Gå til innhold

Gulljentas første dager


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Så koselig med magebilde sånn helt fra begynnelsen... Tar jo bilder jevnlig selv, forandring eller ei - bare koselig å ha for ettertiden. Men, uten at jeg mener å være stygg, så blir jeg jo nesten litt misunnelig når jeg ser du har den fine lille stramme (den ser stram ut) kulen, og jeg er 16 uker på vei og har bare dissende vomflesk! *sukk* :ler:

Kommer itl å få en hengende livbøye jeg, etter graviditeten. Du ser jo ut som om du er fast i fisken!!! :Nikke:

Tror det er en fin tid å få nr. to på jeg, selv om det også er "tett"... Men jeg Brage vil jo ikke være kommet i trassalderen enda, når baby kommer, og jo tidligere den kommer, jo mindre vil han jo huske livet uten søsken! :) Tror det hjelper til mindre sjalusi.

Utover det kan jeg bare tipse om at flere jeg kjenner som har to tette, begge vognbarn, er veldig fornøyd med søskenvogn, slik at man kan ha sports- og bagvogn i ett, før man bruker begge sportsvognene! ;)

God lørdag med Bragegutt på utsiden og lille spiren på innsiden!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å se dere her inne, Orkideen og iingvild! :klem:

Hrrrmmm... den magen min er ikke såå stram altså Orkideen!

Og magen din synes jeg bare er kjempefin med den lille kulen på! Den kulen du har er jo baby, mens min bare er "andre" ting!

Det er gøy å ha sånne bilder for ettertiden, og siden jeg har magebilder fra Brages tid i magen også kan jeg jo sammenligne! Det er visst vanlig å få mage tidligere med nr. 2.

Da jeg var gravid med brage tok vi det første magebildet i uke 13, og det så sånn ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med magebilder :hoppe:

Jeg og vil ha!!! Eller kanskje jeg skal vente littegrann forresten :ler: Victoria er jo ikke såå gammel og jeg blir ganske sliten av henne innimellom..

Ha en riktig fin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer babystøv til alle som vil ha!

Jaaaaa, jeg tar gjerne i mot :hoppe:

Skjønner godt at du må være helt overlykkelig nå, det er jo bare helt fantastisk; en liten Brage ved siden av og et lite nurk innenfor :tommelsmil:

Jeg synes det var et fint magebilde jeg :Nikke: Noe lignende vil min mage og bli (om jeg blir gravid da) siden fettet etter supergutt liksom aldri har forsvunnet helt :sjenert: Men hva gjør vel det med litt flesk utenpå (det så ikke ut som det altså :) ) når man vet hva som er inni :sjarmor:

Ha det fint :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gratulert deg både her og der, men jeg gjør det gjerne igjen. Gratulerer masse med baby i magen..... :hoppe: Håper du får et flott svangerskap.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok og spire :-)

Så gøy med magebilde - det må jeg huske å ta selv, men har nok ikke så slankt utgangspunkt som du nei. :ler: Skal bli gøy når den magen blir større av noe annet enn mat og snop gitt.

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, April, Leanora, monja, smilepia og Orkideen! :klem:

Hehe, magen er ikke helt flat nei Leanora - og nå skal den bare bli rundere! Gleder meg til å få en ordentlig mage å kose med, og ikke minst til å kjenne spark! : :hjerter_rundt:

Og så gleder jeg meg veldig til å se den lille på UL etter hvert. Vi vil nok vite kjønnet! ;)

Foreløpig er det noen fellestrekk og en del ulikheter mellom svangerskap 1 og 2:

Sv.skap 1: Veldig kvalm, mye hodepine, ekstremt trøtt, mange lukter og smaker jeg ikke tålte, dilla på lakris, mye aktivitet i magen, babyen hikka masse, hjertefrekvensen var rundt 120, bekkenløsning fra rundt 8. måned.

Sv.skap 2: (hittil) Litt kvalme, men ikke så mye som sist, noe hodepine, masse kviser, har ikke dilla på noe spes. Litt bekkensmerter. Går veldig ofte på do!

Føler meg til tider ikke så gravid som sist, for da var jeg så kvalm og trøtt! Er jo trøtt nå også, men ikke så til de grader! Jeg er sjeleglad for å slippe den kvalmen selvfølgelig!

Men jeg kjenner at det skjer mye nederst i magen, av menssmerter og ligamentsmerter. Og puppene er ganske ømme (men det går stort sett greit å gi Brage pupp).

Det er deilig å være gravid! :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Stemmer i med de andre gratulantene: Gratulerer så mye!!

Vi gikk litt samtidig sist også (jeg hadde litt forsprang), husker jeg leste dagboken din ofte. Skal nok gjøre det denne gangen også. :Nikke:

Jeg har også lurt litt på det med søskenvogn :klø:

Tror vi venter til det nærmer seg med å bestemme. Er jo ikke sikkert det er nødvendig. Vesla har jo egen sovevogn og søskenvogn virker litt stort og tungvint. Vi får se.

Ha en fin uke, kos deg med magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny: :klem:

Å, jeg husker jeg leste masse i dagboka di sist også! Du skriver så fint. Håper det går bra med den lille spiren din!

Har diskutert litt rundt det med søskenvogn, men tror vi kommer til å gå for en sånn en, hvordan skal jeg ellers klare å gå tur med begge ungene? Og det er ikke plass til to vogner i bilen heller. Evt. kunne jo Brage hatt søskensete på kombivogna, men da kan han jo ikke sove. Tror vi prøver å selge trehjulingen hans og kjøpe en tvillingvogn istedet! Har sett noen stilige ;)

God kveld til godtfolket! I kveld skal jeg gjøre ferdig dressen jeg strikker til Brage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sniker jeg :sjenert: Gratulerer så mye med spire i magen! Du har herved en ny fast dagbokleser :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så koselig å lese om deg og magen din!!! Jeg blir så glad :) Også håper jeg at jeg har tatt til meg masse av det babystøvet du sendte ut forleden dag, for nå er det bare et par dager igjen til tante teit / testing! Det er så spennende, at fy! Tenk så koselig om vi kunne være gravide samtidig :Nikke:

Nei, nå drømmer jeg meg helt bort igjen :roll: Jeg som egentlig skal lage skisse til oppgaven min, og absolutt ikke har tid til å sitte her inne og "fjase." Men det er jammen vanskelig å tenke på noe annet enn bebiser ;)

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du GRAVID!!!???? oioioi!!! Dette var jo kjempenyheter. Jeg er aldri på KG lenger, men måtte innom boka til Bizzy nå, og så har DU bok her også - igjen. Gratulerer så utrolig mye! Kos deg med svangerskapet! Klem fra hanni (som er gaaaaanske misunnelig :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen var du ikk her og - så koselig.

Her skal jeg jammen inn å lese ofte ja. gleder meg masse til å følge med deg og magen!!!

Er bare bitttttttelittegranne missunnelig ja.... men det går det og :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en ny dagbokleser Lille Ballerina! :)

Å, jeg håper virkelig det har klaffet for dere denne måneden fru Biscuit! Det hadde vært sååå gøy å gå gravide sammen! :hoppe:

Satser på at babystøvet mitt landet der det skulle! :ler:

Hei hanni, gøy å se deg også! :klem:

Takk for gratulasjoner, og håper vi kan snakkes igjen snart! :)

Glossy, jeg krysser fingrene for at du kan få ønsket ditt oppfylt snart :klem:

I dag er jeg... skaviseee.... 4+2!

Det stikker i magen i kveld, og verker litt i ryggen. Hadde hodepine i stad, men den har bedret seg nå etter litt avslapning på sofaen etter at B hadde lagt seg!

Lurer på når foreldrene mine skal få vite det! Forrige gang fortalte vi det når jeg var 6 uker på vei, så kanskje vi gjør det denne gangen også. Tror nok det kommer ganske uventet på dem!

Det blir nok lettere å skjule for omverdenen denne gangen enn forrige. Nå er jeg jo ikke i nærheten så kvalm og uvel og slapp og trøtt som sist!

Og det gjør meg litt bekymra også! :overrasket:

Tenk om det er noe galt!!!

Det jeg merker mest til er magesmerter og ømme pupper. Så noe er det jo...

Pluss humørsvingninger de luxe! Lunta er kort, nærmest ikke-eksisterende. Og jeg tåler ikke at mannen kommenterer hva jeg spiser!!! :sinna:

Sånn var det forrige gang også... :rodme:

God søndagskveld! :vinke:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres jo ut til at du har noen symptomer ja men at du slipper kvalmen og trøttheten er jo egentlig bare superbra. :tommel:

Må være koselig å overbringe en så god nyhet til foreldrene dine. Gleder meg til det blir min tur jeg.... :sjenert:

Håper du får en fin mandag og en riktig god uke.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener Heidi76 og MissS! :klem:

Vi forteller det kanskje til helga, i forbindelse med bursdagen (men bare til nærmeste familie). Gleder meg allrede jeg! :)

Ha en god mandag dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener Heidi76 og MissS! :klem:

Vi forteller det kanskje til helga, i forbindelse med bursdagen (men bare til nærmeste familie). Gleder meg allrede jeg! :)

Ha en god mandag dere! :klem:

Åååå, det blir spennende å høre hva de sier - gøy at de sikkert ikke forventer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...