Gå til innhold

Binke skal bli mor!


Binke

Anbefalte innlegg

Termin i morgen! :hoppe: Spennende!

Håper at stikkinger og murringer betyr at noe er i gjerde.... Kom ut du lille Binke-jente! :hoppe:

Lykke til, vennen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaahhh!

Termin i morgen, men det er ingen ting som tyder på at ikke også den dagen kommer og går og ingen ting skjer...

Stadig murringer i ryggen og stikkinger nederst i magen. Siden i går har jeg også hatt noen merkelige "tak" nedover i lårene også. Kanskje det er et tegn?? Håpe-håpe...

I går var vi en tur på IKEA. Ca en million andre der også. Var helt utkjørt etterpå, og sov en time på sofaen når vi kom hjem. Ikke så lett å beregne hvor mye man orker for tiden.  :klaske:

Du leter etter tegn på action du også ja... Blir litt sånn VM i tolking her også, men må innrømme at det er sørgelig lite som tyder på snarlig fødsel. Men hos noen kommer det jo helt plutselig uten mye forvarsel, så vi får håpe vi er i den kategorien! Vi får krysse fingrene for at vi begge blir mødre i løpet av påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg lo litt når jeg leste om Ikea-turen, og det med at det er vanskelig å beregne hva man orker. Noen dager er jeg i kjempeform, og har overskudd og kropp til å gå kilometervis. Andre dager er jeg helt skutt etter et par hundre meter. Veldig uvant at livet styres sånn av dagsformen, men det er jo håp om snarlig bedring der da! Selv om det da blir andre ting som jo styrer dagene våre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+1 og ingen ting skjer...

Var hos legen i går igjen, hodet er festet enda bedre nå, og alle andre prøvene er fine og normale. Det er bare å komme, småtten!

Har fått noen meldinger fra venner og familien ringer og spør hvordan det går. Mannen prøver å berolige meg med at det bare er fordi de ønsker å vise oppmerksomhet og interesse, men jeg blir nesten litt stressa av det, jeg. Føler liksom at de blir litt skuffa over meg når jeg "ikke kan se å få ut den ungen snart"... (Og hormonene har det fremdeles gøy med å gjøre med super-sensitiv, tydeligvis).

I går kveld var småtten kjempeaktiv og sparket og veivet med armene alt h*n kunne. Kanskje h*n kjeder seg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin i dag jo!!!

:hoppe:

Så spennende!!! Det er nok slett ikke lenge til småtten finner veien ut - du må bare kapitulere helt og bestemme deg for at h*n like gjerne kan bli inni der til evig tid - si det til magen...at du ikke bryr deg i det hele tatt...så skal du se småtten kommer! De har VILJE skjønner du! :grine2: Og de skal IKKE gjøre som mamma og pappa vil nei... :ler2:

Mange gode (((((fødevibber))))) sendes din vei! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Neida, TT, terminen var på mandag den. Er nå 40+3 og ennå ingen som har sett noe til småtten. Hadde egentlig vært kjempetypisk om h*n bestemte seg for å komme i morgen, for da har nemlig det eneste tante/onkelbarnet vårt bursdag. Tenker det er greit med hver sin bursdag, men det er jo ikke noe vi kan få gjort noe med. Uansett; ikke noe som tyder på at småtten har bestemt seg for å komme med det første...

Leste i dagboka til FruE at vannet hadde gått i morges, og at fødselen dermed var i gang. Spennende!

Kom igjen baby!! Vi er klare, vi!! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, etter norsk standard er det 40+2 som er termin... Så enten har du termin i dag, eller så er du 40+5 i dag! ;)

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, etter norsk standard er det 40+2 som er termin... Så enten har du termin i dag, eller så er du 40+5 i dag! ;)

:klø: Hva? 40+2 som regnes som termin?? Det var jeg ikke klar over. Uansett: termin ut i fra ultralyden var på mandag den 10. Men det spiller jo liten rolle, egentlig. Ikke sett noe til småtten ennå. :sur: Venter så veldig!!!

Fint vær her i dag. Tror jeg skal hente hagemøblene i boden og sette meg litt på verandaen godt pakket inn i pledd, med kryssord, appelsin og varm te innen rekkevidde. :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Hva? 40+2 som regnes som termin?? Det var jeg ikke klar over. Uansett: termin ut i fra ultralyden var på mandag den 10. Men det spiller jo liten rolle, egentlig. Ikke sett noe til småtten ennå.  :sur: Venter så veldig!!!

Fint vær her i dag. Tror jeg skal hente hagemøblene i boden og sette meg litt på verandaen godt pakket inn i pledd, med kryssord, appelsin og varm te innen rekkevidde.  :briller2:

Ingen fare altså, men i Norge regnes et gj.snittlig sv.skap for å vare i 40 uker og 2 dager, så da er du altså to dager lenger på vei enn hva du har regnet med! Og det er to dager mindre til du møter din lille, ettersom evt. overtid vil regnes fra din UL-termin! ;)

Håper du fikk en fin dag i solen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det påskebaby tro?

Spennende å kikke innom her om dagen! :hoppe:

God Påske, Binke! Håper du snart sitter der med gullet i armene... kanskje du gjør det allerede.... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så unngikk vi ihvertfall lille nevøs bursdag (den 14.) Men i dag er jeg klar!! :)

Sovet i over seks timer i natt, og det er ganske lenge siden sist. Deilig å føle seg uthvilt!

Skal ut en liten tur nå på formiddagen og handle mat og se på nye hagemøbler sammen med mannen. Blir kjedelig å bare gå hjemme og vente hele dagen.

Skal holde dere oppdatert om det skjer noe. Koselig at noen har lyst til å følge med! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt du vil komme deg litt ut... Kan jo bli ekstra lang ventetid om man skal gå hjemme hele tiden... :Nikke:

Kjempemoro at du vil holde oss oppdatert! Jeg bare MÅÅÅÅ følge med her inne... er veldig spent på dine vegne... :ler2:

Stor :klem:

...og nok en gang lykke til om noe skulle skje.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg blir gaaal!

Jada, jada. +/- to uker i forhold til termindatoen er innenfor "normalen". Men hvorfor har småtten bestemt seg for å komme i den siste enden av "normalen"? Jeg vil at det skal skje noe nå!!

Hadde besøk av familie i går, gikk lang tur sammen med mannen, ordnet med noen planter til en krukke på verandaen og var i ganske mye aktivitet i går. Men hjalp det? Not.

Begynner å bli litt bekymret for småtten også. Ikke like mye aktivitet som tidligere. Kjenner at h*n beveger seg av og til, men ikke sånn som før. Litt redd for at h*n ikke skal få nok næring... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... :troest: Det er kjedelig når man blir gående å vente... Kjenner meg sååå god igjen. (Har vel fortalt tidligere at jeg gikk 15 dager over?) Jeg husker jeg vasket ned kjøkkenet når jeg var 41+3 uten dat det virket noe videre... :ler2:

Smør deg med tålmodighet... Men jeg håper du slipper å vente så mye lenger... Har dere prøvd med litt :humpe: ??? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har FruE fått gutten sin.... og du har ikke vært innom siden i går... Skjer det noe tro? Kjempespennende tider nå! Jeg er så spent på om det ligger nye innlegg fra deg her når jeg kommer på.... :ler:

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhuuuu!! :grine::sur: Jeg er her ennå!

Så forresten at FruE var hjemme igjen med gutten sin. Kjempekoselig. :smilyblomst: Håper at de har det fint.

Men her? Neida, her skjer det INGEN TING!! Jeg blir så oppgitt og fortvilet! Får stadig meldinger og telefon fra venner og familie som spør om det "skjer noe", og det stresser meg litt. Føler at jeg skuffer dem... :tristbla:

Har vasket og oljet verandaen i dag (ganske slitsomt å krype rundt på alle fire med den magen) og spist en god og stor middag. Håper at noe av det kan ha effekt, selv om jeg tviler.

Har ny kontrolltime hos fastlegen i morgen. Da jeg var der forrige mandag sa hun at hun ikke regnet med å se meg igjen etter påske, men jeg kommer nok likevel, jeg...

Lurer litt på hva som er videre framgang dersom ikke fødselen starter snart? Vet du, Cr@sh? Holder det med kontrollen hos fastlegen eller bør jeg ringe til sykehuset og eventuelt komme dit til en kontroll også? Begynner å bli litt redd for at småtten ikke skal få nok næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Trodde ikke jeg skulle si dette, men... Kjedelig å se deg her inne! :ler2:

Synd du må vente så lenge... Men h*n kommer nok når h*n er klar!

Hvor mange dager er du over nå?

Når jeg gikk på overtid var jeg hos fastlegen min 1 uke over tiden. Hun bestilte da overtidskontroll til meg på sykehuset noen dager senere (selv om hun påstod at jeg ikke kom til å trenge den... :forvirret: ). Der kom jeg inn fredagen og tok CTG og sparketest og en UL for å se på fostervann og hvordan babyen hadde det. Siden det ikke var noe å utsette på forholdene der inne, ble vi sendt hjem igjen med et telefonnummer i hånda. Hadde ikke noe skjedd til tirsdagen etter, skulle vi ringe om morgenen og få komme inn til igangsettelse (15. dagen over tiden). Og sånn ble det! Da vi kom til på tirsdagen hadde riktignok slimproppen gått om morgenen og jeg hadde noen smårier (som jeg ikke tolket som rier selv en gang). Da jeg var moden, ble vannet tatt. Og vips var vi i fødsel.

Huff... håper du slipper alt sånt... Men hvis det skulle skje, så er det ikke verdens undergang. Jeg hadde i hvert fall en fin fødselsopplevelse.

Håper jeg har gitt deg svar på noe av det du lurte på.... ;)

Neste gang du er innom håper jeg det er for å rapportere om at fødselen er i gang eller at du allerede er hjemme med knøttet ditt! (Men ser deg gjerne uansett altså ;) ) Masse masse masse lykke til!

Stooor baby- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...