Gå til innhold

Kakaoboka vol 3

Kakaoen

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Kakaoen said:

Må bare innom og si at jeg hater klokkestilling!! Junior var nærmest umulig å få ut av senga. Jeg kan ikke bære på en vrang 6 åring🙈 jeg fikk selvfølgelig ikke sove i går kveld, så har vært totalt utslitt i dag! Pluss at pollensesongen er i gang. 
Måtte bare innom å klage litt :ler: 

Nå har mannen og jeg bretta masse klær og jeg ligger som slakt på sofaen og kjenner på lille som sparker fra seg inni der 😍 godt med litt bekreftelse før det er natta 🥰

Åh, det der kan jeg se for meg er litt av et styr! 🙈 Vi voksne blir jo litt smårare de første dagene etter klokkestilling, ikke rart det blir helsprøtt for barna! 

Pollensesongen merkes uten tvil, otrivin er en uunngåelig bestevenn når pollen og graviditet kjemper om hvem som skal klare å tette nesa mest :ler:

Får knapt en bedre nattahilsen enn spark der innefra vel ❤️

Endret av Fiora
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som dere har hatt en deilig helg på tross av en gutt som ikke har forstått han må ut av sengen, og pollensesong.

Krysser fingrene for at det befinner seg en liten jente i magen🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner jeg sent på jobb. Og jeg har en oppgave som skal skrives for og leveres et utkast til snart. Jeg skal skrive en liten oppgave og får jeg den godkjent så kan jeg søke en bachelorgrad. Men jeg sliter skikkelig. Hjernen min er helt grøt.. jeg vet hva jeg vil skrive om og kan få til mye. Men å finne riktige teorier til å støtte det. Der stopper hjernen min :cry3:Jeg har fått tips av veileder.. men å skulle se gjennom 400 sider og uten at jeg skjønner hva han mente jeg kunne bruke det til. Satan jeg sliter skikkelig.. og har nå lyst til å gi opp hele dritten🙄

Som selvfølgelig er kjempeteit!! Men nå vet jeg heller ikke om dette jeg driver med kan brukes til noe, og hva jeg vil videre i jobben senere..

Dagens klage fra frk rådvill!! 🙈😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt barnevogn :strix: Fikk tak i en brukt Bugaboo Buffalo, akkurat som jeg ønsket meg :rodmer: Litt tidlig, men men..

Tenkte jeg skulle lage meg en handleliste her inne slik at jeg har litt oversikt. Så kan jeg føre av og på ting underveis.

Kjøpe:

Barnevogn

Bilstol

Bedside crib - kjøpe brukt av venninne

Nyfødt sete til Tripp trapp - kjøpe brukt av venninne

Vippestol - kjøpe brukt av venninne

Stellematte - Vurderer Leander stellematte

Ny madrass til vugga

Klær str 50 -kjøpt litt

Klær str 56 - kjøpt litt

Bestille gratis babypakker

Ergobaby embrace bæresele

Nytt regntrekk og myggnetting til vogna

Laken til små madrasser (vugge, bedsidecrib og vogna)

Bleier

Salver

Tørre stellekluter

Babyolje

Badebalje - Stokke Flexibath 

Koseklut med Mummi motiv, fant på Barnas Hus

Gulpekluter

Har fra før av:

Strikka tepper

Vugge

Babydyne, med dynetrekk

Babynest

Masse strikke klær til nyfødt

Tripp Trapp stol

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vogn😁

Høres ut som du har grei kontroll på hva du trenger til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh for en nyttig liste! Skal få lagt ut vår også etter hvert, men finner mye inspo hos andre - spesielt de som har barn fra før og vet litt om hva man faktisk trenger på forhånd og ikke 😃

Gratulerer så mye med barnevogn! Så stas å få ting i hus 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vogn🎉😄

stokke flexi bath skal jeg også ha. Genialt med stativ for oss med vonde rygger😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 29.3.2022 den 21.51):

Gratulerer med vogn😁

Høres ut som du har grei kontroll på hva du trenger til den lille.

Takk ♥️ 

Deilig å ha litt kontroll og ikke være førstegangsforvirra.. Been there done that :ler: Og lærte fort at selv om ting ser søtt ut til en baby betyr ikke det at det er noe praktisk i det hele tatt :ler:  F.eks en søt bamsedress med hette.. Alt med hette kan dra til hel... altså :ler: Enten klumper den seg i nakken eller så må du ha den over hodet på babyen. Så vrir de på hue hele tiden og hele lua er på skakke inni hetta og babyen blir forbanna :ler: Strikka dress uten hette er det ingenting som slår synes jeg :nigo: 

Yrno skrev (23 timer siden):

Oooh for en nyttig liste! Skal få lagt ut vår også etter hvert, men finner mye inspo hos andre - spesielt de som har barn fra før og vet litt om hva man faktisk trenger på forhånd og ikke 😃

Gratulerer så mye med barnevogn! Så stas å få ting i hus 😍

Gleder meg til å sjekke ut deres liste også. Så kan jeg leke bessevisser og si ifra alt som er fjas der :ler:  Skulle ønske jeg selv var mer motagelig for innspill før jeg fikk førstemann :sjenert: 

Takk.. Veldig gøy å få ting i hus. Jeg står og triller litt på den hver dag :fnise: 

tørkestativ skrev (23 timer siden):

Gratulerer med vogn🎉😄

stokke flexi bath skal jeg også ha. Genialt med stativ for oss med vonde rygger😄

Takk 😄 

Åååå finnes det stativ til stokke flexi? Jeg tenkte mer på at det kan klappes sammen og ikke tar så sykt stor plass på badet vårt :fnise: Mulig det blir versjonen til Yngri eller Twistshake også.. Men er klappe sammen funksjonen jeg vil ha :nigo: Føler vi hadde god plass før på badet. Men når vi allerede er 4 stk som bruker det og enda en liten en skal inn og ta plass blir det plutselig trangt gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (2 timer siden):

Takk ♥️ 

Deilig å ha litt kontroll og ikke være førstegangsforvirra.. Been there done that :ler: Og lærte fort at selv om ting ser søtt ut til en baby betyr ikke det at det er noe praktisk i det hele tatt :ler:  F.eks en søt bamsedress med hette.. Alt med hette kan dra til hel... altså :ler: Enten klumper den seg i nakken eller så må du ha den over hodet på babyen. Så vrir de på hue hele tiden og hele lua er på skakke inni hetta og babyen blir forbanna :ler: Strikka dress uten hette er det ingenting som slår synes jeg :nigo: 

Gleder meg til å sjekke ut deres liste også. Så kan jeg leke bessevisser og si ifra alt som er fjas der :ler:  Skulle ønske jeg selv var mer motagelig for innspill før jeg fikk førstemann :sjenert: 

Føler det på samme måte når det kommer til de som får valp for første gang😅 Nei, man må ikke bruke så mye penger på noe som vil passe i 3 uker. Butikkene er faktisk åpen, ikke kjøp alt på en gang du vet ikke hva du egentlig liker og trenger før hunden er i hus og har vært der litt😶 Men man lærer aldri sånt av at de som har gått gjennom det før forteller. Man må liksom lære the hard way hver eneste gang det er noe nytt😂

Skal definitivt strikke noen dresser UTEN hette😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2022 at 9:36 PM, Kakaoen said:

I dag har jeg kjøpt barnevogn :strix: Fikk tak i en brukt Bugaboo Buffalo, akkurat som jeg ønsket meg :rodmer: Litt tidlig, men men..

Tenkte jeg skulle lage meg en handleliste her inne slik at jeg har litt oversikt. Så kan jeg føre av og på ting underveis.

Kjøpe:

Barnevogn

Bilstol

Bedside crib - kjøpe brukt av venninne

Nyfødt sete til Tripp trapp - kjøpe brukt av venninne

Vippestol - kjøpe brukt av venninne

Stellematte - Vurderer Leander stellematte

Ny madrass til vugga

Klær str 50 -kjøpt litt

Klær str 56 - kjøpt litt

Bestille gratis babypakker

Ergobaby embrace bæresele

Nytt regntrekk og myggnetting til vogna

Laken til små madrasser (vugge, bedsidecrib og vogna)

Bleier

Salver

Tørre stellekluter

Babyolje

Badebalje - Stokke Flexibath 

Koseklut med Mummi motiv, fant på Barnas Hus

Gulpekluter

Har fra før av:

Strikka tepper

Vugge

Babydyne, med dynetrekk

Babynest

Masse strikke klær til nyfødt

Tripp Trapp stol

Gratulerer med vognkjøp!:hoppendeglad: Godt med alt som kan krysses av på lista! 

Hjelpes, det var en lang liste! Kan hende jeg stjeler noen punkter av deg, ser at lille i magen min hadde stått i mangel av mye den første tiden om ikke jeg hadde hatt flotte damer som deg å lære av :sjenert: …jeg har akkurat bestilt en kosegiraff som jeg tenkte blir kjempefin på barnerommet… så praktisk er jeg! :ler:

(plukker med det samme med meg tipset om å se etter ting uten hette, hadde nemlig sett meg ut en veldig søt vogndress med hette allerede :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (15 timer siden):

Åååå finnes det stativ til stokke flexi? Jeg tenkte mer på at det kan klappes sammen og ikke tar så sykt stor plass på badet vårt :fnise: Mulig det blir versjonen til Yngri eller Twistshake også.. Men er klappe sammen funksjonen jeg vil ha :nigo: Føler vi hadde god plass før på badet. Men når vi allerede er 4 stk som bruker det og enda en liten en skal inn og ta plass blir det plutselig trangt gitt..

Ja det finnes👏🏼 Først var det klappe sammen funksjonen jeg også ville ha. Har lite bad. Og hadde sett på yngri. Men så fant jeg stativet til stokke flexi og syns det var helt genialt. Det kan også klappes sammen mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 31.3.2022 den 11.43):

Gratulerer med vognkjøp!:hoppendeglad: Godt med alt som kan krysses av på lista! 

Hjelpes, det var en lang liste! Kan hende jeg stjeler noen punkter av deg, ser at lille i magen min hadde stått i mangel av mye den første tiden om ikke jeg hadde hatt flotte damer som deg å lære av :sjenert: …jeg har akkurat bestilt en kosegiraff som jeg tenkte blir kjempefin på barnerommet… så praktisk er jeg! :ler:

(plukker med det samme med meg tipset om å se etter ting uten hette, hadde nemlig sett meg ut en veldig søt vogndress med hette allerede :fnise:)

Haha.. og jeg synes lista er kort :ler: er jo bare å sjekke ut noen andre sine så får du garantert en del ekstra der 🤪

Man må jo kjøpe noe som er søtt og kosete også. Kan jo ikke baaare være praktisk!

Haha dette med hette! Finnes sikkert noe. Som er motsatt av meg. Men hette er dritt. Bra du tar den til deg :ler: tips er også å kjøpe (om ikke du får strikket) nokså romslig dress. Som har strech. Hvis ikke får du ekstra påkledningsutfordringer altså! Om ingen strikker anbefaler jeg virkelig Lille Lam sine strikka dresser! Garantert mange som selger brukt!

tørkestativ skrev (22 timer siden):

Ja det finnes👏🏼 Først var det klappe sammen funksjonen jeg også ville ha. Har lite bad. Og hadde sett på yngri. Men så fant jeg stativet til stokke flexi og syns det var helt genialt. Det kan også klappes sammen mener jeg. 

Oi det må sjekkes ut. Har jo bada to stk på gulvet. Men ja, ryggen er jo ikke god den første tiden! Så er ikke så dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0

Innom for å slå et slag for en ny uke! 17 uker igjen til føding! :ler: 

Uken har flydd og formen er ikke god. Vært ekstremt sliten. Fikk levert første utkast til oppgaven min da. Litt halvhjerta forsøk, men men. 
Pollenallergien har kommet og slått meg i ansiktet. Og jeg har vært hos kiropraktor og fått trykket og knekt opp bekkenet. Som var på vei mot å låse set skikkelig. Så det var bra jeg kom inn.

De siste dagene har jeg kjent mye liv. Masse bevegelse ganske langt nede i magen. Og lille er i følge babyverden appen 26 cm og 400 gr. Så begynner å kjenne godt til krabaten. 
Heldigvis er det bare en arbeidsuke igjen til påskeferien. Det skal bli veldig godt. Vips så har denne måneden også føket forbi :ler: 

God helg til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (2 minutter siden):

21+0

Uken har flydd og formen er ikke god. Vært ekstremt sliten. Fikk levert første utkast til oppgaven min da. Litt halvhjerta forsøk, men men. 
Pollenallergien har kommet og slått meg i ansiktet. Og jeg har vært hos kiropraktor og fått trykket og knekt opp bekkenet. Som var på vei mot å låse set skikkelig. Så det var bra jeg kom inn.

De siste dagene har jeg kjent mye liv. Masse bevegelse ganske langt nede i magen. Og lille er i følge babyverden appen 26 cm og 400 gr. Så begynner å kjenne godt til krabaten. 
Heldigvis er det bare en arbeidsuke igjen til påskeferien. Det skal bli veldig godt. Vips så har denne måneden også føket forbi :ler: 

Oj, som tiden flyr! Hurra for 21 uker!

Høres ikke ut som kroppen spiller helt på lag med deg. Godt det er påskeferie snart. Syntes påsken er så fin tid på året😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/1/2022 at 10:09 PM, Kakaoen said:

21+0

Håper allergien og bekjente har roet seg og at helgen behandlet deg pent ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke 🥳 Håper du har fått hvilt deg godt i helga og er litt mer klar for siste arbeidsuke før en veldig velfortjent påskeferie 🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ruskemor skrev (På 1.4.2022 den 22.13):

Oj, som tiden flyr! Hurra for 21 uker!

Høres ikke ut som kroppen spiller helt på lag med deg. Godt det er påskeferie snart. Syntes påsken er så fin tid på året😊

Jeg teller ned for fullt til påske!! Men nei, dårlig samarbeid fra kroppen. Jeg hadde håpet jeg skulle klare å jobbe i 2 mnd til, men begynner å tenke litt på at det kan kanskje bli vanskelig. :sjenert: 

Fiora skrev (På 4.4.2022 den 16.20):

Håper allergien og bekjente har roet seg og at helgen behandlet deg pent ❤️

allergien er dust.. og bekjente vet jeg ikke helt hvem er :ler: Men helgen var god å ha!!

Yrno skrev (På 4.4.2022 den 19.11):

Hurra for ny uke 🥳 Håper du har fått hvilt deg godt i helga og er litt mer klar for siste arbeidsuke før en veldig velfortjent påskeferie 🐣

Jeg er aldri klar for en ny arbeidsuke kjenner jeg :ler: Men påska skal bli fin. Skal dere på påskeferie?

kaffemor skrev (2 timer siden):

Dagens gladnyhet dette her! Gratulerer kakaoen ❤️ 

Woho :danse: Så gøy at du har sneket deg inn og funnet frem boka mi igjen :nigo: Gøy med "gamle kjente". Håper alt går bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (4 minutter siden):

Jeg teller ned for fullt til påske!! Men nei, dårlig samarbeid fra kroppen. Jeg hadde håpet jeg skulle klare å jobbe i 2 mnd til, men begynner å tenke litt på at det kan kanskje bli vanskelig. :sjenert: 

Har dere noen planer for påsken?

Du må gjøre det som er rett for deg❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+5

J E G  E R  S Å  S L I T E N!!

Jeg forstår ikke hva som skjer. I går jobbet jeg fra kl 13-17 og var helt utslitt etterpå. I dag var jeg på morgen i dag og feiret en gammel kollega som fylte år. Så var jeg ferdig på jobb kl 13.30.. Handlet litt og måtte rett hjem på sofaen! 
Og da er jeg så sliten at jeg kunne sovnet på sekundet, jeg blir plutselig veldig kald, må pakke meg inn i et teppe og kjenner jeg har slike fryse ristninger mens jeg dupper av. Ungene lager jo lyd, så jeg får ikke sovet så dypt. I tillegg så blir jeg så sykt stiv i skuldre og hofter av å sovne på sofaen. 
Ble liggende slik i en times tid før jeg måtte tvinge meg opp og spise litt mat. Og da gir frysingen seg.. Veldig merkelig, men det er vel et tegn på at kroppen er veldig sliten.

Jeg har en jobb hvor kroppen sitter mye i ro, men hjernen er koblet på. Så er litt spesielt at jeg blir så utslitt..

Skal til kontroll igjen etter påske på sykehuset. Så jeg får høre hva legen anbefaler. Jeg gidder ikke presse meg på jobb for jobben sin del kjenner jeg. Huset står også halvveis på hodet siden det tar så lang tid før jeg får gjort noe. Mannen får til å støvsuge, rydde kjøkken og oppvaskmaskinen. Men å rydde på plass andre ting er han dårlig på. Han aner jo ikke hvor ting skal heller :ler:  Så det må jeg gjøre, hvis ikke finner jeg det ikke igjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...