Gå til innhold

Rådebank sesong 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne serien er bare så fantastisk, og de er virkelig gode skuespillere, spesielt Hege og GT! Koselig med Malene og Nilsen.

Det eneste som skurrer og irriterer meg veldig, er hvor feil castet jeg syns Mikkel er, han er ikke Heges type i det hele tatt og de har ingen kjemi. Derfor er det lite troverdig at hun skulle falle for fristelsen til å kysse han. Han fremstår som en creepy stalker og ser ut som en boms. Han siklet på henne fra dag én, noe som ikke er troverdig når han så nylig var gift. At det hadde oppstått følelser over tid, ok, men ikke så fort. Hadde de castet en annen skuespiller, som hadde bedre kjemi med Hege og som utseendemessig var mer hennes type, så hadde det blitt bedre og mer troverdig. 

Og jeg tror helt klart GT og Hege finner sammen igjen, jeg tror ikke det blir GT og Ine til slutt, selv om de muligens kan komme til å holde på litt nå. Jeg syns heller ikke GT var slem mot Hege, hun var jo faktisk utro! Jeg skjønner veldig godt Heges usikkerhet rundt Ine, men hun gjorde virkelig noe dumt da hun kysset en annen, det er overhodet ikke innafor i et forhold. I tillegg ble det nok ekstra voldsomt å takle for GT da han så meldingen fra Mikkel, som var ekstremt upassende. 

Anonymkode: 532ec...2ab

Jeg er faktisk litt uenig. Jeg synes han er skikkelig bra castet, da det blir tydelig at Hege egentlig ikke har den tiltrekningen til han, nettopp fordi han ikke er hennes type i utgangspunktet. Det skisserer så fint hvordan en ung og usikker jente kan begi seg ut på en flørt med en tvilsom mann hvis hun ikke får nok bekreftelse fra den hun egentlig vil ha. 

Mikkel viser (etter min mening) mange røde flagg, og jeg er egentlig ikke sikker på om han er gift i det hele tatt. Tar ingenting han sier for god fisk, hele mannen virker luguber. Han legger seg etter Hege, og når hun forteller at hun har kjæreste, da gaslighter han henne og feier kommentaren under teppet med at han er gift på tredje året eller hva han sa. Videre, etter kysset, forteller han sjefen hennes om episoden, for å gjøre Hege en "tjeneste", og på denne måten blir han også en slags "nødvendighet" i livet hennes.

Vi har jo tidligere sett hvordan Hege har følt seg overarbeidet og under et ekstremt press fra sjefen, men det er vel litt usikkert om dette er reelt hvordan sjefen er, eller kun hvordan Hege oppfatter henne. Sjefens oppførsel endres i alle fall etter at Mikkel har fortalt henne om hendelsen den kvelden, og dette kan jo for Hege oppleves som om hun fikk litt slack, og brått blir Mikkel enda mer attraktiv å holde seg innenfor med.

Følelsen av at noe ikke stemmer her tror jeg man rett og slett skal få fordi det ikke stemmer. Det er noe med han her som ikke er bra. 

Anonymkode: 16b52...4df

• Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (43 minutter siden):

Nilsen, for en fin type 🤩

Ja :) Og de som ender opp med han IRL får Atle Antonsen som svigerfar, bare det i seg selv er 😍

Anonymkode: 31ccd...f47

• Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbelle skrev (6 timer siden):

Ja men han sitter helt tyst i bilen, han slår rundt seg og rundt hege. Når han ser at hun er helt knust så klarer han ikke engang å sette seg med å ha en samtale. Hade min kjereste kysset en annen men det virkeli ikke betydde noe- ja jeg hade blir Kjempe Lei meg å drit sinna me jeg ville ikke slått stoler ned, ikke heller behandlet han med silent treatment. Jeg synes han har vart slem ganske så lenge , når dem var sammen og. Og har ikke noe med sivert å gjøre. Uten bare måten han behandler henne på… jeg vet ikke men det er noe som ikke stemmer. 

Javel, men folk er forskjellige. Jeg var ikke rolig da jeg opplevde utroskap i en vanskelig tid, klikket helt for meg. Det er helt normalt at folk reagerer sterkt på slike ting selv om ikke du gjør det. 

Anonymkode: 1684f...af0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja :) Og de som ender opp med han IRL får Atle Antonsen som svigerfar, bare det i seg selv er 😍

Åh, tenk på det!!!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Åh, tenk på det!!!! ❤️

Morsomme søndagsmiddager der i huset tror jeg ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt i alt, så synes jeg denne sesongen er litt skuffende - selvom den tok seg litt opp i går.

Skjønner ikke hvorfor de har kvittet seg med sjefen til GT denne sesongen, han var favorittkarakteren min i serien.

Man skulle liksom trodd at de hadde budsjettkutt - plutselig var en haug med bi-roller borte, faren til Sivert har "flytta", kjæresten til Kim har "flytta", Sven Nordin/faren til GT har ikke dukket noe mer opp, også har det liksom ikke kommet inn noen gode erstatninger. Men i og med at det er en av NRK sine mest populære serier gjennom tidene så burde jo budsjettet være skyhøyt(?).

Skjønner heller ikke helt hva Kim sin karakter tilføyer serien. Man skulle trodd at han var der som "comic relief", men han har aldri sagt noe morsomt(?). Han har egentlig aldri sagt noe som helst. Hadde trodd vi skulle bli litt mer kjent med han i denne sesongen. Kanskje vi blir det i de to siste episodene.

Var jeg den eneste som ble skuffet over Sivert-tattooen til Hege? 😂 Trodde de skulle vise noe skikkelig rørende greier som hun hadde jobbet i timesvis med, men vi fikk en helt vanlig, blodharry tekst som hvilken som helst tatovør kunne gjort på frihånd.

Anonymkode: 1433f...6e0

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt i alt, så synes jeg denne sesongen er litt skuffende - selvom den tok seg litt opp i går.

Skjønner ikke hvorfor de har kvittet seg med sjefen til GT denne sesongen, han var favorittkarakteren min i serien.

Man skulle liksom trodd at de hadde budsjettkutt - plutselig var en haug med bi-roller borte, faren til Sivert har "flytta", kjæresten til Kim har "flytta", Sven Nordin/faren til GT har ikke dukket noe mer opp, også har det liksom ikke kommet inn noen gode erstatninger. Men i og med at det er en av NRK sine mest populære serier gjennom tidene så burde jo budsjettet være skyhøyt(?).

Skjønner heller ikke helt hva Kim sin karakter tilføyer serien. Man skulle trodd at han var der som "comic relief", men han har aldri sagt noe morsomt(?). Han har egentlig aldri sagt noe som helst. Hadde trodd vi skulle bli litt mer kjent med han i denne sesongen. Kanskje vi blir det i de to siste episodene.

Var jeg den eneste som ble skuffet over Sivert-tattooen til Hege? 😂 Trodde de skulle vise noe skikkelig rørende greier som hun hadde jobbet i timesvis med, men vi fikk en helt vanlig, blodharry tekst som hvilken som helst tatovør kunne gjort på frihånd.

Hun drev jo også med noen andre skisser i den episoden. Grunnen til at hun valgte den med kum navnet var vel at sjefen hennes likte den best? Tror hun har noen bedre skisser liggende jeg.

Anonymkode: 1447c...bd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig lett å se det fra utsiden.

Jeg skjønner reaksjonen hans. Det er vanskelige følelser å takle, det er kaos og skjer mye på èn gang. Og jo, oppførselen og reaksjonen kan også forsterkes pga Siverts tap.

Men vi vet jo fra før at han er dårlig på impulskontroll og sinne. 

Anonymkode: d92c7...3bb

Jeg har selv vart i lignene situationer. Og å ha et menneske som reagerer så sterkt er rett og slett skadeligt. Hvis hehe går tillbake til Glenn Hvis han vil bli sammen igjen så kan det hende at hege har fått trauman av hele situationen. Kanskje hun mister følelsene isteden Etter hvart :) 

Anonymkode: 75a1e...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marbelle
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Javel, men folk er forskjellige. Jeg var ikke rolig da jeg opplevde utroskap i en vanskelig tid, klikket helt for meg. Det er helt normalt at folk reagerer sterkt på slike ting selv om ikke du gjør det. 

Anonymkode: 1684f...af0

Har selv opplevd slike ting. Men nå er ett kyss for meg ikke verldens ting og speciellt ikke Hvis partnern er helt knust og angrer sikkerlig. En som viser så sterk anger. Jeg har og vart sammen mer karler som sliter med sinne og silent treatment og det er skadeligt. Hvis hege og Glenn blir sammen igjen så kan det hende at hun tillslut mister følelsene. 

Endret av Marbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marbelle
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er faktisk litt uenig. Jeg synes han er skikkelig bra castet, da det blir tydelig at Hege egentlig ikke har den tiltrekningen til han, nettopp fordi han ikke er hennes type i utgangspunktet. Det skisserer så fint hvordan en ung og usikker jente kan begi seg ut på en flørt med en tvilsom mann hvis hun ikke får nok bekreftelse fra den hun egentlig vil ha. 

Mikkel viser (etter min mening) mange røde flagg, og jeg er egentlig ikke sikker på om han er gift i det hele tatt. Tar ingenting han sier for god fisk, hele mannen virker luguber. Han legger seg etter Hege, og når hun forteller at hun har kjæreste, da gaslighter han henne og feier kommentaren under teppet med at han er gift på tredje året eller hva han sa. Videre, etter kysset, forteller han sjefen hennes om episoden, for å gjøre Hege en "tjeneste", og på denne måten blir han også en slags "nødvendighet" i livet hennes.

Vi har jo tidligere sett hvordan Hege har følt seg overarbeidet og under et ekstremt press fra sjefen, men det er vel litt usikkert om dette er reelt hvordan sjefen er, eller kun hvordan Hege oppfatter henne. Sjefens oppførsel endres i alle fall etter at Mikkel har fortalt henne om hendelsen den kvelden, og dette kan jo for Hege oppleves som om hun fikk litt slack, og brått blir Mikkel enda mer attraktiv å holde seg innenfor med.

Følelsen av at noe ikke stemmer her tror jeg man rett og slett skal få fordi det ikke stemmer. Det er noe med han her som ikke er bra. 

Anonymkode: 16b52...4df

Hege er også i en sårbar situation ! Enig i Hva du skrev. Men tenk da, ine er tilbake og er nesten overallt der Glenn er. Og når hege på en måte spør Glenn om han  elsker henne så sier han bare FUck you lissom. Er ikke det som ble sagt sån det men når hun kom til sigverts grav også står ine der å spiller girarr og hege blir oviously Lei seg så reagerer glenn med sinne. Isteden for å si hege jeg elsker deg, du trenger ikke vare sjalu det er deg jeg vil vare med. Å forsikkre Noen i et forhold må man rett og slett !!! 
Så jeg Skjønner godt att den kyssen kom. Men at det ikke betydde noe. Og nå som hun er helt knust så ska Glenn drive å dra hun i armen ut av bilen, sitte og dra silent treatment, kaste stoler rundt seg og skrike. Alltså Hvis hege går tillbake til Glenn Hvis han vil bli sammen igjen. Da må dem seriously i couples terapi eller lære seg å kommunicere bedre. Har selv vart i slike forhold og det skader så mye. Men nå er dom jo unge da, så har mye med alder å gjøre. 
syns synd på hege, på Glenn og men mest hege. 

Endret av Marbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref samtalen Hege og GT hadde da de badet. Jeg trodde Bø var en liten plass hvor alle kjente alle. Og at denne gjengen hadde kjent hverandre siden de var små, og hadde vært venner lenge. Men ut fra deres samtale ble de først venner på videregående, og (hvertfall GT og Hege) visste ikke om hverandre før vgs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (5 minutter siden):

Ref samtalen Hege og GT hadde da de badet. Jeg trodde Bø var en liten plass hvor alle kjente alle. Og at denne gjengen hadde kjent hverandre siden de var små, og hadde vært venner lenge. Men ut fra deres samtale ble de først venner på videregående, og (hvertfall GT og Hege) visste ikke om hverandre før vgs. 

Bø har nesten 6000 innbyggere da. Er fra et sted med halvparten, og selv der kjenner ikke alle alle.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Regner med at det er korona-relatert. At de ikke kan ha så mange biroller elns, dersom de ikke er viktig for historien.

Anonymkode: 89760...e76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bø har nesten 6000 innbyggere da. Er fra et sted med halvparten, og selv der kjenner ikke alle alle.

Anonymkode: 89760...e76

I bydelen jeg er fra er vi rundt 3000 innbyggere. Jeg kjenner ikke alle, men vet hvem alle på min alder +/- noen år er. Og dette er en bydel, det må vel være mye mer "isolert" med kun 3000 innbyggere i en bygd? 

Anonymkode: ab4c7...e51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke se en serie som tråkker på selvtilliten og psyken min 👎

Anonymkode: f1bd0...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (2 timer siden):

Bø har bare én ungdomsskole, så det er nok vanlige å vite hvem alle som er like gammel som deg selv og de som er +/÷ 2 år er. Samtidig er det vel også vanlig å ikke legge merke til eller kjenne alle personlig, selv om man kanskje husker navn eller ansikt. GT var åpenbart eldre enn Hege og Sivert, for han var elev på vgs da Hege og Sivert var på skolebesøk der. Hvis GT f.eks gikk i 10. da Hege gikk i 8., er det ikke så rart at han ikke la spesielt merke til henne.

Anonymkode: 532ec...2ab

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men…. Kan vi snakke om tidenes søteste scene - da Malene satte på «Den finaste eg veit?» 😻❤️ Det var så fint!!!!! 

Anonymkode: 6197c...825

• Liker 20
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh… møkkaserie! Anbefales ikke som gravid og lettrørt! Tårene har ikke gjort annet enn å sprette i alle retninger på de to nye episodene! :grine:

Spoiler

Først så søte ved bålet og han sier E-ordet til den forferdelige krangelen hvor man virkelig ser at de begges hjerter knuser i tusen biter! Så legger man på den herlige scenen med Nilsen og Malene for så å runde av med at det hinter mot at Ine skal få det som hun vil med GT likevel?? Hjelpes!

Blir utrolig spennende å se innspurten! …men lutt bittersøtt siden dette er siste sesong. Vil tro det hadde vært et par sterke sesonger til å hente fra rånerne i Bø!

Anonymkode: 28d74...21c

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men…. Kan vi snakke om tidenes søteste scene - da Malene satte på «Den finaste eg veit?» 😻❤️ Det var så fint!!!!! 

Anonymkode: 6197c...825

Malene og Nilsen er det ekte paret i denne serien 🥰🥰🥰

Anonymkode: ce747...dd8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbelle skrev (9 timer siden):

Hege er også i en sårbar situation ! Enig i Hva du skrev. Men tenk da, ine er tilbake og er nesten overallt der Glenn er. Og når hege på en måte spør Glenn om han  elsker henne så sier han bare FUck you lissom. Er ikke det som ble sagt sån det men når hun kom til sigverts grav også står ine der å spiller girarr og hege blir oviously Lei seg så reagerer glenn med sinne. Isteden for å si hege jeg elsker deg, du trenger ikke vare sjalu det er deg jeg vil vare med. Å forsikkre Noen i et forhold må man rett og slett !!! 
Så jeg Skjønner godt att den kyssen kom. Men at det ikke betydde noe. Og nå som hun er helt knust så ska Glenn drive å dra hun i armen ut av bilen, sitte og dra silent treatment, kaste stoler rundt seg og skrike. Alltså Hvis hege går tillbake til Glenn Hvis han vil bli sammen igjen. Da må dem seriously i couples terapi eller lære seg å kommunicere bedre. Har selv vart i slike forhold og det skader så mye. Men nå er dom jo unge da, så har mye med alder å gjøre. 
syns synd på hege, på Glenn og men mest hege. 

Enig.

Å reagere sånn er ikke greit uansett faktisk. Jeg hadde ikke taklet det hvertfall, pga tidligere opplevelser.

Man må snakke sammen, og vil man ikke snakke så må man si det "jeg klarer ikke snakke nå, gi meg et par timer. Vi kan snakke når jeg har gått meg en tur."

Det var også bare ett kyss og Hege angret oppriktig. Det hadde jeg lett tilgitt.

I tillegg har ikke GT vært spesielt forståelsesfull overfor Heges usikkerhet når Ine har dukket opp overalt heller, det hadde vært vanskelig for meg å takle.

Jeg er ikke sjalu, men når jeg blir usikker så forventer jeg å kunne lufte tankene mine uten å bli avvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...