg tipper tiden vil gå fortere nå, og da er det greit å ha det meste i boks 😊

Tusen takk 😊 Ja, det er veldig kjekt å få en sniktitt på hva andre kjøper inn! 😍

Føler at tiden raser avgårde, også er det jo sommerferie midt i der også med lengre leveringstider osv!

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har vært innom her! 
begynner jo å nærme seg etterhbert at dere får hilst på den lille! Så utrolig stas 😍👼👼

Jeg lurer på om jeg kan spørre: Hva fikk dere til å velge bugaboo fox 3? For oss står det mellom Britax smile 3 og bugaboo fox forest green (så fin 💕💕)

Ble litt stressa når jeg så at det kunne være 6 mnd levering?? 😅😅 Er det sant? 

Jeg er i uke 18+6 i dag og var på OUL i går. Alt står bra til med lille og vi venter en liten gutt 👶🏻❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Katrin94 said:

Hei! Lenge siden jeg har vært innom her! 
begynner jo å nærme seg etterhbert at dere får hilst på den lille! Så utrolig stas 😍👼👼

Jeg lurer på om jeg kan spørre: Hva fikk dere til å velge bugaboo fox 3? For oss står det mellom Britax smile 3 og bugaboo fox forest green (så fin 💕💕)

Ble litt stressa når jeg så at det kunne være 6 mnd levering?? 😅😅 Er det sant? 

Jeg er i uke 18+6 i dag og var på OUL i går. Alt står bra til med lille og vi venter en liten gutt 👶🏻❤️

Så hyggelig å se deg innom og gratulerer med frisk gutt i magen! Får vel si velkommen i gutteklubben! :strix:

Ja, tiden flyr fort nå, gleder meg sånn til å treffe lille gutten og bli kjent med han 🥰

Vi sto også mellom akkurat de to faktisk! Grunnen til at valget falt på fox 3 var at vi syntes den var mer letthåndterlig både å trille og å slå sammen. Jeg synes også liggedelen så større ut og vil gjerne ha god plass til varm vognpose til vinteren 😊

Ja, vi var på babyshop da, og de hadde 6 mnd leveringstid på den grønne og muligens litt kortere på blå. Ville ha hørt litt rundt hvis dere skal ha den grønne! Syns jeg så de hadde den inne på kjøpbarnevogn.no? 

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (6 timer siden):

Så hyggelig å se deg innom og gratulerer med frisk gutt i magen! Får vel si velkommen i gutteklubben! :strix:

Ja, tiden flyr fort nå, gleder meg sånn til å treffe lille gutten og bli kjent med han 🥰

Vi sto også mellom akkurat de to faktisk! Grunnen til at valget falt på fox 3 var at vi syntes den var mer letthåndterlig både å trille og å slå sammen. Jeg synes også liggedelen så større ut og vil gjerne ha god plass til varm vognpose til vinteren 😊

Ja, vi var på babyshop da, og de hadde 6 mnd leveringstid på den grønne og muligens litt kortere på blå. Ville ha hørt litt rundt hvis dere skal ha den grønne! Syns jeg så de hadde den inne på kjøpbarnevogn.no? 

Takk for svar! Tror vi må få opp farten litt da 😅 Tenkte vi hadde god tid.. Har dere kjøpt bilstol også? 😊 
Må teste bugaboen i butikken. Må også sjekke at jeg kan se over fordi jeg er ganske lav 😅😅 Har vært litt usikker på bugaboo ettersom vi får novemberbaby og har tenkt at hjulene ser litt mindre rillete ut enn andre vogner. Jeg kan ingenting om dette, men har tolket til at den kanskje ikke er så god på vinterføre. Men produsenten sier jo at den er god på alt føre, så det er sikkert bare jeg som innbiller meg ting 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Katrin94 said:

Takk for svar! Tror vi må få opp farten litt da 😅 Tenkte vi hadde god tid.. Har dere kjøpt bilstol også? 😊 
Må teste bugaboen i butikken. Må også sjekke at jeg kan se over fordi jeg er ganske lav 😅😅 Har vært litt usikker på bugaboo ettersom vi får novemberbaby og har tenkt at hjulene ser litt mindre rillete ut enn andre vogner. Jeg kan ingenting om dette, men har tolket til at den kanskje ikke er så god på vinterføre. Men produsenten sier jo at den er god på alt føre, så det er sikkert bare jeg som innbiller meg ting 😂

Det er nok lurt å undersøke litt i god tid! :jepp: Vi har ikke kjøpt bilstol enda, men jeg lukter veldig på den fra Cybex som kan legges ned som @Yrno tipset om, den virker veldig fin 😊

Aha, ja, det mener jeg faktisk jeg har hørt noe om? At den kanskje ikke er best på vinterføre? Vi bor midt i byen og her brøytes det såpass godt så fortauene stort sett er bare uansett, så tenkte faktisk ikke så nøye over det 🤔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (45 minutter siden):

Det er nok lurt å undersøke litt i god tid! :jepp: Vi har ikke kjøpt bilstol enda, men jeg lukter veldig på den fra Cybex som kan legges ned som @Yrno tipset om, den virker veldig fin 😊

Aha, ja, det mener jeg faktisk jeg har hørt noe om? At den kanskje ikke er best på vinterføre? Vi bor midt i byen og her brøytes det såpass godt så fortauene stort sett er bare uansett, så tenkte faktisk ikke så nøye over det 🤔

Den funker nok veldig fint i by på måkt føre vil jeg tro! Bor midt i byn selv 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katrin94 skrev (10 timer siden):

Hvis du bor i et brøytet område funker til og med Bugaboo Cameleon på vinteren :lur: Den hadde jeg til de to første mine. Kjøpte Buffalo nå da. Tror Fox kommer til å fungere helt fint på vinteren så lenge du ikke bor ute i skogen og skal gå tur i 20 cm nysnø.. Ikke at jeg hadde gjort det uansett :ler: Da hadde jeg sittet inne med god samvittighet :ler: 

Fox tipper jeg fungerer utmerket når du er lav. Jeg er 1.60 selv og Bugabooen funker bra for meg. Hvis jeg f.eks triller en City Elite føler jeg meg som en dverg :ler: Samtidig så funket vogna greit med mannen på 1.80 også :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en ny oppdatering :strix:

For en fin liste du hadde laget deg 😍 Elsker mummi jeg også, så spørs om ikke lillemor får en del av det etter hvert! Må vel bare nyte å kunne shoppe akkurat det vi vil til de små før de får egne meninger om hva de vil ha på seg :fnise: Du har jo vært kjempeflink til å få handlet inn allerede! Ser sengetøy og dyne gjenstår, så kan tipse om at det er 40% på sengetøy og 50% på dyner på barnas hus nå 😊

@Katrin94 vi kjøpte Bugaboo Fox3 i grønn! Den er så fiin 😍 Jeg er bare rett over 160cm selv, og mannen er rundt 185cm, men den passer veldig fint til begge to 😄 Det var egentlig ikke noen annen vogn det kunne bli for oss etter å ha prøvd den i butikk 🥰 De har den inne i grønn på barnas hus ser jeg, både på nett og i fysisk butikk her hvert fall 😊 Men hvis dere vet hvilken vogn dere vil ha er det jo sånn sett ingen grunn til å drøye heller hihi

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Yrno said:

Så koselig med en ny oppdatering :strix:

For en fin liste du hadde laget deg 😍 Elsker mummi jeg også, så spørs om ikke lillemor får en del av det etter hvert! Må vel bare nyte å kunne shoppe akkurat det vi vil til de små før de får egne meninger om hva de vil ha på seg :fnise: Du har jo vært kjempeflink til å få handlet inn allerede! Ser sengetøy og dyne gjenstår, så kan tipse om at det er 40% på sengetøy og 50% på dyner på barnas hus nå 😊

@Katrin94 vi kjøpte Bugaboo Fox3 i grønn! Den er så fiin 😍 Jeg er bare rett over 160cm selv, og mannen er rundt 185cm, men den passer veldig fint til begge to 😄 Det var egentlig ikke noen annen vogn det kunne bli for oss etter å ha prøvd den i butikk 🥰 De har den inne i grønn på barnas hus ser jeg, både på nett og i fysisk butikk her hvert fall 😊 Men hvis dere vet hvilken vogn dere vil ha er det jo sånn sett ingen grunn til å drøye heller hihi

Det blir nok litt mummi oppigjennom ja, men som du sier, vi får nyte shoppingen nå - plutselig er vi de hååååpløse gamlingene som ikke skjønner oss på hva som er kult :ler:

Takk, det føles godt at mye begynner å komme på plass! Og takk for tips, da skal jeg komme meg på barnas hus raskest mulig! Har nemlig lurt på dette med dyne, sengetøy osv. Syns det er mye dyrt, men samtidig ønsker man jo at sånt skal holde god kvalitet :jepp:

Jeg tror fox 3 passer de fleste. Mange sier den er veldig lav, men den har jo justerbart håndtak som passer de fleste uansett høyde :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kakaoen @Yrno @Fiora

Takk for råd og tips angående vogn. Det er virkelig en jungel jeg ikke hadde sett for meg 🤣 Jeg føler meg ganske forelsket i bugaboo fox 3 forest green, og tror jeg kommer til å kjærlighetssorg om vi ikke går for den 😂💗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...