Gå til innhold

Gulljentas første dager


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt første sv.skapskontroll hos legen! Det blir den 7. november, da er jeg 7+3.

Regner ikke med at det skjer så mye, men greit å "komme inn i systemet" og få helsekort og sånt.

Men jeg har hørt at de har kutta så voldsomt ned på kontrollene nå, så det blir vel ikke så ofte jeg kommer til å gå der!

Har lyst til å gå til den samme jordmora jeg gikk til sist, hun var så utrolig grei! Og jordmødre har tross alt litt mer spesialkompetanse enn leger når det gjelder dette her, og ikke minst, de har god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

:grine2: Gratulerer så masse. :klem:

Kommer nok til å følge med deg framover.

Det er noe eget med gravide altså... :hjerte:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å ha ringt for å få legetime :) Da er man liksom ordentlig gravid, når man har sagt det høyt til det offentlige liksom.

Jeg hører flere som sier at svangerskapene trenger ikke å være like symptommessig, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det. Du har jo nok av symptomer uansett :ler: Og om det er forskjell, kanskje det er ei lita :babyjente:

Så gøy det vil bli å fortelle det til de nærmeste :hoppe:. Det er jo en av tingene man gleder seg mest med om man blir gravid :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime! Jippi!!! :)

Blir hakket mer virkelig da altså, som Leanora skriver... ;)

Var jo på min 2. legekontroll selv i dag - hatt tre kontroller totalt inkl. jordmor... Tror det er veldig forskjellig med tanke på disse nedskjæringene, for på mitt legekontor har vi fast kontroll hver 4. uke - annehver gang hos lege og jordmor, frem til 30 sv.uke. Etter det er det hver 2. uke. Blir noen kontroller av det, men jeg synes det er godt å vite at jeg følges opp jevnt og trutt, og at jeg baaaare kan ringe! :Nikke:

Håper du får god oppfølging du også! :)

Stor :klem: til deg med ønske om en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig når det gjelder jormor. de har liksom tid og lyst til å prate med deg. og ikke minst sjekke og dulle. Legen er jo bare inne og ut. Tok vel max 5 min hver gang. Men det var jo masse venting for legen var jo alltid forsinket.

Håper du får tak i samme da og at hun har tid til å ta deg inn. Blir spennende med den første legetimen iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du har fått dagbok her også da!! Skal nok følge med deg. Jeg har jo tenkt å vente litt med nr. 2, men kjenner jeg blir litt misunnelig. Men skal vente da.. He he.. Er så gøy og følge med deg da. Koselig med graviditetsdagbok igjen :)

Masse lykke til i svangerskapet ditt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til Mayamor, Leanora, Orkideen, Glossy, Leanora igjen og Silje:)! :klem:

Herlig å komme inn hit og se så mange hilsener.

I kveld kjenner jeg at gravidtrøttheten virkelig siger innover her. det eneste som får meg opp fra sofaen er dobesøk og en mage som roooper etter kveldsmat! :ler:

I stad hadde jeg veldig hjertebank også, men jeg kjenner det igjen og vet at det pleier å være sånn!

I helga var Brage så klengete på meg at jeg ble helt satt ut. Men i dag har han vært mer seg selv, og vi hadde en kjempekoselig lekestund etter middagen. Han har nå begynt å stable babylegoen sin! Kjempeflink gutt, og så synes han putteboksen er vannvittig morsom, og ler høyt når en kloss forsvinner nedi der! :ler:

Det er jammen koselig å ha en godgutt på utsiden og en liten spire på innsiden. Den lille har nå fått kallenavn - Lille Laban (eller Labbeline)!

Eller bare Klumpen (mannens festlige forslag...)

Nå hører jeg tydelig senga rope på meg! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lille Ballerina!

Mener du om jeg kjenner noe til babyen? Ikke ennå, det er altfor tidlig, men jeg kjenner masse menssmerter og stikninger og kramper i magen.

Og i dag har kvalmen satt inn for fullt... :kvalm:

Den tok meg på senga så å si, er hjemme fra jobb i dag, for halve morgenen gikk medtil å henge over doskåla.

Så jeg tok nok munnen for full da jeg sa at jeg ikke er kvalm i dette svangerskapet... :roll:

Den kom bare senere nå enn forrige gang.

Har kjempehodepine også, men jeg ble så utrolig glad når jeg leste at fru Biscuit er gravid!!! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Bare innom med en stor klem til deg! :klem: God bedring med kvalmen! :kose: Ikke merket noe til den.. Kan bli akutt uggen av matlukter, men det forsvinenr like brått som det kommer..

Fint å lese at du har positive erfaringer med jordmor. Jeg har veldig lyst å gå til jordmor. Kan levende forestille meg at de gir bedre omsorg, det er dette som er faget deres. :) For legen er det bare en liten del av deres store omfattende fag..

HA en god tirsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen Huldra! :klem:

Kvalmen er der, men nå har jeg lyst på mat igjen, og holder det i sjakk ved å dytte innpå litt mat nå og da.

Skal begynne med å ta en kjeks eller to på senga før jeg står opp, det hjalp forrige gang i hvert fall!

Nå har jeg akkurat SMS´et med mannens kusine (hun er også en god venninne av meg). Hun venter jo tvillinger i januar! Og hun tror Lille Laban er en jente, eller at det er to stykker...

Yeah right!

Jeg håper virkelig ikke det! :overrasket::overrasket::overrasket:

En nær kollega av meg på jobben går ut i fødselspermisjon i morgen! Er så spent på hennes vegne. Babyen hennes sitter i seteleie, og hun skal inn på Riksen på fredag og prøve å snu den... hvis ikke det går blir det nok planlagt keisersnitt.

Hun ønsker seg jo helst naturlig fødsel, men setefødsler er jo et kapittel for seg. En stor andel av dem ender jo med hastekeisersnitt... og det er større risiko for babyen også.

Tenker masse på henne om dagen!

I dag er jeg 4+4, og sånn omtrent har jeg det:

Hodepine

Kvalme (verst om morgenen)

Går veldig ofte på do

Menssmerter og stikninger

Litt ømme pupper

Trøtt om kveldene!

Av og til veldig hjertebank

Jeg drømte et eller annet om babyen i natt, men jeg husker ikke hva det var! :klø:

Ha en fin tirsdag folkens! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du har andre symptomer denne gangen, eller mangelen på sådan enn så lenge kan jo være et tegn på at det gjemmer seg en jente der inne denne gangen! ;)

Fin tanke i allefall, at Brage kan blir storebror til en lillesøster! :hjerte: Storebror blir han jo uansett, men det hadde kanskje vært ekstra koselig med en jente denne gangen!??

God bedring med morgenkvalmen og alt det andre som føler med!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, den kvalmen er ikke noe særlig nei :riste: , ikke hodepinen heller forsåvidt. Men sant ja, at det kan hjelpe godt på med litt kjeks på sengekanten :)

Men det er rart med det; hva man egentlig godtar når man vet det er et lite vidunder der inne som er årsaken til det :hjerter:

Goood bedring :klem:

Endret av Leanora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Leanora og Mrs. Potter! :klem:

Det hjelper å få i seg noe mat når kvalmen kommer snikende. Resultatet er jo at jeg spiser nesten hele tiden... :rodme:

Kommer til å bli en stor ELEFANT til slutt! :overrasket:

Spiser ordentlig mat og ikke så mye snop og junk, men det er jo mat likevel. Så jeg regner med at kiloene kommer til å rase på.

Magen blir helt oppblåst og står i denne stund rett ut som en ballong. Ser ut som jeg er 6 mnd på vei, minst! :roll:

Dere skulle bare sett!

Må sørge for å ha med meg nok mat på jobb også. Frukt og sånt!

Puppene vokser igjen, men som sist er det den venstre som vokser mest. Tydelig forskjell, skikkelig asymmetri! :eeeh:

I stad begynte jeg å gå gjennom gravidklærne mine for å se hva jeg har. Alle buksene mine var til vask bortsett fra en, og den var blitt så trang! (krympa i vask sikkert... :sjenert: ). Så jeg fant fram en mammadongeri som passa veldig bra når jeg tok den helt inn i livet. Jeg har heldigvis ganske mye mammaklær og håper jeg slipper å kjøpe veldig mye nytt!

Har ikke tenkt å begynne med mammaklær allerede altså, i hvert fall ikke ute blant folk (så skifter jeg kanskje når jeg kommer hjem).

Klem fra La Gravidata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har endel mammaklær fra forrige runde! :tommel:

La du på deg mye forrige gang? Kan jo bare være at du er litt oppblåst akkuratt nå, du må ikke stresse for mye med vekta da. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...