Fibonacci Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #81 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hehe, det har jeg ikke tenkt på, men de fleste barna er så små at de ikke skjønner så mye av sånne leker, men moro hadde det sikkert vært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 20. oktober 2005 #82 Del Skrevet 20. oktober 2005 Bare innom med en natta- jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 21. oktober 2005 #83 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) La Traviata-vennen! Ser at det er lenge siden jeg har skrevet noe her hos deg, men jeg følger med altså. Tankene mine har bare vært litt andre steder denne uka Synes synd på deg med denne kvalmen, samtidig som jeg bekymrer meg litt for at jeg ikke er kvalm Men det kommer vel Gratulerer med Brages ettårsdag Ønsker deg en kvalmefri og god helg! fra Fru B Endret 21. oktober 2005 av Fru Biscuit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #84 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Takk for hilsen fru B! Skjønner godt at du har vært litt "borte" denne uka! Gleder meg sånn på dine vegne! I dag er jeg 5+0! Dette skjer nedi magen kommende uke: Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen! I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser. Helt utrolig Endret 21. oktober 2005 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 21. oktober 2005 #85 Del Skrevet 21. oktober 2005 Takk for hilsen fru B! Skjønner godt at du har vært litt "borte" denne uka! Gleder meg sånn på dine vegne! I dag er jeg 5+0! ← Ja, det er helt fantastisk alt som skjer, vi må klappe litt for denne kroppen Men du, jeg skjønner ikke helt hvordan du regner de ukene? Jeg trodde nå at jeg er 4+2, altså er jeg fire uker på vei og fosteret to. Men hva blir da 5+0? :klø: Mulig jeg er litt treig her, altså. Du har jo tross alt vært gjennom moroa før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #86 Del Skrevet 21. oktober 2005 4+2 betyr at du er 4 uker og to dager på vei. 5+0 betyr akkurat 5 uker på vei, fosterets alder er dine uker minus 2, dvs at du nå er 4+2 og fosteret 2+2. Vet ikke om det var forståelig jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 21. oktober 2005 #87 Del Skrevet 21. oktober 2005 Grattis med det lille 5+0 mirakelet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 21. oktober 2005 #88 Del Skrevet 21. oktober 2005 4+2 betyr at du er 4 uker og to dager på vei. 5+0 betyr akkurat 5 uker på vei, fosterets alder er dine uker minus 2, dvs at du nå er 4+2 og fosteret 2+2. Vet ikke om det var forståelig jeg? ← Aha! Da snakker vi samme språk Det er bare så mange forskjellige måter å skrive/regne dette på at jeg ble litt forvirret... Men det er med andre ord ikke mange dagene som skiller oss! Og gratulerer med fem uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 21. oktober 2005 #89 Del Skrevet 21. oktober 2005 Yay! Gratulerer med fem uker Tenk så koselig da..og så utrolig fantastisk! Forresten, ser for meg en masse voksne folk med barna på armen som står å fisker opp godter via vinduet :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 21. oktober 2005 #90 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hello sweety! Siden jeg holder hus i den andre dagboken din så fant jeg ut at jeg måtte jo innom her også! GRATULERER MASSE VENNEN MIN! Det er nesten leit at jeg ikke kan være gravid sammen deg denne gangen også - men sånn er det: Her er det kroken på døra for flere små! Får heller nyte tiden din sammen med deg! Er kjempeglad på dine vegne vennen! Nå blir det spennende å se om Bragegullet får en lillebror eller en lillesøster! Kjempeklem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 21. oktober 2005 #91 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei! Innom en kjapp tur for å ønske deg god helg! Og gratulerer med Brages 1 års dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #92 Del Skrevet 21. oktober 2005 Takk for hilsener, fru Biscuit, Lille Ballerina, Charmina og *MissS*! Nå er det snart slutt på arbeidsuka og endelig HELG! I kveld skal jeg bake muffins og begynne å ordne til bursdag i morgen. Vi blir hele 9 barn og 10 voksne! Det var veldig mange som takket ja på kort varsel og det er alltid koselig. I dag er ikke formen min så verst! Gravid-hormonene har flyttet ut fra kvalmesenteret (forgodt håper jeg, men vi får se) og herjer nå for fullt i puppene. Makan til ømt og vondt! men bare jeg slipper hodepine og kvalme så er jeg superhappy! GOD HELG!!! Takk for gratulasjoner folkens! Skal overbringe dem til Brage på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 21. oktober 2005 #93 Del Skrevet 21. oktober 2005 Så gøy med BURSDAG! De kommer jammen tett, de to dine! Jeg har en venninne som fikk sin første i november i fjor, og som venter en ny en til våren. Skal si det skjer fort. Måtte jo stikke innom og si TAKK for koselig hilsen i dagboka mi! Det er så gøy at det er en haug med junibarn på gang. Jeg krysser fingrene for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 21. oktober 2005 #94 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei La Graviata Ville bare innom å ønske dere en fortreffelig helg! Og ha en fantastisk bursdag!!! Hurra for lille Brage gutten!! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #95 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei og takk for hilsener Rognebær og April! Litt sliten i kveld, og mye å gjøre. Stikker innom en snartur for å legge ut nytt magebilde tatt i dag (5+0)! Jeg synes den buler ganske mye jeg, men det er jo ikke babykul akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. oktober 2005 #96 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er som du sier - heeeelt utrolig...at et helt nytt menneske kan komme ut av "ingenting" - et egg og en ivrig spermie! *s* Verden er forundelig, og det hele nokså fantastisk... Er i grunnen ikke rart at det går galt noen ganger heller, så mye som skal på plass - bare hjernen er et mysterium. Og det er heldigvis sjelden det går galt også da! Nuddelig mage synes jeg da, bare litt sjalu for at du allerede kan kose deg med en liten kul! God fredag og GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 21. oktober 2005 #97 Del Skrevet 21. oktober 2005 Og jeg som lurte på hvorfor denne ikke dukket opp under "mine innlegg". Kanskje lurt å skrive en hilsen her først. Uansett - nok en gang: Gratulerer. Gleder meg til å følge med på dette svangerskapet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #98 Del Skrevet 21. oktober 2005 Stor klem til Orkideen og Moonchild! Koselig at du vil følge med meg Moonchild! Orkisen, du har da vitterlig ordentlig babykul! I det hele tatt, du er kul! Gleder meg til magen blir sånn rund at den "detter ut" liksom. Veide meg forresten i stad, og jeg veier nå 65 kg, en halv kilo mer enn for to uker siden. Kunne vært verre kanskje? Klar for senga snart Muffinsene er ferdig bakt og bursdagsbordet dekket på. I morgen gjenstår det å pynte kaker, vaske over kåken (mannen skal hjelpe til), blåse ballonger og mye sånn moro! Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 21. oktober 2005 #99 Del Skrevet 21. oktober 2005 nyyyydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. oktober 2005 #100 Del Skrevet 21. oktober 2005 Fiiin mage!! Ha en god helg,og grattis til Brage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg