Gå til innhold

Kakaoboka vol 3


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Så fin og koselig oppdatering! 😍 Så bra det ikke ble mer sykdom, og at du kom deg på kontroll! Hurra for dato for igangsetting. 😍 NÅ kan du virkelig begynne å telle ned. Er virkelig ikke lenge til 1.august altså!

Kjekt med mye skryt da :fnise:

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stAre skrev (På 23.6.2022 den 15.27):

Så gøy å lese om fine opplevelser og masse fint personale 🙂 alt annet er jo urelevant da 😊 det var oppklarende og motiverende lesing. 

Kikket på instagram nå og den var veldig fin! Må vise til mannen her også 😊 Jeg bor i byen og har kort kjøretur til sykehuset 😊 

Så bra du kom på kontroll og at guttungen er bedre i formen. Det er alltid gøy å få skryt! 1 august er virkelig ikke lenge til, og når du har planlagt igangsetting vil jeg jo tro at det til tross for potensielt feriekaos blir trygge og planlagte rammer rundt din fødsel 😊

 

 

Så bra det var motiverende å lese :jepp: Eneste å klage på der oppe er fasilitetene. Altså det er så langt fra et 5 stjernershotell som man kommer :ler:  Men husker at jeg brydde meg ikke da jeg var der. Men virker som det er enda mer forfallent nå dessverre. De burde egentlig bygge et helt nytt sykehus..

Så bra du og likte instagrammen. Jeg må stadig inn og sjekke om de har lagt ut noe nytt der :nigo: Og kort kjøretur er gull. Vi har vel 15 min, men det er virkelig ingenting. 

Angeleye skrev (På 23.6.2022 den 17.20):

Så fin og koselig oppdatering! 😍 Så bra det ikke ble mer sykdom, og at du kom deg på kontroll! Hurra for dato for igangsetting. 😍 NÅ kan du virkelig begynne å telle ned. Er virkelig ikke lenge til 1.august altså!

Kjekt med mye skryt da :fnise:

Ja nå nærmer det seg. 5 uker i morgen så skal jeg opp dit og få ting igang.

 

 

Slapp nå ikke helt unna sykdom da. Vet ikke hva slags omgangsyke dette er, men sommervarianten av den er jo himla treg av seg!! Junior ble selvsagt smittet og spydde fredag kveld. Luringen hadde da gått inn på soverommet vårt fordi han hadde vondt i magen og endt med å spy utover dobbeltsenga vår :bond: Og vi snakker ALT må vaskes. Dyner, laken, puter.. egentlig madrassen også. Hell i uhell er at vi her om dagen kjøpte nye madrasser, og de har vi ikke fått på senga enda. FLAKS..
Så alle førstiser som venter barn. MUST HAVE: Skikkelig madrass beskytter til voksen senga!! Vi snakker tisselaken og slik tynn fra Ikea eller prinsess til å ha over. Det tar mye når uhellet er ute. 
Men herregud for et styr. Av med alt av sengetøy.. Vi bare heiv det ut på utsiden :ler: Tror jeg kjørte vaskemaskinen 4 ganger for å få rent alt :plystre:

Etter det har guttungen tilbrakt mesteparten av tiden på sofaen. Jeg kasta opp i går morgen. Litt diffust om det var svangerskapskvalme og at jeg hadde sovet ca nada den natta, eller om han hadde smitta meg. Men var kvalm i hele går og orket ikke noe annet enn sofaen jeg heller.
I dag har mannen feber og renneræv :bond: For en herlig start på sommeren altså :danse: 

Huset står fortsatt på hue etter oppussingen og nå gjelder det å få rydda klesskapet på plass. Jeg har begynt litt, men det går så himla tregt. Jeg får vondt foran nede over skambeinet om jeg holder på for mye. Om jeg setter meg på huk kjennes det som at bekkenbunnen gir totalt etter og ungen skal falle ut :ler: Pluss kynnere og slitent bekken. Dette tar SÅ mye mer tid enn hva jeg har tålmodighet til kjenner jeg!!!

Håper guttungen blir fin i løpet av kvelden og det holder med en hjemmedag til for han 🤞

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere ikke slapp unna sykdom likevel 😕 Håper hele familien er i form igjen og klar for sommer nå!

Takk for tips om polstring av madrass, det er vel noe de aller fleste foreldre smertelig får erfare en eller annen gang 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+0 og akkurat 1 mnd igjen til igangsetting :bond: 

Da var det blitt Juli, og nå skal bare de neste ukene fly og så skal jeg føde :ler: 

Jeg kjenner at jeg savner kroppen min veldig. Det å kunne bevege meg og ordne ting selv. Å slippe de helvettes gravid hormonene!! Ikke at det magisk blir bedre etter fødsel, men jeg satser på at matlysten blir bedre, mat smaker bedre, småkvalmen som stadig dukker opp har seg vekk og at sutringen blir mindre :plystre: 

Denne uken har vært slitsom.. Jeg revna totalt onsdag kveld. Da hadde mannen vært hjemme fra jobb 3 dager fordi han var syk. Eller han gjør seg jo sykere enn han er mener jo jeg. Men det kan også være fordi at er man mamma kan man ikke bare skru av alt i 3 dager. Man må pushe seg selv om formen er dårlig. Det har jo gjort til at jeg har måttet fikse alt med de andre to barna. Selv om jeg har holdt nivået til et minimum så kjenner jeg at det krever mye av denne kroppen bare å lage middag. Og jeg blir irritert på mannen som syter. Blodsukkeret har vært dust, mest fordi jeg har hatt dårlig matlyst.
På onsdag kveld raknet det.. Jeg holdt på å klikke (ja jeg er ekstremt hormonell :ler: ) rett før middagen. Blodsukkeret mitt hadde stupt, mest fordi jeg var for treg med å spise. Jeg kjente meg svimmel og ufokusert mens jeg stod og ordnet mat til barna. Klarer da å velte et glass som knuser utover gulvet. Ungene sitter ved kjøkkenbordet og glor, mens jeg står der, barbeint og hadde akkurat tenkt meg til kjøleskapet for å hive nedpå med eplejuice, svett og merker synet begynner å bli uklart.
Ergo, jeg kom meg ingen vei uten å kutte opp føttene. Jeg sier til mannen at han må komme. Og han er sååå treg og offer seg for at han må opp av sofaen. Og da eksploderte jeg nesten :kjefte:Hadde ikke ungene sittet der hadde jeg nok fyrt av en salve med nok av stygge ord til å dekke et helt år :ler: 

Når kvelden da kom, typisk i 23 tiden hører jeg lyder fra rommet til junior. Og hva skjer, joda.. ungen spyr IGJEN! Utover hele senga. Så da måtte vi begge ned og vaske. Jeg stod på utsiden ved grøfta og spylte dyna hans med hageslangen. Det er jævlig tungt det og holde den oppe med en ikke fungerende rygg :opplyser:  Vask av sengetøy, vask av barn, mannen vasket gulv, på med nytt sengetøy.. Og så begynner den helvettes glukosealarmen min og hyle, lavt sukker uten at jeg merker det... enda..
Så da ungen var lagt igjen så rant det over. Jeg så for meg en ny runde med oppkast på oss alle, fine sommerdager som går til helvette, og vi hadde den dagen laget og ordnet noen avskjeds/sommergaver til de som jobber i barnehagen. Som jeg nå så for meg at vi ikke fikk gitt. Alt falt i grus og tårene bare spruta.. jeg var helt på felgen utslitt og klarte jo da ikke skru av den vannkrana igjen :sjenert: 

Men typisk nok så løser det seg. Guttungen spydde kun den ene gangen, gudene vet hvorfor.. Han var hjemme i går med meg. Verdens beste mor for tiden som bare ga han ipaden mens jeg satt apatisk i stua og kikket ut i lufta. Totalt umotivert for noe som helst. Men det kom seg..
I dag er han i barnehagen. Han fikk levert ut gavene til de som jobber der og får sagt god sommer og takk for alle fine årene der. Veldig rart å tenke på at han ikke er barnehagegutt lenger :sjenert: 

Nå håper jeg i helgen at vi blir helt ferdig med soverommet og kan flytte inn der. Taklampa som mannen bestilte kom på døra i dag, så da er alt på plass. Jeg har vasket over vogna til lille. Så nå er det bare småting som gjenstår å få fikset før han kan komme. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes!! Hvis det var 1 mnd til fødsel da du skrev oppdateringen betyr det at det er 3 uker igjen nå!! 😍 så spennende! Føler du deg klar?

Kjenner meg igjen i den rakningsen som du beskrev, høres helt legitimt ut at det kokte over litt der! Men NÅ må dere vel endelig ha fått lagt fra dere sykdom og gått inn i full feriemodus? 

Håper alt står bra til! Virker som dagbokgjengen er gått i feriemodus hvertfall, blir snart ekko i gravidbøkene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (4 timer siden):

Hjelpes!! Hvis det var 1 mnd til fødsel da du skrev oppdateringen betyr det at det er 3 uker igjen nå!! 😍 så spennende! Føler du deg klar?

Kjenner meg igjen i den rakningsen som du beskrev, høres helt legitimt ut at det kokte over litt der! Men NÅ må dere vel endelig ha fått lagt fra dere sykdom og gått inn i full feriemodus? 

Håper alt står bra til! Virker som dagbokgjengen er gått i feriemodus hvertfall, blir snart ekko i gravidbøkene :ler:

Haha ja folk har virkelig tatt ferie her inne nå :ler: Ikke jeg da, er stadig inne og leser. Har ikke så mye annet å finne på. Alt er tung, vondt og slitsomt!

Men vi kom oss heldigvis videre fra sykdom. Så jeg håper inderlig det holder seg slik videre nå. Slik at den siste innspurten blir noe hyggelig i hvertfall :sjenert: 

___

34+5 i dag

40 dager igjen til termin = offisielt høygravid

25 dager igjen til igangsetting :danse: 

 

Formen er ræva.. Jeg blir så utrolig fort sliten, får masse kynnere og vondt i symfysen. Så her skjer ting virkelig sakte! Ungene har tatt sommerferie og har i dag prøvd å ta livet av tålmodigheten min med masse krangling, bråk og ikke gidde å høre etter. Er jo slik de blir dersom det skjer for lite. Og jeg sliter med å finne på noe med de når været er kjipt som ikke ender med at jeg må bruke masse penger, og som ikke innebærer at jeg må gå for mye :sjenert: 
Men i morgen er det meldt fint vær, så da blir det en tur på stranda! Heldigvis tar mannen ferie til fredag!

 

I dag var jeg på kontroll på sykehuset. Hos diabetessykepleier og jordmor. Det ble lagt en liten insulinplan for fødsel, så langt det er mulig.. Og da jeg kom bort til jordmor var ho ikke helt enig i den :ler: 
Jeg driver og innstiller meg på at igangsetting begynner 1 august, og at han kanskje blir født 3 august. Altså forventer jeg at dette tar tid. Men jordmora sa det er jo en mulighet for at det tar tid ja, men hun trodde jeg kom til å føde fortere enn hva jeg tror selv. Sier jo ikke nei dersom hun har rett altså!! Jeg bare innstiller meg på at det tar tid, for å ikke bli skuffa. Men igjen så har hun lang erfaring, så regner med ho vet hva ho snakker om. Og ho tok kverken på myten om at kroppen blir som førstegangsfødene igjen om det er mange år siden forrige fødsel. Hun sa at 6 år er ikke så mye, kroppen din vet hva den skal gjøre. Så sjansen for at det blir veldig intenst er stor, men da vet du at dersom det er intenst så betyr det at ting går raskt.

Synes det er helt vilt at jeg skal føde igjen.. Det er jo sant som de sier, man glemmer totalt hvor vondt det er. Men så kommer nok minnene raskt tilbake. Jeg tenker på dette ca hver dag for tiden :sjenert: Og må stadig si til meg selv at jeg har fått det til før, det er bare en dag av livet mitt, dette skal jeg klare, mange andre klarer det flere ganger, og at jeg husker den fantastiske følelsen når babyen endelig er ute og det er over!!
Den følelsen når du presser for siste gang, den kjenner jeg enda. Magen som er stor og steinhard blir forvandlet til en bolledeig man har slått lufta ut av og det kommer en skikkelig splæsje splosje lyd i det babyen kommer ut. Husker jeg tok og holdt på magen min i det det skjedde, og det er en ekstremt spesiell følelse :opplyser: 

Jeg fikk ordnet meg timer til modningsakupunktur i dag også. Så siste uken før igangsetting skal jeg inn på sykehuset 3 ganger. 2 akupunktur og en kontroll. Jordmor sa at dersom jeg er komfertabel med det så kan jordmora som setter akupunktur den fredagen sjekke hvor moden jeg er også.
For om jeg er moden ville hun at jeg ikke skulle sette full dose insulin den morgenen jeg kommer. For jeg kan havne fort i føling dersom fødselen skjer samme dagen.

Men ja.. mye babbel :ler: Nå skal jeg snart få pakket meg selv i seng. Kunne godt sovet 10 timer hver natt for tiden. Men da helst fra type kl 24-10 :fnise: Og det ødelegger litt for dagen etterpå for å være ærlig.

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Kakaoen said:

Haha ja folk har virkelig tatt ferie her inne nå :ler: Ikke jeg da, er stadig inne og leser. Har ikke så mye annet å finne på. Alt er tung, vondt og slitsomt!

Men vi kom oss heldigvis videre fra sykdom. Så jeg håper inderlig det holder seg slik videre nå. Slik at den siste innspurten blir noe hyggelig i hvertfall :sjenert: 

___

34+5 i dag

40 dager igjen til termin = offisielt høygravid

25 dager igjen til igangsetting :danse: 

 

Formen er ræva.. Jeg blir så utrolig fort sliten, får masse kynnere og vondt i symfysen. Så her skjer ting virkelig sakte! Ungene har tatt sommerferie og har i dag prøvd å ta livet av tålmodigheten min med masse krangling, bråk og ikke gidde å høre etter. Er jo slik de blir dersom det skjer for lite. Og jeg sliter med å finne på noe med de når været er kjipt som ikke ender med at jeg må bruke masse penger, og som ikke innebærer at jeg må gå for mye :sjenert: 
Men i morgen er det meldt fint vær, så da blir det en tur på stranda! Heldigvis tar mannen ferie til fredag!

 

I dag var jeg på kontroll på sykehuset. Hos diabetessykepleier og jordmor. Det ble lagt en liten insulinplan for fødsel, så langt det er mulig.. Og da jeg kom bort til jordmor var ho ikke helt enig i den :ler: 
Jeg driver og innstiller meg på at igangsetting begynner 1 august, og at han kanskje blir født 3 august. Altså forventer jeg at dette tar tid. Men jordmora sa det er jo en mulighet for at det tar tid ja, men hun trodde jeg kom til å føde fortere enn hva jeg tror selv. Sier jo ikke nei dersom hun har rett altså!! Jeg bare innstiller meg på at det tar tid, for å ikke bli skuffa. Men igjen så har hun lang erfaring, så regner med ho vet hva ho snakker om. Og ho tok kverken på myten om at kroppen blir som førstegangsfødene igjen om det er mange år siden forrige fødsel. Hun sa at 6 år er ikke så mye, kroppen din vet hva den skal gjøre. Så sjansen for at det blir veldig intenst er stor, men da vet du at dersom det er intenst så betyr det at ting går raskt.

Synes det er helt vilt at jeg skal føde igjen.. Det er jo sant som de sier, man glemmer totalt hvor vondt det er. Men så kommer nok minnene raskt tilbake. Jeg tenker på dette ca hver dag for tiden :sjenert: Og må stadig si til meg selv at jeg har fått det til før, det er bare en dag av livet mitt, dette skal jeg klare, mange andre klarer det flere ganger, og at jeg husker den fantastiske følelsen når babyen endelig er ute og det er over!!
Den følelsen når du presser for siste gang, den kjenner jeg enda. Magen som er stor og steinhard blir forvandlet til en bolledeig man har slått lufta ut av og det kommer en skikkelig splæsje splosje lyd i det babyen kommer ut. Husker jeg tok og holdt på magen min i det det skjedde, og det er en ekstremt spesiell følelse :opplyser: 

Jeg fikk ordnet meg timer til modningsakupunktur i dag også. Så siste uken før igangsetting skal jeg inn på sykehuset 3 ganger. 2 akupunktur og en kontroll. Jordmor sa at dersom jeg er komfertabel med det så kan jordmora som setter akupunktur den fredagen sjekke hvor moden jeg er også.
For om jeg er moden ville hun at jeg ikke skulle sette full dose insulin den morgenen jeg kommer. For jeg kan havne fort i føling dersom fødselen skjer samme dagen.

Men ja.. mye babbel :ler: Nå skal jeg snart få pakket meg selv i seng. Kunne godt sovet 10 timer hver natt for tiden. Men da helst fra type kl 24-10 :fnise: Og det ødelegger litt for dagen etterpå for å være ærlig.

Over og ut!

Godt noen holder hjulene i gang her inne også! 😉

Er så fint at du blir så godt ivaretatt på sykehuset mtp diabetesen! Hørtes veldig lurt ut å ha en insulinplan, er det for å være forberedt i fall fødselen trekker ut i tid? Jordmor sa når jeg var på kontroll i dag at det er utrolig viktig å spise under fødsel siden kroppen skal jobbe så hardt. Dette har jeg aldri tenkt på, og ser for meg at det er fort gjort å glemme å gi mammakroppen det den trenger underveis!

Må være så skummelt og spennende på samme tid å vite litt hva du går til! Heldigvis har ikke kroppen samme evne til å fortrenge som hodet, så den vet nok akkurat hva den skal gjøre ja! :jepp:

Håper dere har en fin dag på stranden i dag! :hoppendeglad:

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 timer siden):

Godt noen holder hjulene i gang her inne også! 😉

Er så fint at du blir så godt ivaretatt på sykehuset mtp diabetesen! Hørtes veldig lurt ut å ha en insulinplan, er det for å være forberedt i fall fødselen trekker ut i tid? Jordmor sa når jeg var på kontroll i dag at det er utrolig viktig å spise under fødsel siden kroppen skal jobbe så hardt. Dette har jeg aldri tenkt på, og ser for meg at det er fort gjort å glemme å gi mammakroppen det den trenger underveis!

Må være så skummelt og spennende på samme tid å vite litt hva du går til! Heldigvis har ikke kroppen samme evne til å fortrenge som hodet, så den vet nok akkurat hva den skal gjøre ja! :jepp:

Håper dere har en fin dag på stranden i dag! :hoppendeglad:

Ja det er det. Det som er litt skummelt er at jeg tar ganske stor dose insulin om natten. Så dersom jeg føder da så blir sukkeret lavt. Men husker i hvertfall med førstemann at jeg fikk en glukose/insulin blanding i veneflonen min for å holde det i sjakk. Også spiste jeg druesukkertabletter.

Ja de anbefaler å spise, men jeg fikk ikke det til. Min kropp er tydelig, den har IKKE kapasitet til å fordøye mat. Så jeg spyr som bare det under fødsel. Er visst nokså vanlig 🙈 Så greit å være forberedt på det også.  Med forrigemann når fødselen endelig tok seg opp på morgenen var jeg helt sinnsykt sulten. Type hungersnød følelse :ler:  Spurte JM om jeg kunne få noe mat. Og det skulle ho ordne. Så kom ho tilbake med eplebåter.. Jeg bare EPLEBÅTER???? Wtf.. jeg er sulten, kunne spist en hamburger!

Tok to eplebåter og så kom kvalmen og jeg begynte å kaste opp. Så JM visste nok dette :ler: var i grunnen da det gikk opp for meg at nå er jeg i aktiv fødsel ja!! Etter det spiste jeg ikke før etter han var ute og jeg hadde fått samlet meg.

Var deilig på stranda i dag. Ungene koste seg masse. Jeg fikk meg en dukkert i det iskalde vannet! Jeg måtte jo tisse!! :ler: og det var alt for langt til nærmeste do :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kakaoen said:

Ja det er det. Det som er litt skummelt er at jeg tar ganske stor dose insulin om natten. Så dersom jeg føder da så blir sukkeret lavt. Men husker i hvertfall med førstemann at jeg fikk en glukose/insulin blanding i veneflonen min for å holde det i sjakk. Også spiste jeg druesukkertabletter.

Ja de anbefaler å spise, men jeg fikk ikke det til. Min kropp er tydelig, den har IKKE kapasitet til å fordøye mat. Så jeg spyr som bare det under fødsel. Er visst nokså vanlig 🙈 Så greit å være forberedt på det også.  Med forrigemann når fødselen endelig tok seg opp på morgenen var jeg helt sinnsykt sulten. Type hungersnød følelse :ler:  Spurte JM om jeg kunne få noe mat. Og det skulle ho ordne. Så kom ho tilbake med eplebåter.. Jeg bare EPLEBÅTER???? Wtf.. jeg er sulten, kunne spist en hamburger!

Tok to eplebåter og så kom kvalmen og jeg begynte å kaste opp. Så JM visste nok dette :ler: var i grunnen da det gikk opp for meg at nå er jeg i aktiv fødsel ja!! Etter det spiste jeg ikke før etter han var ute og jeg hadde fått samlet meg.

Var deilig på stranda i dag. Ungene koste seg masse. Jeg fikk meg en dukkert i det iskalde vannet! Jeg måtte jo tisse!! :ler: og det var alt for langt til nærmeste do :plystre:

Oi, desto viktigere at sykehuset og du har en god plan på det! 

Huff da, det hørtes slitsomt ut å ikke kunne spise og bli så dårlig når kroppen skal igjennom en sånn prøvelse som fødsel er! 😕 Jeg blir «aldri» kvalm eller kaster opp, så banker i bordet og satser på at jeg slipper den reaksjonen under fødsel! Det kan jo hende kroppen din takler det annerledes også nå som det er gang nr.3?

Herlig at dere fikk en så fin dag på stranda! Haha, det hørtes fryktelig kaldt ut, men tenker det må være både lov og verdt det for gravidtissing :fnise: Har tenkt på det nå som vi skal avgårde på hytta og det sikkert blir både strandturer og båtturer og generelt mye tid ute, jeg tror ikke jeg greier å sette meg ned på huk og faktisk komme meg opp igjen, så en iskald tur i vannet er kanskje beste alternativ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha samme her. Vi var på stranden i dag og jeg badet kun fordi jeg måtte tisse :ler: Men var ganske digg uti vannet når jeg først kom meg uti da. 

Ang fødsel så er det jo som du sier. Du har klart det to ganger før og du klarer det igjen. Men veldig lov å være nervøs. Jeg er en av de rare som elsker å føde, synes det er helt rått 😂🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå shit som det nærmer seg!! Det må være så sykt å ha en dato og telle ned til 😍 Tenk at lillebror er her om bare noen få uker! Høres ut som det meste begynner å komme på stell mtp fødselen hvert fall, godt å ha en skikkelig plan 💖 Det blir noen spennende dager fremover hvor jeg kommer til å sjekke forumet ofte kjenner jeg 😁 Jeg har fulgt med her de siste ukene også, har liksom bare ikke helt hatt kapasitet eller ro til å svare. Jeg synes du er en helt jeg! To gutter og høygravid på sommeren er ikke akkurat noen spøk 😅 Enda godt du bor på Sørlandet så været i det minste er fint 😍 

Endret av Yrno
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk som spør @Fiora :klemmer: 

Jeg har bare vært inne og lest siste uka, ikke hatt det store behovet for å skrive noe.

I dag er jeg 36 fullgåtte uker :opplyser: 

Det er nøyaktig 1 mnd igjen til termin.

Jeg har vært gravid i 252 dager.

Det er 16 dager og 15 timer igjen til igangsetting.

Ca 100 injeksjoner med insulin igjen.

 

Formen er nedadgående. Denne uka har vi vært på tur med campingvogna. Ikke så langt. Mannen ville så veldig gjerne på en dagstur til Sverige og blåse bort pengene sine der. Så da gjorde vi det. Og kroppen min, tålte det dårlig :sjenert: Var så sliten etterpå, og er det enda 2 dager etterpå. Fikk mye mer vann i beina og bekkenet er vondt uansett hva jeg gjør.

Og for å gjøre livet mitt enda enklere at jeg begynt å få kramper i leggen om natta. Det er så satans vondt! Og det er jo ikke som at jeg kan sprette opp i full fart for å strekke ut. Da jeg fikk det første gang tidlig denne uka satt jeg jo i et hyl midt på natta der mens jeg prøvde å ake meg ut av senga samtidig som det smalt i bekkenet. Stakkars mannen våkna jo i panikk og lurte på hva som skjedde :ler: Jeg sa jeg hadde skikkelig krampe i den ene leggen min! Åja sa han, og sovnet igjen :fnise: 

 

Ellers så er jeg sykt spent på den kommende uka. Skal på ny UL til onsdag. Og det blir vel da livets siste UL av en baby :sjenert: Det er jo litt vemodig og rart og tenke på. Og håper alt er bra med lille.
Jeg har vært litt gretten på svigermor siste dagene. Nå skal det sies at jeg sikkert er litt hårsår for tiden. Men jeg blir sur og skuffet av å bli nedprioritert.
En fetter av mannen døde tidligere denne uka, han var i slutten av 60 årene (et voldsomt generasjonshopp der!) Svogeren min sa umiddelbart at han måtte jobbe og kunne ikke få fri pga de ikke hadde vikarer. Og det er ikke nær slekt. Svigermor tørr ikke kjøre bil selv. Så ho trenger noen til å kjøre ho fra Sørlandet til Hamar for dette. Hun så på meg og bare: Ja du klarer deg jo fint (der sitter jeg som en diabetisk hval med bekkensmerter...)

Så ho vil mannen skal kjøre ho.. 
Jeg er helt uenig og synes ikke han skal dra så langt fra meg pga en fjern fetter han ca aldri traff.. Jeg synes heller han skulle putte mora si på toget!! Som også er MYE billigere. Men han sier at dersom han ikke kjører ho drar ho ikke.

Sjansen for at det skjer noe de dagene er jo veldig små. Men jeg liker det ikke om han har tenkt til å dra. UL til onsdag kan avdekke noe som fører til at jeg blir lagt inn, eller så kan jo vannet gå.
Og hva gjør jeg da? For saken er den at mine foreldre reiser på en tur, mine søsken skal på tur, bror til mannen må jo jobbe, venner og naboer her vi bor som jeg kunne spurt er alle bortreist :cry3:Så jeg kjenner at det stresser meg veldig. Jeg trenger en plan B dersom noe skulle skje. Hadde mannen vært her og det skjedde hadde jeg heller født alene om han måtte vært hjemme med guttene.
Fader altså.. Er jeg helt urimelig som synes det er litt skummelt at han skal muligens dra? Og at jeg er sykt sur på svigermor som forventer noe sånt og kun tenker på seg selv? :sjenert: 

Jeg kjenner også det at det er generelt vanskelig å være hjemme med ungene alene fordi de har jo lyst til å finne på noe, og jeg får så grusomt vondt etterpå om jeg presser meg for mye.. :(  Jeg vil jo gjerne kjenne at jeg har litt krefter i kroppen til å gjennomgå en fødsel snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare noen uker til igangsettelse… Her er svigermor urimelig synes jeg!! Hvorfor kan hun ikke ta toget? Både det at det kan skje noe men også at det er sykt slitsomt å være alene med to små gutter som høygravid da… 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kakaoen said:

Takk som spør @Fiora :klemmer: 

Jeg har bare vært inne og lest siste uka, ikke hatt det store behovet for å skrive noe.

I dag er jeg 36 fullgåtte uker :opplyser: 

Det er nøyaktig 1 mnd igjen til termin.

Jeg har vært gravid i 252 dager.

Det er 16 dager og 15 timer igjen til igangsetting.

Ca 100 injeksjoner med insulin igjen.

 

Formen er nedadgående. Denne uka har vi vært på tur med campingvogna. Ikke så langt. Mannen ville så veldig gjerne på en dagstur til Sverige og blåse bort pengene sine der. Så da gjorde vi det. Og kroppen min, tålte det dårlig :sjenert: Var så sliten etterpå, og er det enda 2 dager etterpå. Fikk mye mer vann i beina og bekkenet er vondt uansett hva jeg gjør.

Og for å gjøre livet mitt enda enklere at jeg begynt å få kramper i leggen om natta. Det er så satans vondt! Og det er jo ikke som at jeg kan sprette opp i full fart for å strekke ut. Da jeg fikk det første gang tidlig denne uka satt jeg jo i et hyl midt på natta der mens jeg prøvde å ake meg ut av senga samtidig som det smalt i bekkenet. Stakkars mannen våkna jo i panikk og lurte på hva som skjedde :ler: Jeg sa jeg hadde skikkelig krampe i den ene leggen min! Åja sa han, og sovnet igjen :fnise: 

 

Ellers så er jeg sykt spent på den kommende uka. Skal på ny UL til onsdag. Og det blir vel da livets siste UL av en baby :sjenert: Det er jo litt vemodig og rart og tenke på. Og håper alt er bra med lille.
Jeg har vært litt gretten på svigermor siste dagene. Nå skal det sies at jeg sikkert er litt hårsår for tiden. Men jeg blir sur og skuffet av å bli nedprioritert.
En fetter av mannen døde tidligere denne uka, han var i slutten av 60 årene (et voldsomt generasjonshopp der!) Svogeren min sa umiddelbart at han måtte jobbe og kunne ikke få fri pga de ikke hadde vikarer. Og det er ikke nær slekt. Svigermor tørr ikke kjøre bil selv. Så ho trenger noen til å kjøre ho fra Sørlandet til Hamar for dette. Hun så på meg og bare: Ja du klarer deg jo fint (der sitter jeg som en diabetisk hval med bekkensmerter...)

Så ho vil mannen skal kjøre ho.. 
Jeg er helt uenig og synes ikke han skal dra så langt fra meg pga en fjern fetter han ca aldri traff.. Jeg synes heller han skulle putte mora si på toget!! Som også er MYE billigere. Men han sier at dersom han ikke kjører ho drar ho ikke.

Sjansen for at det skjer noe de dagene er jo veldig små. Men jeg liker det ikke om han har tenkt til å dra. UL til onsdag kan avdekke noe som fører til at jeg blir lagt inn, eller så kan jo vannet gå.
Og hva gjør jeg da? For saken er den at mine foreldre reiser på en tur, mine søsken skal på tur, bror til mannen må jo jobbe, venner og naboer her vi bor som jeg kunne spurt er alle bortreist :cry3:Så jeg kjenner at det stresser meg veldig. Jeg trenger en plan B dersom noe skulle skje. Hadde mannen vært her og det skjedde hadde jeg heller født alene om han måtte vært hjemme med guttene.
Fader altså.. Er jeg helt urimelig som synes det er litt skummelt at han skal muligens dra? Og at jeg er sykt sur på svigermor som forventer noe sånt og kun tenker på seg selv? :sjenert: 

Jeg kjenner også det at det er generelt vanskelig å være hjemme med ungene alene fordi de har jo lyst til å finne på noe, og jeg får så grusomt vondt etterpå om jeg presser meg for mye.. :(  Jeg vil jo gjerne kjenne at jeg har litt krefter i kroppen til å gjennomgå en fødsel snart..

16 dager og 15 timer, tenk at du vet akkurat når du skal i gang!! 😍 Det må være godt å ha den fine motivasjonen når formen er så på bunn :hjerte:

Skjønner godt at du er gretten på din svigermor! At hun i det hele tatt kommer på å spørre din mann i den forfatningen du er i er jo bare helt utrolig! Også nå som alle rundt dere er bortreist i tillegg!

Jeg tror jeg bare ville satt ned foten jeg, så får hun bare bli sur :sjenert: Jeg har måttet sagt ifra til svigerfar et par ganger de siste månedene på grunn av diverse påfunn. Min mann går jo med på alt fordi han skal være snill med alle, men hormonella godtar ikke hva som helst :fnise:

Håper du finner tid og rom i de dagene som er igjen til å hvile og ruge, kroppen trenger jo å lade opp til den store finalen :hjerte:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kaffemor skrev (2 timer siden):

Det er jo bare noen uker til igangsettelse… Her er svigermor urimelig synes jeg!! Hvorfor kan hun ikke ta toget? Både det at det kan skje noe men også at det er sykt slitsomt å være alene med to små gutter som høygravid da… 

Nei hvorfor kan ho ikke ta toget! Det lurer jeg på også. Er jo snakk om et togbytte på Oslo S! Ho er jo litt.. hva skal man kalle det :klo: kort? :vetikke: også uten at ho eller sønnene hennes evner å se det er ho sykt opptatt av seg selv og sitt. 
Jeg føler meg i hvertfall ekstremt langt nede på prioriteringslista! 

Fiora skrev (1 time siden):

16 dager og 15 timer, tenk at du vet akkurat når du skal i gang!! 😍 Det må være godt å ha den fine motivasjonen når formen er så på bunn :hjerte:

Skjønner godt at du er gretten på din svigermor! At hun i det hele tatt kommer på å spørre din mann i den forfatningen du er i er jo bare helt utrolig! Også nå som alle rundt dere er bortreist i tillegg!

Jeg tror jeg bare ville satt ned foten jeg, så får hun bare bli sur :sjenert: Jeg har måttet sagt ifra til svigerfar et par ganger de siste månedene på grunn av diverse påfunn. Min mann går jo med på alt fordi han skal være snill med alle, men hormonella godtar ikke hva som helst :fnise:

Håper du finner tid og rom i de dagene som er igjen til å hvile og ruge, kroppen trenger jo å lade opp til den store finalen :hjerte:

Er godt ikke bare jeg mener ho er urimelig.. bare opptatt av seg og sitt. Jeg hadde ikke kjørt 5-6 timer til en begravelse til en av mine fjerne fettere. 
Jeg er spent på hva det blir til. Tror mannen snakket om å bort til ho i morgen. Og det skal han få gjøre alene med ungene. Uten at han vet det selv enda :ler: 

Men jeg bare orker ikke være med. Å presse kroppen mer i den vonde sofaen hennes! 
 

Og takk gud for den datoen ja. Kjenner jeg er glad jeg slipper vente noe lenger. Kjenner meg ikke helt klar for føding og baby. Men jeg vil ha igjen kroppen min :cry3:

——

Og herregud! Junior kastet opp i kveld IGJEN! Jeg vet snart ikke mine arme råd! Han har alltid vært typen som kaster opp lett. Men nå har han spydd i 4 omganger siden 24 juni. Det er 3 uker.. 

Først omgangsyka. Så 4 dager etter han ble fin igjen kom det en runde til. Men bare en!

Så kasta han opp forrige helg, på lørdagen. Da hadde eldstemann overnattingsbesøk og de spiste alle mye godis. Han stappa innpå sjokolade. Og jeg mistenker at han er litt lik meg, og tåler dårlig laktose. Så etter legging så spydde han. Og de skulle jo overnatte i campingvogna. Så vi måtte jo vaske der. 
 

Og nå i kveld igjen. Han tok to bit av kveldsmaten. Kommer inn i stua. Jeg ser på han at han gulper og tar jeg til munnen. Sier til han at om han må spy så må ha. LØPE til do. Han løper, og dusjer ned alt mulig på sin vei. 
 

Altså HVA skjer!!!! 😫😫😫 Kan ikke komme på at han har fått i seg så mye laktose i dag/kveld heller. Fader altså :sjenert:  Og etter de 3 siste gangene har det kun kommer en gang og han virker helt fin igjen. Så han har ingen mage/tarm infeksjon. 
Kjenner det ble litt tungt med enda en bekymring nå. Og vi voksne er dritt lei av å vaske opp oppkast 😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å skrive oppdatering en dag før tiden? :P 

36+6 i dag. I morgen er jeg 37 fullgåtte uker og babyen er ikke å regne som prematur lenger :bond: 

Denne uken har egentlig gått nokså fort, for jeg sitter her og klarer ikke huske hva vi har gjort for noe :ler: Hjernen min begynner å bli mega grøt og jeg klarer ikke skille helg fra ukedag når alle har ferie.

Mannen dro for å kjøre sin mor i går, og lovte å kommer hjem igjen i dag. Så jeg var megasur på han i hele går morgen, og etter vi kjørte han til svigermor kjente jeg at jeg var nokså på gråten av det hele. Synes både han og svigermor er skikkelig duster akkurat nå :sjenert: 

Er vel ingen sjans for at noe skjer, og heldigvis fikk jeg vite at ei venninne er hjemme og jeg måtte bare ringe om jeg trengte noe. Det hjalp en del. 

Det er ca 50 000 grader ute! Så jeg sitter inne og bruker masse strøm på å kjøle ned stua med kjøling fra varmepumpa og ekstra vifte. Er kjempesliten og vil egentlig bare sove. Har sendt den ene ungen til en kamerat, mens han andre sitter og glor på ipaden sin :sjenert: Jeg skulle gjerne dratt de med ut på stranda, men jeg bare orker ikke all pakkingen og å drasse med meg diverse for å sitte ute og koke. Så da blir jeg årets mor som lar ungen sitte på skjerm i ferien..

I går var jeg på siste kontroll hos diabeteslegen og UL etterpå. Legen jeg liker var selvfølgelig på ferie, så jeg fikk ho skumle polske legen. Ho er jo så forbanna effektiv at ho roper meg inn 5 min før timen begynner og jeg er ute igjen etter 10 min. Det er satt av 30 min totalt.
Ho er sikkert god i jobben sin, men ekstremt lite medmenneskelig. Spør hvordan det går, og jeg prøver være ærlig.. ho bare: jajajajaja det er vanlig nå som do er høygravid. Altså, ho hører jo egentlig ikke :vetikke:  Men samme det. I forhold til de andre er ho mer slik at ho pisker meg på vekta og så studerer blodsukkerkurven min. "her var du litt høy, hva hadde du spist her??" Jeg bare løy og sa at det var vanlig brødmat, og jeg var nok alt for lite aktiv siden det steg så.
Turte ikke innrømme at jeg hadde hatt et svakt øyeblikk og putta hånda nedi smågodtposen :hoho: 
Men ho var jo alt i alt fornøyd, snakket om at jeg må slanke meg etter babyen kommer ut.. bla bla bla :roll:  Jeg gikk derfra ganske svett og sliten. Hadde sovet dårlig den natta også.
Satt på venterommet for UL og da jeg hørte stemmen til gynekologen jeg har gått mest til begynte jeg å gråte :ler: Bare fordi jeg var så glad for at jeg skulle inn til ho.
UL gikk greit, men de måtte to stk til for å få målt lille bølla som lå krummet inni der og gjorde det vanskelig å få tatt et magemål. Han ligger på +10% over gjennomsnittet. Og i følge gyn så veier han nå 3200 gr. Kanskje ikke rart jeg føler meg som en hval :ler: 
Han ligger også med hodet godt nedi bekkenet og gyn mente på at det kjentes ut som han har festet seg. Det gjorde førstemann også, ikke nr 2. Og med første var jeg mye mer moden ved igangsettingen. Så det er jo lov å håpe at alt ikke er lukket og låst om 11 dager til :opplyser: 

Det var rart å gå ut derfra og tenke at jeg aldri skal på UL igjen.. Dette var siste gangen. Sa det til gyn at jeg gjør ikke dette igjen. Ho var helt enig og sa jeg har nå gjort min jobb og 3 barn er mer enn nok. Egentlig en for mye sa ho og lo :ler: etterfulgt av at ho har 3 barn selv så vet hva ho snakker om :P 

Neste uke tror jeg også kommer til å fly avsted. Jeg skal to ganger til modningsakupunktur på sykehuset og en gang til JM på sykehuset. Så er planen å få guttene til frisøren slik at de er nyklipte til fotograferingen etter fødsel :rodmer: 

Tenk.. innen to uker har vi forhåpentligvis minste bror hos oss. Gud jeg gleder meg til å bli ferdig. Jeg prøver å ikke tenke for mye på fødselen. Må bare ta den når det kommer, og jeg vet at det hjelper meg ingenting dersom jeg går og gruer meg de siste dagene.

Og tidligere denne uken fikk jeg faktisk en mini-babyshower :rodmer: Ei venninne av meg som hadde ordnet det. Og ei annen ei som lurte meg til å tro at vi skulle på luftetur slik vi pleier. Mange er jo bortreist nå, så det var bare tre venninner som kom. Og det var faktisk midt i blinken for meg som hater oppmerksomhet. Jeg fikk bleiekake og klær til lillemann, samt frukt og muffins og vi satt og kjaset i flere timer. Jeg sa til venninnen min at det var midt i blinken. Ho lurte på om ho skulle hatt noe mer opplegg, men fant ut at det ikke var helt meg. Og takk og lov for det :hoho: Hadde de skullet gjette omkretsen rundt magen min eller noe slik så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert altså..

 

Endret av Kakaoen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig forståelsesfullt at du er sur på mannen og svigermor ❤️ hadde blitt rasende selv! 

Men godt å høre at venninnen din er hjemme hvis noe skulle skje. 

Prøv å legg fra deg den dårlige samvittigheten av å la barna bruke mye skjerm i sommer. Det er en sommer der du er høygravid og får liten baby, da tar man i bruk de midlene man trenger for å kunne komme seg igjennom det med vettet i behold. Alle har forståelse for det, og guttene tar ingen skade av en sommer med iPaden mellom hendene. 

Så koselig med en liten babyshower ❤️ er kjekt å bli gjort litt stas på.

Jeg håper de neste 11 dagene flyr forbi uten for høye temperaturer🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sykt rart (og digg?!) å ha en dato å forholde seg til!! Det (å IKKE ha en dato/ikke vite) syns jeg nesten er det rareste med å være høygravid nå, aaaner jo ikke når ting skjer?! (Men håper altså å få flytta til Søgne før fødsel, 2 uker til 😁) Så vi ses uansett ikke på føden, hvis ikke noe veldig spesielt skulle skje! 🤭

Ps: skjerm er veldig lov!! De koser seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...