Gå til innhold

Binke skal bli mor!


Binke

Anbefalte innlegg

Heisan Binke :vinke:

Titter innom igjen jeg, lurer på når har du termin? (Nyskjerrigper ;) )

Kan du ikke skrive opp i signaturen da (kravstor) hvis du vil da, jeg er så distre :sjenert:

*kommer fort tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

TeddyToria! Ble nesten litt forvirra jeg, før jeg fant ut at Orkidéen hadde blitt ny! Fin avatar og morsomt navn!

FruE: Ja, forhåpentligvis blir vi fornøyd uansett hvilken vogn vi velger. Er jo ikke en av livets store avgjørelser heller da. (Selv om det føles som om alt som angår småtten er særdeles viktig!)

Heisan!

Har termin den 10. april. Det er mandag i påskeuka. Hadde vært greit om hun kom da synes jeg, så kan vi reise hjem til påskeferien begynner. Men det er nok for mye forlangt at det skal treffe akkurat på termindatoen. Skrive terminen i signaturen? Oi! Er ikke så veldig datakyndig dessvere. Ble faktisk litt overrasket da jeg klarte å legge til link til dagboken (hadde oppskrift på hvordan det skulle gjøres, ja).

Og så en liten rapport:

Småtten er veldig aktiv for tiden. Kanskje hun øver seg på å bli turner? Eller fotballspiller?? Kan kjenne bevegelsene utenpå mangen min også. Føles litt merkelig. At det er et lite menneske der inne som romsterer rundt og veiver med armer og ben... Ganske så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så en liten rapport:

Småtten er veldig aktiv for tiden. Kanskje hun øver seg på å bli turner? Eller fotballspiller?? Kan kjenne bevegelsene utenpå mangen min også. Føles litt merkelig. At det er et lite menneske der inne som romsterer rundt og veiver med armer og ben... Ganske så fantastisk!

Åhh.... :grine: Jeg og vil kjenne bevegelser!!

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii :) Ja du er en av de :sjenert:;)

Heisan!

Har termin den 10. april. Det er mandag i påskeuka. Hadde vært greit om hun kom da synes jeg, så kan vi reise hjem til påskeferien begynner. Men det er nok for mye forlangt at det skal treffe akkurat på termindatoen. Skrive terminen i signaturen? Oi! Er ikke så veldig datakyndig dessvere. Ble faktisk litt overrasket da jeg klarte å legge til link til dagboken (hadde oppskrift på hvordan det skulle gjøres, ja).

Ok, hun blir vær da, flotteste stjernetegnet det vettu ;) Når du fikk til link til dagboken,får du helt sikkert til dette også (hvis du vil da) Bare gå inn på kontrollpanelet ditt, og velg endre signatur, og så skriver du det inn i feltet der.. Vips! ;)

Og så en liten rapport:

Småtten er veldig aktiv for tiden. Kanskje hun øver seg på å bli turner? Eller fotballspiller?? Kan kjenne bevegelsene utenpå mangen min også. Føles litt merkelig. At det er et lite menneske der inne som romsterer rundt og veiver med armer og ben... Ganske så fantastisk!

Å så spennende og rart det må være!! *Gleder meg med deg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest i den gamle og den nye dagboka til Hulderjenta. Jeg kjenner henne ikke, men tårene kom da jeg leste hva som hadde skjedd.

Det er jo det alle gravide frykter aller, aller mest. At det lille barnet man bærer ikke lenger er der... Ble helt satt ut, jeg.

Det blir litt rart nå å skulle fortelle om hvordan det går med Binke og småtten nå...

Siden sist jeg skrev har mannen og jeg vært på shopping og kjøpt vogn, bæresele, dyne, lammeskinn, reiseseng... og enda mer (vært på salg). Ut i fra ultralyden er jeg 21+3 i dag, så nå begynner jeg å bli mer rolig for at det skal gå bra, hele veien fram.

Kjenner ganske mye bevegelser for tiden. I begynnelsen kjentes det mest ut som om hele barnet snudde seg rundt, men nå har bevegelsene blitt raskere og kraftigere. Kanskje er det spark med beina jeg kjenner? Koselig er det ihvertfall. Gleder meg mer og mer til å bli mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Heisan og hei FruE!

Godt at noen er innom og lager litt aktivitet, for jeg har dessverre vært litt dårlig til det selv i det siste.

Småtten, mannen og jeg har det veldig bra om dagen. Formen er betraktlig bedre enn for noen uker siden, jobber nå 80%. Siden legen var villig til å gi meg 20% sykmelding tok jeg i mot det, og kan være hjemme en dag i uka og hvile ut.

Småtten er stadig i aktivitet. Tror hun sparker godt i fra, for mannen og jeg kan både se og kjenne det på utsiden av magen. Det er visst ikke vanlig å kunne kjenne så tydelige spark eller bevegelser ennå, men vi har vel et barn som liker å trimme da? Lurer på hvem hun kan ha arvet det fra?

FruE: Vi kjøpte en Simo kombivogn, 2006-modell i svart. Den ser ganske tradisjonell ut, og jeg er godt fornøyd med kjøpet. Er forberedt på å kjøpe en lettere sportsvogn/tille når småtten blir større. Har hørt at en del synes sportsvogndelen til kombivogna etterhvert blir litt stor og tung. Vi får se...

Har noen forslag til hvordan man løser det med stelleplass/-bord på badet? Vi har plass til eget bord eller kommode, men jeg er ikke sikker på hva som er lurt å se etter. Noen mente at åpne hyller under badebaljen ikke var noe sjakktrekk, ettersom småttinger gjerne liker å plaske litt i vannet...

Vel, tid for middag. Jippi! (Merker økt appetitt for tiden. Og økt vekt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binke er bare såvidt innom for å melde i fra om at alt står bra til.

Har ikke fått vært på KG på omtrent to uker - ille! Brebåndsleverandøren vår er ikke til å stole på. De sier at vi har blitt flyttet over på en annen sentral - men at tilgangen fra den nye sentralen ikke er blitt åpnet opp ennå. Det kunne visst ta et par uker. :frustrert:

Nå er mannen og jeg på juleferie, og jeg låner maskin og nett hos foreldrene mine. Må prøve å oppdatere meg litt på hva som skjer.

Småtten har vokst mye i det siste. Jeg "skylder" ihvertfall på det - for magen min har blitt STOR!! Men det er vel sånn det skal være. Følger kurven på helsetrygdekortet jevnt, men ligger et lite hakk over normalen. Merkelig nok mente jordmor at det var normal å ligge i overkant av normal-feltet. :klaske:

Vi ellers ønske alle et riktig GODT NYTT ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtten har vokst mye i det siste. Jeg "skylder" ihvertfall på det - for magen min har blitt STOR!! Men det er vel sånn det skal være. Følger kurven på helsetrygdekortet jevnt, men ligger et lite hakk over normalen. Merkelig nok mente jordmor at det var normal å ligge i overkant av normal-feltet.  :klaske:

Min mage har også blitt stor de siste ukene! Lurer litt på hvor dette skal ende, det er jo tross alt 15 uker igjen!! Mitt mål lå innenfor normalfeltet, men jordmor understreket uansett at de er mest interessert i utviklingen min fra gang til gang, ikke hvordan utviklingen er i forhold til alle andre. Det virker som hun har opplevd mange ganger at gravide sammenligner seg med andre, og så blir bekymret uten at det er noen grunn til det.

Når det gjelder dette med stellebord/-kommode, så lurer jeg også litt på det. Noen anbefaler stellebord med badekar og sier de brukte dette lenge, mens andre sier de hadde det, men omtrent ikke brukte det. Noen anbefaler med skuffer, og noen uten. Osv.... Vår største utfordring er å finne et vi liker som det faktisk er plass til på badet. Men tror vi helst vil ha med skuffer, slik at vi kan ha alle klærne der i begynnelsen.

Håper ellers du har hatt en flott jule- og nyttårsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake!

Takk for besøk, dere som har vært innom her i mitt fravær.

Fremdeles på litt midlertidig nett-tilkobling. Håper bredbåndsleverandøren snart får koblet oss til igjen. De må da forstå at internett er sterkt vanedannende, og at de ikke kan klippe oss av sånn uten videre!

Har vært hos legen igjen. Blitt 50% sykmeldt. Arbeidsgiveren min virket ikke akkurat begeistret...

Ellers virket alt bra og normalt med småtten. Følger vekstkurven fint. Hun ligger for tiden med hodet ned, og ryggen mot venstre side av magen min, noe som visstnok skulle være en god plassering med tanke på fødselen. Men legen understreket også at hun godt kan finne på å snu helt om i flere uker ennå.

Har vært å sett på stellebord/-kommode. Tror vi har slått det fra oss å kjøpe en sånn kommodesak med badebalje oppi. Tror at jeg vil føle det tryggere å ha småtten i en badebalje på gulvet etterhvert som hun blir noen måneder og kanskje liker å plaske litt. Så da blir det kanskje bare et enkelt stellebord med en matte oppå. Vi får se.

Forresten: 26 uker i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi, så hyggelig med nok en person å bli kjent med!

Har hatt ei travel jule-og nyttårsuke så nå tror jeg at jeg skal forsøke og komme meg i seng. Starter på jobb igjen i morgen (riktignok fortsatt 50% sykmeldt) men håper på å være i så god form som mulig da...

Snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å sett på stellebord/-kommode. Tror vi har slått det fra oss å kjøpe en sånn kommodesak med badebalje oppi. Tror at jeg vil føle det tryggere å ha småtten i en badebalje på gulvet etterhvert som hun blir noen måneder og kanskje liker å plaske litt. Så da blir det kanskje bare et enkelt stellebord med en matte oppå. Vi får se.

Forresten: 26 uker i dag!!

Gratulerer med 26 uker!! :gratulerer:

Høres fornuftig ut det du sier med balje på gulvet, jeg tror nok også jeg ville følt det tryggere. Og siden jeg er var 54 cm og nesten 5 kg når jeg ble født, er 1.78 nå, og mannen er 1.90, så tipper jeg vi kjapt har en stor og sterk krabat! Tror kanskje vi bare går for det enkle stellebordet fra Ikea, så får vi heller se om vi kan finne plass til babyklær et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Godt nytt år ja...vel på etterskudd - men bedre sent enn aldri!?? :)

Håper du snart titter innom igjen og at alt er vel med deg og magen!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+5! Snart inne i tredje trimester!! (Det er fra uke 28, ikke sant?)

Hei, hei TeddyToria, FruE og Groo! Koselig med besøk!

I dag skal mannen og jeg ut og kjøpe noen flere klær til småtten. Joda, tre måneder igjen og gooood tid. Men hva om jeg plutselig ikke orker å gå i butikker, at jeg blir syk og må være hjemme og ligge på sofaen?? Føler at det begynner å bli på tide å få ting på plass nå.

Har bare kjøpt en body, en sparkebukse og to par sokker fram til nå. Og så har vi fått en nydelig liten hjemmestrikket ulljakke av den blivende mormor. Vet at mange sier at man ikke trenger mye klær i de minste størrelsene, for de vokser så fort. Men noe må man vel ha? Vi har fødeplass på Ullevål, og sånn jeg har forstått det så må man ha med klær til barnet selv når man blir (hvis man blir...) overført til pasienthotellet.

Ikke for å virke kravstor, men jeg tror vi kan vente oss noen gaver fra familie og venner også - er vel ikke bare jeg som synes det er koselig å gi bort små plagg til nyfødte.

Nei, i dag er det tid for shopping! Bodyer, pysj, lue, sparkebukse... Vi får se. Masse nydelig babytøy å velge i ihvertfall! (Har kikket en del, selv om det ikke har blitt noe særlig med handling ennå).

Mye aktivitet i magen. Tror hun ligger med hodet ned ennå. Siden legen mente det var en god posisjon med tanke på fødselen, synes jeg det er flott!

Tenker en del på fødselen og sykehusoppholdet for tiden. Jeg har ikke vært innlagt på sykehus siden jeg ble født selv, så dette blir en ny opplevelse for meg - på mange måter.

Tid for frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere fikk shoppet masse fint i går! Det er veldig koselig å shoppe babytøy, da blir det enda mer virkelig at man snart har en liten baby i hus. Gleder meg til shoppingrapport!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med shopping ja! Håper dere fant masse fint, kanskje tilogmed på salg?

Gikk en ørliten runde rundt i en babyavdeling i en klesbutikk jeg var i i går jeg også, bare tittet litt da... Har ikke planer om å handle noe ennå, er ikke så langt på vei og har jo ikke vært på UL eller noe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...