Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tessiekd skrev (16 timer siden):

Vil absolutt anbefale å prøve en gang til med andre medisiner eller dosering. Dette er jo første gang så syns det er utrolig feil av legen og være så bestemt allerede nå. 

Jeg er bare 30 år og hadde selv 7 tomme eggposer på mitt første uttak. I forkant så de 12 på hver side og jeg har høy amh så de hadde ikke sett for seg at jeg bare ville få et egg og resten var tomme. Men da sa de til meg at første gang blir litt som et prøveforsøk, og at evt neste gang ville vi prøve litt høyere dose og kanskje en annen type. Jeg er så heldig og fikk just positivtest på dette ene egget mitt ❤️ men nei, vil absolutt anbefale deg og prøve en gang til! ❤️ Og føler skikkelig med deg! Forferdelig beskjed å få at alle var tomme 😩

Har du fått positiv test, @Tessiekd?😍😍 Så fantastisk!!!❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Petronella83 skrev (2 timer siden):

Har du fått positiv test, @Tessiekd?😍😍 Så fantastisk!!!❤️ 

Jaaaa 😭 er helt uvirkelig! Kun 13 dpo I dag da, men var sterkere og fin strek så håper det går hele veien ❤️😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (7 timer siden):

Jaaaa 😭 er helt uvirkelig! Kun 13 dpo I dag da, men var sterkere og fin strek så håper det går hele veien ❤️😭

Herlighet, det er jo helt fantastisk!!!🥰 Tenk det da, med ett egg!!😍 Da er det sååå meant to be!! Jeg er så vanvittig glad på dine vegne🥰❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (12 timer siden):

Herlighet, det er jo helt fantastisk!!!🥰 Tenk det da, med ett egg!!😍 Da er det sååå meant to be!! Jeg er så vanvittig glad på dine vegne🥰❤️ 

Åå tusen takk 😍 så utrolig snilt av deg!!

jaa det er helt sykt og tenke på at vi har komt så langt med bare ett egg! Så vi har sagt at dette fortjener å feires uansett hvordan det går! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (21 timer siden):

Hvordan gikk ultralyden @Helene90? 🤞☺️

Måtte ta meg litt tid til å summe meg i går.. UL gikk overhode ikke som forventet verken for meg eller lege. 

Men resultat kortfattet så er det utenfor livmor. Retter sagt i livmorhals. Det var fullt av liv, normal vekst og alt såg supert ut, men med denne plasseringen så er det ikke gjennomførbart. Jeg har ingen tegn eller symptomer på at det skulle være utenfor livmor, så legen var veldig overrasket. 

Hun fant først en tom livmor og klare tegn til at det har vært festet der, og deretter når hun sjekket videre bare for å ha gjort det, fant hun det 1cm nede i livmorhalsen. Så dette forsøket ender i medisinsk abort. 

Vi ser positivt på det og fokuserer på de 7 perfekte embryoene vi har på frys og krysser fingrene for at det går vår vei med bedre plassering neste gang ❤️

Til alle dere.. Stol på kroppen deres, ikke la legene fortelle hva som er og ikke er rett. Vi er alle ulike og opplever ulike ting! Ikke alt blir etter boka  som leger, sykepleiere og klinikker tenker etter ❤️

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (1 time siden):

Måtte ta meg litt tid til å summe meg i går.. UL gikk overhode ikke som forventet verken for meg eller lege. 

Men resultat kortfattet så er det utenfor livmor. Retter sagt i livmorhals. Det var fullt av liv, normal vekst og alt såg supert ut, men med denne plasseringen så er det ikke gjennomførbart. Jeg har ingen tegn eller symptomer på at det skulle være utenfor livmor, så legen var veldig overrasket. 

Hun fant først en tom livmor og klare tegn til at det har vært festet der, og deretter når hun sjekket videre bare for å ha gjort det, fant hun det 1cm nede i livmorhalsen. Så dette forsøket ender i medisinsk abort. 

Vi ser positivt på det og fokuserer på de 7 perfekte embryoene vi har på frys og krysser fingrene for at det går vår vei med bedre plassering neste gang ❤️

Til alle dere.. Stol på kroppen deres, ikke la legene fortelle hva som er og ikke er rett. Vi er alle ulike og opplever ulike ting! Ikke alt blir etter boka  som leger, sykepleiere og klinikker tenker etter ❤️

Sender deg mange klemmer ❤️❤️ veldig glad for at dere har flere på frys ❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (1 time siden):

Sender deg mange klemmer ❤️❤️ veldig glad for at dere har flere på frys ❤️❤️

Takk for det! Ja det er litt godt at vi ikke må starte helt på nytt ❤️ Men veldig trist og dumt siden spiren satt, men slått seg ned feil sted.. De trodde den har festet seg i livmor først, men forflyttet seg etter første blødningen.. Men ikke alt man får svar på hva og hvorfor her i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg ruger for første gang❤️🥺 Dette er så utrolig spennende og skummelt samtidig! Jeg klarer ikke helt å håpe at det skal gå etter alle de negative graviditetstestene jeg har tatt tidligere, men noe håp har jeg ❤️
Det er rart, men det føles sykt merkelig at andre folk bare blir gravide bare av å ha seg😂 Er det mulig, liksom🙊🤣

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (2 minutter siden):

I dag ble jeg ruger for første gang❤️🥺 Dette er så utrolig spennende og skummelt samtidig! Jeg klarer ikke helt å håpe at det skal gå etter alle de negative graviditetstestene jeg har tatt tidligere, men noe håp har jeg ❤️
Det er rart, men det føles sykt merkelig at andre folk bare blir gravide bare av å ha seg😂 Er det mulig, liksom🙊🤣

Gratulerer så mye som ruger 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, jenta1983 said:

Gratulerer så mye som ruger 🥰🥰

Tusen takk 🥰 Det er en milepæl å ha kommet så langt🍀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på ferie sist lørdag på feriehuset vårt i Trøndelag ved sjøen hos familien. Siden søndag har jeg nå gått 70.000 skritt. Har et mål om å ned 5-6 kg til slutten av juli, vet at vekta kan spille inn i forhold til ivf så nå gjør jeg ihvertfall en innsats så det ikke er det som skal ødelegge ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er så mye tanker nå før siste forsøket i august, har bare fått ett egg av 8 og 15 egg som har overlevd til blasto, kjenner jeg er nervøs og skulle så gjerne fått flere på frys, i Porsgrunn overlevde ingen til blasto, så kom jeg til Spiren og begge gangene overlevde ett til blasto, men frustrerende når det bare blir ett :( vet ikke om jeg tør kjøpe enda ett forsøk til etterpå hvis det ikke skulle gå nå ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta1983 skrev (6 timer siden):

Kjenner det er så mye tanker nå før siste forsøket i august, har bare fått ett egg av 8 og 15 egg som har overlevd til blasto, kjenner jeg er nervøs og skulle så gjerne fått flere på frys, i Porsgrunn overlevde ingen til blasto, så kom jeg til Spiren og begge gangene overlevde ett til blasto, men frustrerende når det bare blir ett :( vet ikke om jeg tør kjøpe enda ett forsøk til etterpå hvis det ikke skulle gå nå ❤️

Hei, jeg skjønner deg veldig godt med at det er mange tanker! Jeg har flere ganger ønsket å gi opp i prosessen, men jeg har bestemt meg for å kjøre på så lenge økonomien strekker til og legene fremdeles har tro på at jeg kan bli gravid (og gå hele veien). Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å angre resten av livet hvis jeg ikke gjorde "alt" som sto i min makt. Vet ikke om det er dette du trenger å høre, men jeg har flere ganger vært nede i et mørkt hull og bare ønsket å gi opp - men har alltid klart å snu det. Bare still mange spørsmål og harde krav til de som behandler deg, om de virkelig har undersøkt alt som kan undersøkes og prøvd andre medisiner etc etc.... Håper forsøket i august går veien, prøv å nyte sommeren og forbered deg så godt du kan både mentalt og fysisk ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mbetv skrev (1 minutt siden):

Hei, jeg skjønner deg veldig godt med at det er mange tanker! Jeg har flere ganger ønsket å gi opp i prosessen, men jeg har bestemt meg for å kjøre på så lenge økonomien strekker til og legene fremdeles har tro på at jeg kan bli gravid (og gå hele veien). Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å angre resten av livet hvis jeg ikke gjorde "alt" som sto i min makt. Vet ikke om det er dette du trenger å høre, men jeg har flere ganger vært nede i et mørkt hull og bare ønsket å gi opp - men har alltid klart å snu det. Bare still mange spørsmål og harde krav til de som behandler deg, om de virkelig har undersøkt alt som kan undersøkes og prøvd andre medisiner etc etc.... Håper forsøket i august går veien, prøv å nyte sommeren og forbered deg så godt du kan både mentalt og fysisk ❤️ 

Tusen takk for gode ord ❤️❤️ jeg fikk maset meg til å ta flere blodprøver som jeg skal ta til uka, trombofili prøver for å sjekke blant annet hvordan blodet koagulerer da jeg har pcos. Kjente jeg ble litt roligere i meg selv da jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta de prøvene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (På 7.7.2022 den 21.37):

I dag ble jeg ruger for første gang❤️🥺 Dette er så utrolig spennende og skummelt samtidig! Jeg klarer ikke helt å håpe at det skal gå etter alle de negative graviditetstestene jeg har tatt tidligere, men noe håp har jeg ❤️
Det er rart, men det føles sykt merkelig at andre folk bare blir gravide bare av å ha seg😂 Er det mulig, liksom🙊🤣

Gratulerer så masse som ruger 😍 hva satt du inn? Og når har du testdag? Er såå spennende dette 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Tessiekd said:

Gratulerer så masse som ruger 😍 hva satt du inn? Og når har du testdag? Er såå spennende dette 😍

Tusen takk🥰 Uttaket var på mandag og innsett på torsdag, så det blir vel 3-dagers🤔 De sa at embryoet så perfekt ut🥺 Håper at det fortsetter å trives hos meg🤞❤️ Testdag er den 19. Alt for lenge til 😂 Det blir nesten for spennende for meg🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere❤️
 

Jeg er 9 dpo i dag og har begynt å få tydelige menssmerter 😳 Har dere opplevd det? Jeg går på Cyclogest. 
 

En annen ting som bekymrer meg er at magen min har blitt mindre. Jeg så høygravid ut inntil for to dager siden.. De på klinikken sa at man gjerne blir verre hvis man blir gravid, men jeg blir jo bedre😕 Altså den magen var utrolig ubehagelig, men dere skjønner sikkert hva jeg mener😅 

 

Hilsen nervøs og emosjonell ruger 🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (10 timer siden):

Hei dere❤️
 

Jeg er 9 dpo i dag og har begynt å få tydelige menssmerter 😳 Har dere opplevd det? Jeg går på Cyclogest. 
 

En annen ting som bekymrer meg er at magen min har blitt mindre. Jeg så høygravid ut inntil for to dager siden.. De på klinikken sa at man gjerne blir verre hvis man blir gravid, men jeg blir jo bedre😕 Altså den magen var utrolig ubehagelig, men dere skjønner sikkert hva jeg mener😅 

 

Hilsen nervøs og emosjonell ruger 🌸

Cyclogest kan gi menssmerter og murringer ❤️ krysser alt for deg ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren fikk påvist corona for 2 uker siden, hadde feber senest mandag forrige uke, vet ikke hvor høy den var. Noen som vet om forsøket i august da kan bli utsatt? Leste at feber kunne skade sædcellene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...