Gå til innhold

Kakaoboka vol 3

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Så fint med gode nyheter etter NIPT testen 🥰 

Skjer mye fint hos dere om dagen! 

Campingvogn er gull, vi har ei vi stortrives i om sommeren. Samboeren har to barn fra før, så nå lurer vi på om vi kanskje skulle hatt ei som er litt større. Så vi får bedre plass er liksom fult med 4 egentlig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det skjedd mye koselig! 😍 

Såå bra at det var gode nyheter etter NIPT-testen! Det må være en skikkelig lettelse 🥰 Og gøy med ny campingvogn, det blir sikkert fantastisk! 😄

Fantastisk at du allerede kjenner babyen din! Gleder meg så mye til å kjenne lille inni der selv! Enn at du har runda 15 uker allerede, ikke lenge igjen til OUL plutselig! Synes de siste ukene har gått så fort 😍

Angående hårfarge - jeg vet om ei hvor begge foreldrene har mørkebrunt hår, og mørkeblå øyne. Hun er født med rødt hår og helt lyseblå øyne, hvor håret ble helt lyseblondt i barneåra, men nå er rød-blondt! Der var det en besteforelder på hver side som hadde rødt hår som hun plutselig arvet, veldig spennende hvordan arv og genetikk funker altså 😄

Håper du fikk lyttet til lille hos fastlegen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 20.2.2022 den 23.33):

Gøy med bursdag! Vi har også feiret i helgen, eller det var nok kake til å vare hele helgen😅

Kjempe gøy med campingvogn da! Vi snakker om det av og til, at det kunne vært morro. Har dere begynt å legge noen planer for hvor dere vil dra på tur?

Så enig, vinteren i år har vært så lang. Jeg er klar for luftige sommerkjoler, sandaler og stråhatt! Sitte ute hele dagen å bare kose meg i solveggen🌞Det bør bli en bra sommer!

Så koselig med små dult i magen, er helt rart å tenke på at det kan leve noe inni kroppen vår. 

Godt vi er flere om å mene at vinteren har vært evig lang :ler: 

Jeg gleder meg som en unge til å få campingvogna ut av vinterlagring og hit. Vi har vært på bilferie i mange år. Prøvd oss på campinghytter (du vet sånne med vonde senger hvor du ikke ANER hva som befinner seg i madrassen!!), telt og bobilen til foreldrene mine. Fikk endelig med meg mannen på at campingvogn er det rette for oss! 

Jeg er veldig glad i å feriere i Norge og Norden. Vi har jo kort vei til Danmark, Sverige er gull for kidsa og Finland! Vi var i Finland før corona.. For en flott plass! Vi var i Mummiland :hjerter: Skal definitivt tilbake dit. Ellers så har jeg familie i Nord, så vil gjerne dit også.
Meeeen... Ikke i år :fnise: Vurderer en tur til et vennepar på Vestlandet i påska. Så blir det nok mange helgeturer rundt i Agder. Samme med sommeren. Vil gjerne holde meg slik at vi er ca 1 time unna sykehuset dersom det skulle være noe. For ungene sin del trenger vi jo ikke dra langt heller. Er jo himmelen for de å være på en campingplass de kan leke, bade og sykle rundt. Også får de seg jo nye venner superlett :rodmer: 

Fiora skrev (På 21.2.2022 den 22.23):

Det hørtes ut som en slitsom, men veldig hyggelig helg! 😍

Enig i at vinteren har vært lang i år! Er så ferdig med is, snø og vinterklær nå!

Ååå, kjenner du små dult i magen?! Så herlig!! Gleder meg helt vanvittig til jeg begynner å kjenne det også ❤️

Hvordan gikk det hos legen? Fikk du lytte til mageboeren? 😄

Var en veldig hyggelig helg, men ja slitsom. Det er godt man ikke inviterer så mye folk på besøk så ofte. Mannen får jo panikk hver gang folk skal komme og støvsuger som en tulling :ler:  Han vil egentlig dra frem sofaen også.. Men seriøst altså! :fnise: 

Ja nå har jeg kjent dult og trykkingen nesten hver da. Den ene følelsen kjenner jeg igjen fra da jeg var ganske langt på vei sist. Kjennes ut som at babyen har beina mot ryggen min og skur seg utover. En slags pressende følelse innenfra. Er veldig snodig.

Legetimen gikk greit. Fikk ordner sykemeldinga, tatt blodprøver og blodtrykk. Hadde med meg ungene, så de maste ho hull i hue på legen. Hva er det? Hvorfor gjør du sånn? Hva er den til? Hva skjer om det kommer helt opp dit (blodtrykksmåleren til 300 :ler: ) De er jo ikke sjenerte en plass :bond: 
Legen prøvde litt motvillig å lytte, men fant ikke babyen. Ho synes ho hørte noe antydning, men nope. Men ho sa at det var ikke så lett så tidlig. Ho er ganske ung også, så sikkert ikke så mye erfaring enda. Men jeg tok det med knusende ro..

MissB skrev (På 23.2.2022 den 0.25):

Så fint med gode nyheter etter NIPT testen 🥰 

Skjer mye fint hos dere om dagen! 

Campingvogn er gull, vi har ei vi stortrives i om sommeren. Samboeren har to barn fra før, så nå lurer vi på om vi kanskje skulle hatt ei som er litt større. Så vi får bedre plass er liksom fult med 4 egentlig 😅 

Takk :rodmer: 

Så gøy at dere er vandt til vogn. Hva slags vogn har dere nå? Og hva kikker dere på? 

Yrno skrev (På 23.2.2022 den 8.08):

Her har det skjedd mye koselig! 😍 

Såå bra at det var gode nyheter etter NIPT-testen! Det må være en skikkelig lettelse 🥰 Og gøy med ny campingvogn, det blir sikkert fantastisk! 😄

Fantastisk at du allerede kjenner babyen din! Gleder meg så mye til å kjenne lille inni der selv! Enn at du har runda 15 uker allerede, ikke lenge igjen til OUL plutselig! Synes de siste ukene har gått så fort 😍

Angående hårfarge - jeg vet om ei hvor begge foreldrene har mørkebrunt hår, og mørkeblå øyne. Hun er født med rødt hår og helt lyseblå øyne, hvor håret ble helt lyseblondt i barneåra, men nå er rød-blondt! Der var det en besteforelder på hver side som hadde rødt hår som hun plutselig arvet, veldig spennende hvordan arv og genetikk funker altså 😄

Håper du fikk lyttet til lille hos fastlegen 🥰

Genetikk er veldig spennende synes jeg. Jeg er vel egentlig fornøyd så lenge ungen ikke ligner på svigermor :ler: haha..

Ja nå synes jeg ukene har gått mye fortere. Er 4 uker siden jeg passerte magiske uke 12! Februar har virkelig føket fort forbi. 
Du ligger jo ikke så veldig langt bak meg da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker :strix:

Altså.. Nå begynner tiden faktisk å gå littegranne fortere. OUL er innen synsvidde, og etter den er jeg halvveis! Skal ikke på OUL før jeg er rundt 19+5 tror jeg det blir. Skal inn til samme gyn som jeg tok TUL hos og hun sa at så lenge de med sikkerhet visste hvor langt jeg var på vei var det bedre å ha OUL litt sent for da var det lettere å undersøke organene. 

Jeg skal ikke inn til diabeteslegen igjen før i uke 24. Hun sa jeg skulle ha telefonkonsultasjon med diasykepleier. Dette er nå 2 uker siden jeg snakket med ho, og ingen sykepleier har ringt meg. Blodsukkeret mitt har det forsåvidt fint. Men jeg har fått flere tilfeller av lavere verdier siste uka. Jeg vet jo at bevegelse og stress kan påvirke veldig. Så jeg har selv konkludert med at det er fordi jeg er tilbake i jobb og har mer å gjøre. Har også en jobb som til tider er nokså stressende. Ikke fysisk, men mer psykisk. Mye å huske på.
I dag begynner jeg ikke før 12.30, så det er utrolig deilig. Skal møte mamma etterpå og hente eldstemann som har vært der noen dager på vinterferie.

Formen min ellers er egentlig ganske grei. Jeg er sjeldent kvalm, så det er veldig digg. Men kan være ganske trøtt. Sovner som regel ganske fort om kvelden og hadde jeg fått lov kunne jeg sovet LENGE om morgenen, så lenge jeg får tisset sånn i 7 tiden. Jeg kan altså sove hele natten uten å måtte opp på do. Det er vel fordi livmoren min har kommet nokså høyt opp og babyen ikke ligger like mye på blæra lenger.
Jeg merker at ryggen og bekkenet trenger litt TLC.. Eller styrketrening rett og slett. Jeg har fått skikkelig gravidmage, og merker at jeg er mer fortung! Står og ser meg i speilet og lurer på hvordan dette skal ende :ler: Livmoren har virkelig dytta ALT opp og ut. 
Var en tur i svømmehallen i går med junior. Utrolig deilig å være vektløs i vannet. Men jeg merker godt at jeg har en liten ball inni magen min. Tror jeg må bli flinkere til å dra og svømme, for det er god trening for denne kroppen.
Da vi skulle gå snek jeg meg til det første offisielle magebildet! Ser også at genseren jeg bruker mye nå snart må byttes ut. På tide å kjøpe noen gravid topper kanskje. Slang med magebildet helt nederst her jeg :rodmer: 

Begynner å bli mye mer synlig for andre også nå. Var hos ei venninne i helgen og ho sa ho kunne se jeg hadde blitt større siden sist. Og ei annen ei jeg traff i går sa at nå kunne ho virkelig se det på meg :ler: Hadde sendt ho snap dagen før om at jeg ikke fikk til å lukke igjen regnjakka lenger :ler:  Så nå er den katta ute av sekken. Det er helt greit det. Men jeg har kjent på litt angst i perioder for at det skal gå galt nå etter såååå mange vet det. Gleder meg til jeg får mer kontakt med lille i magehuset slik at jeg kjenner liv oftere og lille "svarer" når jeg dulter i magen.

Ellers så sikler jeg så sinnsykt etter å kjøpe barnevogn. Følger med på Finn hele tiden og det klør i fingrene :ler: Har sagt til meg selv at jeg skal vente til OUL i hvertfall. Da begynner virkelig innkjøpene for fullt. Skal kjøpe så og si alt brukt. Utenom bilsete og madrass til seng. 
Jeg har jo vært igjennom dette med å skulle ha alt nytt fordi det var første babyen. Nå er jeg blitt TOTALT motsatt :ler: 

Brødrene gleder seg veldig til babyen kommer. De snakker om babyen hver dag :rodmer:  og junior har fått ny hobby hvor han tegner familien som strek mennesker, og da er alltid babyen med på tegningene :rodmer: 

IMG_4162.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint magebilde🥰

Agder er så fint! Føler det er i nærheten av alt. Har vært veldig mye der, og er så lettvint å bare hive seg på fergen til Danmark. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fint magebilde da 😍 Ingen tvil om at det er gravidmage hvert fall, synes du ser kjempeflott ut 😍

Skal ikke på OUL før 19+2 selv, men er enig med du at det jo egentlig er en fordel, selv om det akkurat nå føles ut som en evighet igjen 😅

Svømmehallen høres magisk ut, og så gøy at brødrene gleder seg så mye og synes det er så stas 🥰 Det må være kjempe koselig å ha noe sånn og glede seg til for hele familien 🥰

Hvilken vogn tenker du å gå for? 😃 Vi var og kikka lørdag som var for å få litt overblikk, men klarte ikke helt å bli enige om noe enda - godt vi har god tid si :fnise: Støtter å kjøpe mye brukt, har tenkt til det samme selv, Finn er så gull 😄

Må være fantastisk å kjenne liv inni der, gleder meg så mye til første gang selv 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var veldig fint magebilde 😊 Den er hvertfall ikke lett å skjule! ❤️ 

Mange fine campingsteder i Agder, særlig litt oppover riksvei 9 ☺️ Det blir nok noen fine helger og ferieturer fremover. 

Det er også masse fine steder i Danmark. vi er der mye med båt og  mange av campingplassene ligger med gjestehavner 😊 

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (18 timer siden):

Så fint magebilde🥰

Agder er så fint! Føler det er i nærheten av alt. Har vært veldig mye der, og er så lettvint å bare hive seg på fergen til Danmark. 

Takk 😍
Ja det er mange plasser å velge mellom her i nærområdet. Så blir virkelig turister i eget fylke i år :fnise: 

Yrno skrev (18 timer siden):

Såå fint magebilde da 😍 Ingen tvil om at det er gravidmage hvert fall, synes du ser kjempeflott ut 😍

Skal ikke på OUL før 19+2 selv, men er enig med du at det jo egentlig er en fordel, selv om det akkurat nå føles ut som en evighet igjen 😅

Svømmehallen høres magisk ut, og så gøy at brødrene gleder seg så mye og synes det er så stas 🥰 Det må være kjempe koselig å ha noe sånn og glede seg til for hele familien 🥰

Hvilken vogn tenker du å gå for? 😃 Vi var og kikka lørdag som var for å få litt overblikk, men klarte ikke helt å bli enige om noe enda - godt vi har god tid si :fnise: Støtter å kjøpe mye brukt, har tenkt til det samme selv, Finn er så gull 😄

Må være fantastisk å kjenne liv inni der, gleder meg så mye til første gang selv 🥰

Takk 😍 Ja er vel ingen tvil lenger. Men veldig uvant å være så tydelig så tidlig. Gjør meg klar til fremtidige kommentarer om tvillinger allerede :ler: 

Er veldig gøy å kjenne liv, men så blir man så fort usikker også. Kjente jeg noe nå, har jeg kjent noe i dag, er alt ok osv :bond: skikkelig psykisk påkjenning hele denne reisen.

Jeg har aller mest lyst på TFK mono kombi. Synes den er ekstremt fin og veldig praktisk. Jeg har jo prøvd litt vogner og liker definitivt best trehjulinger. Så jeg sitter jo og håper det skal komme en brukt til salgs her i området. Synes det er litt langt å kjøre 4 timer for å kjøpe en brukt vogn :sjenert: 

Vurderer også sterkt Bugaboo Buffalo. Jeg hadde Cameleon sist. Likte den veldig godt med babybagen. Men mine røverunger sov ikke så godt i sportsdelen fordi den var for åpen. Men Buffalo er litt annerledes. Og den ligger på 3000-4000 på Finn. 
Så om jeg går for den kan jeg kjøpe en brukt trehjuling når ungen blir større og kun sitter fremovervendt i vogna. 
Popper inn Finn varsel mange ganger om dagen på vogner, så følger med. 

Hva slags vogn vurderer du?

stAre skrev (17 timer siden):

det var veldig fint magebilde 😊 Den er hvertfall ikke lett å skjule! ❤️ 

Mange fine campingsteder i Agder, særlig litt oppover riksvei 9 ☺️ Det blir nok noen fine helger og ferieturer fremover. 

Det er også masse fine steder i Danmark. vi er der mye med båt og  mange av campingplassene ligger med gjestehavner 😊 

Takk 😍

Ja liker oss oppi dalen. Blir garantert en tur på Neset camping. Der har vi vært flere ganger. 
Gleder meg til å reise til DK igjen. Før var vi der gjerne 2-3 ganger i året. Nå har vi jo ikke vært der siden 2019 😭

Men eldstemann skal forhåpentligvis på svømmeleir dit i mai. Så da må vi bli med han 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du med den fine gravidmagen! Det er så fint å tenke på at om 12 uker kanskje så tør også jeg å tenke litt på barnevogner. Og snart oul, ahhhhh, igjen heldige du ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, Agder, hjemmet mitt ❤️ (jeg liker meg best ved sjøen ;) Men har også vært på Neset, nydelig der og!) Håper virkelig vi får flyttet tilbake så fort som mulig! Dessverre er arbeidsmarkedet for mannen (egentlig begge, spesielt offentlig) ganske deprimerende... 

Og fiiine magen! Jeg skal hjem litt nå og møte litt folk, spent på hvor mye de kommenterer den 🤭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med snart OUL😍 Det er virkelig en deilig milepæl å nå🌸

Angående det å kjøpe brukt er jeg såå enig! Dette er første barn for oss, men likevel har vi forsøkt å få det meste brukt. Noen ting har vi dog måtte kjøpe nytt fordi det har vært umulig å oppdrive på Finn (har vært veldig spesifikk på hvilke farger/modeller osv🤪) eller det har blitt solgt altfor dyrt brukt. Som vogn… Vi endte opp med en relativt ny vognmodell som nesten ikke var å finne på Finn, og da kun i helt feil farger🙊😂 Vurderte btw også buffalo - det virker som en veldig god vogn! 

Så fin gravidmage forresten😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage!!! 😍 nå kjente jeg at jeg ble litt misunnerlig :sjenert: men er vel forhåpentligvis der selv om noen uker! 

Deilig at formen er grei, at diabetesen holder seg i sjakk og at du får sove lenge! Hørtes utrolig deilig ut å svømme, kanskje man skulle tatt litt inspirasjon 😄

Moro å lese at storebrødrene gleder seg sånn! Har en følelse av at lille i magen ikke kommer til å mangle på oppmerksomhet og kjærlighet ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstrålen :) skrev (15 timer siden):

Heldige du med den fine gravidmagen! Det er så fint å tenke på at om 12 uker kanskje så tør også jeg å tenke litt på barnevogner. Og snart oul, ahhhhh, igjen heldige du ☺️

Takk for mageskryt :rodmer: 

Åååå jeg håper virkelig du og planlegger vogner om 12 uker :strix: Krysser virkelig alt!

Beautyblender skrev (14 timer siden):

Ååå, Agder, hjemmet mitt ❤️ (jeg liker meg best ved sjøen ;) Men har også vært på Neset, nydelig der og!) Håper virkelig vi får flyttet tilbake så fort som mulig! Dessverre er arbeidsmarkedet for mannen (egentlig begge, spesielt offentlig) ganske deprimerende... 

Og fiiine magen! Jeg skal hjem litt nå og møte litt folk, spent på hvor mye de kommenterer den 🤭

Å stakkars er du emmigrert sørlending? :ler: Er jo godt å kunne kommer hjem på ferie i det minste.
Takk for mageskryt :rodmer: 

Annabel skrev (14 timer siden):

Så spennende med snart OUL😍 Det er virkelig en deilig milepæl å nå🌸

Angående det å kjøpe brukt er jeg såå enig! Dette er første barn for oss, men likevel har vi forsøkt å få det meste brukt. Noen ting har vi dog måtte kjøpe nytt fordi det har vært umulig å oppdrive på Finn (har vært veldig spesifikk på hvilke farger/modeller osv🤪) eller det har blitt solgt altfor dyrt brukt. Som vogn… Vi endte opp med en relativt ny vognmodell som nesten ikke var å finne på Finn, og da kun i helt feil farger🙊😂 Vurderte btw også buffalo - det virker som en veldig god vogn! 

Så fin gravidmage forresten😍

Hvilken vogn endte dere opp med?
Godt vi er flere som surfer på bruktmarkedet. Jeg blir nesten flau av meg selv når jeg husker tilbake 10 år til jeg var førstegangs. Var så sykt opptatt av at ting måtte være nytt. Tror ungen knapt var 1 år før jeg skjønte at det var en dyr og håpløs tanke :ler: 

Ja jeg tror Buffalo blir bra. Ganske stabil og fin for brødrene å trille på også tipper jeg :nigo: 

Fiora skrev (4 timer siden):

Så fin mage!!! 😍 nå kjente jeg at jeg ble litt misunnerlig :sjenert: men er vel forhåpentligvis der selv om noen uker! 

Deilig at formen er grei, at diabetesen holder seg i sjakk og at du får sove lenge! Hørtes utrolig deilig ut å svømme, kanskje man skulle tatt litt inspirasjon 😄

Moro å lese at storebrødrene gleder seg sånn! Har en følelse av at lille i magen ikke kommer til å mangle på oppmerksomhet og kjærlighet ❤️

Takk :rodmer: Du følger nok etter før du aner det skal du se! Jeg er jo nesten redd jeg skal bli lei av magen når jeg ble stor så tidlig! Men tror ikke det. Det er så utrolig digg å slippe å tenke på magen, men bare la at gjøres synlig og være komfortabel med det. I dag hadde jeg med eldstemann i byen og spiste lunsj. En stor lunsj med andre ord. Og jeg trodde jeg skulle sprenge jakka mi etterpå :ler: Fyttigrisen så sprengt jeg var. Så nå må våren bare komme. Jeg nekter å kjøpe noe gravid-yttertøy altså!!
Eller vent.. Hadde en gravid fleecejakke fra Stormberg som jeg elsket sist. Kanskje jeg skulle unnet meg det denne gangen også. Eller så lever jeg lenge i ullvang genseren min som i utgangspunktet er litt for stor.

Disse storebrødrene kommer til å krangle om hvem som skal få kose med babyen, hvem som skal få trille vogna, skifte på babyen osv :ler: 
6 åringen sier allerede at han skal skifte bleie på babyen.. Men det tror jeg ikke før jeg ser det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må fikse litt på denne lista jeg skal drive å krysse ut diverse på!

For i dag har jeg bestilt 3D ultralyd :strix: Det er hos ei privat JM her i byen. Og jeg får lov til å ha med meg barna :strix: 

Så 19 april.. Da skal vi få finne ut av om det er en lillebror eller lillesøster i magen :rodmer:  Jeg kommer da til å være i uke 23. Så jeg må vente 4 uker lengre enn om vi finner ut av det på OUL. Men det skal jeg jo klare :danse: 

19.11.2021 Unnfangelsen finner sted omkring 

03.12.2021Positiv graviditetstest 

14.12.2021Hjertet begynner å slå 

04.01.2022 Legetime

05.01.2022 TUL

21:01.2022 TUL uke 11

21.01.2022 Nå som livmoren kommer opp av bekkenet vil det snart være mulig å høre hjertelyden med doppler

28.01.2022 Risiko for spontanabort avtar 

06.02.2022 Andre trimester!

07.02.2022 TUL og NIPT

11.02.2022 Kjønnet begynner å bli tydelig 

22.03.2022 Tid for ordinær ultralyd 

25.03.2022 De fleste kjenner fosterets bevegelser nå 

26.03.2022 Du er halvveis i svangerskapet!

15.04.2022 Skulle babyen bli født nå, ville man i samråd med foreldrene forsøke å redde den 

19.04.2022 3D ultralyd. Er det lillebror eller lillesøster?

19.04.2022 Fosteret kan høre! (Hvor godt det hører vet vi ikke sikkert)

23.04.2022 Babyer født nå har rundt 50 prosent sjanse for å overleve

30.04.2022 Babyer født nå har rundt 80 prosent sjanse for å overleve

07.05.2022 Det er 100 dager igjen til termin!

08.05.2022 Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve

10.05.2022 Babyen begynner å reagere på lys som kommer utenfra livmoren

13.05.2022 Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger 

14.05.2022 Tredje trimester!

17.05.2022 Øynene har vært lukket fram til nå, men nå kan babyen åpne og lukke dem

04.06.2022 Tre fjerdedeler er unnagjort!

17.07.2022 Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen 

22.07.2022 Nå regnes ikke babyen som prematur om den skulle bli født

25.07.2022 Fødselspermisjonen begynner 

15.08.2022 Termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på en gang, at man blir usikker av å kjenne lite liv når man først har kjent det en gang 😅 Skal ikke være lett å være gravid altså, stadig nye ting å bekymre seg for 🙊

Spennende med trehjuling! 🤩 Skjønner godt du ikke vil kjøre 4t for en brukt vogn altså, det hadde ikke jeg heller gjort 😅 Vi vurderer Bugaboo Fox3 eller Cybex Priam først og fremst, men har ikke bestemt oss for noe enda ☺️ Hadde i grunnen vært litt deilig å bestemme seg snart, og så handle inn etter OUL bare, så vi kan begynne på neste punkt på lista 😅 Er jo nok å velge i av alt egentlig, så kommer fort til å ta sin tid det her 🙊

Såå gøy med 3D-ultralyd med barna dine 🤩 Det blir sikkert helt fantastisk koselig 🥰 Høres ut som at du er kjempeflink til å inkludere dere dem i prosessen 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin babymage🥰 jeg er nesten litt snurt for at min mage er så liten… snart halvveis og man kan så vidt se at jeg er gravid🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Yrno skrev (På 26.2.2022 den 8.47):

Det har jeg ikke tenkt på en gang, at man blir usikker av å kjenne lite liv når man først har kjent det en gang 😅 Skal ikke være lett å være gravid altså, stadig nye ting å bekymre seg for 🙊

Spennende med trehjuling! 🤩 Skjønner godt du ikke vil kjøre 4t for en brukt vogn altså, det hadde ikke jeg heller gjort 😅 Vi vurderer Bugaboo Fox3 eller Cybex Priam først og fremst, men har ikke bestemt oss for noe enda ☺️ Hadde i grunnen vært litt deilig å bestemme seg snart, og så handle inn etter OUL bare, så vi kan begynne på neste punkt på lista 😅 Er jo nok å velge i av alt egentlig, så kommer fort til å ta sin tid det her 🙊

Såå gøy med 3D-ultralyd med barna dine 🤩 Det blir sikkert helt fantastisk koselig 🥰 Høres ut som at du er kjempeflink til å inkludere dere dem i prosessen 😍

Det er jo veldig fine vogner da. Og det er søren ikke lett å bestemme seg. Tror det er mange som kjøper flere i løpet av vognperioden :ler: 

tørkestativ skrev (På 26.2.2022 den 13.54):

For en fin babymage🥰 jeg er nesten litt snurt for at min mage er så liten… snart halvveis og man kan så vidt se at jeg er gravid🙈

Takk :rodmer: Tipper magen din også kommer sånn plutselig! Jeg husker ikke når jeg fikk synlig mage med førstemann :sjenert: Ganske mye graviditetsgreier som går totalt i glemmeboka etter 10 år :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+4

Der var helgen over og en ny uke er godt i gang.

Har vært en grei helg og i går fikk vi endelig gått tur med kidsa. Jeg synes det er deilig å gå tur i skogen med de. Så vi tok med oss fastelavensbollene ut i sola. Heldigvis så har det smelta mye snø nå så håper virkelig det holder seg slik!

Merket det i bekkenet etter tur. Men heldigvis mer at jeg hadde brukt muskler jeg ikke har brukt på en stund :ler: 
Får mer vondt dersom jeg sitter for lenge og ikke sitter så veldig godt! Så jeg må nok finne en kiropraktor snart som jeg kan ta en tur til! Jeg vet jo hvor dette ender dersom jeg ikke gjør det :bond: 

Prøvde som en helt å få tak i sykehuset før helgen. Jeg blir lettere frustrert når jeg skal bli ringt opp og det ikke skjer. Jeg skal på OUL om 3 uker, og ny sjekk hos diabeteslege og UL om 8 uker.. Og egentlig ikke til JM før om 10 uker.
Men fikk beskjed sist om at jeg hadde krav på en JM time i uke 20. Og det har jeg ikke fått. Pga all oppfølging på sykehuset har jeg droppet å gå til JM på helsestasjonen denne gangen. Blir jo bare dobbelt opp. 
Nå må jeg jo ringe og mase om det JM timen i uke 20. Jeg føler legekontroller og UL er for babyen sin del. Det er jo vel og bra! Men de er ikke sååå mye for meg og mine tanker og følelser. Jeg er utrolig flink til å bagatellisere mine egne følelser når jeg er på kontroll. Hvis jeg typisk har en god dag så sier jeg at dette går jo fint, jeg får til dette osv..

Men så kommer tankene senere. Blir oppgitt over egne bekymringer til tider. Føler meg jo værre enn da jeg fikk førstemann :sjenert:  Nå vet jeg jo hvor fint det kan bli, så er veldig redd jeg har brukt opp flaksen min og denne babyen dør :sjenert: Spesielt nå som flere og flere vet det og barna mine gleder seg så enormt til babyen kommer. 9 åringen sa her om dagen at han gledet seg såååå til babyen kommer. For da kan han kose med den hver dag :rodmer: 
Er jo så utrolig herlig, men jeg blir også redd noe skal gå galt. Jeg har ingen som helst fornuftig grunn til tenke at det skal gå galt! Blir bare så sprø av hjernen min!! :bond: Derfor tenker jeg det er lurt å få tak i en JM time på sykehuset. Spesielt siden jeg skal ha krav på det!
Jeg tror jo jeg kjenner liv nesten hver dag, og vet det er alt for tidlig å forvente liv hver dag.. Men jeg ligger ofte og trykker på magen i håp om respons. Noe jeg sjeldent får :ler: 
22 dager til OUL.. Håper de neste dagene flyr avsted!!!!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 25.2.2022 den 23.26):

Hvilken vogn endte dere opp med?
Godt vi er flere som surfer på bruktmarkedet. Jeg blir nesten flau av meg selv når jeg husker tilbake 10 år til jeg var førstegangs. Var så sykt opptatt av at ting måtte være nytt. Tror ungen knapt var 1 år før jeg skjønte at det var en dyr og håpløs tanke :ler: 

Ja jeg tror Buffalo blir bra. Ganske stabil og fin for brødrene å trille på også tipper jeg :nigo: 

Haha, du er nok langt ifra den eneste:fnise: Og jeg innrømmer at det er en deel nytt og altfor dyrt her også selv om vi har trålet mye på Finn, MEN mye av det har vært gaver (første barnebarnet) så trøster meg med det, haha🙊

Etter mye om og men endte vi opp med å kjøpe UPPAbaby vista V2! Veldig fornøyd med valget av vogn foreløpig, så håper jeg vi er like fornøyde når babyen kommer ut og hun skal ligge i den😂😍

Uff så kjedelig med de mørke tankene 😕 Håper tiden frem mot OUL går fort og at du får den deilige bekreftelsen du har behov for!🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være et eget bekymringshormon som blir med på lasset med alle gravidhormonene! Kjedelig at du går med så mange sånne skumle tanker, enda godt du har barna som er utelukkende positive og bare gleder seg ❤️

Hørtes ikke enkelt ut med alle disse timene, jeg syns det er et styr bare å holde orden på jm og fastlege, oul og etterhvert glukosebelastning. Likevel kjenner jeg at jeg savner litt mer kontakt med helsetjenesten. Synes det er fryktelig lenge mellom time hos jm i uke 8, og deretter ikke mer før uke 24 😳 Ikke at jeg har noen spesifikke behov, men er mer det å føle at det er noen som backer opp i prosessen :fnise:

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...