Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

TUL bestilt 😄 Mulig det blir veldig nærme den offentlige (hvis jeg får en), men den kan også bli så sent som uke 13. Vi skal på ferie med noen venner når jeg er 11 + et eller annet og blir nødt til å fortelle. Så greit å se at noe lever nå (neste uke). 

I dag prøver jeg å tvinge i meg mat annenhver time. Det er vanskelig men det hjelper noe mot kvalmen. Allerede spydd opp et helt eple 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beautyblender skrev (1 time siden):

TUL bestilt 😄 Mulig det blir veldig nærme den offentlige (hvis jeg får en), men den kan også bli så sent som uke 13. Vi skal på ferie med noen venner når jeg er 11 + et eller annet og blir nødt til å fortelle. Så greit å se at noe lever nå (neste uke). 

I dag prøver jeg å tvinge i meg mat annenhver time. Det er vanskelig men det hjelper noe mot kvalmen. Allerede spydd opp et helt eple 😅

Et tips angående mat er å spise mer mettende mat, eple eller annen frukt alene fungerer ikke her, da blir jeg ikke mett lenge og da kommer kvalmen. Går mest i brødmat nå for det er enkelt og metter lenge 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (4 timer siden):

Det hjelper å dra på TUL! jeg har jo vært grisedårlig i 7 uker nå. Så dårlig at jeg liksom glemte grunnen til at jeg var dårlig. Klarte ikke å glede meg over graviditeten i det hele tatt. Dro på TUL i uke 8 og følte det hjalp å se at det faktisk var noe der som gjorde meg så dårlig. Nå er jeg 12+6 og har nesten glemt det litt igjen😅 skal på ny TUL på torsdag.

———

ble skrevet ut i dag🎊 det som skulle være et par dager ble altså til 6 dager… blodprøvene mine er fortsatt ikke helt som de skal og spesielt ikke nyrene. Men ting var sakte men sikkert på vei tilbake til normalen. Fikk streng beskjed om at jeg MÅTTE drikke minst 1,5 L hver dag, samt få i meg ekstra salt pga saltmangel… og hvis jeg begynte å kaste opp igjen måtte jeg ringe legen med en gang for å komme i gang med væskebehandling umiddelbart… føles bra at jeg blir tatt seriøst, men håper tiden med oppkast er over🤞🏻

Så godt å høre at du er på bedringens vei! Krysser fingrenr for at resten er plankekjøring! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bitte bitte litt lysebrun utflod igjen i morges (eller var det i går?). Men ingen smerter, så tror ikke det er noe farlig. 

Så da bare bestilte jeg en TUL time i dag jeg. Så om en time ligger jeg i stolen

Endret av Pølsevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som strever med å få ned mat, kanskje supper er noe for dere? Jeg kjøpte inn noen poser med betasuppe her om dagen og spiste opp hele posen med suppe alene😂det var sykt godt🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (17 timer siden):

Jeg vil være nesten 13 uker ved neste UL! 🥰 Har bestemt meg for at dette blir siste private før OUL, og kaaanskje det blir en 3D ultralyd senere i svangerskapet. Gleder meg VELDIG til å se den lille babyen vår! 👶 Skjønner veldig godt at det er lett å bli hekta ja! Var aller første gang i mitt liv jeg var på ultralyd sist, og de minuttene fløøøy! Bare MÅ titte på lille en gang til! Tror uke 12/13 er en fin tid å ta UL på, hvor de får sett mye. Fikk beskjed sist at de anbefalte å vente til uke 14 om man ville se kjønn helt sikkert. Det var visst mye lettere å se da. Tenkte å videreformidle tipset, selv om jeg valgte å ikke høre på det selv. Vi vet ikke om vi vil vite kjønn, så da føltes det liksom ikke noe vits å vente på det heller. 🙂

Skjønnet godt at du gleder deg! Var vår første gang også, helt fantastisk! Vi har bestilt til jeg er 13+1 og gleder meg kjempemye allerede 🥰  Vi vet heller ikke om vi vil vite kjønn eller ikke, men det har hvert fall ikke noe hast for min del. Du må oppdatere oss her inne når du har vært på ultralyden 🌟

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på UL. Det var dårlige nyheter. Skulle vært 10+2, men fosteret sluttet å leve 6+2. Så jeg har hatt en missed abortion og må på sykehuset i morgen for å ta piller for å sette i gang abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (33 minutter siden):

Da har jeg vært på UL. Det var dårlige nyheter. Skulle vært 10+2, men fosteret sluttet å leve 6+2. Så jeg har hatt en missed abortion og må på sykehuset i morgen for å ta piller for å sette i gang abort. 

Nei kjære deg det var forferdelig trist❤️Finner ikke ord 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (49 minutter siden):

Sender alle gode tanker din vei, dette var fryktelig trist 🧡 Ta vare på deg selv 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (50 minutter siden):

Kjære deg, dette var trist å lese. Ord blir fattige ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (50 minutter siden):

❤️ Å neeei! Kjære deg så vondt! 😭 Så forferdelig trist! Det er alle gravides verste mareritt! Så vondt at du skulle oppleve dette! Sender deg varme tanker og klemmer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (1 time siden):

Mange klemmer til deg ❤❤❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (3 timer siden):

Nei så trist ❤️💔 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (7 timer siden):

Det var trist å høre 😥❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pølsevann tenker på deg ❤

11+5, Skal på tul I dag, i ettermiddag. Og jeg gruer meg så veldig. Er så redd det skal være noe galt. Hatt angst nå i flere dager 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (16 timer siden):

Så trist! Sender mange gode klemmer til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sommerfuul skrev (6 timer siden):

@Pølsevann tenker på deg ❤

11+5, Skal på tul I dag, i ettermiddag. Og jeg gruer meg så veldig. Er så redd det skal være noe galt. Hatt angst nå i flere dager 🥴

Håper det går bra🥰ikke noe godt å grue seg🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (3 minutter siden):

Håper det går bra🥰ikke noe godt å grue seg🙏

Det gikk veldig bra 😁🥰 veldig aktiv liten krabat på 6cm ❤

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (Akkurat nå):

Det gikk veldig bra 😁🥰 veldig aktiv liten krabat på 6cm ❤

Så koselig 🥰godt å høre😀det er gøy å se de når de er så små. De har stor plass å sprelle på😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal le eller grine akkurat nå. Kastet opp igjen. Bare 1 gang foreløpig heldigvis, men blir det flere ganger ila kvelden må jeg ringe legen i morgen og da blir jeg nok innlagt igjen…helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye mer psyken min tåler. Dette har vært det verste jeg noen gang har gått gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...