Gå til innhold

Gulljentas første dager


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Peony og LB: :klem:

Nå har svigers reist hjem igjen og Brage lagt seg! De synes det var veldig koselig å høre at det var et nytt barnebarn på vei! Det blir deres fjerde i rekken. For den kommende oldemoren blir dette det 7. oldebarnet!

De hylte ikke akkurat av begeistring, men det er ikke helt deres stil heller. Men de syntes det var fint at barna våre kommer tett, for da får de mye glede av hverandre. Og så var de veldig spente på om det er en gutt eller jente!

Foreldrene mine rakk ikke innom i dag, dessverre :tristbla:

Men vi har avtalt å møte dem i morgen, så da får de også vite det! Da tror jeg nok moren min kommer til å bli veldig glad, mens faren min kommer til å smile lurt og tenke ut noe riktig fint, som f.eks. hva slags tre han skal plante på hytta den dagen babyen blir født! :-D

De andre barnebarna har epletrær og Brage har et pæretre.

Brage fikk litt flere gaver i dag:

- treleke fra oldemor (en vogn med to ryttere til å dra bortover gulvet)

- Pinocchio-snurrebass fra Italia (der svigers har vært på ferie)

- penger til pulk

Saken er jo at nå trenger vi tvilling-pulk, med plass til to stykker! Og så vet jeg ikke hvordan det blir i påsken neste år, om vi drar på fjellet som vi pleier eller om jeg er såpass stor og tung at det blir deiligst med hjemme-påske.

Vi får se, mulig at vi drøyer med å kjøpe pulk og heller låner en så lenge (det er jo ikke sikkert det blir noe særlig snø og skiføre i vinter heller).

Og nå er helga straks over :sur:

Hvorfor går det så fort alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, nå ble jeg skikkelig klar for fjellpåske. Spørs bare hvordan formen er da (og uansett er det vel ikke tiden for de store utskeielsene). Blei helt syk av lengsel etter snø og ski og lange bakker (både på nedoverski og bortoverski).

Høres koselig ut med treplanting!

Mannens bestemor har nettopp fått høre om knøttet som er på vei. Hun har allerede 8 barnebarn (de to siste dukka opp siste uka) og nå er det to til på vei (i en ny "gren" i treet)! Og strikke tepper til alle gjør hun fremdeles. Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei miip! :klem:

Imponerende av oldemoren din å strikke tepper til så mange! :Nikke:

Mannens mormor har for dårlig syn til sånt, men hun var i sin tid kjempeflink med nær sagt alt håndarbeide. Hun malte bilder også! Og lagde smykker.

Status i kveld: trøtt, sliten, vondt i hodet, oppblåst og vond i magen, ubehagelige stikninger og veldig klar for senga snart! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at svigersene dine ble glade da. Noe annet hadde jo forsåvidt vært merkelig. Sikkert greit å lette på trykket ved å fortelle det til familien. Tenker den kommende oldemor gleder seg stort til den nye kommer til verden (hvor gammel er oldemor forresten?). Min mormor (69 år) og morfar (78 år) har bare 2 oldebarn, men mannen sin farmor (91 år) har hele 16 oldebarn. Like glade i alle sammen.

Håper du får en god natts søvn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LB og monja! :klem:

Oldemor er hele 91 år! Hun er dårlig til bens og har dårlig syn, men humøret og humoren står det bra til med!

Hun er veldig glad i Brage, og jeg gleder meg til å fortelle henne om den nye babyen neste gang vi ser henne!

God mandag til godtfolket! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at svigers ble glade. Dumt at foreldrene dine ikke fikk kommet innom, men da får du en dag til å fortelle på! :ler: Kjempefin tradisjon pappaen din har startet med å plante trær for barnebarna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

:vinke:

Endelig innom en tur... Har ikke fått lest meg igjennom det som har kommet siden sist, er litt "hangover" etter helgens strabaser enda... Men for en flott banner du har fått deg i signaturen din! Den var fiiin!!! :) Åssen lager du en sånn en?

Den var i allefall kjempefin! :Nikke:

Så utrolig at du har oldemoren din enda! Jeg blir så imponert av sånt, for jeg har ikke engang en bestemor eller bestefar igjen. Mistet den siste da jeg var 6 år, og derfor blir det kanskje ekstra rart å lese om noens oldemor! Men det er jo sprekt å være ved så godt mot når man er over 90! :tommel:

Håper du får en fin mandag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peony: :klem: Ja, det er veldig koselig at han planter trær på fødselsdagene til godungene, hittil har alle blitt født vår/sommer/høst, så jeg vet ikke hvordan det ville blitt med et januarbarn! :ler:

Orkideen: Det signaturbildet har jeg lagd i Photoshop! Veldig enkelt, når selv jeg klarer det! ;)

Har fulgt denne oppskriften fra nybaktmamma.com, men her på KG er største tillatte størrelse 400 x 75 pixler, så de blir litt mindre!

Oldemoren jeg skrev om er Brages oldemor, dvs mannens mormor! men jeg er veldig glad i henne og kaller henne mormor jeg også. Jeg har dessverre mistet alle mine besteforeldre for en god del år siden!

Ha en fin mandagskveld dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

Foreldrene mine ble så glade og overraska! :grine2:

Faren min fant fram konjakk og skulle feire, og tok bilde av meg og mannen og den lille magen! Hihi!

Moren min hadde faktisk lagt merke til at magen min var større i dag, før vi fortalte det. Og så ble det snakk om tvillinger, og jeg merka at jeg fikk litt bange anelser når mannens kusine som venter 2 i januar nå sendte en mail og sa at hun kjente seg veldig igjen i det at magen vokste tidlig... :overrasket:

HJEEEELP!!!!

Dette er litt mer enn jeg er klar for altså. Tanken på det, vel å merke.

Men magen vokser, den. Den er større nå enn i forrige uke...

Men kanskje jeg er lengre på vei enn jeg trodde?

Skal legge meg snart, etter litt kveldsmat! Matvrak, der har dere meg!

Får ikke tatt noen ordentlig dagbokrunde nå, men kommer sterkere tilbake i morgen!

Natta! :vinke:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Så bra at de ble glade og lykkelige! Det var vel ikke annet å forvente, det?

Du skal se det er TO inni der! :ler: Hjelpe meg... Jeg tror jeg hadde blitt skrekkslagen! (Men sikkert glad!)

Men er det ikke uansett vanlig å merke magen tidligere i senere svangerskap?

Ha en fin tirsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn jublende besteforeldre :) Koselig det!

Du skal se du får tvillinger ja :ler: Nei da, er jo ikke sikkert det! Har hørt at magen som regel kommer veldig fort med nummer 2! Så da kan det jo bare være det. Uansett tipper jeg de er veldig velkomne jeg, enten det er 1 eller 2 ;)

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rognebær, Peony og April: :klem:

Jeg tror ikke noe særlig på tvillinger selv, men får litt hetta når flere nevner det! Jeg tror mer på at magen vokser fortere fordi det er nr. 2 (og det er ikke så lenge siden forrige baby var der inne!) ;)

Men du har rett i at 2 er velkomne April, bare man får summet seg litt først. Da måtte vi kjøpt større bil (helst en buss :ler:) og bygd på huset etter hvert...

Skal til legen neste mandag, og da regner jeg med at hun undersøker meg og ser om livmorstørrelsen stemmer med antall uker!

I dag er det så trist og vått vær at jeg blir helt satt ut. Er sååå trøtt! :Gjesp:

Det var mye å gjøre på jobben i dag, og på slutten av dagen hadde jeg vondt i hodet og var så akutt sulten at jeg bare måtte lange i meg noe rester med en gang vi kom inn døra her hjemme. Og skal vi se... vi hadde 5 liter melk før helga, og nå tømte jeg akkurat den siste skvetten... :sjenert:

Nå skal jeg ta en runde i dagbøkene!

Ha en fin kveld dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Utrolig fin skikk det med å plante tre! :hjerte: Tror jeg skal tipse min pappa om det jeg... De har god plass i hagen ;)

En jeg kjenner godt fikk også tidlig stor mage med nr to, og veldig tidllig bekkenløsning, alt før tre mnd.. Alle spøkte med det var tvillinger, men det var det ikke. Når livmoren har vært igjennom det før, tror jeg det er lettere for den å vokse gang nr to (og tre). ER jo en grunn til at andregangs(osv)fødende får kraftigere etterrier under amming enn førstegangsfødende.

Tipper det bare er en i magen din jeg, men det får dere uansett svar på på ultralyd! ;)

Ha en fin kveld! :klem:

*skrev så mange latterlige skriveleifer at jeg bare MÅTTE rette litt* :rodme:

Endret av Hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mange artige spekulasjoner rundt den "store" magen din. :ler: Vi får vente å se til du skal på kontroll. ;)

Fin er den ihvertfall. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for link til banner-mal! :kyss:

Må vel lage meg en slik etterhvert! :)

Hihi, må le litt av denne eventuelt tvillingdebatten! Man kan riktignok aldri vite, men i og med at det ikke er mer en rett under året siden du gikk gravid sist, så vil jeg tro det er mest pga. at livmoren og muskulaturen strekker seg raskere. Det er i allefall veldig normalt!

Har flere i terminklubben min på SM som får to tette, og alle har blitt fort store! :Nikke:

Men det blir nå spennende på kontroll og evt. UL etterhvert uansett! Husker det var det første mannen min spurte om, lettere desperat, da jeg fortalte at jeg hadde hørt hjertelyden for første gang... "Det var vel bare ET hjerte???!?!?"

:ler:

Tvillinger hadde selvsagt vært velkomment, men så langt så tenker jeg det holder med én av gangen! I allefall nå når det er førstemann og jeg jo ikke aner noe som helst om små skrikerunger! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til Hulderjenta, Heidi76 og Orkidéen! :klem:

Hehe, jeg tror nok det bare er én der inne, den bare tar litt stor plass! :Hehe:

Nå har jeg sittet og proppameg med godteriet som ble til overs fra Halloween, vi fikk uventet lite besøk (og det var heeelt greit!).

Men nå burde jeg vel slutte, så jeg ikke blir helt :kvalm:

Åja, du må lage deg en sånn signatur Orkisen! :hoppe:

Det er stilig og personlig!

Selv om jeg blir litt lei av å se min egen mage på hvert innlegg jeg skriver... kanskje jeg forandrer litt på den etter hvert!

Brage var så sutrete i kveld, og sovna i fanget mitt før jeg rakk å gi ham kveldsmat eller noenting, men han spiste da en stor porsjon da han kom til seg selv, og etterpå lekte han masse med garasjen sin og kjørte bilene opp og ned og styra fælt! :ler:

Han har begynt å si "gak-gak", det betyr "takk-takk" (tror vi da)! :-D

Han sovna så fint i stad, og nå har jeg en god KG-pause før jeg må til pers og brette en stor haug med tøy, før jeg må til og rydde og vaske på kjøkkenet!

Slik er min hverdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen trøst at jeg selv har gumlet både sjokolade og sjokoladekake hver dag, flere ganger om dagen siden helgen selv!? Det er jo bare så NAM!!! :sikle:

En dum last, men nam nam!

:Nikke:

Jeg prøver meg frem med signatur nå jeg, fra bryllupet...tenkte kanskje jeg kunne lage noe med UL-bilde hvis jeg får med meg det på fredag også. Synes slik er så fint, må bare finne ut av ting, så får jeg nok laget noe etterhvert! ;)

Må til pers med klesvask selv jeg, orker bare ikke tanken akkurat nå! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Orkis!

Er spent på å se hvordan signaturen din blir! Høres kjempefint ut med bryllups- og UL-bilder! :hjerter_rundt:

Huff, jeg angrer på all den godtespisinga. Er skikkelig oppblåst og stinn i magen! Buksa strammer noe sinnsykt! Det er hakket før jeg går ned i klesboden og finner fram mammabuksene nå!

Det er verst om kvelden, og magen buler jo når jeg står og sitter og ikke når jeg ligger. Men i går kveld syntes jeg at jeg kjente "noe" nederst i magen når jeg lå på ryggen. En liten bul liksom! Er ikke det veldig tidlig da...? :klø:

Magen roper på mat igjen! Kjøleskapet, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...