Ruskemor Skrevet 15. mars 2022 #181 Del Skrevet 15. mars 2022 Kakaoen skrev (6 minutter siden): ❤️ jeg har faktisk aldri hatt Uvi før, og har ikke de klassiske symptomene. Immunforsvaret er vel dårligere når man er mer på felgen også tenker jeg. Jeg har ligget på sofaen i hele dag. Vært uggen og kvalm. Gått på do utallige ganger!! Og kasta opp 3 ganger. Så har igrunnen ikke fått i meg noe annet enn masse drikke, biola og litt potetgull! Skikkelig sår i rattata, så er glad jeg kjøpte inn en ny babysalve for et par uker siden Tårene sitter fortsatt løst, men så blir jeg rørt av ingenting. Kom over en video på snap fra da junior var 1 år. Han var såååå søt😍 så da begynte jeg å gråte 😂 Har kjent masse liv i dag da, så det er bra. Håper virkelig magevondten gir seg. Om det er likt i morgen må jeg nok ringe fastlegen. For jeg vet ikke om dette er vanlig, og hva jeg skal gjøre! Og jeg vet ikke om dette er noe smittsomt heller. Men det føles ikke helt likt som omgangsjuka heller Alt man må igjennom for å være rugemaskin 🥵 Sånn magevondt er så forferdelig, håper det går over snart. Du får være veldig forsiktig med baken😶 og ring legen i morgen, bedre å ringe litt tidlig enn litt sent. Kan være det er antibiotikaen. Så bra du har kjent masse liv i dag, det hjelper ihvertfall sånn at man slipper den bekymringen. Så koselig å se gamle filmer og bilder av junior, er noe med 1 års alderen. Den er så fiiin🥰 Har jobbet masse med den aldersgruppen, og det er bare så fint🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. mars 2022 Forfatter #182 Del Skrevet 15. mars 2022 Ruskemor skrev (22 minutter siden): Sånn magevondt er så forferdelig, håper det går over snart. Du får være veldig forsiktig med baken😶 og ring legen i morgen, bedre å ringe litt tidlig enn litt sent. Kan være det er antibiotikaen. Så bra du har kjent masse liv i dag, det hjelper ihvertfall sånn at man slipper den bekymringen. Så koselig å se gamle filmer og bilder av junior, er noe med 1 års alderen. Den er så fiiin🥰 Har jobbet masse med den aldersgruppen, og det er bare så fint🥰 Ja jeg må nok ringe. Tenkte også antibiotikaen. Men fikk renneræv i går morges, og da var det ikke antibiotika på gang.. Men kan jo hende den gjør at jeg kaster opp. Får se hva som skjer etter jeg tar kveldsdosen. Heldigvis er hvilepulsen litt lavere i dag. Det lover godt. 🙂🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 15. mars 2022 #183 Del Skrevet 15. mars 2022 Kakaoen skrev (42 minutter siden): Ja jeg må nok ringe. Tenkte også antibiotikaen. Men fikk renneræv i går morges, og da var det ikke antibiotika på gang.. Men kan jo hende den gjør at jeg kaster opp. Får se hva som skjer etter jeg tar kveldsdosen. Heldigvis er hvilepulsen litt lavere i dag. Det lover godt. 🙂🤞🏼 Hadde ringt legen i morgen, spesielt når du hadde runden på legevakten for noen dager siden. Bedre føre var❤️ Bra hvilepulsen er lavere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #184 Del Skrevet 17. mars 2022 19+0 Tid for ny uke, og ny oppdatering. Formen er på bedringens vei. Jeg var en tur hos legen i går, de ville jeg skulle komme for en ekstra sjekk. Heldigvis var både blodprøvene og urinprøven fin. Legen mente jeg har fått en mage-tarm virusinfeksjon, og måtte ha lav terskel for å ta kontakt igjen! Er bedre i dag. Kvalmen er fortsatt der, men ingen oppkast. Og jeg flyr ikke på do så ofte lenger. Men jeg blir hjemme ut uka. Passer dårlig med klein mage når man er på jobb Har derimot ligget så mye på en side på sofaen at jeg begynner få mer vondt i bekkenet. Sofaen vår er ikke så god å ligge på heller lenger, vi har bestilt ny og jeg håper virkelig den kommer snart Fordelen med å ligge i ro så lenge er at jeg har kjent masse liv fra lille bølla Tydelige dunkete spark her og der. Det hjelper veldig. 5 dager til OUL, så om ting ikke ser fint ut der skjønner jeg ingenting I følge babyverden appen så er lille nå rett over 20 cm lang og veier 250 gr. Magen blir bare tydeligere og tydeligere en gravidmage. Neste uke tror jeg at jeg må få tatt et ordentlig magebilde. Ellers så kjenner jeg at det begynner å klø noe voldsomt i shoppingfingrene mine!! Jeg har jo ikke kjøpt annet enn noen bodyer og bukser jeg fant på salg Må snart ta en tur opp på loftet og se om jeg husker rett i forhold til hva jeg har tatt vare på etter guttene. Det er ikke stort, men noe er det jo. Alt for å muntre meg selv opp litt tenker jeg. Har hatt et blodsukker på bærtur de siste dagene. Kanskje ikke så rart siden jeg knapt har spist. Så i går kveld da det droppet i føling før ørtene gang kjente jeg for første gang at jeg er SKIKKELIG lei!! Dumme diabetes!! Jeg ble faktisk liggende på sofaen og vurdere sterilisering i går når dette er over Hvis jeg skulle være så uheldig at dette ender i keisersnitt (jeg er litt redd for keisersnitt ) så tror jeg like godt de kan ta ut egglederene i samme slengen, for dette er definitivt siste barn! Nå skal jeg fortsette å slappe av på sofaen. I morgen skal jeg til Jordmor for første gang. Kommunejordmor vel og merke. Så er veldig spent på hvordan det blir Blir nok godt å få snakket litt med noen som forhåpentligvis har tid til meg også i tillegg til alt det medisinske 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 17. mars 2022 #185 Del Skrevet 17. mars 2022 Hurra for 19 uker! Så bra du fikk tatt en ekstra sjekk, og at alt var bra! Klein mage er det så fryktelig ille å ha når man ikke er hjemme. Men kjekt å få slappet av og kjenne på alle bevegelsene❤️ God sofa er alfa og omega for å ikke få vondt i kroppen når man ligger mye på den, snakker av erfaring 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 17. mars 2022 #186 Del Skrevet 17. mars 2022 Uke 19 allerede - du er jo halvveis hvert øyeblikk! Usj, det hørtes ikke noe særlig ut med det mageviruset! Godt du føler deg litt bedre i dag, og sikkert veldig lurt å holde deg borte fra jobb hele uken - heller spare på energien! Er knøttet i magen blitt så stor allerede ja? Så gøy, og herlig med regelmessige tegn på liv! Godt å kunne gå på OUL med den gode følelsen! Synes forresten det høres ut som du virkelig fortjener en skikkelig shoppingrunde med god samvittighet! Lykke til hos jm i morgen, blir sikkert fint med en god samtale 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #187 Del Skrevet 18. mars 2022 Ruskemor skrev (På 17.3.2022 den 14.02): Hurra for 19 uker! Så bra du fikk tatt en ekstra sjekk, og at alt var bra! Klein mage er det så fryktelig ille å ha når man ikke er hjemme. Men kjekt å få slappet av og kjenne på alle bevegelsene❤️ God sofa er alfa og omega for å ikke få vondt i kroppen når man ligger mye på den, snakker av erfaring 😅 Ja jeg gleder meg veldig til den kommer. Den vi har nå kjøpte vi brukt for 4-5 år siden. Og det var mannen sitt forslag å kjøpe ny. Så da var det bare å smi mens jernet er varmt 😂 Fiora skrev (23 timer siden): Uke 19 allerede - du er jo halvveis hvert øyeblikk! Usj, det hørtes ikke noe særlig ut med det mageviruset! Godt du føler deg litt bedre i dag, og sikkert veldig lurt å holde deg borte fra jobb hele uken - heller spare på energien! Er knøttet i magen blitt så stor allerede ja? Så gøy, og herlig med regelmessige tegn på liv! Godt å kunne gå på OUL med den gode følelsen! Synes forresten det høres ut som du virkelig fortjener en skikkelig shoppingrunde med god samvittighet! Lykke til hos jm i morgen, blir sikkert fint med en god samtale 😊 Formen er bedre nå heldigvis. Men jeg skjønner ingenting av urinprøven. Legevakta om mandag slo den ut 3+ på leukocytter. Fastlegen på onsdag var den helt fin. Mens den jeg leverte hos jm i dag slo ut 2+.. lurer på hva som skjedde om onsdag!! ___ Jm kontroll overstått! Og ho var bare såååå hyggelig og fantastisk. Først så unnskyldte ho seg for at jeg ikke fikk samme som sist, men jeg sa at det var null stress. Og viste seg at ho her var mye hyggeligere 😂😂 Fikk pratet masse. Passet meg virkelig perfekt. Og med tanke på tidligere erfaringer så sa ho at det var lurt av meg og ta kontakt. Og at jeg må absolutt få lov å føle at dette svangerskapet er mye å håndtere. Jeg er litt laidback som person så kom nærmest inn der og bare: hei jeg heter Kakaoen og jeg har et høyrisiko svangerskap. Værsågod Satt der og pratet i en time.. og så kjente ho litt på magen og fant hjertelyden til lille og jeg kjente i heisen på vei ned. Samme heisen hvor jeg alltid tok magebilder med broren at herregud! Jeg skal bli mamma igjen ❤️ Klør enda mer i shoppingfingrene mine!! Fikk kjøpt babysete til tripp trapp, vippestol og besside crib billig av ei venninne! Virkelig gull 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 18. mars 2022 #188 Del Skrevet 18. mars 2022 Så bra det gikk så fint på jm timen😊 Haha, høres ut som vi er ganske lik! Har gjort tilsvarende før hos helse personell 😂 Kos å høre hjertelyd❤️ Elsker gode tilbud👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 18. mars 2022 #189 Del Skrevet 18. mars 2022 Så deilig å få en jordmor du fikk en så god tone med! Også så fantastisk å få høre hjertelyden! Høres ut som du har hatt et velfortjent hyggelig møte med hs 😄 Mye fint du fikk i den dealen der da, kjekt å begynne å handle inn litt! Jeg fikk gravid-bilsele fra ei venninne som gikk gravid i fjor - visste ikke at sånt fantes og har ikke tenkt på at jeg trenger det! Er overraskende mye man skal tenke på altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #190 Del Skrevet 18. mars 2022 Ruskemor skrev (1 time siden): Så bra det gikk så fint på jm timen😊 Haha, høres ut som vi er ganske lik! Har gjort tilsvarende før hos helse personell 😂 Kos å høre hjertelyd❤️ Elsker gode tilbud👏 Haha ja jeg gidder ikke legge noe mellom. La oss kalle en spade for en spade!! Jeg er veldig takknemlig for at det gikk så bra. Og med hjertelyd som ho fant ganske raskt. 150 slag i minuttet. Måtte inn og sjekke i de gamle papirene. Guttene lå på akkurat samme slag som lille. Så om det er sant at hjerteslag har noe med kjønn å gjøre så får vi vel enda en gutt Fiora skrev (39 minutter siden): Så deilig å få en jordmor du fikk en så god tone med! Også så fantastisk å få høre hjertelyden! Høres ut som du har hatt et velfortjent hyggelig møte med hs 😄 Mye fint du fikk i den dealen der da, kjekt å begynne å handle inn litt! Jeg fikk gravid-bilsele fra ei venninne som gikk gravid i fjor - visste ikke at sånt fantes og har ikke tenkt på at jeg trenger det! Er overraskende mye man skal tenke på altså! Ja veldig deilig 😍 Det er veldig kjekt å kunne få og kjøpe billig av folk man kjenner altså. Fysj den gravidselen ja! Føles ut som man har på seg bleie jeg brukte det de to andre svangerskapene, men usikker på om jeg gidder styre med det nå. Tror ikke det er bevist at det har noe for seg. Så lenge man passer på at selen ikke går over magen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 22. mars 2022 #191 Del Skrevet 22. mars 2022 Godt å høre at du er fornøyd med jordmor. Det har så mye å si! 🥰 Så stas med hjertelyd ❤️ Må føles litt mer virkelig da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 24. mars 2022 #192 Del Skrevet 24. mars 2022 Hvordan går det med deg @Kakaoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #193 Del Skrevet 25. mars 2022 20+0 og nå er jeg HALVEIS!!! Takk for at du tenker på meg @Fiora ♥️ Jeg har egentlig bare trengt en timeout denne uken. Vært nokså sliten på kvelden at jeg ikke har orket å dra opp dataen. Jeg synes det er så stress å skrive på mobilen Vi var på OUL om tirsdag og alt så veldig bra ut med lille. Så en aktiv liten krabat som lå med hodet dyttet ned i bekkenet mitt og som sparket mot den ene siden. JM hadde med seg en student, og lurte på om hun fikk lov å prøve seg på meg. Jeg sier jo alltid ja til slikt, hvorfor si nei liksom Så jeg lå der i 45 min mens jeg fikk den proben ganske hardt dyttet i meg. Men men Noe som var litt morsomt å se på UL var at jeg har MASSE kynnere! Man kunne se på UL blidet at livmoren min lagde en slags bølge på midten. Jeg ble litt overrasket, for jeg kjenner ikke så mye til det. Tror jeg kjenner det innimellom bare. Og da sa JM at det ikke var noe farlig i det hele tatt, og veldig vanlig siden jeg var 3.gangs. Morkaka ligger bak, men den ligger også så lavt nede at den dekker litt av åpningen til livmorhalsen. Så oppå alt må jeg få sjekket at den trekker seg tilbake slik at jeg kan føde vaginalt. Håper virkelig at den gjør det! For jeg er ikke så gira på keisersnitt Fikk noen fine bilder også. Jeg sa til 9 åringen på morgenen at mamma og pappa kan få vite kjønnet om vi vil den dagen, så han kunne bestemme. Han sa NEEEEI... Dere må vente til vi kan være med og se Så kjønnet er fortsatt ukjent. Jeg leser meg jo i hjel i kjærringråd, og jeg finner jo at jeg passer til å vente både jente og gutt Så blir ikke klok.. Men helt ærlig så tipper jeg det er en liten lillebror inni der. Det er 25 dager i dag til vi skal på 3D ul. Så det er jo ikke sååå lenge til egentlig. Ellers så er formen min generelt bedre, blodsukkeret er tilbake til normalen.. Men bekken og ryggen begynner å krangle mer. Magen har vokst en del og jeg har begynt å bruke litt mer gravid klær slik at magen synes enda mer. Kan ikke skjule den lenger. Skal se om ikke jeg klarer å få tatt et bilde. Det gjør jo at jeg er mer fremtung.. Men har bestilt meg time hos kiropraktor til mandag. Det går veldig fint å bevege seg, men en stillesittende jobb gjør at det begynner å bli vondt. Var hos fastlegen også denne uken og har økt sykemeldingen litt. Så tenker jeg skal klare meg med 50% jobb i en periode fremover nå. Tror det skal bli fint. I helgen skal vi forhåpentligvis begynne å ordne litt i hagen. Gjøre klart til våren. Det er en type rydding som jeg virkelig liker godt Har lovet guttene at vi skal få satt opp trampolina også. Som er genialt, for da vil de gjerne være MYE mer ute og leke. Håper alle får en fin helg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #194 Del Skrevet 25. mars 2022 Har jo totalt glemt denne lista På tide å krysse ut noe mer nå 19.11.2021 Unnfangelsen finner sted omkring 03.12.2021Positiv graviditetstest 14.12.2021Hjertet begynner å slå 04.01.2022 Legetime 05.01.2022 TUL 21:01.2022 TUL uke 11 21.01.2022 Nå som livmoren kommer opp av bekkenet vil det snart være mulig å høre hjertelyden med doppler 28.01.2022 Risiko for spontanabort avtar 06.02.2022 Andre trimester! 07.02.2022 TUL og NIPT 11.02.2022 Kjønnet begynner å bli tydelig 22.03.2022 Tid for ordinær ultralyd 25.03.2022 De fleste kjenner fosterets bevegelser nå 26.03.2022 Du er halvveis i svangerskapet! 15.04.2022 Skulle babyen bli født nå, ville man i samråd med foreldrene forsøke å redde den 19.04.2022 3D ultralyd. Er det lillebror eller lillesøster? 19.04.2022 Fosteret kan høre! (Hvor godt det hører vet vi ikke sikkert) 27.04.2022 UL kontroll pga diabetesen 23.04.2022 Babyer født nå har rundt 50 prosent sjanse for å overleve 30.04.2022 Babyer født nå har rundt 80 prosent sjanse for å overleve 07.05.2022 Det er 100 dager igjen til termin! 08.05.2022 Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve 10.05.2022 Babyen begynner å reagere på lys som kommer utenfra livmoren 13.05.2022 Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger 14.05.2022 Tredje trimester! 17.05.2022 Øynene har vært lukket fram til nå, men nå kan babyen åpne og lukke dem 04.06.2022 Tre fjerdedeler er unnagjort! 17.07.2022 Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen 22.07.2022 Nå regnes ikke babyen som prematur om den skulle bli født 25.07.2022 Fødselspermisjonen begynner 15.08.2022 Termin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 25. mars 2022 #195 Del Skrevet 25. mars 2022 Så koselig oppdatering 😊 Blir spennende å ha med guttene å finne ut om det kommer en lillebror eller lillesøster 😊 Kos dere i hagen i morgen. Er så deilig på denne tiden av året🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 28. mars 2022 #196 Del Skrevet 28. mars 2022 Gratulerer med halvveis! Så hyggelig oppdatering, og godt å se at alt gikk fint på OUL! 😍 At dere greier å vente 25 dager ekstra med å få vite kjønn er virkelig beundringsverdig! Men skjønner jo at det blir litt ekstra stas at hele familien kan få vite det samtidig! Godt du har fått økt sykemeldingen igjen, er nok veldig fornuftig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 28. mars 2022 #197 Del Skrevet 28. mars 2022 Tenk at du er halvveis!! 🤩 Godt å høre at alt gikk bra på OUL. Blir sikkert veldig gøy å ha med guttene på neste ultralyd 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 28. mars 2022 #198 Del Skrevet 28. mars 2022 Gratulerer med halvveis!! 🥳 så bra at OUL gikk bra 💗💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #199 Del Skrevet 28. mars 2022 Ruskemor skrev (På 25.3.2022 den 21.37): Så koselig oppdatering 😊 Blir spennende å ha med guttene å finne ut om det kommer en lillebror eller lillesøster 😊 Kos dere i hagen i morgen. Er så deilig på denne tiden av året🥰 Ja jeg elsker våren. Glemmer hvert år den helsikkes pollenallergien jeg sliter med. Kun opphengt i deilig vær, se ting gro, gå tur i skogen og se trærne bli grønne. Vi (les mannen ) fikk spylt terrassen og uteplassen i går. Trampolina kom opp, ryddet bort vinterskuffer og akebrett, og ungene fikk så noen frø som skal vokse seg store. Jeg var totalt ferdig i går kveld!! 😂 Fiora skrev (12 timer siden): Gratulerer med halvveis! Så hyggelig oppdatering, og godt å se at alt gikk fint på OUL! 😍 At dere greier å vente 25 dager ekstra med å få vite kjønn er virkelig beundringsverdig! Men skjønner jo at det blir litt ekstra stas at hele familien kan få vite det samtidig! Godt du har fått økt sykemeldingen igjen, er nok veldig fornuftig 😊 Takk 😍 Heldigvis ca bare 21 dager igjen å vente jeg tror jeg klarer å vente fordi det gir meg litt håp om at kanskje vi får en lillesøster, før jeg får beskjed om at vi får enda en gutt! Er jo ikke nøye så lenge ungen er frisk, men hadde jo vært gøy å prøvd ei jente Guttene er skikkelige mamma-gutter. Så familien hadde trengt en pappa-jente Prøver2021 skrev (10 timer siden): Tenk at du er halvveis!! 🤩 Godt å høre at alt gikk bra på OUL. Blir sikkert veldig gøy å ha med guttene på neste ultralyd 🤩 Takk 😍 Ja det blir veldig spennende. Begge er veldig nysgjerrige på alt som skjer med babyen som vokser inni der. Katrin94 skrev (3 timer siden): Gratulerer med halvveis!! 🥳 så bra at OUL gikk bra 💗💗 Takk 😍 jeg er veldig takknemlig for at alt så fint der inne 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #200 Del Skrevet 28. mars 2022 Må bare innom og si at jeg hater klokkestilling!! Junior var nærmest umulig å få ut av senga. Jeg kan ikke bære på en vrang 6 åring🙈 jeg fikk selvfølgelig ikke sove i går kveld, så har vært totalt utslitt i dag! Pluss at pollensesongen er i gang. Måtte bare innom å klage litt Nå har mannen og jeg bretta masse klær og jeg ligger som slakt på sofaen og kjenner på lille som sparker fra seg inni der 😍 godt med litt bekreftelse før det er natta 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå