Gå til innhold

Binke skal bli mor!


Binke

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i gang!

Har tenkt på det å starte dagbok lenge, men så har det har blitt med tanken...

Synes det er rart at jeg hører til her inne, blant andre gravide. Er 14+0 uker på vei i dag. Jeg har kanskje blitt litt rundere rundt magen, og kjenner at det er ting som strekkes og tøyes inni meg. Synes det er ganske så absurd og uvirkelig fremdeles.. Jeg har heldigvis ikke vært mye kvalm, men til gjengjeld har jeg vært utrolig trøtt og sliten. Hadde på forhånd ikke trodd at det virkelig kunne være SÅ slitsomt, småtten er jo ikke blitt mer enn 8-10 cm ennå. Men det er tydelig at det skjer mye nytt og energikrevende for tiden.

For øvrig: Jeg er 27 år, gift med (for meg) verdens beste mann, og bosatt i Oslo.

Vet ikke helt hvilke forventninger jeg har til denne dagboken, men dersom jeg kan bli kjent med andre gravide, og utveksle erfaringer om hvordan det er å være gravid, så hadde det vært flott!

Da erklærer jeg Binkes dagbok for ÅPNET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og :velkommen: hit! Ja, her inne er det mange gravide og mange slik som jeg; som prøver å bli gravide.

Blir spennende å følge med deg utover.

Ha en fin uke :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leanora og Liv! Takk for hilsen i dagboken min!

I dag er ikke formen helt på topp, for å si det sånn. Har vondt i hodet, og erfaringen tilsier at dersom jeg tar en paracet så tar det ikke lang tid før den kommer i retur, for å si det sånn... :kvalm:

Får bare ta det med ro og drikke mye vann så går det nok snart over.

Gleder meg veldig til vi skal på ultralyd. Har fått time på Ullevål i midten av november. Jada, jeg vet at det å undersøke barnets kjønn ikke er hensikten med undersøkelsen, mer dersom legen/sykepleieren/jordmoren (?) kan se det hadde det vært spennende! Selv om jeg er ganske så overbevist om at det er en gutt.

Snakket med mannen min i går om at vi etter hvert må sette opp en liste over alt vi trenger til småtten kommer. Vi har ingen barn fra før, og føler oss litt grønne på området. Skjønner jo selvfølgelig at vi må kjøpe vogn, seng, bilsete, stellebord og klær. Men hvilke typer og merker?? Og hvor mye klær trenger en sånn liten tass? Det er mye å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde du fått deg en dagbok ja!! Jeg er 13+6 i dag, så det er altså bare to dager som skiller oss. Kjipt at du ikke er helt i form, men det kommer seg nok. Variabel form er nok noe vi blir vant til når vi går gravid, og som vi bare må ta med oss. Jeg er så utrolig glad for at den forferdelige kvalmen har sluppet taket, så akkurat nå føler jeg at jeg kan takle alt annet av plager.

Kjenner igjen det med å føle seg grønn på hva som må kjøpes inn ja, det er jammen mye å sette seg inn i! Men det er heldigvis lystbetont og koselig, og jeg elsker å shoppe, så det går nok bra. Har fått en del tips av å snoke rundt her inne, så vi har nesten bestemt oss for Bugaboo-vogn. Når det gjelder stellebord/-kommode, så har jeg så langt til gode å se et eneste et med noenlunde ok design. Jeg nekter å plassere en plastikkommode med påtrykte bamser på vårt bad, det er iallefall helt sikkert!! Men vi har ikke vært i noen utstyrsbutikker enda da, kun kikket på nettet, så det er vel enda håp!

Ultralyd blir spennende ja, og skummelt. Man tenker jo selvsagt på muligheten for at man får vite at noe er galt, men vi får bare håpe det beste! Jeg er litt fristet til å ta en privat ultralyd før vi skal på "den offisielle" den 16. november, får høre med min mann... Vi vil også vite kjønn, så jeg håper de klarer å se det. Har dere forresten hørt hjertelyden? Det gjorde vi i går, og det var utrolig fint! :hjerter_rundt:

Pliktene kaller, men vi "snakkes" forhåpentligvis mer her inne!

:klem:

Endret av FruE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mannen min i går om at vi etter hvert må sette opp en liste over alt vi trenger til småtten kommer. Vi har ingen barn fra før, og føler oss litt grønne på området. Skjønner jo selvfølgelig at vi må kjøpe vogn, seng, bilsete, stellebord og klær. Men hvilke typer og merker?? Og hvor mye klær trenger en sånn liten tass? Det er mye å tenke på.

Du som har vært igjennom et bryllup, har jo vært igjennom det at det er mye å tenke på :ler: Typer og merker ja? Det er jo en hel jungel av ulike merker og typer. Vår gutt er snart 5 år, og jeg synes det er kommet så mye mer på markedet bare siden han var liten. Men det er mange flotte tips å hente her inne :)

Så spennende med ultralyd altså:hoppe: Og, ikke minst det med kjønn og ;)

Håper formen blir bedre utover dagen.

God bedring :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Gratulerer med dagboken og velkommen som dagbokskriver! Og om ikke jeg har sagt det før, så sier jeg igjen: Gratulerer med graviditeten! :hoppe: Blir spennende å følge deg her i dagboken gjennom svangerskapet!

Ha en finfin torsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsninger!

I dag er formen bedre! :)

Har vært sykmeldt i et par uker, men fra mandag av begynner jeg å jobbe 50% igjen. Gleder meg faktisk veldig til å komme på jobb igjen. Virker forresten som om flere av kollegaene mine er informert om "nyheten". Synes det har vært veldig koselig å fortelle at jeg er gravid til familie og venner, men overfor kollegaer føles det litt rart. Føler vel det at det å få barn er en ting som hører til i den private delen av livet mitt, og ikke har noe å gjøre med den profesjonelle/arbeidstakeren Binke å gjøre.

Fru E skrev:

"Når det gjelder stellebord/-kommode, så har jeg så langt til gode å se et eneste et med noenlunde ok design. Jeg nekter å plassere en plastikkommode med påtrykte bamser på vårt bad, det er iallefall helt sikkert!!"

:grine2: Veldig enig i det at en del av barneutstyret ikke akkurat er hmmm skal vi si særlig estetisk? Veldig søtt med bamser og sånn altså, bare det ikke tar helt overhånd med nusselige saker&ting!

Leanora:

Jepp. Har en viss erfaring i det å planlegge. Men for en som er opptatt av stuktur og kontroll er det viktig å føle at en har ting sånn noenlunde i orden - i god tid. Skriver alltid lister jeg. F. eks liste over julegaver, hvem jeg skal sende julekort til, liste over hva jeg skal pakke i kofferten før jeg skal på ferie, liste før jeg drar i butikken og handler mat, liste over... Ja, det meste. (Lest Erlend Loes "Naiv. Super"? Bare et lite apropos til lister).

Peony: Håper at prøvingen snart gir resultater. Har lest mange av innleggene dine og forstår at du venter på å bli MOR! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Binke.

Gratulerer med dagbok og ikke minst med graviditeten! :)

Gled deg til UL, det var en helt utrolig opplevelse!

Hilsen din dagboknabo, Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei Binke!

Gratulerer med dagbok og velkommen inn i nabolaget! ;)

Gratulerer også med den lille spiren din... Selv er jeg 16+0 i dag, så jeg går ut fra at vi begge har termin i april, hvilken dato har du?

Koselig å følge med på andre som er i samme situasjon - jeg er førstegangsfødende og aner igrunnen ikke hva jeg kan forvente meg. Akkurat der føler jeg meg fullstendig ute av kontroll! :sur::ler:

Håper i allefall du vil trives her inne. og at det går greit å komme tilbake på jobb igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Cielo og Orkidéen!

I dag har jeg vært på jobb igjen, halv dag. Fint å være tilbake, fikk følelsen av at kollegaene mine synes det var bra at jeg var tilbake også.

Jeg har forresten termin 13. april, så nå er det under et halvt år igjen. Har snart visst om småtten i 2 mnd (var 6, nesten 7 uker gravid da jeg til slutt "skjønte poenget" og fikk tatt en test :rodme: ), men fremdeles synes jeg at det er uvirkelig og absurd. Tenk det! Om et halvt år så skal det flytte inn en liten :babysmokk: her hos oss!

Har mange rare tanker om dagen. Som for eksempel "Hvem er h*n egentlig? Hva slags personlighet har h*n? Hvordan ser h*n ut?"

Har ikke kjøpt inn noe til småtten ennå. Vil ihvertfall vente til jeg har vært hos jordmor i neste uke, kanskje til vi har vært på ultralyd. Vi har vel uansett god tid. (Med svært entusiastiske familier på begge sider tror jeg ikke at småtten kommer til å mangle så mye når han dukker opp på vårparten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Snakket med mannen min i går om at vi etter hvert må sette opp en liste over alt vi trenger til småtten kommer. Vi har ingen barn fra før, og føler oss litt grønne på området. Skjønner jo selvfølgelig at vi må kjøpe vogn, seng, bilsete, stellebord og klær. Men hvilke typer og merker?? Og hvor mye klær trenger en sånn liten tass? Det er mye å tenke på.

Jeg som er listemakeren nr 1. Jeg har ikke begynt å tenke på det enda! :ler2: en vi har litt bedre tid enn dere! Tror nok vi finner ut av dette etter hvert! Det viktigste for oss er å skaffe oss en nyere bil. Å kjøre rundt i en rusten gammel golf med bakdører som ikke kan åpnes fra utsiden, bare innsiden, er liksom ikke helt det store når man skal kjøre med baby og barnevogn! :ler2:

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! Da er det helg! Har jobbet 50% denne uka. Det har gått greit, men jeg kjenner at full arbeidsdag er et stykke utenfor rekkevidde for tiden. Skulle ønske at jeg orket mer og hadde overskudd til mer, men sånn er det altså ikke. Prøver å fokusere på at jeg for tiden gjør en kjempeviktig jobb: produserer barn!

Gleder meg til Småtten kommer. Lenge til ennå, men tenker selvfølgelig på det. Spesielt gleder jeg meg til å "dele" Småtten med mannen min. Det å gå gravid er jo en noe ekskluderende aktivitet. Prøver å fortelle han hvordan jeg har det, og han er interessert og deltagende, men det kan jo aldri bli det samme. Jeg vet at mannen min vil bli en god far. Han er veldig glad i barn og uttrykte tidlig i forholdet vårt at han ønsket seg en familie (les: barn) - en gang.

Jeg er glad for at vi har ventet noen år før vi gjorde forsøk på å få barn. Føles godt at vi har hatt god tid til å bli kjent med hverandre under "normale forhold" og bli et godt og sammensveiset team.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
JDet viktigste for oss er å skaffe oss en nyere bil. Å kjøre rundt i en rusten gammel golf med bakdører som ikke kan åpnes fra utsiden, bare innsiden, er liksom ikke helt det store når man skal kjøre med baby og barnevogn! :ler2:

Ha en fin dag! :vinke:

:overrasket:

Det var den dagen jeg skrev dette at motoren tok fyr! :overrasket:

God helg, Binke! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en ting til...

Som nevnt tidligere lurer jeg veldig på det med utstyr til Småtten. Ser at mange er veldig fornøyde med One tree hill (?) - vognene.

Har forsøkt å google litt, men kan ikke finne noe bilde av disse vognene noe sted. Noen som vet hvor jeg finner det? Og er en OTH-vogn en type sportsvogn, dvs ikke aktuell før barnet er blitt noen måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, dette er da en flott dagbok, her kommer jeg til å følge med :) Er artig å lese om tanker og forberedelser. Og jeg vil også hvis mulig vite kjønn når jeg en gang blir gravid. Gleder meg til å høre om hvordan ultralyden var. (kan tenke meg du er spent, når jeg er det ;) )

Kommer plutselig innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med dagbok! Har nettopp selv gått gravid for 2.gang og det er bare helt fantastisk. Er forresten bare 1 uke som skiller deg og storesøsteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...