Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elise93 skrev (50 minutter siden):

Forsøk nummer 2 igang her, sprøytedag 2 idag og kontroll på onsdag. Forrige gang fikk jeg 5 egg ut hvorav 2 ble befruktet og ingen utviklet seg til dag 5.. håper på litt flere egg denne gangen og noen av bedre kvalitet!🤞🤞❤️🥺

Kan jeg spørre hvorfor du går så kort på sprøyter før ultralyd? Jeg er ikke på ultralyd før dag 10 etter oppstart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (1 time siden):

Masse lykke til med uttak! 😊 kan jeg spørre hvorfor du får narkose ved uttak? Er det pga smerter? 

Tusen takk 🥰 Mest pga dårlig toleranse for sterkere smertestillende (oxynorm, paralgin osv). Blir ekstremt uvel og kvalm av disse medisinene. I og med jeg har fått ut mange egg ved 2 tidligere uttak (16 og 17) og hatt store eggstokker har det vært ganske ubehagelig selv med oxynorm og dobbel lokalbedøvelse.

Hadde tilbud om å bare få paracet og voltaren + lokalbedøvelse denne gangen, eller så kunne jeg betale for narkose. Etter å ha vært i dette gamet en stund er jeg sliten av å ha det vondt og være uvel (sliter en del under stimulering også med smerter) så da fant jeg ut sammen med mannen at jeg kjører på med narkose så får jeg forhåpentligvis ett mye bedre uttak 😊

Masse lykke til selv med kontroll på onsdag, håper at kroppen har respondert godt på medisinene 🤞🏻❤️ Hold oss gjerne oppdatert 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (48 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du går så kort på sprøyter før ultralyd? Jeg er ikke på ultralyd før dag 10 etter oppstart 

Det vet jeg ikke helt, men vil tro det er for å sjekke hvordan jeg responderer på medisiner og evnt justere dosen, uten at jeg skal si det helt sikkert. Sist gang hadde jeg 3 ultralyder før uttak men de er uansett inkludert i pakkeprisen så betaler ikke noe ekstra. Skal på hvertfall en ultralyd til før uttaket. Tror det er vanlig hos medicus med et par kontroller før uttak 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger skrev (50 minutter siden):

Tusen takk 🥰 Mest pga dårlig toleranse for sterkere smertestillende (oxynorm, paralgin osv). Blir ekstremt uvel og kvalm av disse medisinene. I og med jeg har fått ut mange egg ved 2 tidligere uttak (16 og 17) og hatt store eggstokker har det vært ganske ubehagelig selv med oxynorm og dobbel lokalbedøvelse.

Hadde tilbud om å bare få paracet og voltaren + lokalbedøvelse denne gangen, eller så kunne jeg betale for narkose. Etter å ha vært i dette gamet en stund er jeg sliten av å ha det vondt og være uvel (sliter en del under stimulering også med smerter) så da fant jeg ut sammen med mannen at jeg kjører på med narkose så får jeg forhåpentligvis ett mye bedre uttak 😊

Masse lykke til selv med kontroll på onsdag, håper at kroppen har respondert godt på medisinene 🤞🏻❤️ Hold oss gjerne oppdatert 😊

Åå, skjønner 😔 forstår at det slitsomt når det så vondt og ubehagelig. Håper det blir bedre med narkosen og håper du da også får godt med kvalmestillende etterpå så du ikke evnt blir veldig kvalm av selve narkosen. 16 og 17 egg ut er jo veldig bra, fikk du noen på frys? Tusen takk, skal holde dere oppdatert ☺️🤞 hold oss oppdatert om hvordan det går du også!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (3 timer siden):

Åå, skjønner 😔 forstår at det slitsomt når det så vondt og ubehagelig. Håper det blir bedre med narkosen og håper du da også får godt med kvalmestillende etterpå så du ikke evnt blir veldig kvalm av selve narkosen. 16 og 17 egg ut er jo veldig bra, fikk du noen på frys? Tusen takk, skal holde dere oppdatert ☺️🤞 hold oss oppdatert om hvordan det går du også!🥰

Tusen takk for det! Nei, har bare fått 1 på frys hver gang. Så våre offentlige forsøk ble kjapt brukt opp med bare 1 innsett til hvert uttak, selv med mange egg ut. Så håper på færre, men bedre egg denne gang 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer ❤️ 

Vi kom i gang med vårt første forsøk i april/mai, og dette forumet har vært en god støtte for meg. Har dog ikke skrevet noe her, men tenkte å hoppe på nå. Det er godt å vite at man ikke er helt alene i denne prosessen, selvom det veldig ofte føles slik. 

Vi ble naturlig gravide første gang høsten 2019, men hadde dessverre enn MA i uke 18. Etter det har vi slitt med å bli gravide igjen, og i våres startet første runde på Riksen. Det var en fulltreffer på første forsøk, men endte dessverre med en SA etter bare noen dager. Kan trøste meg med at vi har fem egg på frys, og skal i gang med første fryseforsøk neste måned. 

Må innrømme at ventetiden er den verste. Både på å få komme i gang med forsøkene, men også tiden mellom eggløsning og mensen. Jeg missliker å ikke vite, ikke ha kontroll og ikke kunne planlegge. Det har ofte vært perioder jeg har følt for å bare legge hele «prosjekt-baby» på hylla. Men ønsket om barn er for stort, og jeg vil ikke gi opp uten kamp! 

Nå krysser vi alle fingere og tær for at fryseforsøket sitter ❤️ 

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Da har vi idag fått brev fra Riksen om at vi blir kalt inn til utredning i uke 2 i 2023! Så utrolig lenge å vente.. Ventetid på 14 uker stemmer vel ikke helt da, men.. 

Noen med erfaring fra Riksen her? 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisg skrev (11 timer siden):

Hei alle flotte damer ❤️ 

Vi kom i gang med vårt første forsøk i april/mai, og dette forumet har vært en god støtte for meg. Har dog ikke skrevet noe her, men tenkte å hoppe på nå. Det er godt å vite at man ikke er helt alene i denne prosessen, selvom det veldig ofte føles slik. 

Vi ble naturlig gravide første gang høsten 2019, men hadde dessverre enn MA i uke 18. Etter det har vi slitt med å bli gravide igjen, og i våres startet første runde på Riksen. Det var en fulltreffer på første forsøk, men endte dessverre med en SA etter bare noen dager. Kan trøste meg med at vi har fem egg på frys, og skal i gang med første fryseforsøk neste måned. 

Må innrømme at ventetiden er den verste. Både på å få komme i gang med forsøkene, men også tiden mellom eggløsning og mensen. Jeg missliker å ikke vite, ikke ha kontroll og ikke kunne planlegge. Det har ofte vært perioder jeg har følt for å bare legge hele «prosjekt-baby» på hylla. Men ønsket om barn er for stort, og jeg vil ikke gi opp uten kamp! 

Nå krysser vi alle fingere og tær for at fryseforsøket sitter ❤️ 

Velkommen hit ❤️ så trist å lese at dere har mistet, også i uke 18!! 😔😢 ventingen er den verste altså.. krysser fingrene for fryseforsøk! Når skal du ha innsett? 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (10 timer siden):

Hei. Da har vi idag fått brev fra Riksen om at vi blir kalt inn til utredning i uke 2 i 2023! Så utrolig lenge å vente.. Ventetid på 14 uker stemmer vel ikke helt da, men.. 

Noen med erfaring fra Riksen her? 

Så bra at dere har fått innkalling, selv om det er lenge til ❤ er det mulig å sette seg på ringeliste eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Så bra at dere har fått innkalling, selv om det er lenge til ❤ er det mulig å sette seg på ringeliste eller lignende?

Hei Elise93! Du er her du også! Åssen går det med deg og ivf?❤️ 

DEet kan godt hende. Jeg skal kontakte dem og høre, takk for tips! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle ❤️ Da var uttak overstått, 11 egg ut. Så gjenstår det å se hvordan befruktningen går.. Veldig spennende! Narkose var helt fantastisk og anbefales. Var litt fjern etterpå og merket godt at de hadde vært der "inne", men er allerede mye bedre og ble ikke kvalm eller uvel i det hele tatt. Eggstokkene så visst såpass fine ut at de vil prøve med innsett på mandag likevel så lenge formen ikke blir verre. Så nå krysses fingrene for at vi får gode nyheter i morgen og at færrest mulig faller i fra underveis🤞🏻

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (6 timer siden):

Hei Elise93! Du er her du også! Åssen går det med deg og ivf?❤️ 

DEet kan godt hende. Jeg skal kontakte dem og høre, takk for tips! 

Jada, jeg er (dessverre) her fortsatt 🤣 satt igang med forsøk nummer to nå, så det er veldig spennende! Skal oppdatere her. Ja det syns jeg du skal! 🥰❤️

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger skrev (1 time siden):

Hei alle ❤️ Da var uttak overstått, 11 egg ut. Så gjenstår det å se hvordan befruktningen går.. Veldig spennende! Narkose var helt fantastisk og anbefales. Var litt fjern etterpå og merket godt at de hadde vært der "inne", men er allerede mye bedre og ble ikke kvalm eller uvel i det hele tatt. Eggstokkene så visst såpass fine ut at de vil prøve med innsett på mandag likevel så lenge formen ikke blir verre. Så nå krysses fingrene for at vi får gode nyheter i morgen og at færrest mulig faller i fra underveis🤞🏻

Såå bra ❤️ krysser fingrene for mange blastoer og innsett på mandag! 🤞❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Hvis kvinnen er over 37 år og man ikke har lykkes på første forsøk med prøverør, er det innafor å spørre klinikken om å sette inn to egg? Eller gjør de aldri dette lengre? Vi har to barn fra før og prøver på siste. Har ikke lyktes på fire år uten prevensjon. Så nå skal vi i gang med andre forsøk på Hausken. Vi har maks råd til tre forsøk. Hadde blitt glad for tvillinger og vi har ressurser til det om det skulle skjer.

Anonymkode: 71524...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (12 timer siden):

Velkommen hit ❤️ så trist å lese at dere har mistet, også i uke 18!! 😔😢 ventingen er den verste altså.. krysser fingrene for fryseforsøk! Når skal du ha innsett? 🤞🤞

Avhenger av hvordan denne syklusen blir, vært noen ustabile sykluser i det siste🤯 men satser på starten av neste måned. Starter på Progynova ved neste mens

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rugetid igjen. En liten blasto eskimo denne gang ❤️

Er så nervepirrende hver gang og jeg får lyst til å ta frem testene med en gang 😬🙈

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg gått på gonal-f siden fredag, og fredag denne uken skal jeg på kontroll for å se om det snart blir uttak🙈 Jeg gruer meg veldig til akkurat det da…😢

Men, jeg lurer på om noen her har erfaring med hvor fort man kan prøve på fryseforsøk om forrige innsett ikke gikk veien…? (Riksen) Jeg tar ikke sorgene få forskudd, men tenker at det ofte tar noen forsøk… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (8 timer siden):

Da er det rugetid igjen. En liten blasto eskimo denne gang ❤️

Er så nervepirrende hver gang og jeg får lyst til å ta frem testene med en gang 😬🙈

Ååh, krysser fingrene! 🤞❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (9 timer siden):

Nå har jeg gått på gonal-f siden fredag, og fredag denne uken skal jeg på kontroll for å se om det snart blir uttak🙈 Jeg gruer meg veldig til akkurat det da…😢

Men, jeg lurer på om noen her har erfaring med hvor fort man kan prøve på fryseforsøk om forrige innsett ikke gikk veien…? (Riksen) Jeg tar ikke sorgene få forskudd, men tenker at det ofte tar noen forsøk… 

Jeg har alle gangene fått til fryseforsøk innen 1-2 mnd 😊 

Lykke til imorgen! 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...