FruE Skrevet 18. april 2006 #121 Del Skrevet 18. april 2006 Huff altså, skjønner veldig godt at du er lei og oppgitt nå! Jeg var utrolig hormonell de siste dagene av svangerskapet, var lei meg for alt mulig og var nesten litt i ubalanse følte jeg. Så hvis du har det litt på samme måten, så tærer det nok på i lengden ja. Selv om jeg fødte fem dager før termin, hadde jeg allerede begynt bli ganske lei av alle meldinger og telefoner med "masing" hele tiden. Så om det kan være en liten trøst, så skal du vite at jeg absolutt føler med deg. Håper det kan være et godt tegn at du ikke har vært her inne i dag. Enten fordi ting er i gang, eller fordi du gjør andre hyggelige ting. Jeg storkoser meg hjemme! Pjokken er foreløbig et skikkelig prakteksemplar! Nå går ammingen greit, og han vil ha mat ca hver tredje time. Ellers sover han stort sett. Har sendt ut bilder av han til venner og familie, og alle synes så klart han er utrolig skjønn. En nybakt mamma blir jo så utrolig glad å rørt av alle komplimentene vet du! Så du kan bare glede deg. Snart er disse tunge dagene forhåpentligvis glemt, og det eneste du tenker på er ditt lille, herlige mirakel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 18. april 2006 Forfatter #122 Del Skrevet 18. april 2006 Håper jeg har gitt deg svar på noe av det du lurte på.... ← Takk for svar, Cr@sh! Greit å vite litt om hva som kan komme til å skje! Innom med en klem, og håper du er på føden i dag! ← Neida, jeg her hjemme i dag også jeg. Koselig med nye besøkende i dagboken! Huff altså, skjønner veldig godt at du er lei og oppgitt nå! Jeg var utrolig hormonell de siste dagene av svangerskapet, var lei meg for alt mulig og var nesten litt i ubalanse følte jeg. Så hvis du har det litt på samme måten, så tærer det nok på i lengden ja. Selv om jeg fødte fem dager før termin, hadde jeg allerede begynt bli ganske lei av alle meldinger og telefoner med "masing" hele tiden. Så om det kan være en liten trøst, så skal du vite at jeg absolutt føler med deg. Håper det kan være et godt tegn at du ikke har vært her inne i dag. Enten fordi ting er i gang, eller fordi du gjør andre hyggelige ting. Jeg storkoser meg hjemme! Pjokken er foreløbig et skikkelig prakteksemplar! Nå går ammingen greit, og han vil ha mat ca hver tredje time. Ellers sover han stort sett. Har sendt ut bilder av han til venner og familie, og alle synes så klart han er utrolig skjønn. En nybakt mamma blir jo så utrolig glad å rørt av alle komplimentene vet du! Så du kan bare glede deg. Snart er disse tunge dagene forhåpentligvis glemt, og det eneste du tenker på er ditt lille, herlige mirakel. ← Ja, det skal ikke mye til at jeg føler at alt er helt håpløst og ille nå om dagen. Selv om det å starte fødselen åpenbart ikke er noe jeg kan få gjort noe med, så føler jeg meg liksom litt mislykka... Var på kontroll hos fastlegen i dag. Både de på kontoret og legen virket litt overrasket over å se meg der. Legen gjorde alle vanlige undersøkelser, og alt virker normalt med småtten. Har fått time på svangerskapspoliklinikken på Ullevål på mandag, da er jeg to uker over ul-termin. Håper virkelig at vi ikke får behov for den timen. Har jo hørt at rier som er framprovosert er vondere enn naturlige, og det frister ikke en pingle som meg... Nok syting. Fått vite om to gode nyheter nettopp: To vennepar som skal gifte seg i mai/juni neste år. Koselig! Vel, det var vel dagens oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. april 2006 #123 Del Skrevet 19. april 2006 Er du på føden i dag da?? Kjempespent på dine vegne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 19. april 2006 Forfatter #124 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg er her ennå. Tror ikke at småtten kommer frivillig, og forventer at jeg må møte på overtidskontrollen på mandag og så bli satt i gang. Ikke akkurat sånn jeg har sett for meg at fødselen skal bli, men prøver å akseptere at sånn blir det. Har jo noen dager igjen, men det ser ikke særlig lovende ut. I går kveld/natt var småtten kjempeaktiv og sparket og hoppet noe voldsomt. Når ikke engang det kunne få i gang fødselen, så trengs det nok hjelp utenfra. Har hatt besøk i dag. Det var koselig. Dagene blir lange og kjedelige nå som påskeferien er over og mannen er tilbake på jobb, og jeg er hjemme - fremdeles uten en liten en å ta meg av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. april 2006 #125 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Åh... jeg føler sånn med deg, vennen. Men husk at det ikke er verdens undergang å bli satt i gang. En fødsel som er satt i gang forløper stort sett på samme måte som en hvilken som helst annen fødsel... Men gjør deg selv den tjenesten å sett deg på bakbena hvis du blir bedt om å reise hjem etter overtidskontroller. Det hadde ikke jeg funnet meg i i hvert fall... Koselig med besøk da... godt at det skjer litt - da går dagene fortere! Endret 19. april 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. april 2006 #126 Del Skrevet 20. april 2006 Tenk om datoen blir 20. april? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 20. april 2006 Forfatter #127 Del Skrevet 20. april 2006 Hei igjen! Takk for hilsener og oppmuntring, Cr@sh! Ingen ting som tyder på at dagen i dag heller blir DAGEN... Holder på å bli helt sprø jeg nå. Hadde virkelig ikke ant på forhånd at det skulle være en sånn "psykisk påkjenning" å måtte gå å vente sånn som dette. Men mandag - da reiser jeg IKKE hjem igjen fra sykehuset. Ihvertfall ikke uten å vite at jeg kan komme tilbake innen et døgn - og at de da hjelper meg i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 20. april 2006 #128 Del Skrevet 20. april 2006 Hei Binke. Har ikke vært hos deg før, men må inn og følge med nå, du ligger an til å bli neste kvinne ut til å føde! Skjønner godt at du er lei nå, håper småtten får fart på seg snart! Hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 20. april 2006 #129 Del Skrevet 20. april 2006 Hei igjen! Takk for hilsener og oppmuntring, Cr@sh! Ingen ting som tyder på at dagen i dag heller blir DAGEN... Holder på å bli helt sprø jeg nå. Hadde virkelig ikke ant på forhånd at det skulle være en sånn "psykisk påkjenning" å måtte gå å vente sånn som dette. Men mandag - da reiser jeg IKKE hjem igjen fra sykehuset. Ihvertfall ikke uten å vite at jeg kan komme tilbake innen et døgn - og at de da hjelper meg i gang. ← Uff, jeg vet så ALTFOR godt hvordan du har det nå... Gikk jo 9 dager på overtid selv, og det er en utrolig psyksik påkjenning! Man blir jo helt ... Men vet du, det kan skje helt ut av det blå...og gå veldig fort; så du kan fint bli mamma I DAG allerede! Selv om du ikke kjenner noe enda! Håper du slipper igangsetting, selv om jeg ikke har et eneste vondt ord å si om det (stikkpiller & drypp...kjenner ikke til gel ol.), og at den lille finner veien ut på egenhånd veldig snart! Hvis ikke får du bare stå på krava og kreve hjelp når du evt. møter til overtidskontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. april 2006 #130 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg ser deg, Binke! Er du her ennå? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 20. april 2006 Forfatter #131 Del Skrevet 20. april 2006 Hei Binke. Har ikke vært hos deg før, men må inn og følge med nå, du ligger an til å bli neste kvinne ut til å føde! Skjønner godt at du er lei nå, håper småtten får fart på seg snart! Hold ut! ← til dagboka mi Miip! Hyggelig med nye fjes også! Er jeg neste KGer ut? Håper det er min tur nå! Jeg vil møte babyen vår! Uff, jeg vet så ALTFOR godt hvordan du har det nå... Gikk jo 9 dager på overtid selv, og det er en utrolig psyksik påkjenning! Man blir jo helt ... Men vet du, det kan skje helt ut av det blå...og gå veldig fort; så du kan fint bli mamma I DAG allerede! Selv om du ikke kjenner noe enda! Håper du slipper igangsetting, selv om jeg ikke har et eneste vondt ord å si om det (stikkpiller & drypp...kjenner ikke til gel ol.), og at den lille finner veien ut på egenhånd veldig snart! Hvis ikke får du bare stå på krava og kreve hjelp når du evt. møter til overtidskontroll! ← Nettopp TT! Man blir litt av å gå sånn å vente og vente... Men nå kan det jo ikke være mange dagene igjen. Litt skummelt å vite at det bare er 3-4 dager til jeg helt sikkert skal føde, men jeg satser på at Ullevål har all det "dopet" jeg kommer til å trenge tilgjengelig. Litt pysete skjønner du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 20. april 2006 Forfatter #132 Del Skrevet 20. april 2006 Ja dessverre, Cr@sh... til deg, fordi du passer sånn på meg og kommer med oppmuntringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. april 2006 #133 Del Skrevet 20. april 2006 Ja dessverre, Cr@sh... til deg, fordi du passer sånn på meg og kommer med oppmuntringer! ← Men NÅ er det en dag mindre til det skjer! Må jo passe litt på her inne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. april 2006 #134 Del Skrevet 21. april 2006 Er alt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 21. april 2006 Forfatter #135 Del Skrevet 21. april 2006 Er alt vel? ← Fysisk sett: alt i orden. Ikke noe nytt. Psykisk sett: og Leste et sted på nettet at 8-10% av alle fødsler blir igangsatt pga overtid. Blæh! Hvorfor skal jeg være blant den lille andelen? Joda, ennå to og en halv dag igjen før jeg er 42+0, men jeg har nesten gitt opp håpet om at ting skal skje av seg selv. I går var mannen og jeg ute og gikk en ganske lang tur. Resultatet av det er at jeg har temmelig vondt i hoftene i dag og må holde meg i ro (foran tv-en... ) Det som er bra er at det er fredag, og at mannen derfor ikke skal på jobb de neste to dagene! Mye bedre å være hjemme når man har noen å være hjemme sammen med! Han er så snill og tålmodig og omsorgsfull. Jeg kunne virkelig ikke funnet noen bedre ektefelle enn han! Mannen er nok også ganske utålmodig etter å møte barnet vårt nå. Han gleder seg veldig og er veldig engasjert i det som skjer. Tror nok at vi kan bli en god familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 21. april 2006 #136 Del Skrevet 21. april 2006 Godt å høre at mannen er bra! Satser på at du kommer i gang av deg selv i løpet av helga! Og tenk: om noen få dager er det du som triller rundt på Ullevål med et bittelite NYYYYDELIG nurk i en plastikkasse med hjul! :grine2: Jeg må virkelig ikke tenke på disse plastikkassene og nurkene oppi, tårene spretter hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. april 2006 #137 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Hei vennen! Du får prøve å tenke at for hver dag som går - så er du en dag nærmere den lille. Og nå er det ikke lenge til det faktisk skjer noe. Enten på den ene eller den andre måten. Baby blir det uansett. Selv om du sikkert tror at h*n har tenkt å forbli der inne akkurat nå... Kos deg med den fine mannen din så lenge... og nyt de siste timene som "bare dere to". Det kan jo skje når som helst nå, vennen! Stikker innom med en oppmuntring igjen snart, jeg.. Endret 21. april 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 22. april 2006 Forfatter #138 Del Skrevet 22. april 2006 Satser på at du kommer i gang av deg selv i løpet av helga! Og tenk: om noen få dager er det du som triller rundt på Ullevål med et bittelite NYYYYDELIG nurk i en plastikkasse med hjul! Ja, tenk på det! I de siste ukene har jeg vært så fokuser på at jeg vil bli kvitt magen og vil ha fødselen overstått at barnet - resultatet av det hele- liksom har kommet litt i bakgrunnen. Høres sikkert merkelig ut, men sånn føles det for meg. Tror ikke jeg klarer helt å se for meg hvordan det vil bli å være mamma til et lite barn ennå. Det er uvirkelig, samtidig som det sannsynligvis vil være en realitet om bare et par dager. Du får prøve å tenke at for hver dag som går - så er du en dag nærmere den lille. Og nå er det ikke lenge til det faktisk skjer noe. Enten på den ene eller den andre måten. Baby blir det uansett. Selv om du sikkert tror at h*n har tenkt å forbli der inne akkurat nå... Ja, nå er det heldigvis ikke lenge igjen - uansett! Litt skummelt å vite at fødselen nærmer seg time for time. Men med mannen som støtte og tilgang til lystgass, epidural etc så skal vel også jeg komme meg igjennom det. Fint vær i dag! Veranda-vær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. april 2006 #139 Del Skrevet 22. april 2006 Fint vær i dag! Veranda-vær! ← Ja, dette har vært og er en strålende dag! Jeg bare elsker denne smilyen: Den er sååå sommerlig og god! Kanskje det er en dag som denne den lille tassen i magen din velger å komme ut? Det hadde vel ikke gjort noe... Tenker på deg hver gang jeg kommer inn her... er spennende tider! Stooor til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 23. april 2006 Forfatter #140 Del Skrevet 23. april 2006 :hår: :hår: :hår: Owææææh! I morgen skal vi på overtidskontroll! Selv om jeg (nesten) for enhver pris ikke ønsker å bli sendt hjem igjen uten resultat, så er det en skremmende tanke at fødselen kan bli igangsatt i morgen. Glad for at manneen skal være med ihvertfall. Ingen i hele verden jeg stoler så mye på og som kan roe meg på samme måte som han. Vel, så mye mer er det vel ikke å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå