Gå til innhold

Kakaoboka vol 3


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (7 timer siden):

har sniklest i dagboken din innimellom, men er jo hyggelig å legge igjen spor så på tide😄 

Så kjipt at du har svangerskapsdiabetes, og alle de ekstra plagene den følger med! Er det sånn at det går over etter svangerskapet eller hvordan fungerer dette? Jeg var helt i grense land sist jeg gikk gravid, var helt mot slutten. Vet du om man er mer utsatt hvis man var helt i grenseland eller hadde det i tidligere svangerskap? 
 
Mulig du har skrevet det tidligere uten at jeg har fått det med meg, men ettersom du skal få to uker før termin, skal du ha planlagt keisersnitt? Skal det selv to uker før, så da er vi isåfall i samme båt der🤗

Alltid gøy når en snikleser melder seg :ler: 

Ja det går vanligvis over etter svangerskapet. Er hormoner fra morkaka som skaper trøbbel. Men hos noen få så utvikler det seg til diabetes 1 eller 2. Jeg lå helt i grenseland for diabetes 2 før svangerskapet, så forventer at det går den veien for meg.

Du burde absolutt følge med dette svangerskapet ja. Er en mulighet for at det viser seg denne gangen. Så selv om det er pyton tror jeg at jeg hadde tatt den glukosebelastningen. For du er vel egentlig ikke innenfor kriteriene for den nå? Men er jo greit å få sjekket det. Jeg har måttet begynne med insulin tidligere for hvert svangerskap. Ei venninne av meg holdt det i sjakk med kosthold med første barnet, men måtte over på insulin med barn nr 2. Husk at det er jo hormonelt, så du kan forsåvidt ikke gjøre stort for å unngå å få det heller :sjenert: 

Jeg skal absolutt ikke ha KS om ikke jeg absolutt må :ler: Vet ikke helt hvorfor, men jeg har totalt noia for å skulle bli skjært opp. Totalt ubegrunnet egentlig, men jeg bare føler det er så skummelt. Så her blir det igangsettelse 2 uker før. Har måttet gjøre det med de to andre også. Og to vidt forskjellige opplevelser. Med førstemann var jeg faktisk nokså moden og de tok bare vannet, så begynte det av seg selv. Men nr 2 brukte de modningstabletter. En hel haug av de! Spredt på 2 dager. Når kroppen endelig skjønte greia og vannet ble tatt (pga babyen måtte ha elektrode på hodet) så eksploderte det til stormrier og styrtfødsel. Var så heftig at jeg begynner å grue meg allerede :sjenert: Men legen på sykehuset sa at de kunne prøve ut ballong først og forhåpentligvis vannavgang. For å unngå medikamell igangsetting. Bedre for kroppen. Så vi får se :) Hadde du KS forrige gang også?

Fiora skrev (6 timer siden):

Så kjekt å slippe å bli lei 😉 og greit å vite omtrent akkurat på datoen når han kommer da! Er veldig spent selv i og med at både min mor og samboers mor gikk langt over termin, tipper jeg lillegutt blir værende i magen noen dager over termin for min del :fnise:

Haha, så kjedelig at Fantaen skuffet! :ler: Jeg hadde en sånn episode med Daim is! Kjøpte det og gledet meg sååå fælt til å kose meg med - den smakte helt forferdelig! Måtte få mannen til å smake for å se om det var gravidganen som ikke ville ha, eller om det var noe galt med isen. Det var ikke noe galt med isen 😅

Cravingen går i epler nå for tiden, epler til alt! 😄

———

Leit å se at du har slått deg sånn! Håper det har blitt litt bedre nå? Det er vanskelig nok å finne en god liggestilling på natten, om man ikke skal ha sånt å ta hensyn til i tillegg 🙈

Er så fort gjort å falle som gravid! Skikkelig skummelt!

Hørte at det er visst veldig vanlig å falle som gravid. Er jo bare å prøve å stå på et bein og ta på seg sko, ikke mye balanse å skryte av der nei :ler: 

Sov heldigvis bedre i natt! Føler jeg må bare nyte de gode nettene jeg har før det endrer seg :ler: 

stAre skrev (3 timer siden):

Maks uflaks!

anbefaler å bruke bacimysin på såret :) Det er antibakterielt og antiseptic, så gror det raskere og hindrer unødvendige bakterier.

Takk for tips 😄 Vurderte å gjøre det, hadde sikkert brukt opp halve tuben :ler: Men jeg hadde ikke noe brukbart i hus å pakke utenpå. Følte ikke dopapir var helt det store. Kunne sikkert sett om jeg fant noe i førstehjelpsskrinet da. Heldigvis er det bedre nå, og ingen infeksjonstegn. Så flaks i uflaks kan man kanskje si? :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit så uflaks å falle sånn! Høres kjempeskummelt ut, men enda godt man får noen «superreflekser» så lille mageboeren hvert fall kom uskadd fra det 😅 Høres ikke noe godt ut uansett da, HATER sånne skrubbsår som svir 😬 

Gjett om tiden fremover kommer til å gå fort da! Under 12 uker igjen - det er jo ikke lenge i det hele tatt 😱 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2022 at 8:42 PM, Kakaoen said:

Hørte at det er visst veldig vanlig å falle som gravid. Er jo bare å prøve å stå på et bein og ta på seg sko, ikke mye balanse å skryte av der nei :ler: 

Sov heldigvis bedre i natt! Føler jeg må bare nyte de gode nettene jeg har før det endrer seg :ler: 

 

Ja, har hørt noe om det jeg og - og har også klart å ta en sklitakling bortover en flat gressplen helt uten grunn, men slapp unna skrubbsåret da :fnise:

Huff ja, det er nok sant! Du vet jo hva som venter i 3. trimester! Kjenner jeg er spent på om det er mulig å finne en behagelig sovestilling jo større magen blir? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 10.5.2022 den 20.42):

Alltid gøy når en snikleser melder seg :ler: 

Ja det går vanligvis over etter svangerskapet. Er hormoner fra morkaka som skaper trøbbel. Men hos noen få så utvikler det seg til diabetes 1 eller 2. Jeg lå helt i grenseland for diabetes 2 før svangerskapet, så forventer at det går den veien for meg.

Du burde absolutt følge med dette svangerskapet ja. Er en mulighet for at det viser seg denne gangen. Så selv om det er pyton tror jeg at jeg hadde tatt den glukosebelastningen. For du er vel egentlig ikke innenfor kriteriene for den nå? Men er jo greit å få sjekket det. Jeg har måttet begynne med insulin tidligere for hvert svangerskap. Ei venninne av meg holdt det i sjakk med kosthold med første barnet, men måtte over på insulin med barn nr 2. Husk at det er jo hormonelt, så du kan forsåvidt ikke gjøre stort for å unngå å få det heller :sjenert: 

Jeg skal absolutt ikke ha KS om ikke jeg absolutt må :ler: Vet ikke helt hvorfor, men jeg har totalt noia for å skulle bli skjært opp. Totalt ubegrunnet egentlig, men jeg bare føler det er så skummelt. Så her blir det igangsettelse 2 uker før. Har måttet gjøre det med de to andre også. Og to vidt forskjellige opplevelser. Med førstemann var jeg faktisk nokså moden og de tok bare vannet, så begynte det av seg selv. Men nr 2 brukte de modningstabletter. En hel haug av de! Spredt på 2 dager. Når kroppen endelig skjønte greia og vannet ble tatt (pga babyen måtte ha elektrode på hodet) så eksploderte det til stormrier og styrtfødsel. Var så heftig at jeg begynner å grue meg allerede :sjenert: Men legen på sykehuset sa at de kunne prøve ut ballong først og forhåpentligvis vannavgang. For å unngå medikamell igangsetting. Bedre for kroppen. Så vi får se :) Hadde du KS forrige gang også?

 

Så kjipt at du tror du kommer til å få det etter svangerskapet også, er ikke noe gøy å ha nor ekstra. 
 

Har selv tenkt på at jeg burde ta den testen. Jeg vet selv hvor mye jeg sliter med å få i meg sånne veske greier 🙄 har veldig problemer de gangene jeg må drikke noe før CT osv. kaster opp og det går rett og slett ikke, så kjenner jeg kvier meg veldig til å ta den testen. Legen har ikke sagt noe om at jeg må ta den, men så var det på sykehuset de oppdaget at jeg lå helt i grenseland sist, mulig de nevner det på neste ultralyd og lege time jeg har der neste gang 😊 

tenkte automatisk at det var KS du skulle ha ettersom su skulle føde 14 dager før termin🙈 men er vel andre måter også som å sette i gang fødsel ja😊 godt å vite at du slipper å gå på overtid da, og det er jo absolutt ikke lenge til nå! Håper du slipper sånne heftige storm rier og at de prøver andre ting først så du slipper det! Hørtes ikke noe godt ut! 

Jeg hadde ks sist også ja, planlagt, har ikke så mye valg da de sier jeg ikke kan ha vanlig fødsel pgs fare for komplikasjoner iforhold til tidligere operasjoner jeg har hatt. De var så redde for at jeg skulle havne i fødsel sist før ks at jeg måtte være i nærheten av sykehuset 1 uke før ks (fra uke 37) bor et stykke unna sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (På 11.5.2022 den 21.20):

Shit så uflaks å falle sånn! Høres kjempeskummelt ut, men enda godt man får noen «superreflekser» så lille mageboeren hvert fall kom uskadd fra det 😅 Høres ikke noe godt ut uansett da, HATER sånne skrubbsår som svir 😬 

Gjett om tiden fremover kommer til å gå fort da! Under 12 uker igjen - det er jo ikke lenge i det hele tatt 😱 

 

Ja jeg er nok kronisk klønete. Om det er en diagnose :ler: Fortalte det til kiropraktor i går og han bare: Dette må du fokusere på å trene godt opp etter fødsel. Han finner stadig nye problemer med denne kroppen min :ler: 

Fiora skrev (På 12.5.2022 den 14.34):

Ja, har hørt noe om det jeg og - og har også klart å ta en sklitakling bortover en flat gressplen helt uten grunn, men slapp unna skrubbsåret da :fnise:

Huff ja, det er nok sant! Du vet jo hva som venter i 3. trimester! Kjenner jeg er spent på om det er mulig å finne en behagelig sovestilling jo større magen blir? 

Anbefaler absolutt gressplen fremfor asfaltkant og grus :ler: 
Behagelig sovestilling? Tja.. jeg husker med eldste at jeg tilbrakte en del netter på sofaen halvsittende. Slet MYE med halsbrann med guttene, foreløpig har jeg sluppet unna det nå. *bank i bordet*
Er bare å pakke masse puter rundt seg og håpe på det beste. Værste er jo når man skal snu seg :bond: 

Love90 skrev (9 timer siden):

Så kjipt at du tror du kommer til å få det etter svangerskapet også, er ikke noe gøy å ha nor ekstra. 
 

Har selv tenkt på at jeg burde ta den testen. Jeg vet selv hvor mye jeg sliter med å få i meg sånne veske greier 🙄 har veldig problemer de gangene jeg må drikke noe før CT osv. kaster opp og det går rett og slett ikke, så kjenner jeg kvier meg veldig til å ta den testen. Legen har ikke sagt noe om at jeg må ta den, men så var det på sykehuset de oppdaget at jeg lå helt i grenseland sist, mulig de nevner det på neste ultralyd og lege time jeg har der neste gang 😊 

tenkte automatisk at det var KS du skulle ha ettersom su skulle føde 14 dager før termin🙈 men er vel andre måter også som å sette i gang fødsel ja😊 godt å vite at du slipper å gå på overtid da, og det er jo absolutt ikke lenge til nå! Håper du slipper sånne heftige storm rier og at de prøver andre ting først så du slipper det! Hørtes ikke noe godt ut! 

Jeg hadde ks sist også ja, planlagt, har ikke så mye valg da de sier jeg ikke kan ha vanlig fødsel pgs fare for komplikasjoner iforhold til tidligere operasjoner jeg har hatt. De var så redde for at jeg skulle havne i fødsel sist før ks at jeg måtte være i nærheten av sykehuset 1 uke før ks (fra uke 37) bor et stykke unna sykehuset. 

Ja den sukkerdrikka er grusom. Jeg synes det hjalp å tenke på at jeg har smakt værre på tom mage :ler: Kvalmeste var laktulose.. ren laktose for å sjekke meg laktoseintoleranse. Det var seigt og klissete i tillegg til søtt!
Sikkert lurt å nevne det for sykehuset ja. Det er ikke kult å ende opp med udiagnostisert sv.dia. Mange har ikke symptomer på det heller.

Du er ikke første som har tenkt at jeg skal ha KS :)  Men for meg er det siste utvei. Men skjønner godt at du må det dersom det er det medisinske beste for deg. Fordelen er at du slipper å oppleve mange timer med rier da. Eller er det et savn å ikke ha opplevd det? Har hørt mange si så mye forskjellig der. Men et KS kan jo være veldig smertefullt i ettertid har jeg skjønt. Kan du få komplikasjoner bare kroppen begynner med rier eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 27!! 11 uker igjen til føding, forhåpentligvis!

Status: Føler meg som en stranda hval!

I følge terminoversikten til Babyverden er jeg nå i 3.trimester :bond: Det såkalte flotte 2. trimesteret er over, og nå er det bare sjarmøretappen igjen. Den siste uken har jeg vært ekstremt sliten. Sovna på sofaen og vært helt ubrukelig om morgenen. Så tror det var lurt at jeg ble fullt sykemeldt. Eller så er det en situasjon av at jeg er hjemme og blir sløvere av det. Men de siste dagene har jo hatt ting å finne på. I dag har jeg skrevet masse på oppgaven min som skal leveres til mandag. Jeg er helt grøt i hue og bekkenet verker etter at jeg har tilbrakt mange timer på en spisestuestol med nesa i mac´n.. Ungene sitter nå og ser på hjernedød underholdning på Youtube og jeg er for sliten til å be de gå og legge seg :ler: Hallo, er jo helg :vetikke:

Jeg har fått enda mer i hus til babyen. Hentet bilsetet om onsdag. Men har litt panikk fordi de bilstoladapterene jeg har som passer bilsetet og vogna passet ikke til dette setet. Fordi det er nyere :bond: Så jeg må på leting etter nye adaptere, hvis ikke har jeg gjort tidenes bomkjøp på 2000 kr :cry3: Dama i butikken som solgte meg det var sikker på at det kunne brukes på vogna med adaptere, så jeg blir litt småsur om hun har tatt feil.

Om onsdag var jeg også på kontroll på sykehuset, hos diabetessykepleier og jordmor. Jeg merker sååå godt at jeg er en helt annen person enn da jeg hang der for 10 år siden. Da var jeg veldig nervøs, usikker, skamfull og deppa. Nå er jeg bare så utrolig takknemmelig for all oppfølging jeg får. Det er stadig negative artikler om sykehuset i avisa, men svangerskapsomsorg, det er de faktisk råflinke på :opplyser: 
Diabetessykepleieren er så positiv og blid, og det gjør mitt humør bedre. Jeg gikk til samme dama for 10 år siden også, men da kunne jeg slått til ho med all den positiviteten :ler: Jeg satt jo der i tårer fordi jeg måtte sette insulin på meg selv, og dama var superpositiv :ler:  Nå derimot tar jeg ting med knusende ro. Det går jo mest sannsynlig veldig bra!

Og jordmora jeg fikk var bare sååå hyggelig og skjønn. Hun mente hun hadde truffet meg i tidligere svangerskap, men jeg sliter virkelig med å huske ho. Og jeg synes jo det er veldig godt gjort om ho husker meg, men jeg husker ikke ho. Mistenker at hun bare sier det for å være hyggelig :ler: 
Vi snakket litt om hvordan ting går for tiden, hvor mye liv jeg har kjent osv. Lyttet til lillegutt, men ble ingen SF måling :klo: Mulig hun glemte det, men det er ikke så viktig for min del. Snakket også litt om fødsel. Jeg merker nå som det begynner å nærme seg litt at jeg gruer meg med.
Hadde nesten vært bedre å ikke vite hva jeg går til. Men jeg innser at den forrige fødselen min har satt større spor som jeg bare har fortrengt fordi det endte bra og jeg fikk en frisk og fin gutt.
Hun holdt derfor av en hel time neste gang til å snakke mer om tidligere fødsel og legge litt føring for den neste. Og hun har jo tilgang på alle dokumenter fra forrige gang, så det hjelper veldig.
Plutselig føler jeg meg veldig heldig som har to flotte jordmødre som følger meg :rodmer:  Men føler meg nesten utro mot kommune jordmor når jeg er så fornøyd med hun på sykehuset også :ler: 
Som sagt så er jeg en annen denne gangen. I stedenfor å klage over at jeg må på mye kontroller så tar jeg i mot alt jeg kan få med et smil.

Lille ser ut til å trives for tiden. Denne uken har jeg fått kjenne hikking fra han :strix: Hadde nesten glemt litt hvordan det føltes. Men nå kjente jeg igjen de små rytmiske dunkene som kommer veldig tett etter hverandre, og så etterfulgt av veldige bevegelser fra armer og bein. Tydelig beskjed fra han om at han er irritert på  hikkingen :fnise: 

Nå er tiden for å få Youtube-nerdene i seng. Så kanskje jeg tar meg en liten gåtur for å mykne opp det stive bekkenet mitt etter all sittingen i dag. Ha en fin fræddaskveld dere :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for uke 27 og 11 uker til bittelillebror kommer🥳

Så bra du blir godt tatt vare på av flinke fagfolk! 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+5

Dagene løper unna. Og vipps så har jeg ikke krysset av på denne listen i mai i det hele tatt :ler: 

9.11.2021 Unnfangelsen finner sted omkring 

03.12.2021Positiv graviditetstest 

14.12.2021Hjertet begynner å slå 

04.01.2022 Legetime

05.01.2022 TUL

21:01.2022 TUL uke 11

21.01.2022 Nå som livmoren kommer opp av bekkenet vil det snart være mulig å høre hjertelyden med doppler

28.01.2022 Risiko for spontanabort avtar 

06.02.2022 Andre trimester!

07.02.2022 TUL og NIPT

11.02.2022 Kjønnet begynner å bli tydelig 

22.03.2022 Tid for ordinær ultralyd 

25.03.2022 De fleste kjenner fosterets bevegelser nå 

26.03.2022 Du er halvveis i svangerskapet!

15.04.2022 Skulle babyen bli født nå, ville man i samråd med foreldrene forsøke å redde den 

19.04.2022 3D ultralyd. Er det lillebror eller lillesøster?

19.04.2022 Fosteret kan høre! (Hvor godt det hører vet vi ikke sikkert)

23.04.2022 Babyer født nå har rundt 50 prosent sjanse for å overleve

27.04.2022 UL kontroll pga diabetesen

30.04.2022 Babyer født nå har rundt 80 prosent sjanse for å overleve

07.05.2022 Det er 100 dager igjen til termin!

08.05.2022 Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve

10.05.2022 Babyen begynner å reagere på lys som kommer utenfra livmoren

11.05.2022 Diabetessykepleier og Jordmor på sykehuset

13.05.2022 Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger 

14.05.2022 Tredje trimester!

16.05.2022 Bacheloroppgaven er innlevert

17.05.2022 Øynene har vært lukket fram til nå, men nå kan babyen åpne og lukke dem

25.05.2022 Kontroll på sykehuset med lege og UL

04.06.2022 Tre fjerdedeler er unnagjort!

17.07.2022 Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen 

22.07.2022 Nå regnes ikke babyen som prematur om den skulle bli født

25.07.2022 Fødselspermisjonen begynner 

15.08.2022 Termin

 

Så nå er det jo under 100 dager til termin, jeg er i 3.trimester, babyen har 90% sjans for å overleve og den helvettes bacheloroppgaven er levert!!! :danse: 

Vi hadde en grei 17 mai i går. Jeg har jo en tendens til å overvurdere mine evner og hater å ikke få til ting jeg vil. Så jeg gikk i toget med 6 åringen og barnehagen. Jeg hadde jo påtatt meg ansvaret for barnehagens fane, så kunne ikke droppe det da! Det gikk nokså greit å gå, men merket da vi nærmet oss slutten at jeg nok fikk en god del kynnere. Jeg synes magen min føles hardere bare jeg står oppe, men av og til når jeg går så kjennes det som den knyter seg og jeg får lyst til å avlaste vekten ved å holde magen oppe med armene :ler: 
Husker jeg synes det var vanskelig å identifisere kynnere med de to første også. Tror det er fordi jeg har såpass med magefett at det er vanskeligere å kjenne etter :vetikke: 
Så måtte vi til byen for å se borgertoget siden guttungen skulle gå i det for første gang. Jeg før helt hetta av SÅ mange mennesker på en plass. Det er trangt OVER ALT og man må brøyte seg frem. Og jeg kan ikke smyge meg noen steder med denne gigamagen! Det beste med hele dagen i går må ha vært at jeg snek til meg to kakestykker (hello insulin :lur: har jo ikke spist sjokoladekake siden før jul) og da vi kom hjem og jeg fikk lagt meg på sofaen :ler: 

I dag skulle jeg sløve på sofaen, men JM fra sykehuset ringte meg og sa at min Rhesus blodprøve magisk hadde forsvunnet :vetikke: Ho hadde etterlyst den, men både prøven om antistoffer og prøven om hvilken RH babyen har er bortevekk. Så da måtte jeg ta kjøreturen ned til sykehuset for å ta ny prøve. Jeg kom daffende inn der i noe som ligna pysjen og med håret til alle kanter. Måtte le da jeg kom hjem, jeg kunne jo dratt en hårbørste gjennom håret før jeg dro da :fnise: 

I morgen skal jeg på kontroll til JM i kommunen igjen :strix: 

Og til fredag reiser søsteren min og jeg på tur nordover for å treffe eldste søster :danse: Så om noen vet om noe gøy å finne på i trønder-hovedstaden så kom gjerne med tips :lur: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for levert bachelor, 90% for babyen, og 3. trimester!! :hoppendeglad:

Nå var det ikke mye igjen på den lista der! Husker første gangen jeg tok frem den like etter positiv test, tenkte det var umulig lenge til alle de milepælene, men nå er det jammen snart bare fødsel som står igjen! 

Så tøff du er som ble med å gå i tog! Der får du mange stjerner i boka fra meg som knapt kommer meg til postkassen hvertfall :fnise:

Ikke noe særlig med kynnere da! Håper det ga seg igjen fort? Har du prøvd sånn magebelte? Merker at jeg også går rundt og holder magen opp, lurer på om det kunne avlastet med et sånt et? 🤔

i alle dager, når de roter bort prøven til både deg og baby synes jeg ikke de fortjener at du møter med stelt hår! Like greit å gå som du er! 😄

Lykke til hos jm, og kos deg på søstertur! Bartebyen har jeg dessverre ikke besøkt på de siste 20 årene, så har dessverre dårlig med tips 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du var sliten etter 17.mai feiring, Koselig og hyggelig men det er en stressende dag når man har barn😬🙈 og  at du klarte å bære fanen, gå i tog og holde ut hele dagen i 3. trimester synes jeg er veldig godt gjort! Men du skal heller ikke tyne deg i det ytterste nå! Jeg er jo 10 uker bak deg og tilome jeg var helt ferdig etter tog gåing og sånn opplegg de har på skolen (som er for barnehage barn også) så var vi ikke halv parten ferdig med dagen etter det en gang😂 og jeg var allerede utslitt, med masse kynnere😳 (ja har det allerede) middagsgjester og også her se på borgertog i byen med masse mennesker som er slitsomt i seg selv😅 er på sånne dager som er fine men slitsomme der det er litt tungt å være gravid! Man slipper ikke unna når man har barn fra før🙈 men man må hvile seg innimellom mer enn før❤️ Noe jeg er sykt dårlig på selv da😬

lo litt av håret og oppmøte 😂 noe jeg kunne funnet på også hvis jeg var sliten nok, da gir man gjerne litt blaffen😎 

Håper du fikk koset deg maks i Trondheim😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med levert bacheloroppgave 🥳🥳 Det er mektig imponerende altså!

Shit som tiden flyr! Er ikke mange punktene igjen på den lista, og synes tiden ofte går i minst halvannen speed på sommeren, så er jammen meg ikke lenge til lille kommer nå! 😅 Blir så spennende fremover 😁

Synes innsatsen din på 17.mai høres upåklagelig ut! De kakestykkene håper jeg du koste deg skikkelig med, for det var deg vel unt! 😍

Skulle logget inn litt før, for Trondheimstips har jeg flust av 😅 Håper dere har hatt en kjempehelg i bartebyen uansett ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 18.5.2022 den 19.53):

Hurra for levert bachelor, 90% for babyen, og 3. trimester!! :hoppendeglad:

Nå var det ikke mye igjen på den lista der! Husker første gangen jeg tok frem den like etter positiv test, tenkte det var umulig lenge til alle de milepælene, men nå er det jammen snart bare fødsel som står igjen! 

Så tøff du er som ble med å gå i tog! Der får du mange stjerner i boka fra meg som knapt kommer meg til postkassen hvertfall :fnise:

Ikke noe særlig med kynnere da! Håper det ga seg igjen fort? Har du prøvd sånn magebelte? Merker at jeg også går rundt og holder magen opp, lurer på om det kunne avlastet med et sånt et? 🤔

i alle dager, når de roter bort prøven til både deg og baby synes jeg ikke de fortjener at du møter med stelt hår! Like greit å gå som du er! 😄

Lykke til hos jm, og kos deg på søstertur! Bartebyen har jeg dessverre ikke besøkt på de siste 20 årene, så har dessverre dårlig med tips 🙈

Jeg er så dårlig på å svare i min egen dagbok :ler: Skylder på at jeg liker å ha macen å skrive med istedenfor telefonen..

Disse kynnerene mine gir seg nokså fort ja. Jeg vet jo ikke om det er kynnere heller, men regner med det :ler: Søren den skulle jeg kanskje spurt legen om i dag. Typisk meg. Legen spør om jeg har noe mer jeg lurer på. Hjernen min går totalt i sirup og jeg bare: neeeei, tror ikke det. Kommer ut til bilen og så dukker det opp 1000 spørsmål jeg skulle fyrt løs med :ler: 

Surrekopper med den prøven ja. Svaret var ikke kommet i dag. Legen sa det er fordi den sendes til Oslo. Men ho tok det med knusende ro, og det gjorde ikke noe at jeg måtte vente to uker til på svaret :vetikke:

Love90 skrev (På 22.5.2022 den 9.59):

Skjønner godt at du var sliten etter 17.mai feiring, Koselig og hyggelig men det er en stressende dag når man har barn😬🙈 og  at du klarte å bære fanen, gå i tog og holde ut hele dagen i 3. trimester synes jeg er veldig godt gjort! Men du skal heller ikke tyne deg i det ytterste nå! Jeg er jo 10 uker bak deg og tilome jeg var helt ferdig etter tog gåing og sånn opplegg de har på skolen (som er for barnehage barn også) så var vi ikke halv parten ferdig med dagen etter det en gang😂 og jeg var allerede utslitt, med masse kynnere😳 (ja har det allerede) middagsgjester og også her se på borgertog i byen med masse mennesker som er slitsomt i seg selv😅 er på sånne dager som er fine men slitsomme der det er litt tungt å være gravid! Man slipper ikke unna når man har barn fra før🙈 men man må hvile seg innimellom mer enn før❤️ Noe jeg er sykt dårlig på selv da😬

lo litt av håret og oppmøte 😂 noe jeg kunne funnet på også hvis jeg var sliten nok, da gir man gjerne litt blaffen😎 

Håper du fikk koset deg maks i Trondheim😄 

Jeg tror den 17 mai virkelig tok piffen ut av meg. Jeg er flink til å peise på og så får det heller bare smelle etterpå, og kanskje jeg lærer etter det :nigo: 

Koset oss masse i bartebyen. Deilig å komme seg litt bort.

Yrno skrev (På 22.5.2022 den 17.22):

Gratulerer så mye med levert bacheloroppgave 🥳🥳 Det er mektig imponerende altså!

Shit som tiden flyr! Er ikke mange punktene igjen på den lista, og synes tiden ofte går i minst halvannen speed på sommeren, så er jammen meg ikke lenge til lille kommer nå! 😅 Blir så spennende fremover 😁

Synes innsatsen din på 17.mai høres upåklagelig ut! De kakestykkene håper jeg du koste deg skikkelig med, for det var deg vel unt! 😍

Skulle logget inn litt før, for Trondheimstips har jeg flust av 😅 Håper dere har hatt en kjempehelg i bartebyen uansett ☀️

Takk 😄 Lista begynner å bli skummelt kort ja. Jeg kan nok telle på en hånd hvor mange ganger jeg skal på sjekk på sykehuset fremover. Og for meg som må dit ganske ofte kjenner jeg smålig litt panikk når det er så få ganger igjen :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+5

Onsdag betyr ikke ny uke, men ny kontroll gjennomført på sykehuset. Denne gangen var det legekontroll. Jeg har vært så pisse nervøs i det siste. Redd for at jeg ikke gjør en god nok jobb og at det skal gå ut over babyen. Jeg driter jo litt i meg selv, men ikke han som leier magehuset :sjenert: 
Jeg føler meg så mye større og tyngre bare den siste uka. Bekkenet mitt fikk en skikkelig trøkk etter mye gåing på 17 mai, flytur og mye gåing i helgen. Jeg halter/vagger mer når jeg går, og det gjør veldig vondt å reise seg fra sofaen. Var hos kiropraktor om mandag, og det hjalp i hvertfall litt.
Gikk på vekta i dag og har hoppet opp 1 1/2 kg.. som stresser meg. Er egentlig unødig stress, men som overvektig legger jeg nok enda mer press på meg selv til å ikke bli større. Det var ingen overraskelse egentlig, for merker bla at klokka sitter strammere på håndleddet, og jeg føler meg ganske stappa i magen. Tror 1 kg egentlig bare er avføring som venter på å komme ut :ler: TMI, men det er sååå digg når jeg faktisk får til å gå skikkelig på do! :ler: 

Men legen min var veldig fornøyd. Eller legene.. Var først hos dia legen, og det var ho samme som jeg var til for leeeenge siden. Ho er så mye roligere og hyggeligere enn ho skumle fra øst-europa :fnise: Ho her går det jo an å snakke med og ho virker mer interessert. Tipper ho har barn selv, mens ho fra øst-europa ikke har det :sjenert: Bare for å være skikkelig fordomsfull!!
Gyn var også fornøyd med målene. Hun hadde med seg en medisinstudent og lurte på om hun kunne kjenne på magen min etter leie på barnet. Jeg er nok en ypperlig kandidat til det siden jeg er 3.gangs og mest sannsynlig går med på ALT av undersøkelser :ler: Og at jeg er overvektig med ekstra padding på magen. Ergo, her er det vanskelig å finne ut av noe :lur: 
Medisinstudenten trykket og kjente og var veldig usikker. Hun trodde hode kanskje lå ned og ryggen på høyre side. Gyn kjente også, og tippet hode ned og ryggen på venstre side.
Jeg har jo tenkt at lille sitter i seteleie, men mistenkt noe annet kun fordi jeg kjenner masse hikking nederst i magen.
Men det var nok ho mor selv som hadde rett :nigo: Han sitter fint med rumpa ned, heldigvis ikke så veldig lavt i bekkenet. Skal jo ikke ha noe av at han kiler seg fast nedi der! Målene var fine, men han er en røver og beveger seg ganske mye slik at det er vanskelig å måle helt korrekt. Legen estimerte han til ca 1400 gr i dag, og han følger sin egen kurve ganske fint. Håper det holder seg slik.
Jeg har kjent mer nedpress og at magen føles en del tyngre i det siste, så legen spurte om vi skulle måle livmorhalsen. Kjør på sa jeg. Så fikk medisinstudenten også noe å kikke på. Heldigvis lang og lukket livmorhals på over 5 cm. Som betyr null tegn på for tidlig fødsel :danse: 

 

Nå kan vi ta langtur med for samvittighet. Vi skal en tur med campingvogna i morgen. Bare 45 min herfra, men godt å komme seg bort.
Skal snart hente junior som er på smittefest hos kompisen sin fra bhgen :lur: Det går vannkopper i bhgen, første gang på flere år.. Så jeg bare :nigo: Hvem kan vi bli smittet av?? Vi har hatt det i hus før. Eldstemann hadde det da han var 3 år. Og da var junior bare 3 uker gammel. Alle sa at det går så fint, du ammer babyen så han blir ikke smittet.
Vel, der tok de grundig feil.. junior ble smittet og hadde en del vannkopper da han var ca 5 uker gammel. Og siden han var så liten er det en stor sjanse for at han ikke er immun mot det. Så istedenfor å pine han som voksen så tenker jeg at vi kan like gjerne sjekke immuniteten hans med å dytte han oppi kompisen. Jeg er jo hjemme uansett, så da slipper vi å krangle om sykt-barn dager :ler: 
Jeg hadde vannkopper som liten, og ble ikke smittet da eldstemann eller junior hadde det. Så da tenker jeg at det sikkert går helt fint. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 uker… :bond: 

Og om jeg tipper rett igangsettingsdato er det 66 dager til i dag! Hjelp.. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 29 uker! 

66 dager er bare rett rundt hjørnet! 

Har dere fått det meste i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (10 minutter siden):

Hurra for 29 uker! 

66 dager er bare rett rundt hjørnet! 

Har dere fått det meste i hus?

66 dager går jo svinfort om sommeren :bond: og jeg synes nesten det er trist at jeg har så «få» ganger igjen på kontroll på sykehuset. Er så glad i legen min der oppe :cry3:

Jeg tror faktisk vi har det meste nå ja. Mangler ei stellematte og det som hører med der. Pluss sokker til babyen. Skulle ikke tro det, men sokker til baby er noe dritt. De sparker de av seg, så det gjelder å finne de som sitter på! Og husker jeg hva jeg brukte sist? Nope :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kakaoen skrev (1 minutt siden):

66 dager går jo svinfort om sommeren :bond: og jeg synes nesten det er trist at jeg har så «få» ganger igjen på kontroll på sykehuset. Er så glad i legen min der oppe :cry3:

Jeg tror faktisk vi har det meste nå ja. Mangler ei stellematte og det som hører med der. Pluss sokker til babyen. Skulle ikke tro det, men sokker til baby er noe dritt. De sparker de av seg, så det gjelder å finne de som sitter på! Og husker jeg hva jeg brukte sist? Nope :ler: 

Syntes det nettopp var mars, og i neste uke er vi i juni. Så de neste 66 dagene kommer til å gå mye raskere! Helt sykt hvordan tiden kan fly på den måten.

Har hørt rykter om at sokker til babyer er vanskelig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad av å lese i dagboken din, du skriver så levende og fint at jeg tydelig ser for meg både smittefester og svangerskapskontroller med student til stede :fnise:

Nå raser det virkelig avgårde! Veldig snart har du tredjemann i armene dine 😍

Av ren nysgjerrighet, ble det vannkopper i hus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 28.5.2022 den 0.08):

Syntes det nettopp var mars, og i neste uke er vi i juni. Så de neste 66 dagene kommer til å gå mye raskere! Helt sykt hvordan tiden kan fly på den måten.

Har hørt rykter om at sokker til babyer er vanskelig 😅 

Ja dagene kommer til å fly! Vi er jo allerede Juni! Og om jeg får rett så er det 2 mnd til igangsetting :bond: 

Ja sokker altså.. men samtidig synes jeg bukser med fot også er noe dritt! Kan liksom ikke vinne den der :ler: 

Fiora skrev (11 timer siden):

Blir så glad av å lese i dagboken din, du skriver så levende og fint at jeg tydelig ser for meg både smittefester og svangerskapskontroller med student til stede :fnise:

Nå raser det virkelig avgårde! Veldig snart har du tredjemann i armene dine 😍

Av ren nysgjerrighet, ble det vannkopper i hus? 

Så gøy at du blir glad av å lese skravleriet mitt :nigo:  Nå nærmer jeg meg uke 30, så blir en ny oppdatering snart. Ikke at livet er så sykt spennende for tiden :ler:  Føler det mest består av fordøyelsesproblemer og tåneglutfordringer :ler: 

Forløpig ingen vannkopper i hus nei. Det som er dritt med vannkopper er at det går 1-2 uker fra smitte til utbrudd. Hørt om flere som har flere barn hvor de har smittet hverandre og dermed hatt vannkopper og syke barn i 3 uker 🙈 Så vi får se om det skjer noe i løpet av neste uke. På den ene siden vil jeg bli ferdig med det, på den andre siden er det litt feil tidspunkt. Juni er en utrolig gøy mnd i bhgen, spes når de går siste året. De skal på bytur, båttur, avslutningsfest, overnatting i bhgen og førskoledagen 😍 Men om han fikk det forrige uke burde han få med seg det viktigste som er avslutningsfesten og overnattingen 😎

Nå skal jeg snart til byen til en etterlengtet frisørtime! :danse: har ikke klippet håret siden desember, så det trengs! Spurte 6 åringen hvor mye jeg skulle klippe av. Og fikk beskjed om å bare klippe litt 😂😍 Tenkte jeg skulle ta bussen til byen. Jeg hater å ta buss :ler: men det koster like mye i parkering som bussen koster. Og med dieselprisen på 25 kr literen :bond: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Kakaoen said:

Så gøy at du blir glad av å lese skravleriet mitt :nigo:  Nå nærmer jeg meg uke 30, så blir en ny oppdatering snart. Ikke at livet er så sykt spennende for tiden :ler:  Føler det mest består av fordøyelsesproblemer og tåneglutfordringer :ler: 

Forløpig ingen vannkopper i hus nei. Det som er dritt med vannkopper er at det går 1-2 uker fra smitte til utbrudd. Hørt om flere som har flere barn hvor de har smittet hverandre og dermed hatt vannkopper og syke barn i 3 uker 🙈 Så vi får se om det skjer noe i løpet av neste uke. På den ene siden vil jeg bli ferdig med det, på den andre siden er det litt feil tidspunkt. Juni er en utrolig gøy mnd i bhgen, spes når de går siste året. De skal på bytur, båttur, avslutningsfest, overnatting i bhgen og førskoledagen 😍 Men om han fikk det forrige uke burde han få med seg det viktigste som er avslutningsfesten og overnattingen 😎

Nå skal jeg snart til byen til en etterlengtet frisørtime! :danse: har ikke klippet håret siden desember, så det trengs! Spurte 6 åringen hvor mye jeg skulle klippe av. Og fikk beskjed om å bare klippe litt 😂😍 Tenkte jeg skulle ta bussen til byen. Jeg hater å ta buss :ler: men det koster like mye i parkering som bussen koster. Og med dieselprisen på 25 kr literen :bond: 

Ja, jeg liker skravleriet ditt - herlig ekte! 😄

Det hørtes ut som en kjempespennende innspurt på bhg, får virkelig håpe han får med seg noe av det ja! 

Håper frisøren gjorde en god jobb og at bussturen gikk greit 😉 er virkelig ikke gøy med buss! Vi skulle være lure og bare ha 1 bil da jeg fikk jobb i sentrum… angret på det mang en gang når jeg sitter der på stappfull buss med åndenød og fremmede på fanget :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...