Ruskemor Skrevet 29. juli 2022 #401 Del Skrevet 29. juli 2022 Så utrolig fin du er😊 Masse lykke til❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 30. juli 2022 #402 Del Skrevet 30. juli 2022 Så fin mage 😍 skjønner du begynner å grue deg, men masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 30. juli 2022 #403 Del Skrevet 30. juli 2022 Såå fin mage🥰 skjønner godt at du gruer deg, sikkert mange følelser i sving nå, tanker og sommerfugler på en gang😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 30. juli 2022 #404 Del Skrevet 30. juli 2022 Nydelig mage! 😍 Må være lov å grue seg litt, det er nok sunt også! På den annen side, nå kan du snart telle timer til du har den skjønne lille i armene dine! Masse masse lykke til - dette får du til! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 30. juli 2022 #405 Del Skrevet 30. juli 2022 Så fin mage!! 🥰 Skjønner godt at du er spent og gruer deg litt. Snart har du skatten i armene 🥰 Lykke til!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. juli 2022 Forfatter #406 Del Skrevet 30. juli 2022 Siste svangerskapsoppdatering. Uke 38 er her Nå er jeg virkelig på oppløpsiden og dette har vært en uke med mye tanker og følelser. Jeg har vært på sykehuset 3 ganger denne uka. 2 ganger på modningsakupunktur og en gang på jordmorkontroll. Det begynner virkelig å gå opp for meg at jeg skal føde igjen. De siste dagene har jeg vært på ganske dårlig humør. Orker lite og har bare lyst til å låse meg inne. Ligger på sofaen og glor på mobilen, ser på alle på snap som koser seg i skjærgården, skåler, spiser god mat, har det gøy med venner osv. Og hva gjør jeg? Ligger hjemme som en velta ku og lurer på hva jeg har rota meg opp i Har masse dårlig samvittighet ovenfor ungene jeg har allerede. Som jeg vet innerst inne bare er teit og at det er hormonhelvette som styrer hjernen min. Vi har alle gått oppi hverandre nå i 3 til 4 uker, og bare det i seg selv er ganske intenst. Her om dagen skulle eldstemann overnatte hos kompisen sin, men mannen måtte hente han hjem igjen kl 23 fordi han ikke fikk sove. Når jeg da snakker med han så sier han at han savna mamma så veldig. Og at han tenker mye på at jeg skal på sykehuset til mandag og er redd det skal skje noe galt med fødselen. Jeg spør han hva galt han ser for seg, og han sier han er redd noe går galt med babyen eller at jeg skal dø. Jeg aner ikke hvor han har det fra at kvinner kan dø når de føder. Men det gjør så vondt å tenke på at han skal drive og bekymre seg for meg Jeg sa til han at på sykehuset er de kjempeflinke til å passe på oss. Og pga diabetesen så har de meg og babyen under nøye overvåkning. Og skjer det noe vil de skjære ut babyen i løpet av få minutter. Men siden kroppen min har klart å føde to ganger før så vil kroppen min klare dette greit igjen. I morgen skal vi levere de hos mamma og pappa og jeg kommer til å sitte å stor tute i bilen etterpå. Selv om jeg vet at det aller beste for de er å være hos mamma mens dette pågår. Jeg har jobbet MYE med meg selv for å kontrollere nervene til fødselen. De to andre gangene har jeg gått til fødsel med godt mot og vært klar og nesten gledet meg. Kjenner dessverre ikke på det denne gangen Og jeg vet ikke helt hvorfor. For det gikk jo faktisk veldig bra begge de to andre gangene. Har jobbet med å bygge meg selv opp. Men i går fikk jeg en liten knekk. Jm som satte akupunktur på meg var veldig villig til å sjekke modningen på meg også. Dette hadde jeg snakket med diabetessykepleieren om i forhold til insulinplanen min. Og som jeg kanskje allerede har lagt opp til nå så fantes det IKKE modning i det hele tatt inni der Livmorhalsen lå så langt bak at JM bare så vidt nådde den. Den var lukket og fast i fisken. På ingen måte klar for fødsel. Jeg har jo hatt såååå mye kynnere og kjent mer nedpress i det siste så kjenner at jeg er sinnsykt sur for at det har ført til INGENTING!! JM sa at jeg måtte ikke miste motet, for igangsettingen kan fortsatt gå greit. Men jeg føder nok ikke i helgen eller på mandagen. Hun så sikkert hvor skuffet jeg ble selv om jeg prøvde etter beste evne å skjule det. Var nesten på gråten da jeg gikk derfra. Alle vondtene mine går kun på det dumme bekkenet virker det som. Tror at største grunnen til at jeg ble så skuffet er fordi jeg har latt meg påvirke av de som har sagt at de tror jeg føder fort denne gangen. Jeg hadde innstilt meg på et par dager på sykehuset før jeg kom i fødsel. Mens ene JM jeg var hos sa at jeg burde nok være klar for at det kan gå ganske fort også. Falske forhåpninger, takk for den ja.. Så siden i går har jeg vært ganske sur og nedfor. Har tvingt meg selv til å fortsette med å sortere litt av det større babytøyet. Det hjalp i hvertfall litt på humøret. Så har seksåringen og jeg montert på nyfødt setet på tripp trappen og gjort bilstolen klar for bruk. Han har øvd på å ta av og på selene på bamsen sin i begge stolene Må bare få han til å skjønne at en vanlig baby løfter vi ikke etter hodet eller beina, så er vi der Så ja.. innholdsløse og kjedelige dager i hus. Men men.. Bare et par dager igjen med lille i magen. Jeg har pakket fødebagen min nå så den er helt klar. Siden mange av dere trofaste flotte lesere også er preggo tenkte jeg å dele pakkelista mi Fødebagen: Flipflopper Amme bh Store truser Kosebukse Sokker Singletter Cardigan Vannflaske Ipad AIrpods Mobillader Helsekortet Fødesnacks Strikketøy Toalettsaker: Tannbørste Tannkrem Hårbørste Hårskum Deo Lypsyl Nesespray (tørr luft på sykehuset) Ansiktskrem Shampo Balsam Purlan salve Multimam Ammeinnlegg Hårstrikk Til baby: 3 bodyer 2 bukser 1 strømpebukse Babysokker Hentesett Strikka luer, 2 stk Strikka ullteppe Smokker Husk at jeg har pakket for at jeg må være der noen dager før det skjer noe. Hadde ikke giddet hverken strikketøy eller ipad om ikke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 30. juli 2022 #407 Del Skrevet 30. juli 2022 Så utrolig flott du er 🤩 Kjempefint magebilde altså 🥰🤗 Skjønner godt at du tenker mye på barna dine, men dette går helt fint 🥰 Jeg var selv 6 år jeg fikk et søsken, og vet jeg var hos besteforeldre noen dager da, men husker ingenting av det nå 🤭 De kommer til å ha det kjempefint der, men skjønner det er vanskelig spesielt siden eldste uttrykker bekymring for deg i tillegg 💖 Og for en glede det blir når de endelig får treffe lillebror! 😍 Så dumt at du ikke var mer moden, skjønner godt at du er mer engstelig denne gangen. Men dette kan du! To ganger før har du gjort dette! Kroppen din kan det, og jeg tipper at du kommer kjapt inn i «bobla» når det først er i gang 💪 Du får prøve å nyte de siste innholdsløse og kjedelige dagene, for Vipps er du i barselbobla 🥰 Jeg heier på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 31. juli 2022 #408 Del Skrevet 31. juli 2022 Veldig fin mage 😍 Så nedtur at smertene ikke har ført til modning! Skjønner godt at du ble deppa da. Veldig dumt med jordmødre som gir falske forhåpninger! Ang dårlig samvittighet ovenfor brødrene så er det veldig naturlig det også men det er såå vondt når samvittigheten knager og man føler at barna er bekymret pga deg. Eller at man ikke føler man får til å stille opp like mye som før pga dårlig form. Men tenk så fint de får det hos besteforeldre ❤️ Og hvor mye glede de kommer til å få av lillebror, i hvertfall på sikt! Masse masse lykke til i morgen. Vil tro nervene blir ekstra ille når man faktisk har en dato. Men tenk, om noen dager er du ferdig og da trenger du aldri å føde igjen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 31. juli 2022 #409 Del Skrevet 31. juli 2022 Masse masse lykke til 🙂 Håper fødsel kommer raskt igang til tross for utrolig kjip beskjed med modning! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #410 Del Skrevet 31. juli 2022 Takk alle Nå er barna levert hos foreldrene mine. Det gikk faktisk veldig greit å dra fra de. Jeg prøvde få det enkelt unnagjort. Så eldstemann var litt lei seg, men seksåringen maste flere ganger om ikke vi skulle dra hjem snart. Så da var det lettere å dra Nå gjelder det å pakke det aller siste i sekken min og så skal jeg liksom prøve å få en god natt søvn Det skjer jo ikke.. jeg prøver å ikke ta evt sorger på forskudd men heller ta ting som det kommer. Forstår ikke helt hvor bekymringene kommer fra, og synes fortsatt det er uvirkelig at vi får enda et nytt menneske i familien. Mannen tror jeg kommer til å føde til tirsdag. Jeg tenker også tirsdag eller onsdag. Har null tro på at han kommer i morgen. Så får vi se da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 31. juli 2022 #411 Del Skrevet 31. juli 2022 Nåååå er det snart baby!! Synes du ser ut til å være ved litt bedre mot i dagens oppdatering, det gjør godt å se! Nå er gutta dine i de beste hender hos besteforeldrene Igjen, masse lykke til i morgen! Spent på å lese fødselshistorien når du er klar for å dele ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. august 2022 Forfatter #412 Del Skrevet 1. august 2022 Og der var man innlagt på obs posten for gravide. Har hatt undersøkelse og alt ser fint ut. Ytre mormunn (gudene vet hva det er😂) er myk og har åpnet seg litt, indre mormunn var fortsatt stengt. Så nå har jeg fått ballong. Vandret litt på sykehuset og sitter nå og kjenner på mensmurringer. Lurer på hvor grensa går for mensmurringer og menssmerter. Jeg leste MYE om ballong på fødebagen sin instagram og da gruet jeg meg jo. Men det var ikke vondt å sette den. Altså det er jo ikke digg som jeg sa til legen som holdt på Men ubehagelig. Bare det nebbet de stapper oppi der er jo ubehagelig.. og å sette den inn var som å sette inn spiral. Ikke så galt.. Håper den gjør susen. Om ikke den faller ut så blir den tatt ut kl 11 i morgen. Har foreløpig fått enerom på obs posten, så får se hvor lenge det varer. Nå er det bare å heie videre.. heldigvis har nervene mine roet seg ganske godt! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 1. august 2022 #413 Del Skrevet 1. august 2022 Masse masse lykke til! Håper det går raskt å få i gang fødselen, at du kanskje i skrivende stund holder på å føder nå🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 1. august 2022 #414 Del Skrevet 1. august 2022 Så godt å høre at nervene har roet seg! Heier og heier 💪🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 1. august 2022 #415 Del Skrevet 1. august 2022 Tenker på deg nå! Håper fødsel er i gang, og at at du får en fin opplevelse 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 5. august 2022 Forfatter #416 Del Skrevet 5. august 2022 4. august kl 20.40 kom endelig bittelillebror til verden 🥰 Veien til mål var lang og tung. Vi ligger nå på barsel og har hatt besøk av storebrødrene. Eldstemann er SÅÅÅ forelsket til lillebror 🥰 og han har grått så mange gledestårer. Smelter hjertet mitt totalt 🥰 Hva skal vi si om fødselen.. Jeg tenker jeg må skrive ned hele historien når jeg kommer hjem. Jeg har jo blitt forberedt på å føde hurtig og greit, samtidig som nr 3 kan være en luring.. og her var det definitiv det siste. Igangsettingen gikk ikke som den burde og det samme med fødselen. Vi hadde ei nydelig dansk jordmor som var sommervikar. Ho hadde dobbel vakt og trodde nok ho fikk en enkel case med ei som var tredjegangs. Men neida.. Kort oppsummert så ble vannet tatt og jeg fikk drypp for å få fart på riene. Det likte ikke lillemann. Han hadde store dykk i hjerterytme, ikke så rart siden han var totalt innvikla i navlesnora. Vi snakker ikke bare rundt halsen, men hele kroppen🙈 Jeg fikk åpning, men lille kom ikke ned i bekkenet. Han hadde stilt seg på tvers med hodet og rett og slett kilt seg fast der. Dryppet måtte skrus av, jeg fikk riehemmende og epidural for å få en pause. Vet ikke hvor mye jeg skal skrive om smertenivået.. men dette var IKKE likt de to andre gangene jeg har født. Epidural var seriøst guds gave til meg! Det var leger og ultralyd der og gudene vet hvem. Og de skulle prøve litt til, om ikke ble det keisersnitt. Jeg var så utkjørt at jeg hadde gitt opp, ville bare de skulle få han trygt ut. Mens jeg hadde pause så signerte jeg til og med steriliseringspapirer Noe jeg faktisk hadde tenkt på flere ganger tidligere. Men så ville jordmor prøve en ting til. Ho kom inn med ei svensk eldre jordmor og spurte om ho fikk prøve å rotere lille mens jeg hadde rier. Jeg lå jo der med riedryppet på igjen og helt nummen av epiduralen. Jeg vet ikke hvordan, men ho hadde visst ei hånd eller to (ikke alle fingrene altså) oppi meg og da jeg fikk rier så presset jeg mens ho vred hodet på lille på et eller annet vis. Full åpning hadde jeg. Han stod og stanget helt oppe i bekkeninngangen. Og jammen heller. Jeg presset som jeg aldri før har gjort og ho fikk han ut. I følge mannen så var det sikkert 7 personer i rommet. Jordmødre, barnepleiere, gynekolog og barnelege.. Og han kom.. fra ho svenske jordmora begynte med dette til han var ute tok det 15 min. Altså veldig fort! Her var det nok en voldsom fordel at jeg hadde født før! Jeg tror aldri jeg har presset så hardt noen gang. Og ut kom han. Frisk og rask og heeelt nydelig 🥰 de la han raskt oppå meg, han skrek og jeg seriøst hylgråt av lettelse og glede. 20 min tidligere hadde jeg begynt å akseptere at jeg måtte ha keisersnitt, og så vipps så hadde de løst problemet. Ho danske jordmora var helt sjokkert. Ho hadde aldri sett noen få til den teknikken med en baby som var fast så høyt oppe i bekkenet og heller ikke sett noen klare å presse ut barnet så raskt fra så høyt oppe. Det ble kanskje ikke kort fortalt allikevel, men uten de værste detaljene. Det ble en ekstremt følelsesladet dag for alle. Mannen som hadde fått med seg 100 ganger mer enn meg hva som skjedde var helt ute av seg i går. Ikke ofte jeg ser han i tårer Jeg har også grått ganske mye i ettertid. Rett og sett bare ekstremt med følelser som tar helt avgårde. Jeg ligger nå og har utsikt til inngangen til kvinneklinikken og ser folk som skal føde som er på vei inn. Kjenner det gjør vondt langt inn i hjerterota 😢 Så jeg har nok mye som må prosesseres. Håper jeg får en samtale meg jordmor før jeg drar hjem slik at vi kan snakke om hendelsesforløpet og hva som egentlig har skjedd. Nå skal jeg kose den nydelige gutten min. Alle sier jo det, men vi lager seriøst helt nydelige nyfødte barn. Han er en liten mix av brødrene sine og veide bare 3350 gr, 48 cm lang og 35 cm rundt hodet. Ultralyden estimerte han til å veie nærmere 3800 nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 5. august 2022 #417 Del Skrevet 5. august 2022 Gratulerer så mye med lillebror ❤️ Fy søren for en opplevelse ❤️ Er nok lurt å få snakket med noen før du reiser hjem, og ikke minst når du har kommet hjem også ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 5. august 2022 #418 Del Skrevet 5. august 2022 Gratulerer så mye ❤️ det var litt av en bragd! Veldig bra det gikk så fint tilslutt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 5. august 2022 #419 Del Skrevet 5. august 2022 Gratulerer med fine bittelillebror her også ❤️ Og wow. Hørtes ut en rimelig heftig opplevelse! Håper du får snakket med noen før du drar hjem ❤️ og altså.. storebror 😭❤️Så nydelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 5. august 2022 #420 Del Skrevet 5. august 2022 Gratulerer så mye!! Endelig er han her 🥰 Høres ut som du har kjempet som en helt. Veldig godt å høre at alt gikk bra til slutt. Høres lurt ut å snakke gjennom det som skjedde før dere drar hjem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå