Kakaoen Skrevet 31. januar 2022 #701 Del Skrevet 31. januar 2022 Babyen tar jo alt den trenger av vitaminer og mineraler fra oss. Så er jo kroppen vår som blir "sittende igjen med søpla" Her er matlysta veldig varierende.. Jeg synes det hjelper med en god suppe dersom matlysten er dårlig. Kan jo lage tomatsuppe og putte litt grønt oppi, og frem med stavmikseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 31. januar 2022 #702 Del Skrevet 31. januar 2022 Kakaoen skrev (35 minutter siden): Babyen tar jo alt den trenger av vitaminer og mineraler fra oss. Så er jo kroppen vår som blir "sittende igjen med søpla" Her er matlysta veldig varierende.. Jeg synes det hjelper med en god suppe dersom matlysten er dårlig. Kan jo lage tomatsuppe og putte litt grønt oppi, og frem med stavmikseren. Her har det gått skammelig mye i take away i det siste.. sliter en del med middagsmat, og å lage den er fortsatt helt uaktuelt. Samboer har gjort mye for meg i alle disse ukene, men å lage mat er vel den ene tingen som aldri kommer til å skje😅 her har det blitt mye av både kinamat, kebab og mc donalds de dagene jeg har matlyst… ellers har samboer levd på frossenpizza i snart 10 uker🙈 ——— sitter å kikker på bbhugme pute. Har lyst på den store, men er sær på farger/utseende. VIL ha den rosa, men hvorfor i alle dager er den 500kr dyrere enn de andre fargene? 1700kr er drøyt for ei pute😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #703 Del Skrevet 31. januar 2022 tørkestativ skrev (20 minutter siden): sitter å kikker på bbhugme pute. Har lyst på den store, men er sær på farger/utseende. VIL ha den rosa, men hvorfor i alle dager er den 500kr dyrere enn de andre fargene? 1700kr er drøyt for ei pute😅 Nå tenker vi skummelt likt!! Jeg har akkurat bestemt meg for å gå for den store etter litt betenkningstid, men liker også den rosa best. Ergerlig at den ikke er på tilbud, når de andre er det. Tenkte å eventuelt kjøpe et blått eller grått trekk til den senere om det viser seg at babyen i magen er en gutt og jeg liker den som ammepute. Liker at de stopperne på sidene er hvite, for da synes jeg det er mye enklere å bytte trekk senere, eventuelt sy ett trekk i et fint stoff selv. På den grå puta, så er stopperne lilla og det krasjer helt med blått eller rosa trekk etter min mening. Er irriterende opptatt av detaljer på slike ting noen ganger. Vurderer også å kjøpe gravidbelte til bilen. Kjenner at belte legger seg akkurat på babyen nå, og det føles skummelt. Vet heller ikke om belte vil gjøre noen forskjell. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 31. januar 2022 #704 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg bestilte stor bbhugme pute fra finn i dag. Bare et tips til de som ikke vil betale fullpris. Ligger masse forskjellige farger ute til halve prisen 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 31. januar 2022 #705 Del Skrevet 31. januar 2022 Lykkefrø skrev (41 minutter siden): Nå tenker vi skummelt likt!! Jeg har akkurat bestemt meg for å gå for den store etter litt betenkningstid, men liker også den rosa best. Ergerlig at den ikke er på tilbud, når de andre er det. Tenkte å eventuelt kjøpe et blått eller grått trekk til den senere om det viser seg at babyen i magen er en gutt og jeg liker den som ammepute. Liker at de stopperne på sidene er hvite, for da synes jeg det er mye enklere å bytte trekk senere, eventuelt sy ett trekk i et fint stoff selv. På den grå puta, så er stopperne lilla og det krasjer helt med blått eller rosa trekk etter min mening. Er irriterende opptatt av detaljer på slike ting noen ganger. Vurderer også å kjøpe gravidbelte til bilen. Kjenner at belte legger seg akkurat på babyen nå, og det føles skummelt. Vet heller ikke om belte vil gjøre noen forskjell. 🤔 Så bra at det ikke bare er jeg som er litt spesi på dette😂😂 samboer rister bare på hodet av meg og mener at jeg bør ta den billigste for farge er bare en farge. NOPE😂 Sommerfuul skrev (36 minutter siden): Jeg bestilte stor bbhugme pute fra finn i dag. Bare et tips til de som ikke vil betale fullpris. Ligger masse forskjellige farger ute til halve prisen 😁 Ja vet du, jeg har akkurat sendt melding på 2 stk på finn.😊 går jo an å vaske trekket, eventuelt kjøpe nytt trekk. De jeg har sendt melding på lå ute til 450 og 500kr. Nytt trekk koster 349kr. Så da sparer jeg en 1000-lapp eller mer uansett😄 er egentlig ikke så fan av å kjøpe brukt jeg…. Men syns det var litt overkill å bruke 1700kr på ei pute😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 31. januar 2022 #706 Del Skrevet 31. januar 2022 I dag har jeg klart å «trene» litt igjen endelig😅det var så deillig. Var i svømmehallen og svømte rolig i 45 minutter. Da var jeg så sulten at jeg måtte bare avslutte😂 10+5 og formen er litt bedre......... hvertfall utover dagen😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #707 Del Skrevet 1. februar 2022 @Lilletrille79 Åå, det høres deilig ut! 🤩 Jeg fikk også lyst til å svømme litt kjenner jeg. Styrketrening/kondisjon har jeg ikke ork til enda kjenner jeg, men går tur hver dag hvert fall så det er da noe. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #708 Del Skrevet 1. februar 2022 Ville bare titte innom og tipse dere om at fødebagen har 20% på hele butikken frem til midtnatt. 😍 Masse fint og nyttig der. Fikk kjøpt rosa bbhugme pute der også @tørkestativ, på tilbud. 🤑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 1. februar 2022 #709 Del Skrevet 1. februar 2022 Lykkefrø skrev (Akkurat nå): @Lilletrille79 Åå, det høres deilig ut! 🤩 Jeg fikk også lyst til å svømme litt kjenner jeg. Styrketrening/kondisjon har jeg ikke ork til enda kjenner jeg, men går tur hver dag hvert fall så det er da noe. 🥰 Ja det var helt utrolig deilig. Dårlig igjen i dag da, med migrene😂tror jeg skal svømme litt i morgen også. Gå tur er så kjedelig😅🤪det får jeg aldri gjort🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 1. februar 2022 #710 Del Skrevet 1. februar 2022 Lykkefrø skrev (3 minutter siden): Ville bare titte innom og tipse dere om at fødebagen har 20% på hele butikken frem til midtnatt. 😍 Masse fint og nyttig der. Fikk kjøpt rosa bbhugme pute der også @tørkestativ, på tilbud. 🤑 Takk for tips, men det ble faktisk en brukt pute på meg i går! Kjøpte bare nytt trekk hos barnas hus😄 må si at det ble ikke love at first sight.. syns den er litt stor så tror jeg må vende meg til den😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #711 Del Skrevet 1. februar 2022 Lilletrille79 skrev (24 minutter siden): Ja det var helt utrolig deilig. Dårlig igjen i dag da, med migrene😂tror jeg skal svømme litt i morgen også. Gå tur er så kjedelig😅🤪det får jeg aldri gjort🙈 Uff, så synd den migrenen ikke vil gi seg. 😔 Håper det blir annerledes utover i svangerskapet, og at den roer seg ned etter hvert! 🤞 Kjedelig å gå tur?! 😂 Det er noe av det beste jeg vet! Elsker lange turer, enten med podcast, musikk eller lydbok på øre, eller en ypperlig mulighet til å snakke om stort og smått med samboeren om han er med. Hverdagen går fort, og de gåturere er som en pustepause synes jeg. 🥰 Men folk er veldig forskjellig, og det er jo spennende! 🙂 tørkestativ skrev (25 minutter siden): Takk for tips, men det ble faktisk en brukt pute på meg i går! Kjøpte bare nytt trekk hos barnas hus😄 må si at det ble ikke love at first sight.. syns den er litt stor så tror jeg må vende meg til den😅 ååneei 🙈 Ikke si det! Har brukt mer enn hva godt er av penger på den puta, ahaha! Krysser fingrene for at du vil like den etter hvert og at jeg vil like min når den kommer. Hadde vært fryktelig synd om den ikke sto til forventningene ja. Er nok en vanesak, og den kan justeres litt slik jeg forsto det? Da blir den kanskje litt mykere og ikke virker så stor? 😊 Hvilken farge fikk du på stopperne? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 1. februar 2022 #712 Del Skrevet 1. februar 2022 Lykkefrø skrev (13 minutter siden): ! ååneei 🙈 Ikke si det! Har brukt mer enn hva godt er av penger på den puta, ahaha! Krysser fingrene for at du vil like den etter hvert og at jeg vil like min når den kommer. Hadde vært fryktelig synd om den ikke sto til forventningene ja. Er nok en vanesak, og den kan justeres litt slik jeg forsto det? Da blir den kanskje litt mykere og ikke virker så stor? 😊 Hvilken farge fikk du på stopperne? 😊 Vi er jo alle forskjellige, så håper du liker den litt bedre enn meg!😄 hvis ikke kan du jo eventuelt selge den. Fikk lilla farge på stopperne. Syns den ble litt bedre når jeg justerte den mykere ja! Ligger med den på sofaen foreløpig, den har ikke fått bli me opp i senga enda😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 1. februar 2022 #713 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg kjøpte også bbhugme brukt på Finn for et par uker siden, og jeg elsker den! 😁 Jeg har vært på min første gruppetime for gravide i dag, og det var kjempegøy og god trening! Kommer til å prøve å få med meg det ukentlig fremover 👌 @Lilletrille79Om jeg husker rett er du noen uker bak meg. Vet ikke om det er noen trøst, men jeg hadde migrene nesten daglig i tre-fire uker, men nå har jeg faktisk hatt fem dager på rad uten migrene, bare lett hodepine. Så det er håp! Jeg er 16+3 i dag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 1. februar 2022 #714 Del Skrevet 1. februar 2022 Lianne skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte også bbhugme brukt på Finn for et par uker siden, og jeg elsker den! 😁 Jeg har vært på min første gruppetime for gravide i dag, og det var kjempegøy og god trening! Kommer til å prøve å få med meg det ukentlig fremover 👌 @Lilletrille79Om jeg husker rett er du noen uker bak meg. Vet ikke om det er noen trøst, men jeg hadde migrene nesten daglig i tre-fire uker, men nå har jeg faktisk hatt fem dager på rad uten migrene, bare lett hodepine. Så det er håp! Jeg er 16+3 i dag 😊 Hei ja er 11 uker i morgen😀huff du har også strevd med migrene ja😫bra du er bedre. Jeg var sånn sist jeg var gravid også. Husker at jeg var sykemeldt i noen uker. Det gikk over og ble bra i hodet i 2 trimester😀du har kommet langt ja. Snart 17 uker jo🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 2. februar 2022 #715 Del Skrevet 2. februar 2022 Liten (lang) oppdatering fra meg 10+6/11+0 Det var VELDIG gøy å fortelle mamma og søster på fredag, de var fullstendig sjokkerte 😂 Vi begynte selvfølgelig å snakke om både navn og strikking med det samme. Fikk også snakket litt om hennes graviditeter, og det er ganske vittig! Mamma hadde NULL plager i sine, med unntak av litt hovne bein mot slutten! Hun har visst heller aldri tatt en graviditetstest i sitt liv 😆Heldigvis bare oppkast x1 i helga (da måtte de le litt, det høres jo ganske voldsomt ut), så lenge jeg spiser ofte. Nå har mannen drevet og spredd det videre til sine søsken+besteforeldre, han ene satt på pauserommet på jobb så tror det var flere som fikk det med seg (og noen av disse kjenner meg)🙃 Jeg fikk ikke dette/reaksjonene med meg da... Han skjønner ikke hvorfor jeg syns det er gøy 🤪 I helga skal vi fortelle en del venner på tur Mannen er ekstremt naiv/positiv og ser ikke poenget med flere TUL (OUL uke 13), mens jeg akutt fikk lyst til å dra på en i dag hehe. Troor jeg skal klare å spare de pengene, og har fortsatt litt symptomer i kvalme (men bedre!), litt stikkinger/strekk, trøtt osv. Håper å høre hjertelyd hos jordmor snart (når jeg får fingeren ut og ringer..) Akkurat nå (sånn utenom kvalme+av og til oppkast) så sliter jeg faktisk mest med huden min Den er så tørr, samtidig som det popper opp vonde kviser overalt... Vet at det finnes en del sterke kremer (både reseptbelagt og ikke) som er trygge for gravide, men er usikker på om jeg ønsker å prøve disse enda. Håper det går bra med dere andre Jeg sliter heldigvis ikke med hodepine 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 2. februar 2022 #716 Del Skrevet 2. februar 2022 Beautyblender skrev (5 timer siden): Akkurat nå (sånn utenom kvalme+av og til oppkast) så sliter jeg faktisk mest med huden min Den er så tørr, samtidig som det popper opp vonde kviser overalt... Vet at det finnes en del sterke kremer (både reseptbelagt og ikke) som er trygge for gravide, men er usikker på om jeg ønsker å prøve disse enda. Håper det går bra med dere andre Jeg sliter heldigvis ikke med hodepine 😄 Jeg vil gjerne tipse deg om hudproduktene til elixir. De er helt magiske. Jeg har slitt med huden i alle år, og den ble også verre etter at jeg ble gravid. Elixir inneholder aktive ingredienser som du kan bruke som gravid (med noen unntak, men det står på produktet i såfall). Nå vet jeg ikke hvordan hudtype du har. Selv har jeg en kombinert hud og bruker 2 forskjellige renser, en dagkrem, et serum og en krem mot kviser. Prisen er stiv og det satt langt inne for meg å kjøpe så dyre produkter når jeg først startet, men det er virkelig verdt hver krone🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 3. februar 2022 #717 Del Skrevet 3. februar 2022 Har vært på første time hos jordmor i dag, og ble egentlig ganske skuffa😂 hadde ikke så god kjemi med henne, og oppfattet henne som meget spesiell… fikk høre hjertelyd med doppler og det va gøy da. Men sånn ellers… neh. Av den grunn skal jeg ikke tilbake før i uke 28 for å snakke om amming. har ikke behov for å gå mer😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 3. februar 2022 #718 Del Skrevet 3. februar 2022 tørkestativ skrev (28 minutter siden): Har vært på første time hos jordmor i dag, og ble egentlig ganske skuffa😂 hadde ikke så god kjemi med henne, og oppfattet henne som meget spesiell… fikk høre hjertelyd med doppler og det va gøy da. Men sånn ellers… neh. Av den grunn skal jeg ikke tilbake før i uke 28 for å snakke om amming. har ikke behov for å gå mer😂 Å nei så kjedelig🤪men godt å få høre hjertelyd da. Min jordmor var så god husker jeg. Håper jeg får den samme nå🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 3. februar 2022 #719 Del Skrevet 3. februar 2022 Lilletrille79 skrev (16 minutter siden): Å nei så kjedelig🤪men godt å få høre hjertelyd da. Min jordmor var så god husker jeg. Håper jeg får den samme nå🤔 Hadde håpet på bedre kjemi ja… jeg følte jeg var hos psykolog mer enn jordmor😅 snakket med ei venninne når jeg kom hjem som har vært hos samme jordmor og hun likte henne heller ikke.. hun sa jeg kunne «glede meg» til neste samtale om amming, for da vil jeg få utdelt en dukke og må vise for jordmor at jeg klarer ammestillingene… og da blir jeg litt sånn…ærlig talt😂 jeg kommer ikke til å klare å ta det seriøst hvis jeg må sitte der å late som en dukke er babyen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 3. februar 2022 #720 Del Skrevet 3. februar 2022 tørkestativ skrev (1 time siden): Har vært på første time hos jordmor i dag, og ble egentlig ganske skuffa😂 hadde ikke så god kjemi med henne, og oppfattet henne som meget spesiell… fikk høre hjertelyd med doppler og det va gøy da. Men sånn ellers… neh. Av den grunn skal jeg ikke tilbake før i uke 28 for å snakke om amming. har ikke behov for å gå mer😂 Ååhh så kjipt! Hadde dårlig kjemi med min forrige jordmor også, så når fastlegen min nå spurte om jeg ville henvises til samme som sist eller en annen som er tilknyttet legekontoret, gjorde jeg et lett bytte 😅 Fikk bedre inntrykk av henne. Og den ammetreningen der hørtes meeeget spesiell ut 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå