Gå til innhold

Rådebank sesong 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 10.50):

Wow hun var med i ca 10 sekunder og aldri et nærbilde! 

Anonymkode: 922c7...4b6

Jeg tror kanskje de var tiltenkt en større del av sesongen. Kanskje mye ble klippet bort? 

Anonymkode: 2724b...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var en nydelig slutt jeg. Er selv fra en stor by og har kjent på presset om å måtte bli noe spennende, være spennende , dra ut i verden å gjøre noe spennende....dette er rett og slett ikke veien for alle. Tror verden hadde vært så mye bedre om vi omfavnet ulikhetene våre, istedet for å hylle en måte å være på som bedre enn en annen. Lenge leve introverter/ekstroverter, bygdefolk/byfolk, spenningsøkere/hjemmekjære, unge mødre/barnfrie osv osv....😊 Liker at hverken Hege eller GT er moralsk perfekte også, hvem er vel det? Man ser jo en utvikling òg fra de første episodene.

Endret av Selbu
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (På 7.2.2022 den 9.57):

Sitter igjen med en litt ekkel følelse etter slutten. GT hadde all grunn til å være sint og såret etter Hege kysset han på jobben, men det sinnet til GT.. Ubehagelig. 

Dro etter armen, rev bordet over ende. Det var veldig voldsomt. Rødt flagg. 

Det syns ikke jeg. Når en kvinne blir såret reagerer hun ofte med å gråte og å bli trist. Når en mann blir såret reagerer han ofte med å bli sint. Er man trist kan man gråte, men hva kan man gjøre når man er sint? Jeg forstår reaksjonen til GT, og har sett samme reaksjonen hos menn i det virkelige liv når de blir såret eller ting går skikkelig, skikkelig skeis. Da reagerer de med sinne, noen bare roper og er sint, serverer kreative banneord og diverse, mens andre slår eller raserer noe i nærheten. Andre kjører fort med bil. Noen hiver seg på flaska eller rus for å roe seg ned. Uansett er det viktig å uttrykke seg og om han har lyst å knuse ting når han blir sinna: vær så god, men husk å rydde opp og kjøpe nytt etterpå, hehe.. 

Det er åpenbart litt biologiske forskjeller her når det kommer til å reagere og uttrykke følelser, og jeg syns IKKE det er et rødt flagg at en mann uttrykker seg. Hadde han slått Hege, derimot, virkelig gitt henne en midt på trynet, så er jo det selvsagt ikke ok. Det er jo vold. Det at han dro henne etter armen for å føre henne ut, er da ikke problematisk. Hun ville ikke gå, han ville at hun skulle. Ok, da flytter man den personen som nekter å bevege på seg. Det ville vel alle gjort, og du hadde nok ikke tenkt det var et rødt flagg om det skjedde mellom to kvinner? 

Anonymkode: 835db...01f

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 10.21):

Jeg dømmer ALLE? Jobb med leseforståelse din. Jeg skrev Veldig mange hadde hatt godt av å komme seg ut fra nærområdet sitt for en periode. Mange som angrer på at de satset alt på ungdomskjæresten sin og fikk barn tidlig. 

 

Anonymkode: a71f5...bb5

 

Det kan godt være at noen angrer på det, men detta er fortellingen om Hege og gt og for hennes del var det absolutt ikke sånn. Begynner å lure, har du egentlig sett hele serien .. ? :P hvis du tror gt er det eneste som holder henne tilbake i Bø tar du skikkelig feil. Hun har hele livet sitt der - familien sin og lillebror, alle vennene sine som hun er glad i og jobben sin som hun elsker. (den gamle altså , ikke pink dustejobben) 

Når det gjelder det å angre seg så er det helt klart menneskelig å ville ha det man ikke kan få. Jeg tenker desutten at det er ikke noe garanti å "finne seg sjølv " eller hva man skal kalle det bare fordi man drar et par turer til utlandet .. Ine beviser vel det ganske godt.. Hu fant til slutt ut at det hun egentlig ville ha var her hjemme, ikke i en hengekøye i Australia ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selbu skrev (3 timer siden):

Synes det var en nydelig slutt jeg. Er selv fra en stor by og har kjent på presset om å måtte bli noe spennende, være spennende , dra ut i verden å gjøre noe spennende....dette er rett og slett ikke veien for alle. Tror verden hadde vært så mye bedre om vi omfavnet ulikhetene våre, istedet for å hylle en måte å være på som bedre en en annen. Lenge leve introverter/ekstroverter, bygdefolk/byfolk, spenningsøkere/hjemmekjære, unge mødre/barnfrie osv osv....😊 Liker at hverken Hege eller GT er moralsk perfekte også, hvem er vel det? Man ser jo en utvikling òg fra de første episodene.

helt enig. jg tror det du sier nå er hele budskapet i hele serien. Vær den du er, og ikke la noen andre utenifra få endre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det syns ikke jeg. Når en kvinne blir såret reagerer hun ofte med å gråte og å bli trist. Når en mann blir såret reagerer han ofte med å bli sint. Er man trist kan man gråte, men hva kan man gjøre når man er sint? Jeg forstår reaksjonen til GT, og har sett samme reaksjonen hos menn i det virkelige liv når de blir såret eller ting går skikkelig, skikkelig skeis. Da reagerer de med sinne, noen bare roper og er sint, serverer kreative banneord og diverse, mens andre slår eller raserer noe i nærheten. Andre kjører fort med bil. Noen hiver seg på flaska eller rus for å roe seg ned. Uansett er det viktig å uttrykke seg og om han har lyst å knuse ting når han blir sinna: vær så god, men husk å rydde opp og kjøpe nytt etterpå, hehe.. 

Det er åpenbart litt biologiske forskjeller her når det kommer til å reagere og uttrykke følelser, og jeg syns IKKE det er et rødt flagg at en mann uttrykker seg. Hadde han slått Hege, derimot, virkelig gitt henne en midt på trynet, så er jo det selvsagt ikke ok. Det er jo vold. Det at han dro henne etter armen for å føre henne ut, er da ikke problematisk. Hun ville ikke gå, han ville at hun skulle. Ok, da flytter man den personen som nekter å bevege på seg. Det ville vel alle gjort, og du hadde nok ikke tenkt det var et rødt flagg om det skjedde mellom to kvinner? 

Anonymkode: 835db...01f

Jeg tenker det samme. Han hadde en sterk reaksjon, men var gjort definitivt med vilje. Netopp for å vise at menn har andre måter å utrykke seg på enn hva vi kvinner har + for å vise hvor såret han faktisk ble av Hege sitt "bedrag" eller hva jg skal kalle det.. Jeg heller kanskje litt mot å være enig med mikkel at det som skjedde var ganske uskyldig og hvis jg hadde vært hege ville jg aldri sagt noe, men når det er sagt så forstår jg godt gt sin reaksjon siden han trodde noe var skjedd som var mye verre enn det som faktisk hadde skjedd.  Jeg har aldri fått servert en sånn beskjed, men regner med at man kan få mange rare fantaiser og dumme bilder i hodet i en sånn situasjon .. 

han kryssa aldri grensa til å være fysisk mot hege, hadde han gjort det ville jg vært totalt enig, det ville ikke vært innafor under noen omstedighet, utroskap eller ikke. 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 9.01):

Veldig mange hadde hatt godt av å komme seg ut fra nærområdet sitt for en periode. Mange som angrer på at de satset alt på ungdomskjæresten sin og fikk barn tidlig. Det gjelder også de som vokser opp i byer. Det er tydelig at det er den veien Hege kommer til å sikte seg mot. Mange varselstegn i deres forhold som jeg nevnte i det innlegget  du siterte. Ikke bra for barn å vokse opp med foreldre som er så umodne. Det er få som angrer på at de opplevde verden og studentlivet før de slo seg til ro. Men mange angrer på at de ikke ventet noen år før de fikk barn med noen de hadde et stabilt forhold med. Uten masse sjalusi, konflikter, styr med ekser osv. 

Anonymkode: a71f5...bb5

Jeg kommer fra bygda, og av alle de jeg kjenner har de fleste flyttet vekk en periode for studier og jobb, og noen kom tilbake.  Men de jeg kjenner som er fra Oslo bor fortsatt der, har studert der og jobber der, før de etablerer seg i en annen bydel, men fortsatt Oslo. Spør du meg er det de som burde flyttet på seg litt, sett seg omkring og blitt litt kjent utenfor ring 3. De fleste fra bygda er oppegående, ressurssterke mennesker. Blir litt som å si at alle fra Oslo driver med narkotika.

Anonymkode: 96c03...e04

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det syns ikke jeg. Når en kvinne blir såret reagerer hun ofte med å gråte og å bli trist. Når en mann blir såret reagerer han ofte med å bli sint. Er man trist kan man gråte, men hva kan man gjøre når man er sint? Jeg forstår reaksjonen til GT, og har sett samme reaksjonen hos menn i det virkelige liv når de blir såret eller ting går skikkelig, skikkelig skeis. Da reagerer de med sinne, noen bare roper og er sint, serverer kreative banneord og diverse, mens andre slår eller raserer noe i nærheten. Andre kjører fort med bil. Noen hiver seg på flaska eller rus for å roe seg ned. Uansett er det viktig å uttrykke seg og om han har lyst å knuse ting når han blir sinna: vær så god, men husk å rydde opp og kjøpe nytt etterpå, hehe.. 

Det er åpenbart litt biologiske forskjeller her når det kommer til å reagere og uttrykke følelser, og jeg syns IKKE det er et rødt flagg at en mann uttrykker seg. Hadde han slått Hege, derimot, virkelig gitt henne en midt på trynet, så er jo det selvsagt ikke ok. Det er jo vold. Det at han dro henne etter armen for å føre henne ut, er da ikke problematisk. Hun ville ikke gå, han ville at hun skulle. Ok, da flytter man den personen som nekter å bevege på seg. Det ville vel alle gjort, og du hadde nok ikke tenkt det var et rødt flagg om det skjedde mellom to kvinner? 

Anonymkode: 835db...01f

Om det skjedde mellom to kvinner Vs en mann og en dame kan ikke sammenlignes. 

Det finnes andre måter å uttrykke seg på enn å gå løs på gjenstander. Har veldig dårlig erfaring med det. Det er gjerne der det starter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så harry at han tatoverte navnet hennes på brystkassa😂 Søtt altså, men gud så harry. Men, samtidig er det jo perfekt for rollen hans da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (12 timer siden):

Haha, så harry at han tatoverte navnet hennes på brystkassa😂 Søtt altså, men gud så harry. Men, samtidig er det jo perfekt for rollen hans da. 

Synes det var fint gjort. Han skjønte hvor utrygg Hege følte seg og gjorde det for å skikkelig hamre inn hvor seriøs han var. Harry? Ja, det er de jo hele gjengen. Har gjennom Rådebank fått et helt annet syn på begrepet harry, det har vært utelukkende negativt for min del, men sånn ser jeg det ikke lenger. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2/11/2022 den 20.40):

Jeg kommer fra bygda, og av alle de jeg kjenner har de fleste flyttet vekk en periode for studier og jobb, og noen kom tilbake.  Men de jeg kjenner som er fra Oslo bor fortsatt der, har studert der og jobber der, før de etablerer seg i en annen bydel, men fortsatt Oslo. Spør du meg er det de som burde flyttet på seg litt, sett seg omkring og blitt litt kjent utenfor ring 3. De fleste fra bygda er oppegående, ressurssterke mennesker. Blir litt som å si at alle fra Oslo driver med narkotika.

Anonymkode: 96c03...e04

Tenker folk skal få bli der de trives jeg...uansett hvor de bor, bygd eller by. Det er ikke alle som har så mye eventyrlyst, de trives med ting som de er og fint er det. Også får man heller utvide sinnet ved å snakke med folk, være nysgjerrig, lese seg opp osv...

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en fin slutt. Syns det burde kommet bedre frem at Hege tross alt ikke lå med Mikkel, det var et kyss. Vennene til H og GT snakker om utroskapen ( det VAR det jo, men ikke sex…). 
Likte at Hege konfronterte Ine tilslutt. 

Anonymkode: 8b877...230

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Syns det var en fin slutt. Syns det burde kommet bedre frem at Hege tross alt ikke lå med Mikkel, det var et kyss. Vennene til H og GT snakker om utroskapen ( det VAR det jo, men ikke sex…). 
Likte at Hege konfronterte Ine tilslutt. 

Anonymkode: 8b877...230

Helt enig, det var bare et kyss :) Personlig syns jg scenen inne på kaffesjappa blir litt for korny for min smak  ;) Det er absolutt bra at hu står opp for seg sjølv, men jg ville hatt identisk reaksjon som Ine - du har virkelig ingenting med hva som skjedde eventuelt ikke skjedde.. :P Ansvaret ligger fullt ut på GT og han stoppa situasjonen og ingenting mer skjedde så forstår ikke helt hvorfor Hege skal nesten ty til vold mot hu ;) 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (På 13.2.2022 den 13.14):

Helt enig, det var bare et kyss :) Personlig syns jg scenen inne på kaffesjappa blir litt for korny for min smak  ;) Det er absolutt bra at hu står opp for seg sjølv, men jg ville hatt identisk reaksjon som Ine - du har virkelig ingenting med hva som skjedde eventuelt ikke skjedde.. :P Ansvaret ligger fullt ut på GT og han stoppa situasjonen og ingenting mer skjedde så forstår ikke helt hvorfor Hege skal nesten ty til vold mot hu ;) 

Er det så vanskelig å forstå at Hege ble sint på Ine? Det er klart at det store og hele ansvaret ligger hos GT, men det er en helt naturlig reaksjon å bli sint på "fristelsen", på den som konstant prøver seg igjen og igjen på ens kjæreste. GT gjorde ikke noe galt, han var bare sitt hyggelige jeg ovenfor Ine, men Ine prøvde seg flere ganger på GT. Da er det helt naturlig at Hege blir sint, engstelig og sjalu. 

Anonymkode: 835db...01f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne sesongen også skikkelig deppende? (Isåfall sparer jeg til senere da jeg ikke er i humør til det nå)

Anonymkode: 2afcf...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er denne sesongen også skikkelig deppende? (Isåfall sparer jeg til senere da jeg ikke er i humør til det nå)

Anonymkode: 2afcf...a0d

nei det syns jg ikke :) terningkast seks for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det så vanskelig å forstå at Hege ble sint på Ine? Det er klart at det store og hele ansvaret ligger hos GT, men det er en helt naturlig reaksjon å bli sint på "fristelsen", på den som konstant prøver seg igjen og igjen på ens kjæreste. GT gjorde ikke noe galt, han var bare sitt hyggelige jeg ovenfor Ine, men Ine prøvde seg flere ganger på GT. Da er det helt naturlig at Hege blir sint, engstelig og sjalu. 

Anonymkode: 835db...01f

Vi får være enig at vi ikke blir helt enig ..;) Jeg føler ikke ine prøver seg igjen og igjen slik du beskriver det. Ja det er noen hendelser absolutt, men hvis vi tar scenen når hu skal synge som eksempel, det er vel ikke hennes feil at GT blir helt tullete og snål og tar av seg caps? Hu skal jo bare framføre sang ;) kaffegreia tolka jg litt annerledes som jg har nevnt før, jg tok det mer som at hun prøver være der for vennen sin, noe som er en positiv ting i min bok, ikke ei drittkjerring som prøver å ødelegge.. Sånn all in all er det jo Ine som hele veien sier nei, mens GT desperat prøver å vinne henne tilbake før heeelt på slutten hvor bordet har snudd, men da er det for seint siden gt sier nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Irja skrev (På 7.2.2022 den 9.57):

Sitter igjen med en litt ekkel følelse etter slutten. GT hadde all grunn til å være sint og såret etter Hege kysset han på jobben, men det sinnet til GT.. Ubehagelig. 

Dro etter armen, rev bordet over ende. Det var veldig voldsomt. Rødt flagg. 

Helt enig med deg. Fult forståelig at han ble sint, men der var en skikkelig skremmende reaksjon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

For en BRA serie 🙌🏻😁

Anonymkode: 6d2ea...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...